Zasady tworzenia dobrej nazwy dla sklepu internetowego

Aktualizacja: 01 lutego 2021

|Analityka i Strategia Marketingowa|Zasady tworzenia dobrej nazwy dla sklepu internetowego
Zasady tworzenia dobrej nazwy dla sklepu internetowego

Sukces Twojego sklepu internetowego zależy od wielu czynników – przemyślanego planu marketingowego, użytecznego serwisu www i wielu godzin ciężkiej pracy. Podstawą jest jednak dobra nazwa – krótka, łatwa do zapamiętania, która przyciągnie klientów i wyróżni sklep na tle konkurencji. To wybór na lata! Podpowiadamy jak mądrze go zaplanować.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak zbudowana jest wzorowa nazwa sklepu internetowego.
  • Jak wymyślić atrakcyjną nazwę dla własnego sklepu.
  • Jakich błędów unikać przy jej tworzeniu.

Podpatruj, analizuj i ucz się od najlepszych

Główną drogą kierującą nowych klientów do naszego sklepu będzie wyszukiwarka internetowa. Mamy tylko kilka sekund, by skupić na naszym sklepie uwagę użytkownika przeglądającego wyniki wyszukiwania. Dlatego wybrana przez nas nazwa musi być jednocześnie oryginalna, a także profesjonalna i godna zaufania. Przyjrzyjmy się nazwom witryn sprzedażowych, które osiągają świetne wyniki.

Zainspiruj się!

Poniżej przedstawiamy wybrane sklepy z trzech najpopularniejszych kategorii, które znalazły się w Rankingu Sklepów Internetowych 2015 portalu money.pl. Zastanów się, co łączy i wyróżnia nazwy wymienionych sklepów? Jak zostały skonstruowane? Która z nich przemawia do Ciebie najbardziej?

Zdrowie

Moda

Sklepy Specjalistyczne

1. miejsce cefarm24.pl 1. miejsce answear.com 1. miejsce militaria.pl
2. miejsce i-apteka.pl 2. miejsce zalando.pl2. miejsce sklep-presto.pl
3. miejsce tanie-leczenie.pl3. miejsce eobuwie.com.pl 3. miejsce zooplus.pl
4. miejsce wapteka.pl4. miejsce topsecret.pl 4. miejsce oponeo.pl
5. miejsce aleleki.pl5. miejsce czasnabuty.pl5. miejsce iparts.pl

Wnioski

  • Krótsze znaczy lepsze. Średnia długość nazw 100 największych marek świata to około 7 liter. Trend ten jest także widoczny wśród sklepów działających na polskim rynku. Krótki wyraz jest łatwiejszy do zapamiętania, przekazania i wpisania, co liczy się zwłaszcza przy korzystaniu z urządzeń mobilnych.
  • Zdradź czym się zajmujesz. Firmy z dużym budżetem na promocję mogą pozwolić sobie na użycie nazw niewiele mówiących jak Zalando czy Top Secret. Jednak w większości przypadków sklepy zdradzają w swojej nazwie obszar działalności (I-apteka, Aleleki, Eobuwie czy Oponeo). Budzą tym samym większe zainteresowanie.
  • Nazwa jako adres www. Tworząc nazwę dla sklepu, zastanów się też nad domeną internetową. Najbardziej profesjonalnie na rynku polskim wyglądają domeny z końcówką .pl lub .com. Adresy typu net.pl, biz.pl są zbyt skomplikowane i budzą mniejsze zaufanie. Wybierz nazwę, która wymawiana z domeną .pl będzie dobrze brzmiała.

Wyeliminuj błędy na starcie

Poznałeś już pewne zasady, według których powinieneś stworzyć nazwę sklepu. Teraz czeka Cię najbardziej ekscytujący i zarazem najtrudniejszy moment – kreatywna burza mózgów i poszukiwanie nazwy, która będzie Ci towarzyszyła przez długie lata. Przyjmijmy zatem, że masz już przed sobą długą listę lepszych i gorszych propozycji, które są krótkie, nawiązują do obszaru działalności sklepu i budzą zaufanie. Jak dokonać ostatecznej selekcji?

Zwróć uwagę na detale:

  • Każda głoska ma znaczenie. Włoski psycholingwistyk Fernando Dogana, ekspert teorii nazewnictwa, twierdził, że słysząc nieznane nam słowo po raz pierwszy, choć nie rozumiemy jego znaczenia, to mamy o nim pewne wyobrażenie. Wszystko za sprawą ładunku emocjonalnego ukrytego w poszczególnych głoskach. Przykładowo:
    a) e – dynamizm, szybkość, lekkość
    b) s, miękkie c, słabe f – motyw kobiecy
    c) x – tajemniczość, niezwykłość, egzotyka
    d) q, v – jakość, zwycięstwo
    Dlatego ważne jest, abyś przy wyborze nazwy wiedział, czego oczekują od Twojego sklepu potencjalni klienci i czy ostatecznie wybrane słowo skutecznie do nich przemówi.
  • Myśl praktycznie. Jeśli wybierzesz nazwę abstrakcyjną postaw na słowo, które brzmi identycznie w mowie, jak i w piśmie. Ułatwi to promocję serwisu – użytkownik nie będzie musiał uczyć się nazwy, będzie ona dla niego naturalna. Unikaj także wtrącania w nazwę myślników oraz trudnych polskich znaków.
  • Testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Zanim podejmiesz ostateczny wybór, wypróbuj działanie nazwy sklepu na osobach z Twojego otoczenia, reprezentujących różne grupy wiekowe, różne zainteresowania i poziom zaawansowania w użytkowaniu sklepów internetowych. Z każdą uwagą i kolejną poprawką nazwa Twojego sklepu stanie się lepsza.

Na koniec pozostaje dodać: wyjdź poza schemat. Wymarzona nazwa dla Twojego sklepu internetowego, która nie będzie schodzić z ust klientów przez lata, powinna zaskoczyć Ciebie samego. „Myśl inaczej” – to motto firmy Apple, której nazwa ma więcej wspólnego z firmami sadowniczymi niż komputerowymi, a jednak dziś nikt nie wyobraża sobie branży cyfrowej bez charakterystycznych jabłuszek. Jak Steve Jobs wpadł na tę nazwę? Teorii na ten temat jest co najmniej kilka. Nas najbardziej przekonuje ta, według której Jobs miał powiedzieć: „To coś takiego na co patrzysz i myślisz <<chcę tego natychmiast>>. Jak… jabłko.”.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman