Aktualizacja: 26 maja 2021
Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na pasku opcji, wybierz „Utwórz stronę”. Otworzy się okno z typami stron – dobierz odpowiednią kategorię ze względu na typ Twojej działalności ( np. „Odzież” jeśli prowadzisz sklep z ubraniami). Po kliknięciu zobaczysz prostą listę pól (gdzie znajduje się m.in. rubryka „Nazwa”). Wypełnij ją dokładnie i kliknij „Rozpocznij”.
Zapamiętaj! Nazwa fanpage nie może zawierać m.in.:
Po założeniu fanpage’a nie możesz zapomnieć o tworzeniu interesujących i angażujących postów. Sprawdź, jak robią to inne marki w naszym artykule https://intle.pl/ciekawe-inspirujace-i-angazujace-posty-w-social-mediach-jak-robic-to-dobrze.
Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak m.in. opis działalności, preferowana grupa odbiorców. Zadbaj o to, by znalazły się tutaj treści przemyślane i spójne ze strategią marki. Pamiętaj, że te opisy pomogą użytkownikom znaleźć Twój sklep, a także zorientować się w tym, czym się zajmujesz.
Na etapie konfiguracji strony pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego. Pamiętaj, by było ono dobrej jakości (najlepiej w formacie .png) i przedstawiało logo marki. Inną ważna grafiką na fanpage jest cover photo (zdjęcie w tle). Na początek ustaw cover photo np. z wiodącym sloganem marki lub powitaniem. Warto zmieniać tę grafikę w zależności od okazji (np. cover photo promujący rabaty i wyprzedaże lub poszczególne święta: „Dzień Dziecka”, „Dzień Matki” etc. ). Tworząc zdjęcie w tle, pamiętaj o tym, by w dolnym lewym rogu nie umieszczać grafik i treści, gdyż w tym miejscu nachodzi na nie zdjęcie profilowe.
Najważniejsze z nich to numer telefonu, adres e-mail, nazwa witryny internetowej. Pamiętaj, by teksty i adresy nie zawierały błędów – to przecież wizytówka Twojej marki.
To bardzo ważny element! Określ m.in. czy użytkownicy mogą publikować posty na fanpage i kontaktować się ze stroną w prywatnych wiadomościach, czy strona jest dostępna dla wszystkich (niektóre branże posiadają ograniczenia wiekowe). Ustaw ewentualny filtr wulgaryzmów i wymień słowa, których użycie sprawi, że post lub komentarz zostanie zablokowany.
Pamiętaj, że z punktu widzenia sklepów internetowych nie warto ograniczać zachowań fanów. Nie blokuj więc możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.
Jako administrator strony możesz przydzielać poszczególnym użytkownikom konkretne role na stronie (Ustawienia – Role na stronie). Do wyboru: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk – różnią się one możliwościami edycji i podglądu strony. Dodając drugiego administratora pamiętaj, że będzie on miał taki sam poziom uprawnień jak Ty.
Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji dodaj zakładkę aplikacji (Ustawienia – Aplikacje). Na dobry początek mogą być to zakładki dotyczące mediów społecznościowych (Instagram, YouTube, Twitter) – pokazujące jakie treści publikujesz w tych kanałach. Zainstalujesz je bezpłatnie poprzez narzędzie Woobox .
W sklepach internetowych doskonale sprawdzają się też zakładki nowości, newsletter, kupony rabatowe, konkursy (foto, wideo), quizy. Spersonalizowane zakładki, takie jak „nowości w ofercie” stworzysz we współpracy z grafikiem i programistą, natomiast proste aplikacje konkursowe i bony rabatowe dostępne są poprzez różne narzędzia m.in. wspomniany już wcześniej Woobox czy Clickapps .
Brak integracji sklepu internetowego z social media to duży błąd, sprawiający, że tracisz potencjalnych Klientów. Oto 3 elementy, o których nie możesz zapomnieć:
Co mówią o nas klienci