Aktualizacja: 23 sierpnia 2023
Trudno wyobrazić sobie dzisiaj skuteczne działania marketingowe pomijające kwestie widoczności w internecie. W wielu przypadkach jest to wręcz nieodzowny element sukcesu biznesowego. Rośnie także świadomość osób odpowiedzialnych za promocję firm, co wpływa na rozwój rynku. Niełatwo wybrać zatem efektywną agencję SEM. Są wśród nich duże firmy, mniejsze przedsiębiorstwa, a także freelancerzy. Każda z opcji ma swoje wady i zalety. Podpowiadamy, na co przede wszystkim zwrócić uwagę, wybierając agencję SEM.
Warto mieć świadomość, że agencja SEM swoją pracę rozpoczyna na długo przed faktycznym działaniem dostrzegalnym przez klienta. W każdym przypadku konieczne jest zrozumienie specyfiki branży, poznanie produktów klientów, zapoznanie się i ewentualne skorygowanie celów biznesowych i dotychczasowych działań marketingowych.
Agencja SEM, czasami nazywana także agencją SEO / SEM, w swoich działaniach skupia się przede wszystkim na zwiększeniu ruchu na stronie internetowej.
Mamy tu na myśli zarówno ruch organiczny (naturalny, związany z wynikami wyszukiwania i pozycjonowaniem witryny), jak również płatnymi kampaniami reklamowymi realizowanymi przez panel Google Ads. Na takie działanie składa się wiele czynności, między innymi analiza dotychczasowych działań i audyty istniejących kampanii, opracowanie strategii dalszego postępowania, optymalizowanie stron pod kątem treści i konwersji, dbanie o efektywny remarketing.
Jak wspomnieliśmy już wcześniej, wybór agencji SEM wcale nie jest łatwy. Aby podjąć właściwą decyzję, warto przygotować się do niej wcześniej i przeanalizować kilka istotnych kwestii. Jakich?
Przed rozpoczęciem poszukiwań agencji SEM, sprecyzuj cele i oczekiwania. Czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, poprawić konwersje czy może zbudować rozpoznawalność marki? Określenie tych celów pomoże Ci znaleźć agencję, która najlepiej dopasuje się do Twoich potrzeb, i pomoże przygotować się do pierwszej rozmowy.
Sprawdź rynek. Poszukaj agencji, które miały już styczność z twoją branżą lub branżami pokrewnymi i mogą poszczycić się udokumentowanymi sukcesami. Przeczytaj recenzje i opinie innych klientów, aby dowiedzieć się, jakie są ich doświadczenia. Możesz także zwrócić się bezpośrednio do agencji. Poznając portfolio i case studies, dowiesz się, jakie konkretne projekty realizowała agencja i jakie były ich rezultaty.
Profesjonalną agencję marketingową cechuje elastyczność. Planując działania, koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, że każda branża ma swoją specyfikę. Niemniej, istnieją pewne cechy, które można uznać za fundament działań.
Skuteczne działania SEO i SEM wymagają czasu, dlatego nie spodziewaj się błyskawicznych imponujących rezultatów. Niemniej, w większości sytuacji agencja jest w stanie trafnie oszacować, jakie efekty da się osiągnąć w danym czasie. Kiedy wcześniej przeprowadzony zostanie audyt, przygotowana dokumentacja powinna obejmować wszelkie istotne z punktu widzenia późniejszej strategii kwestie.
Agencja kontroluje poprawne wdrożenie założeń. Może również samodzielnie wprowadzać swoje korekty i rekomendacje, jeśli takie ustalenia znajdą się w umowie, a następnie raportować ich przebieg w określonym czasie.
W marketingu bardzo ważna jest analiza przyczynowo-skutkowa. Dobra agencja SEM z pewnością o tym wie. Będzie zatem na bieżąco analizować dane i wykorzystywać je w dalszej pracy, a także dostarczać je klientowi. Dzięki temu łatwo zweryfikować rozwój sytuacji.
audyty istniejących kampanii
Co mówią o nas klienci