Jak wyprzedziliśmy Empik w Google? Case study dla księgarni internetowej

Aktualizacja: 16 kwietnia 2025

|Case Studies|Jak wyprzedziliśmy Empik w Google? Case study dla księgarni internetowej
Jak wyprzedziliśmy Empik w Google? Case study dla księgarni internetowej

Wyszukiwarka Google jest miejscem, w którym bardzo duża część czytelników rozpoczyna poszukiwanie wymarzonych książek. Oznacza to, że wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż w księgarniach internetowych. W tym case study pokażemy Ci, jak dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom SEO osiągnęliśmy wzrost widoczności w TOP3 aż o 409% dla sklepu z tej branży. Współpraca trwała od 1.05.2022 do 31.10.2024. Sprawdź, co złożyło się na ten sukces!

Na początek… Kilka faktów o efektach działań SEO

Pozycjonowanie przyniosło sukces na kilku poziomach – zanotowaliśmy organiczny wzrost ruchu i przychodów oraz znaczącą poprawę widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Oto dokładne wyniki.

  • Wzrost ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania o 166,87% w okresie 1.01.2024-31.10.2024 vs 1.01.2023-31.10.2023. Aby jak najlepiej zobrazować efekty ruchu z SEO, uwzględniliśmy dwa pełne okresy współpracy z pominięciem czasu, w którym nastąpiło przejście z Universal Google Analytics na Google Analytics 4 (ten okres zaburzał wyniki).
Wzrost ruchu dla księgarni internetowej
  • Wzrost przychodów z wyników organicznych o 101,97%.
Księgarnia internetowa - wartość wzrostu przychodów z wyników organicznych
  • Wzrost widoczności w każdym przedziale TOP3, TOP10, TOP20 na przestrzeni całej współpracy – od 5.2022 do 10.2024. Odnotowaliśmy wzrost o 409% w TOP3, o 189% w TOP10 i o 114% w TOP20.
Zmiana widoczności fraz w TOP3, TOP10, TOP20 dla księgarni internetowej
Ilość słów kluczowych TOP3, TOP10, TOP20 dla SEO w księgarni internetowej
  • Wzrost widoczności dla kluczowych money keywords. 
    • książki o biznesie – początek współpracy: pozycja 37, koniec współpracy: pozycja 1
    • marketing książki – początek współpracy: pozycja 29, koniec współpracy: pozycja 3
    • książki o finansach – początek współpracy: pozycja 20, koniec współpracy: pozycja 3
    • książki o samorozwoju – początek współpracy: brak widoczności, koniec współpracy: pozycja 8
    • książki o psychologii – początek współpracy: pozycja 40, koniec współpracy: pozycja 7
    • książki o zarządzaniu – początek współpracy: brak widoczności, koniec współpracy: pozycja 2
    • książki o sprzedaży – początek współpracy: pozycja 31, koniec współpracy: pozycja 2
    • kreatywność książki – początek współpracy: pozycja 33, koniec współpracy: pozycja 3
    • social media książki – początek współpracy: brak widoczności, koniec współpracy: pozycja 2

Nasze działania przyniosły realne efekty. Dołącz do grona zadowolonych klientów!

Ale po kolei – jak krok po kroku wyglądał proces pozycjonowania sklepu klienta?

Różne typy działań SEO w połączeniu ze znajomością specyfiki branży pozwoliły na odnotowanie znaczących wzrostów na wielu płaszczyznach. Osiągnięcie tych wyników było możliwe dzięki odpowiednio zaplanowanemu procesowi pozycjonowania, który prezentujemy poniżej krok po kroku.

Krok 1: Strategia SEO

Skupiliśmy się przede wszystkim na:

  • wykonaniu prac skoncentrowanych wokół optymalizacji technicznej i tekstowej;
  • pozycjonowaniu głównie fraz nawiązujących do: książek biznesowych, marketingowych, social media i tych związanych z zarządzaniem biznesem.

Dodatkowo podjęliśmy działania SEO, kierując ruch na strony autorów książek, takie jak np. https://www.osmpower.pl/pl/c/Wim-Hof/114. Wykorzystaliśmy również bloga do przyciągnięcia dodatkowego ruchu, co nie tylko zwiększyło widoczność strony, ale także przyczyniło się do wzrostu sprzedaży.

  • kierowanie prac SEO na adresy URL autorów książek, np. https://www.osmpower.pl/pl/c/Wim-Hof/114;
  • ściągnięcie dodatkowego ruchu z artykułów blogowych („efektem ubocznym” było tu też generowanie sprzedaży z artykułów).

