Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym o 169%? | INTLE

Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym o 169%?

|Case Studies|Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym o 169%?
Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym

Do 2023 roku e-handel będzie miał 22-procentowy udział w całej sprzedaży w skali globalnej – według badań Statista. W tym roku aż 77% konsumentów dokonało minimum jednego zakupu online. Dlatego jest o kogo walczyć.

Warto przy tym pamiętać, że skuteczność prowadzenia sklepu internetowego to wypadkowa kilku czynników.

Atrakcyjna oferta produktowa, szybka i serdeczna obsługa klienta, sprawna logistyka i wysyłka, analiza i wyprzedzanie konkurencji, reklama i promocja sklepu.

Infografika - Czynniki mające wpływ na zwiększenie wartości zamówienia

Czego oczekują Twoi klienci?

Ostatnie dwa lata mocno zmieniły sposób myślenia i działania polskich konsumentów. Pojawiły się nowe trendy, które warto wziąć pod uwagę prowadząc sklep internetowy:

  • Click and collect, czyli zakup online i odbiór w sklepie stacjonarnym,
  • Dostawa Out-of-Home, czyli popularne Paczkomaty,
  • Ekodostawa, czyli dopłaty za ekologiczną dostawę produktów,
  • Omnichannel, czyli połączenie kanałów online, za pośrednictwem urządzeń, jak i offline,
  • UX w e-commerce,
  • Mobile commerce – już 50% klientów wykorzystuje urządzenia mobilne;
  • transakcje bezgotówkowe,
  • sprzedaż przez social media,
  • chatboty i e-komunikacja,
  • wyszukiwanie obrazem,
  • single customer profile, czyli indywidualny profil klienta,
  • odroczone płatności – może zapobiec aż 20% porzuconych koszyków,
  • silver commerce, czyli dostosowanie sklepu dla osób starszych,
  • dostępność serwisu i sprzedawców całą dobę – klienci często oczekują kontaktu w weekendy i po godzinie 17tej.
Infografika - Zwiększanie wartości zamówienia - nowe trendy w e-commerce

To pokazuje, że przed właścicielami sklepu stoją nowe, większe wyzwania. Klienci, mając do dyspozycji tyle nowych opcji i równocześnie chcąc przełożyć doświadczenia z zakupów stacjonarnych na świat online – będą chcieli porozmawiać ze sprzedawcą.

Infografika - Zwiększanie wartości zamówienia - rozmowa z żywą osobą
44% klientów poinformowało, że rozmowa z żywą osobą podczas kupowania produktów na stronie, jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką strona może zaoferować.
(Dane znalezione na blogu Happy
Fox)

Nowo powstałe potrzeby przyczyniają się do powstawania nowych narzędzi. Takim narzędziem jest Callback24 – kompletne rozwiązanie lead generation, systematyzujące połączenia i sprzedaż w całej firmie.

Czym jest Callback24?

Callback24 to narzędzie, dzięki któremu sprzedawca odpowie na potrzeby klientów w ciągu 15 sekund, pozyska dodatkowych klientów a także zwiększy wartość koszyka.

Każda osoba odwiedzająca sklep internetowy jest potencjalnym klientem. Dzięki umieszczeniu widgetu, pop upu oraz exit pop upu, sprzedawca ma szansę pozyskać do 30% więcej klientów.

Z kolei integracja z Google Analytics pozwala podejrzeć historię połączeń z podziałem na poszczególne kanały reklamowe, sprawdzić pracę doradców, porównać efekty dla każdego źródła ruchu.

Infografika - Narzędzie Callback24 - czym jest

Jak działa narzędzie?

Umieszczony w sklepie widget słuchawki oraz pop up z miejscem do wpisania numeru telefonu pozwala klientowi poprosić o telefon natychmiast albo w wybranym czasie.

Jeśli poprosi o natychmiastowy kontakt, to sprzedawcy wyświetla się różowa plansza z aplikacji Callback24 i telefon zaczyna dzwonić.

Na ekranie pojawia się numer telefonu klienta oraz adres strony. Jeśli sprzedawca wybierze zieloną słuchawkę – oddzwoni do klienta. Całość odbywa się w ciągu 15 sekund.

Dla kogo jest to narzędzie?

Dla Właściciela sklepu

Narzędzie umożliwia weryfikację pracy sprzedawców. Pokazuje, którzy pracownicy są najefektywniejsi i jak wiele zapytań pojawia się od potencjalnych klientów.

Dla Działu sprzedaży

Sprzedawcy mogą prowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami. Wszelkie informacje handlowe mogą dodawać do ulubionego CRM-u.

Dla Marketera

Narzędzie umożliwia generowanie leadów i optymalizację działań w oparciu o dane z call trackingu.

