Marketing w wyszukiwarkach: pozycjonowanie czy Google Ads?

Aktualizacja: 16 listopada 2023

|Artykuł sponsorowany|Marketing w wyszukiwarkach: pozycjonowanie czy Google Ads?
Marketing w wyszukiwarkach: pozycjonowanie czy Google Ads?

Chcesz, aby strona internetowa Twojej firmy zaczęła w końcu przyciągać klientów? Zaczynasz rozglądać się za ofertą agencji interaktywnych, ale nie wiesz, czy lepiej w nich zamówić kampanię linków sponsorowanych Google Ads, czy może działania SEO? Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu i spróbujmy wyjaśnić co lepiej wybrać.

Google Ads działa szybko

Pierwsza z dwóch wymienionych form reklamy internetowej doskonale sprawdza się wtedy, gdy chcemy uzyskać pierwsze efekty najszybciej, jak to tylko możliwe. Kampanie linków sponsorowanych po skonfigurowaniu można szybko uruchomić, a w razie potrzeby łatwo modyfikować, przekierowując budżet na te obszary oferty, które w danym sezonie są szczególnie mocno warte promowania.

Dużym atutem reklam Google Ads jest też możliwość bardzo precyzyjnego ich targetowania. Można docierać do odbiorców z konkretnych lokalizacji, korzystających z desktopu lub urządzeń mobilnych lub surfujących po internecie w konkretnych godzinach.

Co więcej, ogromnym atutem Gogole Ads jest także możliwość stosowania remarketingu – czyli ponownego wyświetlania reklam osobie, która już była na Twojej stornie, ale z jakiegoś powodu nie doszło do konwersji i strona została zamknięta (na przykład ze względu na chęć porównania cen lub znalezienia dodatkowych informacji na temat produktu lub usługi).

Pozycjonowanie to idealna strategia długofalowa

Pozycjonowanie w porównaniu z kampaniami Google Ads przynosi zyski nieco później, za to na dłuższą metę okazuje się działaniem najbardziej opłacalnym. Wynika to z faktu, że pierwsze efekty przychodzą z opóźnieniem, najpierw trzeba zainwestować w ich uzyskanie. Gdy jednak już się zaczną pojawiać, zaczyna dochodzić do ich kumulacji.

Oczywiście, sam poziom inwestycji musi być na odpowiednim poziomie, ponieważ konkurencja też korzysta z działań SEO.

Jednak jeżeli celujesz w to, aby Twoja firma zaczęła po roku wychodzić na dużym plusie, pozycjonowanie sprawdzi się znakomicie. Między innymi dlatego, że strona po prostu będzie zyskiwać coraz większą widoczność w wyszukiwarce, także w wynikach dla takich kombinacji słów kluczowych, o których niekoniecznie myśli się na co dzień, a które faktycznie są wpisywane w Google przez Twoich potencjalnych klientów.

W porównaniu do Google Ads nie płaci się tu za każde kliknięcie, a po prostu za zestaw działań związanych z pozycjonowaniem, takich jak optymalizacja strony, pozyskiwanie linków, czy rozbudowa treści – i koniec końców przekłada się to na coraz większy zasięg.

Google Ads czy pozycjonowanie – co wybrać?

Choć Google Ads przynosi efekty szybko, w skali wielu miesięcy okazuje się droższe. Z drugiej strony im wcześniej zacznie się pozycjonowanie, tym szybciej osiągnie ono swój pełny potencjał. Teoretycznie wybór powinien być rozważony na poziomie tego, czy kluczowe jest dla Twojej firmy szybkie działanie, czy dłuższa perspektywa czasowa. Czy jednak faktycznie trzeba wybierać?

Jak wskazuje firma Pikseo z Bydgoszczy, najbardziej efektywna okazuje się strategia polegająca na połączeniu obu form reklamy – zarówno Google Ads, jak i działań SEO. Z jednej strony pozycjonowanie pozwala wtedy uzyskiwać sporo wejść na stronę. Z drugiej – Google Ads jest sposobem na uzyskanie klientów nie tylko w czasie, w którym pozycjonowanie dopiero się rozpędza, ale też wtedy, ale i później.

To ważne uzupełnienie, ponieważ ponownie w grę można zaprząc remarketing – i z jego pomocą docierać do osób, które już wcześniej widziały stronę właśnie za sprawą aktywnej kampanii pozycjonowania. Gdyby funkcjonował tylko jeden z tych kanałów marketingowych, można by utracić wiele potencjalnie zyskownych konwersji.

Podsumowując

Choć pozornie Google Ads wydaje się korzystniejsze, ponieważ pierwsze efekty przynosi szybko, na dłuższą metę najlepszą strategią okazuje się pozycjonowanie, które działa z opóźnieniem, ale za to długofalowo okazuje się tańsze. Zamiast jednak wybierać pomiędzy tymi dwoma sposobami działań i pozyskiwania klientów, lepiej postawić na ich synergię i korzystać podwójnie, jednocześnie bardziej dominując konkurencję.

Artykuł gościnny
Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman