7 sposobów na promocję bloga firmowego

CopywritingTożsamość marki11.02.2015

Posiadasz cenną, fachową wiedzę i dzielisz się nią na swoim blogu firmowym. Niestety, niewiele osób o tym wie. W jaki sposób to zmienić? Dzięki odpowiedniej promocji bloga.

1. Oferuj możliwość subskrypcji przez maila lub RSS

Możesz wierzyć lub nie, ale nawet najwierniejszy czytelnik nie będzie codziennie zaglądał na Twojego bloga, by sprawdzić, czy pojawił się na nim jakiś nowy artykuł. Warto zatem, byś przypominał mu o sobie za każdym razem, gdy napiszesz coś, co może go zainteresować. W ten sposób wyrobisz w swoim czytelniku pewien nawyk i zbudujesz z nim więź.
Najprostszym sposobem na informowanie czytelnika o pojawieniu się nowych treści na blogu jest newsletter. By móc wysłać klientowi wiadomość, musisz mieć jego maila. Zdobędziesz go, oferując na swoim blogu możliwość subskrypcji. Opcję tę najlepiej zamieścić w pasku bocznym, który rozwija się po najechaniu myszką lub też w boxie typu pop out, wyskakującym zaraz po otwarciu danej strony.

2. Reaguj na komentarze

Jeżeli czytelnicy mają zaglądać na Twojego bloga i angażować się w to, co się na nim dzieje, Ty również musisz włączać się do dyskusji. Reaguj na ich komentarze: rozwiń myśl, jeśli coś jest dla nich niejasne, podpowiadaj, podsuwaj linki, które mogą ich zainteresować. Komentarze to źródło cennej wiedzy i najprostszy sposób, by dowiedzieć się, co tak naprawdę interesuje Twoich klientów.

3. Promuj bloga w social mediach

Spokojnie. Nie musisz być obecny wszędzie. Sprawdź, gdzie najchętniej spędza swój wolny czas Twój klient i czekaj tam na niego.

4. Udzielaj się na forach

Fora to miejsca pełne potencjalnych klientów. To tutaj najczęściej ludzie pytają o opinie na temat danego produktu, wymieniają się informacjami, szukają porady. Oczywiście udzielanie się na forach nie oznacza, że masz wklejać linka do swojego bloga przy każdej nadarzającej się okazji. Jedyne co możesz w ten sposób zyskać to irytacja członków grupy i ban. Dużo lepszym sposobem jest wyszukiwanie wątków, w których Twoja wiedza może się przydać. Informacja o tym, kim jesteś i jaką firmę reprezentujesz dopisana w Twoim profilu będzie w tym wypadku wystarczająca.

Social Media

5. Dołącz do grup tematycznych

Grupy tematyczne istnieją wszędzie: na Facebooku, w LinkedIn. Warto być w tych miejscach, dyskutować, wyrażać swoją opinię. Z pewnością znajdziesz tam osoby, które docenią Twoją wiedzę.

6. Opublikuj swój artykuł gościnnie na poczytnym blogu

Jeśli napisałeś ciekawy, unikatowy tekst, który dla odbiorcy może okazać się naprawdę cenny, a na Twoim blogu czytelników masz jeszcze niewielu, zamieść go gościnnie na blogu pokrewnym tematycznie. Blog zyska poczytny artykuł, a Ty zyskasz miano specjalisty i nowych czytelników.

7. Wykorzystaj potencjał reklamowy Facebooka

Przygotowałeś naprawdę ciekawy wpis? Zrób wszystko, by dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Przygotuj odpowiedni wpis na Fb z linkiem kierującym na Twój blog i promuj go przy pomocy reklamy.

Bonus
Zadbaj o dobrą prasę

Zostań ekspertem na tematycznym portalu lub też osobą, która pomaga dziennikarzom w pisaniu artykułów. Twoje imię i nazwisko w prasie, a Ty w roli eksperta to wymarzona reklama dla Twojego bloga.