Jakie korzyści wynikają z wdrożenia narzędzia w sklepie internetowym?

  • możliwość oddzwonienia do klientów w ciągu 15 sekund,
  • nagrywanie rozmów przychodzących, wychodzących i callback,
  • mniejsza liczba porzuconych koszyków, dzięki możliwości oddzwonienia do klienta będącego na ostatnim kroku finalizowania zamówienia,
  • przekonanie niezdecydowanych klientów drogą telefoniczną lub poprzez chat,
  • zwiększenie wartości koszyka dzięki do sprzedaży,
  • nawet o 30% większa liczba rozmów ze strony internetowej poprzez włączony widget, pop up i exit pop,
  • możliwość sprawdzenia, jakie działania marketingowe dowożą najwięcej zapytań telefonicznych,
  • możliwość oddzwonienia do klientów z kampanii Facebook Lead Ads,
  • jako właściciel sklepu dopilnujesz, żeby każdy potencjalny klient został obsłużony a informacja o przeprowadzonych rozmowach trafiła do CRM,
  • w raportach zobaczysz, który handlowiec jest najskuteczniejszy i z którymi klientami rozmawiał,
  • daje odpowiedź na pytanie, czy prowadzone kampanie są skuteczne,
  • narzędzie pokazuje, jak wielu leadów pozyskał dział marketingu.
Infografika - Callback24 - korzyści z wdrożenia w sklepie internetowym

Jak Callback24 zwiększa wartość zamówienia w sklepie internetowym o 169%?

Przykładem sklepu korzystającego z tego rozwiązania jest sklep muzyczny – Ragtime. Po zaledwie 3 miesiącach korzystania z narzędzia okazało się, że zakupy poprzedzone kontaktem telefonicznym odznaczają się średnią wartością zamówienia o 169% wyższą.

Ponadto transakcje poprzedzone rozmową z klientem poprzez Callback24 miały kilka razy większy współczynnik konwersji – sprzedaży.

Co jeszcze miało wpływ na tak duży wzrost wartości koszyka?

  • bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, co pozwoliło na rekomendację potencjalnemu nabywcy więcej produktów;
  • analiza rozmów, która służy nie tylko celom szkoleniowym, ale pozwala też badać zainteresowania klientów i uzupełniać asortyment.

To pokazuje, że tak szybki kontakt telefoniczny ma realny wpływ na domknięcie sprzedaży.

Dlaczego sprzedawcy nie odbierają telefonów?

Badanie skuteczności telefonicznej obsługi klienta

Pracownicy callback24 są autorem ciekawego badania. Pokazują oni, że na 100 wykonanych połączeń, aż 54 sprzedawców nie odebrało telefonu. Czyli więcej niż co drugi z nich stracił szansę na sprzedaż i pozyskanie lojalnego klienta. Co więcej, z tych 54 oddzwoniło tylko 5 sprzedawców.

Każdemu zdarza się nie odebrać połączenia. Wielu pewnie też nie oddzwania. Skutki takiego postępowania mogą być opłakane.

  1. Utrata stałego lub potencjalnego klienta.
  2. Utrata potencjalnej sprzedaży.
  3. Mniejsza wartość koszyka zakupowego.
  4. Utrata kontraktu handlowego / partnerskiego.
  5. Spadek wiarygodności i zaufania do firmy.
  6. Brak poleceń od klientów.
  7. Spadek finansowy w dłuższej perspektywie.

Callback24 pomaga w zniwelowaniu nieodebranych połączeń.

Jeśli sprzedawca nie zdąży albo nie będzie miał możliwości na odebranie połączenia, system automatycznie mu o tym przypomni. Również w panelu callback24 pojawi się informacja o połączeniu, które zostało pominięte. A nieodebrane połączenie można zaplanować w kalendarzu.

Dlaczego zapytania telefoniczne są ważne dla biznesu?

Jak pokazuje Google Analytics, Callback24 generuje więcej konwersji (nawet 3x częściej wykonuje się telefon aniżeli wypełnia formularz).

Zrzut ekranu - Google Analytics i efekty z wdrożenia Callback
Zrzut ekranu - Wzrost zapytań z formularza kontaktowego - Widok z Google Analytics

Dlaczego Callback24 stanowi idealne uzupełnienie w SEO i PPC?

Callback24 pozwala raportować zapytania telefoniczne z prowadzonych kampanii. Do tej pory marketerzy mogli wykazywać takie cele, jak zakup, wypełnienie formularza, zapis do newslettera, pobranie pliku, zostawienie swoich danych.

Gdy klient dzwonił to sprzedawca nie wiedział, czy dzwoni z polecenia, z Google, z Google Maps, ze strony internetowej. Teraz ta wiedza jest już dostępna.