Krok 2: Prace on-site

Od strony optymalizacji tekstowej prace skoncentrowaliśmy na:

  • zmianie H1 tak, aby dostosować je do naszych money keywords – np. zmiana z Biznes na Książki o biznesie;
  • optymalizacji meta tagów: title oraz description;
  • przygotowaniu opisów kategorii oraz opisu strony głównej z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego;
  • przygotowaniu opisów dla podstron autorów książek.

Z kolei w celu optymalizacji technicznej zleciliśmy:

  • przede wszystkim zmianę adresów URL – wcześniej URLe były nieprzyjazne w kontekście SEO, np. było: https://www.osmpower.pl/Biznes/1/full jest https://www.osmpower.pl/ksiazki-biznesowe;
  • wdrożenie nawigacji okruszkowej dla wersji mobilnej sklepu;
  • poprawienie adresów kanonicznych dla kategorii w sklepie;
  • uzupełnienie brakujących znaczników schema.org przewidzianych dla produktów;
  • zoptymalizowanie zdjęć pod kątem ALTów, formatu (zmiana na WebP) oraz wagi;
  • ustawienie przekierowań 301 dla adresów URL produktów zwracających błąd 404.

Dodatkowo ułożyliśmy na nowo strukturę nagłówków HTML dla strony głównej, karty kategorii, karty bloga, karty produktu i karty artykułu blogowego, a następnie przekazaliśmy do wdrożenia.

Krok 3: Prace Off-site 

W pracach Off-site skupiliśmy się na działaniach link-buildingowych. Obejmowały pozyskanie linków z:

  • social mediów;
  • artykułów sponsorowanych z nastawieniem na domeny powiązane tematycznie;
  • artykułów typowo blogowych;
  • profili i katalogów.

W celu zróżnicowania anchorów w całym procesie linkowania postawiliśmy na anchory EML, brandowe i URL w formie mieszanej. Linkowanie było skierowane przede wszystkim na stronę główną, kategorie i artykuły blogowe. 

Krok 4: Prowadzenie bloga

Poza strategią działań SEO przygotowaliśmy także oddzielną strategię dla bloga firmowego. Była ona jednak ściśle powiązana z tą dedykowaną SEO – pisaliśmy artykuły na tematy, do których mogliśmy dopasować pozycjonowany asortyment (książki biznesowe, marketingowe, social media i te związane z zarządzaniem biznesem).

Wykonaliśmy analizę blogowych słów kluczowych, ich potencjałów oraz przygotowaliśmy, a następnie wdrożyliśmy gotowe już artykuły. Uwzględniliśmy linkowanie wewnętrzne kierujące do pozycjonowanych kategorii oraz wyróżniliśmy konkretne pozycje książkowe wraz z CTA. 

Od początku współpracy nasze artykuły miały wpływ na ruch generując 147 484 aktywnych użytkowników i 170 300 sesji.

Strona docelowaSesjeAktywni użytkownicy
/najlepsze-ksiazki-o-zarzadzaniu-ludzmi-top7-pozycji-do-przeczytania21911926
/najlepsze-ksiazki-o-sprzedazy-11-obowiazkowych-lektur19791654
/jakie-ksiazki-warto-przeczytac-o-rozwoju-osobistym-top-10-ksiazek15411437
/biografie-ludzi-sukcesu-ktore-warto-przeczytac15651377
/jak-rozmawiac-z-ludzmi-4-ksiazki-z-praktycznymi-poradami13291187
/4-najlepsze-ksiazki-o-emocjach13131175
/jak-zostac-bogatym-czyli-4-najciekawsze-ksiazki-o-pieniadzach932824
/pozytywne-myslenie-ksiazki-ktore-ci-w-tym-pomoga766704
/4-ksiazki-o-komunikacji-ktore-powinienes-przeczytac742690
/ksiazki-dla-mezczyzn-w-kazdym-wieku-12-najlepszych-tytulow441419
/madre-ksiazki-ktore-warto-przeczytac424395
/jak-radzic-sobie-ze-stresem-4-ksiazki-o-stresie371348
/jak-zostac-milionerem-ksiazki-ktore-ci-w-tym-pomoga378336
/ksiazki-od-ktorych-sie-nie-oderwiesz336326
/3-najlepsze-ksiazki-motywujace-do-dzialania314301
/ksiazka-dla-managera-5-najlepszych-propozycji314267
/ksiazki-dajace-do-myslenia-ktore-powinienes-przeczytac246240
/najlepsze-ksiazki-biznesowe-ktore-warto-przeczytac173163
/ksiazki-ktore-wciagaja-od-pierwszej-strony152149
/najlepsze-ksiazki-o-inwestowaniu-8-propozycji147130
/ksiazki-ktore-zmieniaja-zycie-i-myslenie7271
/jak-osiagnac-sukces-ksiazki-o-dazeniu-do-celu6055
/jak-wydac-ksiazke5049
/jak-czytac-ze-zrozumieniem-5-praktycznych-porad3535
/zarzadzanie-czasem-ksiazki-ktore-usprawnia-organizacje-twojego-czasu3634
/najlepsza-ksiazka-o-marketingu-7-pozycji1614
/3-obowiazkowe-ksiazki-dla-przedsiebiorcow77
/jak-czytac-i-zapamietywac-4-sprawdzone-techniki84
/dobre-ksiazki-na-wakacje-odkryj-5-propozycji-biznesowych22
SUMA170 300147 484

Podsumowanie

Optymalizacja SEO okazała się niezbędnym elementem w zwiększeniu widoczności księgarni internetowej w wyszukiwarce Google. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii, obejmującej optymalizację techniczną i tekstową, działania link-buildingowe oraz prowadzenie bloga firmowego, osiągnęliśmy m.in. poprawę ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania o 166,87%, wzrost przychodów z wyników organicznych o 101,97% oraz znaczącą poprawę widoczności w TOP3, TOP10 i TOP20. Skuteczne działania SEO to jednak nie tylko wyższe pozycje w wyszukiwarce, a podstawa lepszych wyników sprzedażowych i długoterminowego sukcesu firmy.

Zwiększ widoczność i sprzedaż dzięki skutecznemu SEO!

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Sklep z plecakami – wzrost sprzedaży o 98,92% – jak osiągnęliśmy takie efekty w SEO?

Sklep z plecakami – wzrost sprzedaży o 98,92% – jak osiągnęliśmy takie efekty w SEO?

Czy lipiec i sierpień może kojarzyć się jedynie z wakacjami i odpoczynkiem? Zdecydowanie nie! Dla nas, to okres, w którym sprawdzamy efekty całorocznych prac SEO, dla Klientów mających w tym czasie szczyt sezonu. Jednym z nich jest internetowy sklep z plecakami sprzedający artykuły i akcesoria szkolne. “Wywołani do szkolnej tablicy” przedstawiamy efekty prac w postaci wzrostu sprzedaży o 98,92%, ruchu organicznego o 84,15% i wzrostu pozycji do TOP5.

czytaj dalej

Jak w 6 miesięcy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym o 65,09% prowadząc sezonowe działania SEO?

Jak w 6 miesięcy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym o 65,09% prowadząc sezonowe działania SEO?

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stron i sklepów www to proces długotrwały. Taka teza jest jak najbardziej właściwa i trafna. Jednak, co w sytuacji gdy nasz sklep działa w branży sezonowej, a efekty z prac SEO muszą zostać osiągnięte w możliwie jak najkrótszym czasie? Wówczas warto zdecydować się na pozycjonowanie sezonowe, którego elementy opisaliśmy na podstawie współpracy z Klientem prowadzącym sklep internetowy e-choinki.pl.

czytaj dalej

Topowe pozycje w 4 miesiące dla mocno konkurencyjnych fraz – jak tego dokonaliśmy?

Topowe pozycje w 4 miesiące dla mocno konkurencyjnych fraz – jak tego dokonaliśmy?

Pozycjonowanie stron, to proces wymagający nie tylko dobrze przemyślanej strategii SEO, ale również prawidłowo zaplanowanych prac optymalizacyjnych i link building’owych. Potwierdzeniem tej tezy jest współpraca z klientem Miękkie prowadzącym sklep internetowy z tkaninami i dzianinami opatrzonymi najwyższymi europejskimi certyfikatami jakości. Zatem na co zwróciliśmy uwagę pozycjonując domenę klienta?

czytaj dalej

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Po zmianie agencji na firmę INTLE bardzo szybko odczułem około 30% wzrost sprzedaży oraz zdecydowaną poprawę w jakości obsługi klienta.
Na zdecydowany plus:

- Bardzo łatwy kontakt bezpośrednio z wyjątkowo kompetentnym właścicelem, Panem Łukaszem
- Nasz sklep internetowy jest pod pełną opieką i nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania
- Wszystkie dodatkowe zlecone prace są za każdym razem bardzo sprawnie wykonywanev - Profesjonalne podejście i nastawienie na ciągłe wzrosty sprzedaży
- Szczegółowe comiesięczne raporty z wykonywanych prac

Opinia marki Major&Maker o Agencji interaktywnej INTLE

Bartosz Perzyński

Rzetelna firma, polecam współpracę z Panem Łukaszem. Korzystam z usług Pana Łukasza od 2011 roku. Zaczęło się od stworzenia strony www I pozycjonowanie. Bardzo dobre rezultaty pozycjonowania dość szybko i nie za miliony co wpłynęło na decyzję o wieloletniej współpracy. Wystko można załatwić telefonicznie lub meilowo. Kontakt i reakcja na prośby na poziomie wzorowym.
Dziękuję Panie Łukaszu ! :)

Opinia Piotra Kamińskiego o Agencji interaktywnej INTLE

Piotr Kamiński

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Firma Intle zasługuje na dwie nagrody - jedna za obsługę, druga za skuteczność! Po czterech latach współpracy z Intle mój podupadający niegdyś sklep internetowy stał się jednym z wiodących i najbardziej rozpoznawalnych na rynku! Brawo!

e-choinki.pl - opinia o współpracy

e-choinki.pl

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Polecam agencję Intle jako rzetelnego partnera biznesowego, profesjonalnie podchodzącego do współpracy!

Kancelaria Grabowski - opinia o współpracy

Kancelaria Grabowski

Kompleksową opiekę specjalistów w INTLE oceniam bardzo pozytywnie, wyniki dużo lepsze niż w poprzedniej agencji. Dyspozycyjność i szybko załatwiane tematy. Takiej obsługi życzę każdemu.

Grzegorz Janicki

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

INTLE jest przykładem na to jak od A do Z zająć się klientem i elastycznie reagować na jego potrzeby. Rzetelna analiza rynku i przygotowany perfekcyjnie plan działania wywarł na mnie bardzo duże wrażenie. Myślę, że nasza współpraca będzie się rozwijać przez długie lata :)

Opinia marki mieszkanie.com o Agencji interaktywnej INTLE

Katarzyna Sonik

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Miejsce doskonałe na indywidualne konsultacje odnośnie własnego biznesu. Spotkanie z przedstawicielem pozwoliło zrozumieć mi, jak osiągnąć większe zyski ze sprzedaży moich produktów, pomysły na rozbudowanie biznesu, również pomoc w budowie strony internetowej. Doskonały kontakt z przedstawicielem, również w sprawie komunikacji wizualnej produktów w mediach społecznościowych. Polecam w 100%.

Zuzanna Sindak

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

INTLE to firma, która zdecydowanie zasługuje na najwyższą ocenę! Skorzystałem z ich usług przy projektowaniu strony internetowej dla mojego biznesu i jestem absolutnie zachwycony efektami. Profesjonalne podejście, kreatywne pomysły i dbałość o każdy detal sprawiły, że strona nie tylko wygląda świetnie, ale również działa bez zarzutu. Komunikacja z zespołem była na najwyższym poziomie - szybko odpowiadali na moje pytania i sugestie, a wszelkie poprawki były wprowadzane niemal natychmiastowo. Polecam INTLE każdemu, kto szuka rzetelnych i utalentowanych specjalistów w dziedzinie web designu!

Opinia KURO dla INTLE

Michał Mazurek

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Solidna firma. Nie jest to typowe korpo, nastawione tylko na "łupanie" klienta. Bardzo indywidualne podejście. Najważniejsze, że są efektywni. Polecam! Branża Beauty

Opinia Perfect Studio dla INTLE

Piotr Kaczałko

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Polecam współpracę z firmą INTLE. Bardzo dobra komunikacja. Zrozumienie potrzeb klienta. Realizacja założeń. Sukcesywny rozwój. Przejrzysty system raportowania i monitoringu. Jasny podział zadań w obrębie zespołu.

Michał Szymczykiewicz

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Świetne podejście do klienta, słuchanie i analiza potrzeb sprawiają, e kampania reklamowa dała oczekiwane efekty. Polecam.

Opinia Studio Pięknego Ciała dla INTLE

Michalina Grochowska

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman

Szybko, sprawnie, elastycznie. Rozbudowany zakres usług, profesjonalizm i doradztwo w razie potrzeby :) dziękuję za pomoc w rozpromowaniu mojego biznesu :)

Opinia Balaton dla INTLE

Paulina Pawlik