Wzrost pozycji oraz ruchu na stronie a podstawowe działania SEO

Aktualizacja: 12 maja 2021

|Case Studies|Wzrost pozycji oraz ruchu na stronie a podstawowe działania SEO
Wzrost pozycji oraz ruchu na stronie a podstawowe działania SEO

Założenia współpracy

Na początku współpracy z klientem – w lipcu 2018 r. – założyliśmy, że regularna optymalizacja strony oraz pozyskiwanie linków z wysokiej jakości portali przyniesie efekty w postaci wzrostu pozycji wybranych fraz kluczowych, czyli zwiększenie ruchu na stronie. A dokładnie to było naszym celem, bo za wyższą popularnością strony idą lepsze wyniki w sprzedaży. 

Wykonane prace

Każde z zaplanowanych przez nas zadań miało swój cel, który w połączeniu z pozostałymi, miał poprawić wyniki witryny i pozwolić na osiągnięcie widocznego wzrostu w sprzedaży. Jak wyglądała nasza praca?

Audyt SEO

Pierwszym krokiem było wykonanie audytu SEO, który pozwolił nam wyznaczyć mocne i słabe strony witryny www.mossdecor.pl. Kluczowe obszary, które wzięliśmy pod uwagę to: 

  • Google Search Console – analiza stanu indeksowania strony oraz sprawdzenie czy na stronę nie został nałożony filtr, sprawdzenie duplikatów Meta Tagów,
  • Screaming Frog – analiza duplikatów adresów URL, 
  • Wayback Machine – analiza historii domeny, 
  • Semstorm – analiza słów kluczowych i ich pozycji, na które widoczna była strona www.mossdecor.pl w momencie rozpoczęcia współpracy. 

Przeprowadzenie audytu jest koniecznością, ponieważ pokazuje nam, co warto zmienić na stronie, co działa dobrze, a co przynosi małe efekty i wymaga dodatkowej optymalizacji. W kolejnych miesiącach współpracy takie audyty i następnie optymalizacje przeprowadzamy regularnie, aby w razie potrzeby reagować i wprowadzać konieczne zmiany jak najszybciej. Pozwala to na stałą kontrolę i osiąganie coraz lepszych wyników w pozycjonowaniu.

Optymalizacja tekstowa 

Po wykonaniu audytu SEO i wyborze słów kluczowych skupiliśmy się na optymalizacji tekstowej, która polegała na wdrożeniu: 

  • meta tagów,
  • linkowania wewnętrznego,
  • nagłówków H1–H6,
  • unikalnych treści w postaci bloga firmowego.

To kolejny ważny krok, który jest reakcją na wynik audytu. Mając słowa kluczowe dopasowane do profilu działalności marki i jej konkurencji, można rozpocząć wzmacnianie pozycji strony w Google, co z biegiem czasu prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie. 

Optymalizacja techniczna

Wykonaliśmy audyt techniczny strony, który pomógł nam określić problemy i błędy związane z jej działaniem. W audycie technicznym zostały wzięte pod uwagę następujące parametry: przekierowania stron, nagłówki, rozmiary grafik, statusy adresów URL. 

W przypadku witryny marki Moss Decor największym problemem okazała się duża ilość zdjęć przekraczających rozmiar 300 kB, czego skutkiem było spowolnione działanie strony. Po wdrożeniu optymalizacji technicznej, grafiki umieszczone na stronie zyskały rozmiar poniżej 300 kB. Ten krok pozwolił zoptymalizować witrynę pod kątem szybkości działania, czas jej ładowania znacznie się zmniejszył, co wpłynęło na podniesienie oceny jakości witryny przez Google, a tym samym – jej wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Linkowanie zewnętrzne

W celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania wdrożyliśmy linkowanie zewnętrzne. Od początku dbaliśmy o to, aby profil linków był dobrze zróżnicowany oraz, co ważne – naturalny. Linki były pozyskiwane z katalogów, blogów oraz for internetowych. Tego typu miejsca, obecnie nie mają dużej wartości, jednak dywersyfikują profil linków, co jest istotne przy pozyskiwaniu odnośników do strony WWW.

W całym procesie linkowania zewnętrznego, uwzględniliśmy również wysokiej jakości zaplecza pozycjonerskie, na które regularnie były tworzone unikalne treści dostosowane do tematyki strony klienta. 

Pozyskiwanie linków jest niezbędnym elementem w prawidłowo przeprowadzonych działaniach SEO. Nie jest to proces łatwy, ponieważ linki kierujące do wybranej witryny muszą pochodzić z odpowiednio dobranych miejsc. Specjalista SEO, bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, dobiera anchor text oraz najlepsze miejsca do zamieszczenia linków, tak aby osiągnąć zaplanowane efekty.

Content marketing

Od początku współpracy tworzyślimy i publikowaśmy 2 artykuły blogowe miesięcznie, z uwzględnieniem wybranych słów kluczowych. Artykuły blogowe posłużyły nam również jako miejsca do linkowania wewnętrznego. Tematy artykułów zostały dopasowane do kwestii, które interesują odbiorców i dobrane tak, aby rozwiązywać problemy i odpowiadać na istotne pytania, na które brakuje odpowiedzi w Internecie. W każdym wpisie zoptymalizowaliśmy: nagłówki, meta znaczniki – Title, Description oraz Keywords (element obecnie pomijany przez Google, jednak mimo to, został wzięty pod uwagę podczas optymalizacji strony), linki, a także teksty alternatywne do zdjęć. Odpowiednio napisane i zoptymalizowane publikacje osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Należy jednak pamiętać, że blog firmowy jest nie tylko jednym z elementów pozycjonowania, a pełni kilka dodatkowych funkcji. Jest on skarbnicą wiedzy dla potencjalnych klientów, którzy szukają informacji o oferowanych produktach. Dzięki temu publikowane treści zdecydowanie wzmacniają autorytet marki wśród odbiorców komunikatów. Na takich działaniach zyskała zarówno firma Moss decor, jak i jej klienci.

Rezultaty

Stała kontrola nad projektem i optymalizacja jego elementów doprowadziła do znaczącego wzrostu ruchu na stronie. Działania dostosowane do miesięcznego budżetu, pozwoliły osiągnąć następujące efekty: 

  • wzrost liczby użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania o 665,64%.
  • wzrost średniej pozycji monitorowanych fraz – na starcie współpracy (lipiec 2018) średnia pozycji z wziętych pod monitoring fraz wynosiła 50,3, natomiast w lipcu 2019 – 16,5.
  • osiągnięcie pozycji w TOP 10 aż 29 spośród 51 monitorowanych fraz, a 21 z nich pojawiło się w TOP 5 (41% wszystkich monitorowanych fraz)

Podsumowanie

Rok pracy nad rozwojem marki Moss Decor pokazał, że właściwie zaplanowane działania pozycjonerskie oraz Content Marketingowe mogą przynieść zadowalające efekty, w postaci nie tylko wzrostu ruchu na stronie, ale również pozycji fraz kluczowych. 
A co Ty możesz zrobić, żeby osiągnąć takie wyniki? Przede wszystkim dbaj o regularną optymalizację tekstową swojej strony – modyfikuj Meta Tagi, optymalizuj zawartość nagłówków H1–H6, wyeliminuj błędy w kodzie źródłowym oraz co najważniejsze, zadbaj o obecność fraz kluczowych na Twojej stronie internetowej. Takie działania dają świetny efekt, o czym możesz się przekonać czytając nasze case study https://intle.pl/topowe-pozycje-w-4-miesiace-dla-mocno-konkurencyjnych-fraz-jak-tego-dokonalismy/. Prace Link Buildingowe wykonuj zawsze na wysokiej jakości portalach, przekazujących sporą moc SEO. Nie zapomnij również o działaniach Content Marketingowych, dzięki którym zyskasz uwagę nowych klientów.

Marcin Rząca
Marcin Rząca

Specjalista ds. SEO. W INTLE zajmuje się przeprowadzaniem audytów SEO, Link Buildingiem oraz optymalizacją sklepów internetowych.

Prywatnie, pasjonat siatkówki oraz motoryzacji.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

czytaj dalej

Piksel Facebooka – co to jest, do czego służy i jak go zainstalować?

Piksel Facebooka – co to jest, do czego służy i jak go zainstalować?

Jeśli prowadzisz na Facebooku fanpage'a sklepu internetowego i nie posiadasz zainstalowanego piksela, prawdopodobnie tracisz dużą część pieniędzy, która mogłaby trafić na Twoje konto. Dlaczego? Pozwól, że wytłumaczę Ci, czym w ogóle jest piksel Facebooka. Następnie opowiem Ci, do czego służy, a na końcu pomogę go zainstalować, abyś zarabiał więcej. To co, zaczynamy?

czytaj dalej

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman