20 stycznia 2021
Przeciętny człowiek każdego dnia spędza 2 i pół godziny w mediach społecznościowych. Nic więc dziwnego, że jednym z głównych miejsc, w których staramy się rozwijać naszą działalność, są platformy takie jak Facebook i Instagram. Jednak co się dzieje, gdy duża liczba obserwujących nie oznacza dużej liczby sprzedaży? Wyobraź sobie, jakie mógłbyś mieć
obroty, gdybyś mógł odpowiednio wykorzystać moc social mediów i przekształcić obserwujących w stałych klientów. Jeśli masz problem z wykorzystywaniem pełnego potencjału mediów społecznościowych, nasze rady powinny Ci pomóc. Poniżej przestawiamy listę sześciu wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces sprzedażowy w social mediach.
Sposób, w jaki pokazujesz się w Internecie i jak podchodzisz do mediów społecznościowych i wiadomości, ma więcej wspólnego z byciem pływowym przedsiębiorcą niż cokolwiek innego. Jednak, gdy jesteś influencerem, Twoim nadrzędnym celem jest wzrost liczby odbiorców. Pieniądze są produktem ubocznym Twojej popularności. Z przedsiębiorcą jest odwrotnie. Pieniądze są na pierwszym miejscu, a późniejszy wzrost liczby odbiorców jest wynikiem tego, co robisz, aby zarabiać te pieniądze. Kiedy ogólny zamiar jest inny, inny będzie również sposób podejścia do treści. Nie osłabiaj swojego przekazu, kupując obserwujących, aby zwiększyć ich liczbę lub współpracując i promując losowy produkt dla przypadkowej marki. Jako influencer możesz zarobić świetne pieniądze, ale to nie będzie równoznaczne z pieniędzmi wyłącznie dla Twojej marki. Bądź przedsiębiorcą. Sprzedawaj i promuj własne produkty i usługi, a nie cudze.
Liczba obserwujących to coś, co nazywamy miernikiem próżności. Jednak liczba obserwujących, których masz, nie ma znaczenia, jeśli jakość obserwujących jest niska. Algorytmy mediów społecznościowych działają w taki sposób, że Twoje treści trafiają tylko do niewielkiej liczby osób. To od Ciebie zależy, czy zamienisz obserwujących w klientów. Jeśli Twoi odbiorcy są niesamowicie zaangażowani w to, co robisz, nawet jeśli jest ich niewiele,
zaczną komentować i udostępniać Twoje treści. W ten sposób wieść o twoich produktach i usługach dotrze do większej ilości osób. A jak mówi powiedzenie – ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka.
Weźmy na przykład rynek nieruchomości. Jeśli jesteś pośrednikiem i w kółko zamieszczasz tylko zdjęcia posiadłości wystawionych na sprzedaż i tych, które właśnie znalazły nowego właściciela, zanudzisz swoich obserwujących na śmierć. Jeśli nie dostarczasz swoim followersom wartościowych treści, nie zamienisz ich w wiernych klientów i nie zaczniesz zarabiać na social mediach. Wszystko, co dzieje się w Twoim życiu, ma potencjał by stać się wartościową treścią do opublikowania w sieci. Nie znaczy to jednak, że codziennie musisz dzielić się tym, co jesz na śniadanie. Dodając posty pamiętaj o trzech kluczowych kwestiach: Twoim życiu prywatnym, kulisach prowadzenia biznesu i wszystkich wzmiankach o Twojej firmie w mediach. W ten sposób dasz się poznać swoim klientom od strony prywatnej, pokażesz, jakie działania przekształcają się w sukces Twojej marki i zaprezentujesz, dlaczego warto z Tobą współpracować.
Podczas tworzenia treści do social mediów niedopuszczalne jest umieszczanie po prostu zdjęcia i kilku hashtagów. Kiedy publikujesz obrazek i wrzucasz go na swój profil, zwłaszcza jeśli jest to jakiś rodzaj infografiki, zakładasz, że Twoi odbiorcy zinterpretują go poprawnie. Tworzenie treści wymaga czasu i wysiłku, a gdy tego nie robisz, nie stworzysz niczego, co Twoi obserwujący postrzegają jako wartościowe. Dlatego poświęć trochę czasu na interpretację tego, co publikujesz dla swoich odbiorców, aby zbudować zaufanie i autorytet. Najlepiej jest użyć boty na Instagramie, które zautomatyzują Twoją pracę. Zyskasz takie możliwości jak planowanie postów, przegląd postów z najlepszym zasięgiem czy narzędzie do dobierania hashtagów. Automatyzacja Instagrama jest dzisiaj bardzo ważna aby nie marnować swojego czasu. Nagraj film o tym, co faktycznie dzieje się w branży, przedstaw swoim odbiorcom aktualizacje i zmiany oraz wyjaśnij dokładnie, co to dla nich oznacza.
Nie jest tajemnicą, że oceniamy sukces naszych postów na podstawie liczby polubień i komentarzy, które otrzymujemy. Jednak chociaż polubienia i komentarze są niezwykle ważne, nie są tak potężne jak udostępnienia. Jeśli Twoje treści nie są udostępniane, grono odbiorców nie rośnie. A jaki jest jeden z najlepszych sposób na to, by Twoje posty były udostępniane? Oczywiście, tworzenie lepszych treści, które można łatwiej udostępniać, to
jedno rozwiązanie, ale nie jest ono najskuteczniejsze. Najszybszym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców jest właśnie PR. Jeśli przyciągniesz uwagę mediów wysokiej jakości, będziesz w stanie wykorzystać wszystkich tych odbiorców, których wcześniej nie zainteresowałeś i przyciągnąć ich z powrotem do swojej marki. Zyskasz również nowych obserwujących, którzy szybko zechcą zakupić Twoje produkty i usługi.
Jeśli zrobisz zdjęcie swojego domu i opublikujesz je, nie przyciągnie ono takiej uwagi, jak gdybyś zrobił sobie selfie, stojąc stojące przed domem. Użytkowników social mediów nie bardzo interesują zdjęcia, na których nie ma przynajmniej twarzy innej osoby. Pamiętaj, że przy wyborze usług i produktów znacznie częściej kierujemy się emocjami, jakie wywołuje u nas oferta danej firmy, niż logiką. Ważne jest, aby pamiętać, jak ludzie kupują i wybierają. Decyzje podejmujemy emocjonalnie, zanim podejmiemy je logicznie. Publikowanie przyjaznej twarzy na miłym dla oka tle sprawia, że obserwujący czują się z tobą związani na poziomie osobistym. Ostatecznie przekształcenie obserwujących w klientów sprowadza się do budowanych relacji.
Dlaczego warto być na Instagramie? Istnieje ponad 25 mln kont firmowych na całym świecie, a ponad 2 mln firm korzysta z tego serwisu, by relacjonować swoją aktywność, a przede wszystkim poprawiać wyniki biznesowe. Co ważne, na profilach firmowych aktywni są użytkownicy: 60% osób przyznaje, że to właśnie na Instagramie dowiaduje się o nowych produktach, a ponad 200 mln ludzi odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie.
Przygotowałem dla Ciebie zestawienie 10 różnych grup o marketingu na Facebooku, zbudowanych wokół tematów związanych z social mediami, branżą e-commerce i reklamą. Obiecujemy, że będą one stanowić dla Ciebie cenne źródło wiedzy, wsparcia oraz inspiracji.
Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.
Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?
Co mówią o nas klienci