Aktualizacja: 10 lutego 2021
Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje. Nie chodzi o to, że produkty nie są dobre, bo często są znakomite. Jednak, aby dotrzeć z nimi do klientów, zazwyczaj trzeba wyciągnąć do nich rękę, a najlepiej wykorzystać do tego wiedzę specjalistów z zakresu marketingu internetowego. Najczęściej za produktem stoi agencja, sztab ludzi, którzy od podstaw budują komunikację marki. Jednak nie wyprzedzajmy faktów… Zapraszamy na dalszy ciąg tej niesamowitej historii rozwoju Eco&Fit.
Na drodze od stworzenia produktu do rozpoczęcia sprzedaży wydarzyło się wiele. Rozpoczęliśmy wspólną przygodę od mocnego poznania produktu i badania rynku oraz konkurencji. Te kroki pozwoliły nam dobrze zaznajomić się z oczekiwaniami konsumentów oraz poznać ich potrzeby. Na tej bazie stworzyliśmy strategię, która opierała się na działaniach w różnych kanałach komunikacji. Jej bazą i jednocześnie pierwszym etapem było wykonanie strony internetowej marki wraz z pełną komunikacją wizualną oraz tekstową.
Content napisany językiem korzyści prezentował wartości, które są dla Eco&Fit najważniejsze, a oprawa graficzna witryny została stworzona na bazie kolorystyki opakowań produktów marki. Projekt strony internetowej jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy, wchodząc na stronę, chcą szybko znaleźć wszystkie najważniejsze informacje o produktach i ofercie oraz dowiedzieć się, dlaczego warto zdecydować się akurat na Eco&Fit. Dlatego właśnie strona główna opiera się na zaletach i korzyściach płynących ze stosowania koktajli białkowych, a także prezentacji kluczowych produktów.
Kolejnym etapem strategii było stworzenie strefy wiedzy, czyli bloga firmowego. Jest to miejsce, które jest źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów marki i nie tylko. Wzmacnia autorytet Eco&Fit jako eksperta w zakresie odżywiania i aktywności fizycznej. Regularne dodawanie treści i aktualizowanie witryny wpłynęło pozytywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce Google, co było istotnym elementem pozyskiwania ruchu na stronę. Dlatego to element, który był niezbędny podczas planowania strategii rozwoju marki.
Zajęliśmy się także pozycjonowaniem, czyli pozyskiwaniem linków kierujących na stronę z witryn o tematyce związanej ze zdrowym odżywianiem, sportem i gotowaniem. To element, który również, podobnie jak blog, pozwolił wzmocnić pozycję strony w Google, a także zwiększyć świadomość o marce wśród potencjalnych klientów, dzięki publikacji artykułów na portalach o tematyce podobnej do profilu firmy.
Biorąc pod uwagę grupę docelową oferowanych produktów, w strategii mocno skupiliśmy się także na aktywności w social mediach. Jest to filar, który w przypadku tego typu działalności okazał się kluczowym elementem rozwoju marki. Tworzenie postów oraz grafik i publikowanie ich na Facebooku oraz Instagramie pozwoliło na spopularyzowanie Eco&Fit w kręgu firm oferujących produkty dla osób, które ćwiczą i zdrowo się odżywiają. To jednak był dopiero początek.
Strategia rozwoju marki jest tworem żywym, który pomimo dokładnego planu, wymaga stałej kontroli i optymalizacji. Nasz plan był idealnie dopasowany do potrzeb firmy, a jednak wymagał jednej istotnej zmiany po drodze. To prawda, nie zawsze wszystko idzie w stu procentach zgodnie z planem, ale najważniejsza jest szybka reakcja i znalezienie źródła problemu.
Po pięciu miesiącach intensywnej pracy nad rozwojem marki Eco&Fit w Internecie, efekty sprzedażowe nie były takie, jak początkowo zakładaliśmy. Wróciliśmy do strategii i przeanalizowaliśmy każdy jej element, aby odkryć, co mogło zawieść i, co możemy zrobić inaczej. Tutaj znalezienie odpowiedniego tropu nie było problematyczne. Coś, co sprawdza się u konkurencji, okazało się być niekoniecznie dobrym wyborem dla firmy, która dopiero rozpoczyna swoją działalność.
Poinformowaliśmy właściciela marki o konieczności wprowadzenia zmian w asortymencie sklepu. Do tego momentu opierał się on na kompleksowych programach żywieniowych, czyli zestawach, w skład których wchodziły koktajle białkowe oraz konsultacje dietetyczne. Okazało się, że klienci chcą często zacząć od zakupu jednego produktu i niekoniecznie każdy potrzebuje porad od dietetyka, ponieważ wiele osób współpracuje z takim lekarzem we własnym zakresie. Dalsza analiza w kolejnych miesiącach, pokazała, że po wypróbowaniu produktów, klienci chętnie decydują się na zestawy, które są dla nich bardziej korzystne cenowo. Dlatego właśnie strategię zawsze traktujemy jako bazę, która jednak jest plastyczna i czasem może wymagać zmian i dodatkowej optymalizacji. W przypadku Eco&Fit, modyfikacja oferowanych przez firmę produktów pozwoliła w krótkim czasie osiągnąć wymierne efekty sprzedażowe.
W styczniu, czyli po kilku miesiącach od wprowadzenia istotnych zmian w asortymencie, nadeszła pora na kolejny etap rozwoju marki. Rozpoczęliśmy współpracę z influencerami na Instagramie i Facebooku. Okazało się, że zgodnie z naszymi założeniami, firma była gotowa na ten krok i był to idealny moment. Przez prawie rok stopniowo budowaliśmy autorytet Eco&Fit, tak aby móc wykorzystać go w tych działaniach. Współpraca z influencerami pozwoliła jeszcze bardziej wzmocnić wiarygodność marki, a dodatkowo była źródłem ogromnej ilości contentu – w postaci zdjęć i autentycznych opinii o produktach. Podjęliśmy również decyzję o stworzeniu hashtagu – #myecoandfit. Zyskuje on coraz większą popularność, szczególnie wśród kobiet, które chętnie dodają swoje zdjęcia z produktami Eco&Fit.
Ten krok pozwolił osiągnąć znaczący wzrost obserwatorów oraz zasięgów, a także urozmaicić wygląd instagramowego feedu marki, dzięki publikacji zdjęć dodawanych zarówno przez klientki, jak i influencerki.
Zaplanowanie i stworzenie marki Eco&Fit w Internecie od podstaw pozwoliło zbudować jej autorytet poprzez specjalistyczne publikacje na blogu. Każdy odwiedzający witrynę firmy może znaleźć w strefie wiedzy kompendium informacji o odżywianiu i treningach, a także dodatkowo zainspirować się ciekawymi przepisami na zdrowe dania. Połączenie tych trzech elementów sprawia, że każdy znajdzie na blogu coś dla siebie. Aktywność w mediach społecznościowych to istotny element zbliżenia się do klienta i zmniejszenia dystansu. Obecność marki na Instagramie umożliwiła uzyskanie dużej ilości zdjęć i autentycznych opinii o produktach. A pozycjonowanie pozwoliło na spopularyzowanie Eco&Fit na rynku, dzięki skierowaniu ruchu na stronę firmową. Ważnym elementem okazała się także dokładna analiza i poznanie klientów marki, co umożliwiło jeszcze lepsze dopasowanie komunikatów do odbiorców.
Chociaż uważamy, że nasza praca kreatywna dopiero się rozpoczęła, już planujemy kolejne działania w tym projekcie. W INTLE nie ma czasu na nudę, a pomysłowość stawiamy na pierwszym miejscu. Przekonaj się sam.
Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.
Marki przeznaczają coraz większe środki na realizację akcji z popularnymi blogerami czy instagramerami. Niestety tam, gdzie są duże pieniądze, tam też sporo osób szuka okazji do zarobku, niekoniecznie uczciwego. Dziś podpowiem, jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami i jak dobrze zweryfikować influencera, zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie z nim współpracy.
Są firmy, które rozpoczynają swoją działalność od szukania towaru na sprzedaż. Są też takie, których założyciele mają pasję i chcą się nią po prostu dzielić. Druga wersja pasuje idealnie do firmy Moss Decor, która jest producentem paneli z mchów i roślin ozdobnych, czyli po prostu promuje ideę otaczania się zielenią, nawet w miejscu pracy czy w domu. Firma podjęła z nami współpracę, aby zwiększyć świadomość o marce i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Grupa kreatywnych marketerów INTLE z chęcią podjęła to wyzwanie.
Tworzenie person jest kluczową strategią każdej strategii marketingowej. Pozwala na wejście w buty Klienta, poznanie naszego idealnego odbiorcy, a co za tym idzie stworzenie takiego komunikatu reklamowego (usługi, strony www itd.), który będzie skrojony na miarę jego potrzeb i jednoznacznie na nie odpowie.
Co mówią o nas klienci