Aktualizacja: 30 grudnia 2021
Do 2023 roku e-handel będzie miał 22-procentowy udział w całej sprzedaży w skali globalnej – według badań Statista. W tym roku aż 77% konsumentów dokonało minimum jednego zakupu online. Dlatego jest o kogo walczyć.
Warto przy tym pamiętać, że skuteczność prowadzenia sklepu internetowego to wypadkowa kilku czynników.
Atrakcyjna oferta produktowa, szybka i serdeczna obsługa klienta, sprawna logistyka i wysyłka, analiza i wyprzedzanie konkurencji, reklama i promocja sklepu.
Ostatnie dwa lata mocno zmieniły sposób myślenia i działania polskich konsumentów. Pojawiły się nowe trendy, które warto wziąć pod uwagę prowadząc sklep internetowy:
To pokazuje, że przed właścicielami sklepu stoją nowe, większe wyzwania. Klienci, mając do dyspozycji tyle nowych opcji i równocześnie chcąc przełożyć doświadczenia z zakupów stacjonarnych na świat online – będą chcieli porozmawiać ze sprzedawcą.
Nowo powstałe potrzeby przyczyniają się do powstawania nowych narzędzi. Takim narzędziem jest Callback24 – kompletne rozwiązanie lead generation, systematyzujące połączenia i sprzedaż w całej firmie.
Callback24 to narzędzie, dzięki któremu sprzedawca odpowie na potrzeby klientów w ciągu 15 sekund, pozyska dodatkowych klientów a także zwiększy wartość koszyka.
Każda osoba odwiedzająca sklep internetowy jest potencjalnym klientem. Dzięki umieszczeniu widgetu, pop upu oraz exit pop upu, sprzedawca ma szansę pozyskać do 30% więcej klientów.
Z kolei integracja z Google Analytics pozwala podejrzeć historię połączeń z podziałem na poszczególne kanały reklamowe, sprawdzić pracę doradców, porównać efekty dla każdego źródła ruchu.
Umieszczony w sklepie widget słuchawki oraz pop up z miejscem do wpisania numeru telefonu pozwala klientowi poprosić o telefon natychmiast albo w wybranym czasie.
Jeśli poprosi o natychmiastowy kontakt, to sprzedawcy wyświetla się różowa plansza z aplikacji Callback24 i telefon zaczyna dzwonić.
Na ekranie pojawia się numer telefonu klienta oraz adres strony. Jeśli sprzedawca wybierze zieloną słuchawkę – oddzwoni do klienta. Całość odbywa się w ciągu 15 sekund.
Narzędzie umożliwia weryfikację pracy sprzedawców. Pokazuje, którzy pracownicy są najefektywniejsi i jak wiele zapytań pojawia się od potencjalnych klientów.
Sprzedawcy mogą prowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami. Wszelkie informacje handlowe mogą dodawać do ulubionego CRM-u.
Narzędzie umożliwia generowanie leadów i optymalizację działań w oparciu o dane z call trackingu.
Przykładem sklepu korzystającego z tego rozwiązania jest sklep muzyczny – Ragtime. Po zaledwie 3 miesiącach korzystania z narzędzia okazało się, że zakupy poprzedzone kontaktem telefonicznym odznaczają się średnią wartością zamówienia o 169% wyższą.
Ponadto transakcje poprzedzone rozmową z klientem poprzez Callback24 miały kilka razy większy współczynnik konwersji – sprzedaży.
Co jeszcze miało wpływ na tak duży wzrost wartości koszyka?
To pokazuje, że tak szybki kontakt telefoniczny ma realny wpływ na domknięcie sprzedaży.
Pracownicy callback24 są autorem ciekawego badania. Pokazują oni, że na 100 wykonanych połączeń, aż 54 sprzedawców nie odebrało telefonu. Czyli więcej niż co drugi z nich stracił szansę na sprzedaż i pozyskanie lojalnego klienta. Co więcej, z tych 54 oddzwoniło tylko 5 sprzedawców.
Każdemu zdarza się nie odebrać połączenia. Wielu pewnie też nie oddzwania. Skutki takiego postępowania mogą być opłakane.
Callback24 pomaga w zniwelowaniu nieodebranych połączeń.
Jeśli sprzedawca nie zdąży albo nie będzie miał możliwości na odebranie połączenia, system automatycznie mu o tym przypomni. Również w panelu callback24 pojawi się informacja o połączeniu, które zostało pominięte. A nieodebrane połączenie można zaplanować w kalendarzu.
Jak pokazuje Google Analytics, Callback24 generuje więcej konwersji (nawet 3x częściej wykonuje się telefon aniżeli wypełnia formularz).
Callback24 pozwala raportować zapytania telefoniczne z prowadzonych kampanii. Do tej pory marketerzy mogli wykazywać takie cele, jak zakup, wypełnienie formularza, zapis do newslettera, pobranie pliku, zostawienie swoich danych.
Gdy klient dzwonił to sprzedawca nie wiedział, czy dzwoni z polecenia, z Google, z Google Maps, ze strony internetowej. Teraz ta wiedza jest już dostępna.
A dodatkowo – większa sprzedaż ze strony internetowej, co widać w poniższej tabeli.
Leady, które będą dzwonić na telefonie będą wyświetlać charakterystyczną różową planszę, którą klient będzie kojarzył ze skutecznością realizowanych kampanii.
Na rynku dostępnych jest bardzo wiele narzędzi, które pozwalają na prowadzenie aktywnej obsługi klienta.
Aby znaleźć to najlepsze, warto je przetestować. W przypadku tego narzędzia, klient ma do dyspozycji aż 30 dni bezpłatnych testów. Co ważne, po tym okresie nie musi kupować płatnego pakietu – ma do dyspozycji jeden bezpłatny. I to na zawsze.
Chciałbyś przetestować narzędzie u siebie?
Kliknij i załóż darmowe konto!
Sprzedaż towarów przez Internet staje się coraz bardziej powszechna i popularna, w znacznym stopniu wypierając tradycyjne metody dokonywania zakupów. Jej upowszechnieniu sprzyja panująca epidemia COVID – 19, zniechęcająca konsumentów do częstego udawania się do sklepów stacjonarnych, z których zresztą wiele jest zamkniętych z uwagi na obostrzenia wprowadzane przez rząd. Poza tym, sklepy internetowe umożliwiają szybkie, łatwe i przyjemne dokonywanie zakupów, co niewątpliwie również wpływa na popularyzację tej metody. Poza licznymi zaletami, internetowy shopping może także łączyć się z konsumenckimi rozczarowaniami, kiedy to okazuje się, że zakupiona rzecz jednak nie spełnia oczekiwań rozbudzonych ponad miarę efektownymi zdjęciami, na stronie internetowej sklepu, czy też dociera ona po prostu w stanie uszkodzonym bądź wybrakowanym.
Obsługa klienta to znacznie więcej niż głos w słuchawce reagujący na pytania. Pod tym pojęciem kryje się umiejętność wchodzenia w skórę klienta, wczuwanie się w jego sytuację i usilne dążenia do zrozumienia jego potrzeb. Następnie realizacja ich w taki sposób, aby klient kipiał z radości. A później pełna gotowość do realizowania dowolnie pojmowanej posprzedaży: czy to za dzień, czy za rok. Poświęć kilka minut na przeczytanie tego artykułu, a dowiesz się z niego, jak wielkim atutem Twojego biznesu jest profesjonalna obsługa klienta.
Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.
Tworzenie scenariuszy polega na ciągłym zadawaniu sobie pytania: jeśli stanie się taka sytuacja, to co powinno zadziać się dalej? Jednak aby móc odpowiedzieć na te pytania należy ustalić cel, jaki chcemy osiągnąć. Twoim celem może być zmniejszenie porzuceń koszyka, zwiększenie powracalności klientów, zmniejszenie współczynnika odrzuceń strony czy też zwiększenie wartości pojedynczej transakcji. Na początek wybierz jeden cel i na nim się skup, nie próbuj osiągać zbyt wielu rzeczy na raz, gdyż w takiej sytuacji rozproszysz swoją uwagę.
Co mówią o nas klienci