Aktualizacja: 12 maja 2021
Pozycjonowanie stron, to proces wymagający nie tylko dobrze przemyślanej strategii SEO, ale również prawidłowo zaplanowanych prac optymalizacyjnych i link building’owych. Potwierdzeniem tej tezy jest współpraca z klientem Miękkie prowadzącym sklep internetowy z tkaninami i dzianinami opatrzonymi najwyższymi europejskimi certyfikatami jakości. Zatem na co zwróciliśmy uwagę pozycjonując domenę klienta? Jakie działania podjęliśmy, aby osiągnąć założony cel? Poznaj historię wspólnego sukcesu!
Na początku współpracy została opracowana indywidualna strategia marketingowa pod SEO wykorzystująca informacje zawarte w briefie przesłanym przez klienta. Na podstawie analizy domeny miekkie.com oraz zestawu informacji od klienta, przyjęliśmy strategię pozycjonowania jednej grupy słów kluczowych nawiązujących do produktu z asortymentu sklepu – tkaniny wiskozowej.
W strategii SEO określiliśmy optymalny plan prac składający się w głównej mierze na optymalizację tekstową domeny oraz link building. Pod uwagę wzięliśmy również audyt SEO, który pozwolił nam na samym początku wyeliminować podstawowe problemy z jakimi borykała się domena miekkie.com. W zaplanowanych działaniach, kluczowa była dla nas regularna optymalizacja tekstowa z wykorzystaniem słów kluczowych z najwyższym potencjałem, gdyż to one zajmując wysokie pozycje w wyszukiwarce Google generują największy ruch organiczny. Natomiast działania link building’owe zaplanowaliśmy na wysokiej jakości portalach powiązanych tematycznie z pozycjonowanym produktem. Istotne było dla nas również to, aby posiadały one wysokie parametry SEO mające niejednokrotnie wpływ na pozycję strony docelowej w wynikach organicznych.
Strategia SEO pozwoliła ustalić nie tylko plan działań SEO dla sklepu klienta, ale również cel jakim było osiągnięcie w 4 miesiące topowych pozycji dla grupy fraz kluczowych dotyczących tkanin wiskozowych.
Na samym początku pozycjonowania domeny klienta, przeprowadziliśmy szczegółowy audyt SEO ze wskazaniem problemów mających negatywny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Jednym z nich było indeksowanie domeny w wyszukiwarce w dwóch wersjach – miekkie.com oraz miekkie.pl. Taki stan odbierany jest przez roboty wyszukiwarki jako duplikat uniemożliwiający osiąganie wysokich pozycji fraz w wynikach organicznych. Z uwagi na to, że domeną główną jest miekkie.com, ustawiliśmy dla niej przekierowanie z kodem 301.
Ponadto, w audycie SEO został zauważony brak Alternatywnych opisów grafik produktów. W branży w jakiej funkcjonuje klient, pozycjonowanie grafik jest kluczowe, dlatego też ALTy zostały uzupełnione na obszarze całego sklepu.
Weryfikacja domeny pod kątem elementów SEO pozwoliła również wykryć problem szybkości jej działania na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych. W momencie rozpozęcia prac pozycjonerskich, domena miekkie.com wymagała optymalizacji rozmiarów grafik oraz zasobów spowalniających wczytywanie się strony.
Zgodnie z założeniami przyjętymi w strategii SEO, na początku współpracy, zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie tylko jednej grupy słów kluczowych nawiązujących do materiałów wiskozowych. Na podstawie analizy widoczności domeny na słowa kluczowe oraz analizy stron konkurentów, utworzyliśmy grupę składającą się z 31 fraz generycznych oraz tych z “długiego ogona” o łącznym potencjale 28 820 wyszukiwań miesięcznie. Znalazły się w niej słowa kluczowe, które już generowały ruch domenie miekkie.com oraz te, które potencjalnie mogłyby wpłynąć na zwiększenie ruchu organicznego. W zdecydowanej większości, wykraczały one poza pierwszą dziesiątkę wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Topowe pozycje na wybrane przez nas frazy zajmowały domeny takie jak: allegro.pl, dresowka.pl, supertkaniny.pl, co tylko utrudniało realizację założonego celu.
Mając gotową grupę fraz kluczowych, podjęliśmy decyzję, aby zdecydowaną większość działań pozycjonerskich skierować na frazy z najwyższym potencjałem, które w momencie osiągnięcia topowych pozycji przyniosą domenie wysoki ruch organiczny.
Optymalizacja tekstowa, to jedna z najważniejszych działań on-site jakie należy wziąć pod uwagę na początku całego procesu pozycjonowania sklepu internetowego. Dlatego też, ten element został przez nas potraktowany priorytetowo. Nasze prace zaczęliśmy od optymalizacji Meta tagów kategorii dotyczących tkanin wiskozowych. Kluczowe dla pozycjonowania frazy, ręcznie umieściliśmy w tagu Title oraz Description, przy czym ten drugi posłużył nam w głównej mierze, jako miejsce do zachęcenia użytkownika do kliknięcia w danym link. Podczas optymalizacji tekstowej sklepu, wzięliśmy pod uwagę również linkowanie wewnętrzne. Posłużyły nam do tego przede wszystkim opisy kategorii, opis strony głównej, a także artykuły blogowe.
Dużo uwagi poświęciliśmy stronie głównej, która z punktu widzenia SEO ma największą moc pozycjonerską. Meta tagi, opis strony głównej, ALTy grafik – to właśnie tam umieściliśmy frazy generyczne z największą miesięczną liczbą wyszukiwań.
Działania link building’owe rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu linków przychodzących do domeny miekkie.com. W ten sposób otrzymaliśmy informacje o jakości oraz dywersyfikacji linków pozyskiwanych dla pozycjonowanej strony. To właśnie na podstawie audytu zaplanowaliśmy linkowanie dla wskazanej grupy fraz kluczowych, które rozpoczęliśmy od naszych wysokiej jakości portali tematycznych. Jednym z nich był blog https://lubie.com.pl/.
Portal ten posłużył nam do publikacji artykułów specjalistycznych poświęconym tylko i wyłącznie tematyce tkanin wiskozowych. Każdy artykuł był poprzedzony szerokim researchem, przez co miał on dużą wartość nie tylko dla użytkownika, ale również dla robotów wyszukiwarki Google.
Kolejnym z punktów planu działań link buildingowych, było linkowanie z platformy społecznościowej Pinterest. Z racji tego, że platforma ta umożliwia jedynie dodanie linków z atrybutem rel=”nofollow”, tę formę pozyskania odnośników potraktowaliśmy jako wsparcie w całym procesie linkowania zewnętrznego. Każdy post posiadał unikalną treść zachęcającą do sprawdzenia oferty sklepu internetowego miekkie.com, a także grafikę oraz link prowadzący do podstrony z ofertą tkanin wiskozowych.
Przeczytaj więcej o atrybutach Rel!
W okresie kwiecień – sierpień 2020 ruch organiczny wygenerował 37 736 wejść w sklepie. W porównaniu do zeszłego roku, jest to wzrost o 59,33%.
Początkowo, duża część fraz kluczowych zajmowała pozycje poza TOP10 lub nieznacznie przekroczyła granicę pierwszej 10 wyników wyszukiwania. W rezultacie naszych 4-miesięcznych działań 18 słów kluczowych znalazło się w TOP5, co stanowi 58% wszystkich monitorowanych fraz w wybranej grupie. Ze względu na wysoki potencjał oraz konkurencyjność, na szczególną uwagę zasługuje fraza “wiskoza tkanina”, która osiągnęła 4 pozycję w wyszukiwarce Google.
Niektóre z pozycjonowanych fraz osiągnęły jeszcze lepsze wyniki w postaci stabilnych pozycji w pierwszej dwójce wyników wyszukiwania. Są to:
Chcesz, aby Twoja domena znalazła się w TOP10 wyników wyszukiwania? Skontaktuj się z nami!
Cztery miesiące prac pozycjonerskich nad wybraną grupą fraz kluczowych, pokazały, że przemyślane działania SEO to prosta droga do tego, aby osiągać nie tylko najlepsze pozycje w wyszukiwarce Google, ale również wysoki ruch organiczny.
Pozycjonując sklep lub stronę internetową zacznij od przemyślanej strategii SEO z uwzględnieniem fraz kluczowych, które potencjalnie mogą wygenerować ruch Twojej domenie. W dalszym kroku, przeprowadź audyt SEO. Jest to dobra okazja do tego, aby już na początku procesu pozycjonowania wyeliminować wszystkie błędy, które uniemożliwiają witrynie osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Następnie, przychodzi pora na planowanie prac optymalizacyjnych. W tym kroku skup się na optymalizacji Meta tagów, nagłówków HTML, opisów kategorii, a także zadbaj o linkowanie wewnętrzne. W momencie zakończenia działań optymalizacyjnych, przejdź do pozyskiwania linków zewnętrznych. Pamiętaj, aby każdy pozyskany przez Ciebie link pochodził z wysokiej jakości domeny o jak najlepszych parametrach SEO.
Artykuł opublikowany za zgodą właściciela marki Miękkie
Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...
Są firmy, które rozpoczynają swoją działalność od szukania towaru na sprzedaż. Są też takie, których założyciele mają pasję i chcą się nią po prostu dzielić. Druga wersja pasuje idealnie do firmy Moss Decor, która jest producentem paneli z mchów i roślin ozdobnych, czyli po prostu promuje ideę otaczania się zielenią, nawet w miejscu pracy czy w domu. Firma podjęła z nami współpracę, aby zwiększyć świadomość o marce i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Grupa kreatywnych marketerów INTLE z chęcią podjęła to wyzwanie.
Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.
Tworząc więc ciekawe posty, które będą interesować odbiorców, możesz zdobyć ruch na swojej stronie, zaciekawić potencjalnego klienta marką czy produktem oraz budować wzajemne relacje oparte na zaufaniu i wiarygodności. Założenie i prowadzenie profilu biznesowego jest całkowicie darmowe. Dodatkowo płatne są jedynie reklamy, dzięki którym Twoje treści dotrą do konkretnej grupy odbiorców. Z poziomu konta firmowego dostępny jest wgląd do statystyk, dzięki którym dowiesz się m.in. jaka jest łączna ilość wyświetleń Twoich postów, ile osób kliknęło w link do strony ...
Co mówią o nas klienci