Aktualizacja: 16 kwietnia 2025
Wyszukiwarka Google jest miejscem, w którym bardzo duża część czytelników rozpoczyna poszukiwanie wymarzonych książek. Oznacza to, że wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż w księgarniach internetowych. W tym case study pokażemy Ci, jak dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom SEO osiągnęliśmy wzrost widoczności w TOP3 aż o 409% dla sklepu z tej branży. Współpraca trwała od 1.05.2022 do 31.10.2024. Sprawdź, co złożyło się na ten sukces!
Pozycjonowanie przyniosło sukces na kilku poziomach – zanotowaliśmy organiczny wzrost ruchu i przychodów oraz znaczącą poprawę widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Oto dokładne wyniki.
Nasze działania przyniosły realne efekty. Dołącz do grona zadowolonych klientów!
Różne typy działań SEO w połączeniu ze znajomością specyfiki branży pozwoliły na odnotowanie znaczących wzrostów na wielu płaszczyznach. Osiągnięcie tych wyników było możliwe dzięki odpowiednio zaplanowanemu procesowi pozycjonowania, który prezentujemy poniżej krok po kroku.
Skupiliśmy się przede wszystkim na:
Dodatkowo podjęliśmy działania SEO, kierując ruch na strony autorów książek, takie jak np. https://www.osmpower.pl/pl/c/Wim-Hof/114. Wykorzystaliśmy również bloga do przyciągnięcia dodatkowego ruchu, co nie tylko zwiększyło widoczność strony, ale także przyczyniło się do wzrostu sprzedaży.
Od strony optymalizacji tekstowej prace skoncentrowaliśmy na:
Z kolei w celu optymalizacji technicznej zleciliśmy:
Dodatkowo ułożyliśmy na nowo strukturę nagłówków HTML dla strony głównej, karty kategorii, karty bloga, karty produktu i karty artykułu blogowego, a następnie przekazaliśmy do wdrożenia.
W pracach Off-site skupiliśmy się na działaniach link-buildingowych. Obejmowały pozyskanie linków z:
W celu zróżnicowania anchorów w całym procesie linkowania postawiliśmy na anchory EML, brandowe i URL w formie mieszanej. Linkowanie było skierowane przede wszystkim na stronę główną, kategorie i artykuły blogowe.
Poza strategią działań SEO przygotowaliśmy także oddzielną strategię dla bloga firmowego. Była ona jednak ściśle powiązana z tą dedykowaną SEO – pisaliśmy artykuły na tematy, do których mogliśmy dopasować pozycjonowany asortyment (książki biznesowe, marketingowe, social media i te związane z zarządzaniem biznesem).
Wykonaliśmy analizę blogowych słów kluczowych, ich potencjałów oraz przygotowaliśmy, a następnie wdrożyliśmy gotowe już artykuły. Uwzględniliśmy linkowanie wewnętrzne kierujące do pozycjonowanych kategorii oraz wyróżniliśmy konkretne pozycje książkowe wraz z CTA.
Od początku współpracy nasze artykuły miały wpływ na ruch generując 147 484 aktywnych użytkowników i 170 300 sesji.
Strona docelowa | Sesje | Aktywni użytkownicy |
/najlepsze-ksiazki-o-zarzadzaniu-ludzmi-top7-pozycji-do-przeczytania | 2191 | 1926 |
/najlepsze-ksiazki-o-sprzedazy-11-obowiazkowych-lektur | 1979 | 1654 |
/jakie-ksiazki-warto-przeczytac-o-rozwoju-osobistym-top-10-ksiazek | 1541 | 1437 |
/biografie-ludzi-sukcesu-ktore-warto-przeczytac | 1565 | 1377 |
/jak-rozmawiac-z-ludzmi-4-ksiazki-z-praktycznymi-poradami | 1329 | 1187 |
/4-najlepsze-ksiazki-o-emocjach | 1313 | 1175 |
/jak-zostac-bogatym-czyli-4-najciekawsze-ksiazki-o-pieniadzach | 932 | 824 |
/pozytywne-myslenie-ksiazki-ktore-ci-w-tym-pomoga | 766 | 704 |
/4-ksiazki-o-komunikacji-ktore-powinienes-przeczytac | 742 | 690 |
/ksiazki-dla-mezczyzn-w-kazdym-wieku-12-najlepszych-tytulow | 441 | 419 |
/madre-ksiazki-ktore-warto-przeczytac | 424 | 395 |
/jak-radzic-sobie-ze-stresem-4-ksiazki-o-stresie | 371 | 348 |
/jak-zostac-milionerem-ksiazki-ktore-ci-w-tym-pomoga | 378 | 336 |
/ksiazki-od-ktorych-sie-nie-oderwiesz | 336 | 326 |
/3-najlepsze-ksiazki-motywujace-do-dzialania | 314 | 301 |
/ksiazka-dla-managera-5-najlepszych-propozycji | 314 | 267 |
/ksiazki-dajace-do-myslenia-ktore-powinienes-przeczytac | 246 | 240 |
/najlepsze-ksiazki-biznesowe-ktore-warto-przeczytac | 173 | 163 |
/ksiazki-ktore-wciagaja-od-pierwszej-strony | 152 | 149 |
/najlepsze-ksiazki-o-inwestowaniu-8-propozycji | 147 | 130 |
/ksiazki-ktore-zmieniaja-zycie-i-myslenie | 72 | 71 |
/jak-osiagnac-sukces-ksiazki-o-dazeniu-do-celu | 60 | 55 |
/jak-wydac-ksiazke | 50 | 49 |
/jak-czytac-ze-zrozumieniem-5-praktycznych-porad | 35 | 35 |
/zarzadzanie-czasem-ksiazki-ktore-usprawnia-organizacje-twojego-czasu | 36 | 34 |
/najlepsza-ksiazka-o-marketingu-7-pozycji | 16 | 14 |
/3-obowiazkowe-ksiazki-dla-przedsiebiorcow | 7 | 7 |
/jak-czytac-i-zapamietywac-4-sprawdzone-techniki | 8 | 4 |
/dobre-ksiazki-na-wakacje-odkryj-5-propozycji-biznesowych | 2 | 2 |
SUMA | 170 300 | 147 484 |
Optymalizacja SEO okazała się niezbędnym elementem w zwiększeniu widoczności księgarni internetowej w wyszukiwarce Google. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii, obejmującej optymalizację techniczną i tekstową, działania link-buildingowe oraz prowadzenie bloga firmowego, osiągnęliśmy m.in. poprawę ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania o 166,87%, wzrost przychodów z wyników organicznych o 101,97% oraz znaczącą poprawę widoczności w TOP3, TOP10 i TOP20. Skuteczne działania SEO to jednak nie tylko wyższe pozycje w wyszukiwarce, a podstawa lepszych wyników sprzedażowych i długoterminowego sukcesu firmy.
Zwiększ widoczność i sprzedaż dzięki skutecznemu SEO!
Czy lipiec i sierpień może kojarzyć się jedynie z wakacjami i odpoczynkiem? Zdecydowanie nie! Dla nas, to okres, w którym sprawdzamy efekty całorocznych prac SEO, dla Klientów mających w tym czasie szczyt sezonu. Jednym z nich jest internetowy sklep z plecakami sprzedający artykuły i akcesoria szkolne. “Wywołani do szkolnej tablicy” przedstawiamy efekty prac w postaci wzrostu sprzedaży o 98,92%, ruchu organicznego o 84,15% i wzrostu pozycji do TOP5.
Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stron i sklepów www to proces długotrwały. Taka teza jest jak najbardziej właściwa i trafna. Jednak, co w sytuacji gdy nasz sklep działa w branży sezonowej, a efekty z prac SEO muszą zostać osiągnięte w możliwie jak najkrótszym czasie? Wówczas warto zdecydować się na pozycjonowanie sezonowe, którego elementy opisaliśmy na podstawie współpracy z Klientem prowadzącym sklep internetowy e-choinki.pl.
Pozycjonowanie stron, to proces wymagający nie tylko dobrze przemyślanej strategii SEO, ale również prawidłowo zaplanowanych prac optymalizacyjnych i link building’owych. Potwierdzeniem tej tezy jest współpraca z klientem Miękkie prowadzącym sklep internetowy z tkaninami i dzianinami opatrzonymi najwyższymi europejskimi certyfikatami jakości. Zatem na co zwróciliśmy uwagę pozycjonując domenę klienta?
Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...
Co mówią o nas klienci