Podstawowe różnice w interpretowaniu danych w Google Analytics

Dane na koncie Analytics łatwo jest błędnie zinterpretować ze względu na wiele podobnych określeń występujących w różnych raportach.

Kliknięcia a sesje

Istnieje zasadnicza różnica między kliknięciami (np. w raportach AdWords) a sesjami (np. w raportach Odbiorcy). Kolumna Kliknięcia w raportach wskazuje, ile razy reklamy zostały kliknięte przez użytkowników, a Sesje pokazują liczbę unikalnych sesji zainicjowanych przez użytkowników. Liczby te mogą się nie pokrywać z kilku powodów:
Użytkownik może wielokrotnie kliknąć reklamę. Gdy ta sama osoba w czasie jednej sesji klika kilka razy tę samą reklamę, AdWords rejestruje kilka kliknięć, a Analytics rozpoznaje poszczególne odsłony jako jedną sesję. Takie zachowanie jest normalne wśród użytkowników, którzy przed zakupem porównują dostępne oferty.
Użytkownik może kliknąć reklamę, a następnie podczas innej sesji powrócić bezpośrednio do witryny za pomocą zakładki. W takim przypadku zostanie zachowana informacja o odesłaniu z pierwszej sesji, z czego wynika, że jedno kliknięcie powoduje wiele sesji.
Użytkownik może kliknąć reklamę, ale zatrzymać pełne wczytanie strony, przechodząc na inną stronę lub klikając przycisk Zatrzymaj w przeglądarce. W takiej sytuacji kod śledzenia Analytics nie jest uruchamiany i dane śledzenia nie są wysyłane do serwerów Google. Jednak system AdWords zarejestruje takie kliknięcie.
Aby dokładniej naliczać płatności, system Google AdWords automatycznie odfiltrowuje nieprawidłowe kliknięcia i usuwa je z raportów. Jednak w raportach Analytics kliknięcia te są rejestrowane jako sesje w witrynie, co ma na celu ukazanie pełnych danych o ruchu.

Sesje a użytkownicy

Analytics rejestruje na koncie zarówno liczbę sesji, jak i użytkowników. Sesje oznaczają liczbę pojedynczych sesji zainicjowanych przez wszystkich użytkowników witryny. Jeśli użytkownik będzie nieaktywny w witrynie przez co najmniej 30 minut, jego dalsza aktywność zostanie przypisana do nowej sesji. Użytkownicy, którzy opuszczą witrynę i powrócą do niej przed upływem 30 minut, zostaną przypisani do pierwotnej sesji.
Sesja początkowa użytkownika w dowolnym zakresie dat jest rejestrowana jako dodatkowa sesja dodatkowego użytkownika. Wszystkie przyszłe sesje tego użytkownika w wybranym okresie zostaną policzone jako dodatkowe sesje, ale nie zostanie zarejestrowany dodatkowy użytkownik.

Sesje a wejścia

Liczba sesji zwiększa się z każdym pierwszym działaniem odnotowanym w ramach sesji, podczas gdy liczba wejść rośnie z każdym zarejestrowanym w ramach sesji pierwszym działaniem, które jest odsłoną. Jeśli pierwszym działaniem odnotowanym dla danej sesji nie jest odsłona może wystąpić rozbieżność między liczbą sesji i wejść.

Odsłony a unikalne odsłony

Odsłona to wyświetlenie strony w witrynie śledzonej przez kod śledzenia usługi Analytics. Jeśli użytkownik ponownie załaduje stronę, zostanie to zarejestrowane jako kolejna odsłona. Jeśli użytkownik przejdzie na inną stronę, a następnie wróci na stronę oryginalną, kolejna odsłona również zostanie zarejestrowana.
Unikalne odsłony (np. w raporcie Najlepsza treść), obejmują wszystkie odsłony wygenerowane przez tego samego użytkownika podczas tej samej sesji. Unikalne odsłony odzwierciedlają liczbę sesji, podczas których dana strona została wyświetlona co najmniej raz.

Źródło: Pomoc Analytics


Analityka | Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! Czytaj więcej
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla… Czytaj więcej
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać Pratik Dholakiya - jeden z czołowych ekspertów online marketingu - twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM