Aktualizacja: 12 maja 2021
Na początku współpracy z klientem – w lipcu 2018 r. – założyliśmy, że regularna optymalizacja strony oraz pozyskiwanie linków z wysokiej jakości portali przyniesie efekty w postaci wzrostu pozycji wybranych fraz kluczowych, czyli zwiększenie ruchu na stronie. A dokładnie to było naszym celem, bo za wyższą popularnością strony idą lepsze wyniki w sprzedaży.
Każde z zaplanowanych przez nas zadań miało swój cel, który w połączeniu z pozostałymi, miał poprawić wyniki witryny i pozwolić na osiągnięcie widocznego wzrostu w sprzedaży. Jak wyglądała nasza praca?
Pierwszym krokiem było wykonanie audytu SEO, który pozwolił nam wyznaczyć mocne i słabe strony witryny www.mossdecor.pl. Kluczowe obszary, które wzięliśmy pod uwagę to:
Przeprowadzenie audytu jest koniecznością, ponieważ pokazuje nam, co warto zmienić na stronie, co działa dobrze, a co przynosi małe efekty i wymaga dodatkowej optymalizacji. W kolejnych miesiącach współpracy takie audyty i następnie optymalizacje przeprowadzamy regularnie, aby w razie potrzeby reagować i wprowadzać konieczne zmiany jak najszybciej. Pozwala to na stałą kontrolę i osiąganie coraz lepszych wyników w pozycjonowaniu.
Po wykonaniu audytu SEO i wyborze słów kluczowych skupiliśmy się na optymalizacji tekstowej, która polegała na wdrożeniu:
To kolejny ważny krok, który jest reakcją na wynik audytu. Mając słowa kluczowe dopasowane do profilu działalności marki i jej konkurencji, można rozpocząć wzmacnianie pozycji strony w Google, co z biegiem czasu prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie.
Wykonaliśmy audyt techniczny strony, który pomógł nam określić problemy i błędy związane z jej działaniem. W audycie technicznym zostały wzięte pod uwagę następujące parametry: przekierowania stron, nagłówki, rozmiary grafik, statusy adresów URL.
W przypadku witryny marki Moss Decor największym problemem okazała się duża ilość zdjęć przekraczających rozmiar 300 kB, czego skutkiem było spowolnione działanie strony. Po wdrożeniu optymalizacji technicznej, grafiki umieszczone na stronie zyskały rozmiar poniżej 300 kB. Ten krok pozwolił zoptymalizować witrynę pod kątem szybkości działania, czas jej ładowania znacznie się zmniejszył, co wpłynęło na podniesienie oceny jakości witryny przez Google, a tym samym – jej wyższą pozycję w wyszukiwarce.
W celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania wdrożyliśmy linkowanie zewnętrzne. Od początku dbaliśmy o to, aby profil linków był dobrze zróżnicowany oraz, co ważne – naturalny. Linki były pozyskiwane z katalogów, blogów oraz for internetowych. Tego typu miejsca, obecnie nie mają dużej wartości, jednak dywersyfikują profil linków, co jest istotne przy pozyskiwaniu odnośników do strony WWW.
W całym procesie linkowania zewnętrznego, uwzględniliśmy również wysokiej jakości zaplecza pozycjonerskie, na które regularnie były tworzone unikalne treści dostosowane do tematyki strony klienta.
Pozyskiwanie linków jest niezbędnym elementem w prawidłowo przeprowadzonych działaniach SEO. Nie jest to proces łatwy, ponieważ linki kierujące do wybranej witryny muszą pochodzić z odpowiednio dobranych miejsc. Specjalista SEO, bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, dobiera anchor text oraz najlepsze miejsca do zamieszczenia linków, tak aby osiągnąć zaplanowane efekty.
Od początku współpracy tworzyślimy i publikowaśmy 2 artykuły blogowe miesięcznie, z uwzględnieniem wybranych słów kluczowych. Artykuły blogowe posłużyły nam również jako miejsca do linkowania wewnętrznego. Tematy artykułów zostały dopasowane do kwestii, które interesują odbiorców i dobrane tak, aby rozwiązywać problemy i odpowiadać na istotne pytania, na które brakuje odpowiedzi w Internecie. W każdym wpisie zoptymalizowaliśmy: nagłówki, meta znaczniki – Title, Description oraz Keywords (element obecnie pomijany przez Google, jednak mimo to, został wzięty pod uwagę podczas optymalizacji strony), linki, a także teksty alternatywne do zdjęć. Odpowiednio napisane i zoptymalizowane publikacje osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.
Należy jednak pamiętać, że blog firmowy jest nie tylko jednym z elementów pozycjonowania, a pełni kilka dodatkowych funkcji. Jest on skarbnicą wiedzy dla potencjalnych klientów, którzy szukają informacji o oferowanych produktach. Dzięki temu publikowane treści zdecydowanie wzmacniają autorytet marki wśród odbiorców komunikatów. Na takich działaniach zyskała zarówno firma Moss decor, jak i jej klienci.
Stała kontrola nad projektem i optymalizacja jego elementów doprowadziła do znaczącego wzrostu ruchu na stronie. Działania dostosowane do miesięcznego budżetu, pozwoliły osiągnąć następujące efekty:
Rok pracy nad rozwojem marki Moss Decor pokazał, że właściwie zaplanowane działania pozycjonerskie oraz Content Marketingowe mogą przynieść zadowalające efekty, w postaci nie tylko wzrostu ruchu na stronie, ale również pozycji fraz kluczowych.
A co Ty możesz zrobić, żeby osiągnąć takie wyniki? Przede wszystkim dbaj o regularną optymalizację tekstową swojej strony – modyfikuj Meta Tagi, optymalizuj zawartość nagłówków H1–H6, wyeliminuj błędy w kodzie źródłowym oraz co najważniejsze, zadbaj o obecność fraz kluczowych na Twojej stronie internetowej. Takie działania dają świetny efekt, o czym możesz się przekonać czytając nasze case study https://intle.pl/topowe-pozycje-w-4-miesiace-dla-mocno-konkurencyjnych-fraz-jak-tego-dokonalismy/. Prace Link Buildingowe wykonuj zawsze na wysokiej jakości portalach, przekazujących sporą moc SEO. Nie zapomnij również o działaniach Content Marketingowych, dzięki którym zyskasz uwagę nowych klientów.
Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
Jeśli prowadzisz na Facebooku fanpage'a sklepu internetowego i nie posiadasz zainstalowanego piksela, prawdopodobnie tracisz dużą część pieniędzy, która mogłaby trafić na Twoje konto. Dlaczego? Pozwól, że wytłumaczę Ci, czym w ogóle jest piksel Facebooka. Następnie opowiem Ci, do czego służy, a na końcu pomogę go zainstalować, abyś zarabiał więcej. To co, zaczynamy?
Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?
Co mówią o nas klienci