Jak skutecznie zrobić kartę produktu SklepSote | INTLE

Jak skutecznie zrobić kartę produktu SklepSote

20 stycznia 2018 Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Rate this post

Atrakcyjna karta produktu to większa szansa, że klient dokona zakupu w naszym sklepie.

Na skuteczną kartę produktu składają się:

  • widoczna cena końcowa (be późniejszych dopłat)
  • dokładnie opisany czas realizacji
  • profesjonalny opis skupiający się na korzyściach oraz cechach produktu
  • opis techniczny oferowanego produktu
  • atrakcyjne zdjęcia produktu

Dobrze aby strona produktu zawierała również:

  • filmy obrazujące produkt lub jego reklamy (lub odnośniki)
  • opinie oraz recenzję użytkowników
  • propozycje produktów powiązanych z oferowanym produktem
  • propozycje najlepiej sprzedających się produktów w sklepie
  • propozycje produktów, które najczęściej są kupowane razem z oferowanym produktem

Praktycznie wszystko powyższe oferuje karta produktów w sklepie SOTE.

Oto jak najszybciej stworzyć nową kartę produktu w naszym sklepie.

Logujemy się do panelu administracyjnego naszego sklepu.

karta-produktu-sote01

Z zakładki Oferta wybieramy i klikamy Produkty

karta-produktu-sote02

Zostajemy przeniesieni do strony ze wszystkimi naszymi produktami.

karta-produktu-sote03

Klikamy przycisk Dodaj znajdujący się w dolnym prawym rogu

karta-produktu-sote05

Zostaniemy przeniesieni do interesującej nas karty tworzenia nowego produktu w naszym sklepie.

11

Wpisujemy Kod (Kod jest generowany automatycznie. Kod można zastąpić własnym identyfikatorem produktu). Następnie wpisujemy Nazwę oraz Kod producenta (np. kod kreskowy EAN).

karta-produktu-sote07

Wybieramy Walutę. Jeżeli wybraliśmy inną niż Polski Złoty (PLN) to mamy możliwość ustawienia sztywnego kursu po jakiej będzie przeliczana dana waluta poprzez przycisk „Zablokuj kurs”.
Wybieramy stawkę VAT, wpisujemy Cenę:
Netto – automatycznie uzupełni się Brutto
Lub Brutto – wtedy automatycznie uzupełni się Netto
Wpisując Starą cenę określamy, że będzie to cena wyższa od Ceny jako przekreślona.
Możemy również uzupełnić Cenę hurtową, dla poszczególnych grup cenowych jeżeli tylko chcemy prowadzić taką formę sprzedaży.
W razie potrzeby możemy ukryć cenę dla wszystkich, dla klientów niezalogowanych lub niezweryfikowanych (domyślnie pole zostaje niewybrane).
Na koniec możemy przypisać grupę cenową o ile wcześniej stworzyliśmy takie grupy.

karta-produktu-sote08

Kolejne mamy możliwość ustawienia dla produktów jednostki miary w jakiej będzie sprzedawany. Jeżeli nie sprzedajemy na kg lub mm to zostawmy tą opcję pustą. To samo tyczy się sprzedawaniu produktów za punkty. Ciekawa opcja ale w naszym wypadku pozostawiamy te opcje niewypełnioną.

karta-produktu-sote09

W następnej części wybieramy Producenta z rozwijanej listy (o ile wcześniej zdefiniowaliśmy producentów – osobny artykuł).
Potem wybieramy Kategorie (o ile wcześniej zdefiniowaliśmy kategorie – osobny artykuł) poprzez wpisanie jej nazwy – system sam nam podpowie i wystarczy tylko kliknąć żądaną kategorię. Możemy również po prostu wybrać kategorię z drzewka kategorii. Wtedy żądaną kategorię zaznaczamy „czekiem” a kategorię główną dla produktu „kółeczkiem”.

karta-produktu-sote10

Wybieramy Grupę produktów, w jakiej chcemy aby znalazł się dany produkt.

karta-produktu-sote11

Następnie wybieramy Akcesoria czyli inne produkty jaki będą oferowane jako akcesoria do tworzonego produktu.
W analogiczny sposób wybiera Polecane produkty – produkty, które polecamy do tworzonego produktu.
Pozostaje nam już ustawić tylko priorytet danego produktu oraz kolejność jego wyświetlania się na stronie. Pozostawiając puste pola decyzję o kolejności priorytetów oraz wyświetlaniu pozostawiamy systemowi.

karta-produktu-sote12

W kolejnej części ustawiamy Dostępność. Możemy ustawić Brak, Jest lub Ustaw wg magazynu – wtedy system pokaże dokładną ilość produktu na magazynie. Opcję zarządzanie magazynem zalecamy zostawić „z opcjami produktu”. Ustawiamy już tyko ilość na magazynie i przechodzimy dalej.

Wpisujemy czas realizacji. Ustawiamy jednostkę miary. Pozostałe dwie opcje zostawiamy domyślenie zaznaczone (sprawdzaj stan magazynowy) i odznaczone (pozwalaj na części dziesiętne w ilości). Ustawiamy jeszcze tylko minimalna ilość jaka można zamówić. Możemy ustawić również ilość maksymalną oraz wielokrotności ilości.

karta-produktu-sote13

W części Dostawa definiujemy takie opcje jak:

  • konfiguracja rozmiarów (o ile wcześniej je ustawiliśmy)
  • szerokość
  • wysokość
  • głębokość
  • waga
  • dostawy, które możemy wybrać wszystkie, zezwalać tylko na wybrane lub wykluczyć wybrane

karta-produktu-sote14

Następnie ustawiamy Rabaty, maksymalny procent rabatu oraz grupy rabatowe (o ile je utworzyliśmy)

karta-produktu-sote15

Załadujemy Zdjęcia klikając zielony krzyżyk na ikonce aparatu:

karta-produktu-sote16

Po kliknięciu otworzy nam się eksplorator gdzie z naszego dysku wybieramy zdjęcia, które chcemy załadować do produktu. Pamiętajmy, że minimalny rozmiar zdjęcia 1000px x 1000px.

karta-produktu-sote17

W razie potrzeby dodajemy kolejne zdjęcia w analogiczny sposób lub za jednym zamachem wszystkie na raz.

karta-produktu-sote18

Pozostaje nam już tylko uzupełnić pola z Opisem. Wypełniamy Opis skrócony, Opis pełny oraz Dodatkowy opis.

karta-produktu-sote19

karta-produktu-sote20
Po uzupełnieniu wszystkich opisów klikamy przycisk Zapisz.

karta-produktu-sote21

Gratulacje. Utworzyliśmy kartę produktu. Nasze efekty możemy podziwiać klikając przycisk Zobacz produkt w sklepie

karta-produktu-sote22

Lub wyszukując go w naszym sklepie.

karta-produktu-sote23

karta-produktu-sote24

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Rate this post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Opisy produktów – gotowe wzory, które sprzedają

02 gru 2019

Dobry opis produktu działa równie skutecznie, jak kompetentny i elokwentny sprzedawca w sklepie stacjonarnym. Ważna jest zarówno treść, jak i forma. Dzięki solidnemu researchowi wiesz, CO pisać; my powiemy Ci, JAK pisać, by osiągnąć znakomite efekty sprzedaży!

Czym jest strategia marketingowa

16 paź 2019

Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.

Jak szybko i tanio usprawnić sklep dzięki wyciąganiu właściwych wniosków z badań UX

12 wrz 2019

W małym sklepie internetowym delikatne zmiany w UX niewiele zmienią. Aby faktycznie podnieść konwersję, trzeba zlokalizować duże, istotne problemy, a następnie je rozwiązać. Dobra informacja jest taka, że da się to zrobić stosunkowo niskim kosztem. W tym artykule pokażę, jak możesz samodzielnie znaleźć krytyczne błędy w UX sklepu internetowego

Jak zainstalować Google Analytics w Sote?

02 mar 2017

Analityka internetowa to podstawa każdego biznesu w sieci! Sprawdź jak łatwo możesz zainstalować narzędzie Google Analytics w swoim sklepie Sote