Aktualizacja: 16 maja 2024
Wybór platformy e-commerce, która stanie się bazą Twojego sklepu internetowego, jest nie lada wyzwaniem. Na rynku czeka na Ciebie wiele opcji, każda ma swoje wady i zalety. Wśród nich jednak zdecydowanie wyróżnia się PrestaShop. Co to dokładnie jest? Jakie korzyści daje akurat ta platforma? Co mówią o niej użytkownicy? Sprawdź!
PrestaShop jest platformą e-commerce typu open source. Korzystanie z niej opiera się na otwartym dostępie do kodu źródłowego sklepu. Dzięki temu otrzymujesz wręcz nieograniczone możliwości konfiguracji swojego sklepu.
Korzystanie z PrestaShop zaczyna się od instalacji oprogramowania, a następnie samodzielnego wdrożenia niezbędnych funkcjonalności. Co ważne, jest to w pełni darmowe, w przeciwieństwie do wielu innych platform e-commerce, które opierają się na systemie abonamentowym. Twoim jedynym kosztem będzie domena i hosting, czyli około 200-300 zł. Jeśli chcesz otrzymać dedykowane wsparcie, możesz zdecydować się na usługi wielu firm specjalizujących się w oprogramowaniu Presta, np. firma Prestapros.
Platforma PrestaShop powstała w 2005 roku i może poszczycić się szybkim rozwojem, który trwa do dziś. Ile osób korzysta z tego popularnego oprogramowania? To około milion użytkowników! Pokazuje to, że sklep PrestaShop to dobry kierunek biznesowy dla wielu firm.
Wspomniałam już, że każda platforma e-commerce ma swoje plusy i minusy i nie inaczej jest w przypadku sklepów PrestaShop. Skupmy się jednak na korzyściach, które może Ci zaoferować.
Niewątpliwie największą zaletą platformy PrestaShop jest to, że jest ona w pełni darmowa, co stawia ją zdecydowanie powyżej konkurencji. W przypadku Presty Twoim wydatkiem będzie jedynie opłata za domenę oraz hosting (a w wielu przypadkach także oprogramowanie do ochrony danych), czyli niewielki koszt w porównaniu do opłat abonamentowych wynoszących nawet kilka tysięcy rocznie i kosztu za wykonanie sklepu.
Jest to ogromna zaleta dla małych sklepów, start-upów i nowych biznesów, których właściciele nie chcą inwestować wiele w stronę internetową. Platforma Presta świetnie sprawdzi się dla osób, które nie są pewne, czy ich biznes osiągnie sukces i chcą przetestować rynek poprzez taki eksperyment. Nie oznacza to jednak, że duże firmy nie korzystają z Presty – jest całkiem odwrotnie. Także takie biznesy cenią sobie zalety tej popularnej platformy i możliwość korzystania nie tylko z modułów, ale i spersonalizowanych rozwiązań tworzonych bezpośrednio w kodzie źródłowym.
W przypadku Presty czeka na Ciebie szereg bezpłatnych funkcji i modułów oraz darmowe szablony. Dostępne są także opcje płatne, jednak nie musisz się na nie decydować – jesteś w stanie zbudować działający sklep bez żadnych opłat. Jeśli jednak zmienisz zdanie, będziesz mógł łatwo uruchomić dodatkowe funkcjonalności.
Na platformie PrestaShop czeka na Ciebie ponad 600 funkcji, które dadzą Ci szerokie możliwości personalizacji swojego sklepu. Oznacza to, że możesz stworzyć dokładnie taką stronę, na jakiej Ci zależy. A co więcej możesz nieustannie ją rozwijać, dopasowując do sytuacji swojego biznesu. PrestaShop przykładowo da Ci możliwość szybkiej zmiany wyglądu sklepu, dzięki czemu łatwo odświeżysz jego design.
Sprzedając z wykorzystaniem platformy PrestaShop, z łatwością rozwiniesz swój biznes i wejdziesz na rynek międzynarodowy. Umożliwi Ci to wiele walut i ponad 40 dostępnych języków, które obsługuje ten system. Jego działanie jest intuicyjne, dzięki czemu sam wdrożysz te zmiany.
Bardzo dużą zaletą, jaką oferuje każdy PrestaShop sklep, jest łatwość obsługi. Panel administracyjny nie jest skomplikowany, dzięki czemu może korzystać z niego nawet osoba, która nie jest mocno zaznajomiona z nowymi technologiami.
Jak podaje firma Prestapros na swojej stronie język techniczny w panelu Presty jest ograniczony do minimum (1). Dzięki temu ta platforma świetnie sprawdzi się u początkujących przedsiębiorców. To także oszczędność czasu, który w innym przypadku musiałby być przeznaczony na naukę obsługi systemu. Dodatkowo przyjazny interfejs działa zachęcająco i motywuje do rozpoczęcia działań od razu.
Wybierając PrestaShop, nie musisz ograniczać się wyłącznie do jednego miejsca sprzedaży, czyli swojej strony internetowej. Możesz łatwo połączyć z platformą swoje konta na zewnętrznych platformach sprzedażowych, np. Allegro czy eBay. To dodatkowa możliwość rozwoju i dotarcia do klienta.
Dostępne moduły pozwolą Ci także łatwo zająć się systemami płatności czy dostaw. Co więcej, z ich pomocą zajmiesz się także marketingiem, analityką czy social mediami. PrestaShop jest więc gotowym systemem do sprzedaży, który jednak oferuje Ci wiele więcej korzyści i pozwala spojrzeć na biznes na wielu płaszczyznach.
Jeśli obawiasz się, że po założeniu sklepu zostaniesz z nim sam, zdecydowanie nie powinieneś się tym martwić. Przede wszystkim możesz skorzystać z usług firmy, która zajmuje się wsparciem przedsiębiorców korzystających z tej platformy e-commerce. Takie usługi świadczą m.in. certyfikowane agencje PrestaShop. Inną opcją jest zwrócenie się z konkretnym problemem czy pytaniem do programisty freelancera, który zajmuje się tym oprogramowaniem.
Jeśli jednak nie chcesz płacić za wsparcie, w internecie czeka na Ciebie mnóstwo darmowych materiałów, np. na Youtube czy blogach. Koniecznie zajrzyj także na grupy na Facebooku czy LinkedInie, w których znajdziesz wiele cennych informacji, a także możliwość zadania pytania o interesujące Cię kwestie.
Jeśli interesuje Cię platforma PrestaShop, opinie użytkowników są tym, czym powinieneś się zainteresować. Tak duża społeczność zgromadzona wokół platformy zdecydowanie pokazuje, że ma ona swoich fanów i osoby, które cieszą się w możliwości, jakie daje. Za jedną z najczęściej wymienianych korzyści Presty jest oczywiście to, że daje możliwość stworzenia sklepu w pełni za darmo. Może być więc wykorzystywana przez różne typy biznesów i wiele branż.
Użytkownicy, którzy pozostawili opinie w serwisie Trustpilot (2), zwracają uwagę także na to, jak świetnym rozwiązaniem dla małych biznesów jest PrestaShop. Oczywiście jest to tylko jedna z gałęzi biznesowych, dla których się sprawdza, ale właśnie dla niej wydaje się mieć ogromne znaczenie. Niektórzy użytkownicy korzystają z Presty z zadowoleniem przez kilkanaście lat i polecają ją innym przedsiębiorcom.
Pojawiają się także głosy, wskazujące na łatwość korzystania z platformy. Za jej zaletę uznawana jest także możliwość stworzenia gotowego do uruchomienia sklepu w zaledwie kilka godzin. To zdecydowanie jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie.
Jeśli chodzi o negatywne aspekty korzystania z PrestaShop, użytkownicy Trustpilot wspominają o pojawiających się problemach we wsparciu ze strony platformy. Nie wszystkie problemy są rozwiązywane i użytkownicy czasem czują się pozostawieni sami sobie.
Kupując dodatki, warto zwracać uwagę na ich cenę i automatyczne transakcje, które mogą skutkować pobraniem pieniędzy z konta bez wiedzy użytkownika. Jest to szczególnie istotne, ponieważ użytkownicy podkreślają także trudności z odzyskaniem zapłaconych kwot. Jeśli chcesz zrezygnować z jakiegoś dodatku, warto zrobić to przed jego pobraniem i instalacją.
PrestaShop to jedna z najciekawszych opcji dla sklepów e-commerce. Ma wiele zalet, m.in. brak abonamentu i możliwość ograniczenia opłat za stronę do minimum, szerokie możliwości rozwoju czy intuicyjny interfejs. Ta platforma zdecydowanie zasługuje na uwagę, szczególnie wśród osób, które dopiero zaczynają swój biznes online. Jednak także i duże firmy cenią sobie możliwości, jakie daje sklep PrestaShop. Jeśli wahasz się, czy to platforma dla Ciebie, skorzystaj z jej darmowych możliwości, aby to ocenić.
Źródła:
1. prestapros.com/o-prestashop, [dostęp 8.05.2024].
2. www.trustpilot.com/review/www.prestashop.com, [dostęp 8.05.2024].
Czym jest użyteczność? Użyteczny serwis internetowy to taki, który pozwala użytkownikom bez trudu odnaleźć się w strukturze strony i intuicyjnie wykonać akcję, na której im zależy. W przypadku sklepów użyteczność to kluczowy element zwiększający sprzedaż. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest użyteczność w serwisach www? Jak zbudować użyteczny sklep internetowy? Jak testować i udoskonalać funkcje Twojego sklepu.
Zakładanie sklepu internetowego jest dziś o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równocześnie jednak to właśnie ta stosunkowo niska bariera wejścia sprawia, że tak wiele sklepów nigdy nie przynosi spodziewanych zysków. Dowiedz się, o czym powinieneś pamiętać, by stworzyć sklep internetowy jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb oraz zmaksymalizować szansę na rynkowy sukces.
Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla jednego będzie to sprzedany towar, dla innego pobrana aplikacja a jeszcze dla innego zapisanie się na szkolenie. Dla jeszcze innych form biznesu będzie to tylko zobaczenie kontaktu. W tym artykule przedstawimy najpopularniejsze cele dla sklepu internetowego.
Na początku polecam odpowiedzieć sobie na pytanie czy rozumiemy czym jest marketing automation i jakie cele ma w naszym przypadku spełniać. Jeśli dopiero zaczynamy rozwijać biznes on-line i ruch na stronie jest niewielki warto odłożyć wdrażanie automatyzacji na później, a w pierwszej kolejności zająć się generowaniem ruchu i budowaniem świadomości brandu. Bez tego nawet najlepsze narzędzie nie będzie miało szans na pokazanie swoich możliwości.
Co mówią o nas klienci