Blog firmowy w sklepie internetowym

EcommerceMarketing13.01.2015

Blogi firmowe najczęściej kojarzą nam się z pasjonatami i specjalistami z danej branży, np. sportowcami, podróżnikami, fashionistkami czy finansistami. Po cóż zatem mielibyśmy go zakładać, jeśli prowadzimy e-sklep z biżuterią czy kosmetykami? W końcu biznes to biznes i jeśli ktoś ma kupić kolczyki to po prostu je kupi. Otóż nic bardziej mylnego. Blog może stać się siłą napędową naszego biznesu i pomóc nam w pozyskiwaniu nowych klientów.

Dlaczego warto połączyć blog ze sklepem internetowym?

Stworzysz potrzebę

Konsument bardzo często potrzebuje bodźca do zakupu. Może to być zarówno bodziec natury emocjonalnej (ten zapach doda Ci pewności siebie), jak i racjonalny argument (to urządzenie przyda się nie tylko do zamiatania podwórka, ale też odśnieżania czy nawożenia). Blog to idealne miejsce do tego, by przekonać klienta do zakupu danego produktu. Jak? Pokazując mu aranżacje (w przypadku mebli) czy stylizacje (w przypadku biżuterii), do jakich może go wykorzystać, podpowiadając, co dzięki niemu zrobi (telefon jako aparat, wideo, dyktafon, mp3, itd.).

Przykład

Jeśli sprzedajesz biżuterię, możesz zaprezentować zestawy, do których będzie pasował dany naszyjnik, przywołać symbolikę kamieni, stosowanych do wyrobu danych pierścionków czy pokazać, że kolczyki, broszka i zawieszka to idealne pomysły na prezent.

Digital Dictionary Blog Follow Like Concepts

Zareklamujesz się za darmo

Reklama w sieci kosztuje. Mając tematyczny blog, możemy promować swoje produkty całkowicie za darmo. Oczywiście sporo w tym wypadku zależy od tego, jak podejdziemy do tematu. Im bardziej kreatywne i unikatowe będą teksty na blogu, tym więcej osób zajrzy, by je przeczytać. Im więcej osób przeczyta teksty na blogu, tym więcej potencjalnych klientów trafi do naszego sklepu.

Zbudujesz pozycje sprzedawcy godnego zaufania

Kiedy kupujemy w sieci, liczy się nie tylko co i za ile kupujemy, ale też od kogo kupujemy. Blog pozwala firmie zbudować pozytywny wizerunek – marki, która jest specjalistą a przez to staje się też godna zaufania. Profesjonalne, przydatne teksty to potwierdzenie, że znasz się na danej branży jak nikt, posiadasz wartościową wiedzę i udzielasz cennych rad.

Poprawisz pozycję w wynikach wyszukiwarki

Wartościowa, zawierająca słowa kluczowe treść to dziś najskuteczniejszy sposób na poprawę swojej pozycji w wynikach wyszukiwania i pozyskanie potencjalnych klientów. Połączenie bloga bogatego w treść ze sklepem to zatem idealny sposób na wypromowanie produktów.

Zamienisz pasję na biznes

Warto pamiętać, że w przypadku e-sklepu i bloga punktem wyjściowym nie zawsze musi być sklep. Dobrym rozwiązaniem może okazać się również działanie odwrotne. Jeśli na blogu pokazujemy np. jak wykonać dodatki i akcesoria do wnętrz (stroiki, puzderka, bombki na choinkę) krok po kroku, w sklepie możemy sprzedawać potrzebne do ich stworzenia produkty.