Jak zarabiać na mediach społecznościowych? 6 praktycznych rad jak zamienić obserwujących w klientów

Aktualizacja: 20 stycznia 2021

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Jak zarabiać na mediach społecznościowych? 6 praktycznych rad jak zamienić obserwujących w klientów
Jak zarabiać na mediach społecznościowych? 6 praktycznych rad jak zamienić obserwujących w klientów

Przeciętny człowiek każdego dnia spędza 2 i pół godziny w mediach społecznościowych. Nic więc dziwnego, że jednym z głównych miejsc, w których staramy się rozwijać naszą działalność, są platformy takie jak Facebook i Instagram. Jednak co się dzieje, gdy duża liczba obserwujących nie oznacza dużej liczby sprzedaży? Wyobraź sobie, jakie mógłbyś mieć
obroty, gdybyś mógł odpowiednio wykorzystać moc social mediów i przekształcić obserwujących w stałych klientów. Jeśli masz problem z wykorzystywaniem pełnego potencjału mediów społecznościowych, nasze rady powinny Ci pomóc. Poniżej przestawiamy listę sześciu wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces sprzedażowy w social mediach.

1. Nie bądź influencerem, bądź przedsiębiorcą

Sposób, w jaki pokazujesz się w Internecie i jak podchodzisz do mediów społecznościowych i wiadomości, ma więcej wspólnego z byciem pływowym przedsiębiorcą niż cokolwiek innego. Jednak, gdy jesteś influencerem, Twoim nadrzędnym celem jest wzrost liczby odbiorców. Pieniądze są produktem ubocznym Twojej popularności. Z przedsiębiorcą jest odwrotnie. Pieniądze są na pierwszym miejscu, a późniejszy wzrost liczby odbiorców jest wynikiem tego, co robisz, aby zarabiać te pieniądze. Kiedy ogólny zamiar jest inny, inny będzie również sposób podejścia do treści. Nie osłabiaj swojego przekazu, kupując obserwujących, aby zwiększyć ich liczbę lub współpracując i promując losowy produkt dla przypadkowej marki. Jako influencer możesz zarobić świetne pieniądze, ale to nie będzie równoznaczne z pieniędzmi wyłącznie dla Twojej marki. Bądź przedsiębiorcą. Sprzedawaj i promuj własne produkty i usługi, a nie cudze.

2. Liczba obserwujących, których masz, nie jest miarą, która ma znaczenie

Liczba obserwujących to coś, co nazywamy miernikiem próżności. Jednak liczba obserwujących, których masz, nie ma znaczenia, jeśli jakość obserwujących jest niska. Algorytmy mediów społecznościowych działają w taki sposób, że Twoje treści trafiają tylko do niewielkiej liczby osób. To od Ciebie zależy, czy zamienisz obserwujących w klientów. Jeśli Twoi odbiorcy są niesamowicie zaangażowani w to, co robisz, nawet jeśli jest ich niewiele,
zaczną komentować i udostępniać Twoje treści. W ten sposób wieść o twoich produktach i usługach dotrze do większej ilości osób. A jak mówi powiedzenie – ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka.

3. Media społecznościowe powinny być bardziej jak pamiętnik, a mniej jak billboard

Weźmy na przykład rynek nieruchomości. Jeśli jesteś pośrednikiem i w kółko zamieszczasz tylko zdjęcia posiadłości wystawionych na sprzedaż i tych, które właśnie znalazły nowego właściciela, zanudzisz swoich obserwujących na śmierć. Jeśli nie dostarczasz swoim followersom wartościowych treści, nie zamienisz ich w wiernych klientów i nie zaczniesz zarabiać na social mediach. Wszystko, co dzieje się w Twoim życiu, ma potencjał by stać się wartościową treścią do opublikowania w sieci. Nie znaczy to jednak, że codziennie musisz dzielić się tym, co jesz na śniadanie. Dodając posty pamiętaj o trzech kluczowych kwestiach: Twoim życiu prywatnym, kulisach prowadzenia biznesu i wszystkich wzmiankach o Twojej firmie w mediach. W ten sposób dasz się poznać swoim klientom od strony prywatnej, pokażesz, jakie działania przekształcają się w sukces Twojej marki i zaprezentujesz, dlaczego warto z Tobą współpracować.