A dodatkowo – większa sprzedaż ze strony internetowej, co widać w poniższej tabeli.

Zrzut ekranu - Grupy kanałów konwersji w Google Analytics

Leady, które będą dzwonić na telefonie będą wyświetlać charakterystyczną różową planszę, którą klient będzie kojarzył ze skutecznością realizowanych kampanii.

Co jeszcze pozwala nam mierzyć Callback24?

  • kliknięcie w widget,
  • wysłanie prośby o kontakt w 15 sekund z popupu,
  • zaplanowanie rozmowy z popupu,
  • wyświetlenie pełnego numeru telefonu na stronie,
  • calltracking najechanie kursorem na numer telefonu,
  • calltracking (click on phone number) – kliknięcie w numer telefonu.

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele narzędzi, które pozwalają na prowadzenie aktywnej obsługi klienta.

Aby znaleźć to najlepsze, warto je przetestować. W przypadku tego narzędzia, klient ma do dyspozycji aż 30 dni bezpłatnych testów. Co ważne, po tym okresie nie musi kupować płatnego pakietu – ma do dyspozycji jeden bezpłatny. I to na zawsze.

Dlaczego warto zainstalować to bezpłatne narzędzie? Co ono daje?

  1. Zwiększenie liczby połączeń do 30%.
  2. Zwiększenie wartości koszyka o 169%.
  3. Analiza i weryfikacja pracy sprzedawców.
  4. Raportowanie do 50% więcej konwersji.
  5. Miarodajna ocena skuteczności kampanii.
  6. Możliwość pozyskania klientów z formularzy Facebooka
  7. Możliwość oddzwonienia do klienta z każdego miejsca.
Infografika - Zwiększanie wartości zamówienia w sklepie internetowym dzięki Callback24

Chciałbyś przetestować narzędzie u siebie?
Kliknij i załóż darmowe konto!

4.8/5 - (25 votes)
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Case Studies, Zwiększenie konwersji

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

4.8/5 - (25 votes)

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Zwroty i reklamacje w sklepie internetowym, czyli wszystko co musisz wiedzieć

02 lip 2021

Sprzedaż towarów przez Internet staje się coraz bardziej powszechna i popularna, w znacznym stopniu wypierając tradycyjne metody dokonywania zakupów. Jej upowszechnieniu sprzyja panująca epidemia COVID – 19, zniechęcająca konsumentów do częstego udawania się do sklepów stacjonarnych, z których zresztą wiele jest zamkniętych z uwagi na obostrzenia wprowadzane przez rząd. Poza tym, sklepy internetowe umożliwiają szybkie, łatwe i przyjemne dokonywanie zakupów, co niewątpliwie również wpływa na popularyzację tej metody. Poza licznymi zaletami, internetowy shopping może także łączyć się z konsumenckimi rozczarowaniami, kiedy to okazuje się, że zakupiona rzecz jednak nie spełnia oczekiwań rozbudzonych ponad miarę efektownymi zdjęciami, na stronie internetowej sklepu, czy też dociera ona po prostu w stanie uszkodzonym bądź wybrakowanym.

Kluczowa osoba w firmie, czyli specjalista do spraw obsługi klienta

09 maj 2019

Obsługa klienta to znacznie więcej niż głos w słuchawce reagujący na pytania. Pod tym pojęciem kryje się umiejętność wchodzenia w skórę klienta, wczuwanie się w jego sytuację i usilne dążenia do zrozumienia jego potrzeb. Następnie realizacja ich w taki sposób, aby klient kipiał z radości. A później pełna gotowość do realizowania dowolnie pojmowanej posprzedaży: czy to za dzień, czy za rok. Poświęć kilka minut na przeczytanie tego artykułu, a dowiesz się z niego, jak wielkim atutem Twojego biznesu jest profesjonalna obsługa klienta.

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

12 paź 2021

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

Scenariusze marketing automation – planowanie i wdrażanie

27 mar 2020

Tworzenie scenariuszy polega na ciągłym zadawaniu sobie pytania: jeśli stanie się taka sytuacja, to co powinno zadziać się dalej? Jednak aby móc odpowiedzieć na te pytania należy ustalić cel, jaki chcemy osiągnąć. Twoim celem może być zmniejszenie porzuceń koszyka, zwiększenie powracalności klientów, zmniejszenie współczynnika odrzuceń strony czy też zwiększenie wartości pojedynczej transakcji. Na początek wybierz jeden cel i na nim się skup, nie próbuj osiągać zbyt wielu rzeczy na raz, gdyż w takiej sytuacji rozproszysz swoją uwagę.

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman