Aktualizacja: 16 listopada 2023
Chcesz, aby strona internetowa Twojej firmy zaczęła w końcu przyciągać klientów? Zaczynasz rozglądać się za ofertą agencji interaktywnych, ale nie wiesz, czy lepiej w nich zamówić kampanię linków sponsorowanych Google Ads, czy może działania SEO? Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu i spróbujmy wyjaśnić co lepiej wybrać.
Pierwsza z dwóch wymienionych form reklamy internetowej doskonale sprawdza się wtedy, gdy chcemy uzyskać pierwsze efekty najszybciej, jak to tylko możliwe. Kampanie linków sponsorowanych po skonfigurowaniu można szybko uruchomić, a w razie potrzeby łatwo modyfikować, przekierowując budżet na te obszary oferty, które w danym sezonie są szczególnie mocno warte promowania.
Dużym atutem reklam Google Ads jest też możliwość bardzo precyzyjnego ich targetowania. Można docierać do odbiorców z konkretnych lokalizacji, korzystających z desktopu lub urządzeń mobilnych lub surfujących po internecie w konkretnych godzinach.
Co więcej, ogromnym atutem Gogole Ads jest także możliwość stosowania remarketingu – czyli ponownego wyświetlania reklam osobie, która już była na Twojej stornie, ale z jakiegoś powodu nie doszło do konwersji i strona została zamknięta (na przykład ze względu na chęć porównania cen lub znalezienia dodatkowych informacji na temat produktu lub usługi).
Pozycjonowanie w porównaniu z kampaniami Google Ads przynosi zyski nieco później, za to na dłuższą metę okazuje się działaniem najbardziej opłacalnym. Wynika to z faktu, że pierwsze efekty przychodzą z opóźnieniem, najpierw trzeba zainwestować w ich uzyskanie. Gdy jednak już się zaczną pojawiać, zaczyna dochodzić do ich kumulacji.
Oczywiście, sam poziom inwestycji musi być na odpowiednim poziomie, ponieważ konkurencja też korzysta z działań SEO.
Jednak jeżeli celujesz w to, aby Twoja firma zaczęła po roku wychodzić na dużym plusie, pozycjonowanie sprawdzi się znakomicie. Między innymi dlatego, że strona po prostu będzie zyskiwać coraz większą widoczność w wyszukiwarce, także w wynikach dla takich kombinacji słów kluczowych, o których niekoniecznie myśli się na co dzień, a które faktycznie są wpisywane w Google przez Twoich potencjalnych klientów.
W porównaniu do Google Ads nie płaci się tu za każde kliknięcie, a po prostu za zestaw działań związanych z pozycjonowaniem, takich jak optymalizacja strony, pozyskiwanie linków, czy rozbudowa treści – i koniec końców przekłada się to na coraz większy zasięg.
Choć Google Ads przynosi efekty szybko, w skali wielu miesięcy okazuje się droższe. Z drugiej strony im wcześniej zacznie się pozycjonowanie, tym szybciej osiągnie ono swój pełny potencjał. Teoretycznie wybór powinien być rozważony na poziomie tego, czy kluczowe jest dla Twojej firmy szybkie działanie, czy dłuższa perspektywa czasowa. Czy jednak faktycznie trzeba wybierać?
Jak wskazuje firma Pikseo z Bydgoszczy, najbardziej efektywna okazuje się strategia polegająca na połączeniu obu form reklamy – zarówno Google Ads, jak i działań SEO. Z jednej strony pozycjonowanie pozwala wtedy uzyskiwać sporo wejść na stronę. Z drugiej – Google Ads jest sposobem na uzyskanie klientów nie tylko w czasie, w którym pozycjonowanie dopiero się rozpędza, ale też wtedy, ale i później.
To ważne uzupełnienie, ponieważ ponownie w grę można zaprząc remarketing – i z jego pomocą docierać do osób, które już wcześniej widziały stronę właśnie za sprawą aktywnej kampanii pozycjonowania. Gdyby funkcjonował tylko jeden z tych kanałów marketingowych, można by utracić wiele potencjalnie zyskownych konwersji.
Choć pozornie Google Ads wydaje się korzystniejsze, ponieważ pierwsze efekty przynosi szybko, na dłuższą metę najlepszą strategią okazuje się pozycjonowanie, które działa z opóźnieniem, ale za to długofalowo okazuje się tańsze. Zamiast jednak wybierać pomiędzy tymi dwoma sposobami działań i pozyskiwania klientów, lepiej postawić na ich synergię i korzystać podwójnie, jednocześnie bardziej dominując konkurencję.
Co mówią o nas klienci