4. Twórz wartościowy content

Podczas tworzenia treści do social mediów niedopuszczalne jest umieszczanie po prostu zdjęcia i kilku hashtagów. Kiedy publikujesz obrazek i wrzucasz go na swój profil, zwłaszcza jeśli jest to jakiś rodzaj infografiki, zakładasz, że Twoi odbiorcy zinterpretują go poprawnie. Tworzenie treści wymaga czasu i wysiłku, a gdy tego nie robisz, nie stworzysz niczego, co Twoi obserwujący postrzegają jako wartościowe. Dlatego poświęć trochę czasu na interpretację tego, co publikujesz dla swoich odbiorców, aby zbudować zaufanie i autorytet. Najlepiej jest użyć boty na Instagramie, które zautomatyzują Twoją pracę. Zyskasz takie możliwości jak planowanie postów, przegląd postów z najlepszym zasięgiem czy narzędzie do dobierania hashtagów. Automatyzacja Instagrama jest dzisiaj bardzo ważna aby nie marnować swojego czasu. Nagraj film o tym, co faktycznie dzieje się w branży, przedstaw swoim odbiorcom aktualizacje i zmiany oraz wyjaśnij dokładnie, co to dla nich oznacza.

5. Przestań się przejmować ilością polubień

Nie jest tajemnicą, że oceniamy sukces naszych postów na podstawie liczby polubień i komentarzy, które otrzymujemy. Jednak chociaż polubienia i komentarze są niezwykle ważne, nie są tak potężne jak udostępnienia. Jeśli Twoje treści nie są udostępniane, grono odbiorców nie rośnie. A jaki jest jeden z najlepszych sposób na to, by Twoje posty były udostępniane? Oczywiście, tworzenie lepszych treści, które można łatwiej udostępniać, to
jedno rozwiązanie, ale nie jest ono najskuteczniejsze. Najszybszym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców jest właśnie PR. Jeśli przyciągniesz uwagę mediów wysokiej jakości, będziesz w stanie wykorzystać wszystkich tych odbiorców, których wcześniej nie zainteresowałeś i przyciągnąć ich z powrotem do swojej marki. Zyskasz również nowych obserwujących, którzy szybko zechcą zakupić Twoje produkty i usługi.

6. Daj innym polubić siebie, a nie tylko Twoje posty

Jeśli zrobisz zdjęcie swojego domu i opublikujesz je, nie przyciągnie ono takiej uwagi, jak gdybyś zrobił sobie selfie, stojąc stojące przed domem. Użytkowników social mediów nie bardzo interesują zdjęcia, na których nie ma przynajmniej twarzy innej osoby. Pamiętaj, że przy wyborze usług i produktów znacznie częściej kierujemy się emocjami, jakie wywołuje u nas oferta danej firmy, niż logiką. Ważne jest, aby pamiętać, jak ludzie kupują i wybierają. Decyzje podejmujemy emocjonalnie, zanim podejmiemy je logicznie. Publikowanie przyjaznej twarzy na miłym dla oka tle sprawia, że obserwujący czują się z tobą związani na poziomie osobistym. Ostatecznie przekształcenie obserwujących w klientów sprowadza się do budowanych relacji.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio

Jak założyć firmowe konto na Instagramie i stworzyć efektywne bio

Dlaczego warto być na Instagramie? Istnieje ponad 25 mln kont firmowych na całym świecie, a ponad 2 mln firm korzysta z tego serwisu, by relacjonować swoją aktywność, a przede wszystkim poprawiać wyniki biznesowe. Co ważne, na profilach firmowych aktywni są użytkownicy: 60% osób przyznaje, że to właśnie na Instagramie dowiaduje się o nowych produktach, a ponad 200 mln ludzi odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie.

czytaj dalej

10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

10 światowych grup o marketingu na Facebooku, do których powinieneś dołączyć już dziś

Przygotowałem dla Ciebie zestawienie 10 różnych grup o marketingu na Facebooku, zbudowanych wokół tematów związanych z social mediami, branżą e-commerce i reklamą. Obiecujemy, że będą one stanowić dla Ciebie cenne źródło wiedzy, wsparcia oraz inspiracji.

czytaj dalej

Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.

czytaj dalej

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman