Aktualizacja: 26 maja 2021
Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na pasku opcji, wybierz „Utwórz stronę”. Otworzy się okno z typami stron – dobierz odpowiednią kategorię ze względu na typ Twojej działalności ( np. „Odzież” jeśli prowadzisz sklep z ubraniami). Po kliknięciu zobaczysz prostą listę pól (gdzie znajduje się m.in. rubryka „Nazwa”). Wypełnij ją dokładnie i kliknij „Rozpocznij”.
Zapamiętaj! Nazwa fanpage nie może zawierać m.in.:
Po założeniu fanpage’a nie możesz zapomnieć o tworzeniu interesujących i angażujących postów. Sprawdź, jak robią to inne marki w naszym artykule https://intle.pl/ciekawe-inspirujace-i-angazujace-posty-w-social-mediach-jak-robic-to-dobrze.
Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak m.in. opis działalności, preferowana grupa odbiorców. Zadbaj o to, by znalazły się tutaj treści przemyślane i spójne ze strategią marki. Pamiętaj, że te opisy pomogą użytkownikom znaleźć Twój sklep, a także zorientować się w tym, czym się zajmujesz.
Na etapie konfiguracji strony pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego. Pamiętaj, by było ono dobrej jakości (najlepiej w formacie .png) i przedstawiało logo marki. Inną ważna grafiką na fanpage jest cover photo (zdjęcie w tle). Na początek ustaw cover photo np. z wiodącym sloganem marki lub powitaniem. Warto zmieniać tę grafikę w zależności od okazji (np. cover photo promujący rabaty i wyprzedaże lub poszczególne święta: „Dzień Dziecka”, „Dzień Matki” etc. ). Tworząc zdjęcie w tle, pamiętaj o tym, by w dolnym lewym rogu nie umieszczać grafik i treści, gdyż w tym miejscu nachodzi na nie zdjęcie profilowe.
Najważniejsze z nich to numer telefonu, adres e-mail, nazwa witryny internetowej. Pamiętaj, by teksty i adresy nie zawierały błędów – to przecież wizytówka Twojej marki.
To bardzo ważny element! Określ m.in. czy użytkownicy mogą publikować posty na fanpage i kontaktować się ze stroną w prywatnych wiadomościach, czy strona jest dostępna dla wszystkich (niektóre branże posiadają ograniczenia wiekowe). Ustaw ewentualny filtr wulgaryzmów i wymień słowa, których użycie sprawi, że post lub komentarz zostanie zablokowany.
Pamiętaj, że z punktu widzenia sklepów internetowych nie warto ograniczać zachowań fanów. Nie blokuj więc możliwości wysyłania prywatnych wiadomości.
Jako administrator strony możesz przydzielać poszczególnym użytkownikom konkretne role na stronie (Ustawienia – Role na stronie). Do wyboru: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk – różnią się one możliwościami edycji i podglądu strony. Dodając drugiego administratora pamiętaj, że będzie on miał taki sam poziom uprawnień jak Ty.
Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji dodaj zakładkę aplikacji (Ustawienia – Aplikacje). Na dobry początek mogą być to zakładki dotyczące mediów społecznościowych (Instagram, YouTube, Twitter) – pokazujące jakie treści publikujesz w tych kanałach. Zainstalujesz je bezpłatnie poprzez narzędzie Woobox .
W sklepach internetowych doskonale sprawdzają się też zakładki nowości, newsletter, kupony rabatowe, konkursy (foto, wideo), quizy. Spersonalizowane zakładki, takie jak „nowości w ofercie” stworzysz we współpracy z grafikiem i programistą, natomiast proste aplikacje konkursowe i bony rabatowe dostępne są poprzez różne narzędzia m.in. wspomniany już wcześniej Woobox czy Clickapps .
Brak integracji sklepu internetowego z social media to duży błąd, sprawiający, że tracisz potencjalnych Klientów. Oto 3 elementy, o których nie możesz zapomnieć:
Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla jednego będzie to sprzedany towar, dla innego pobrana aplikacja a jeszcze dla innego zapisanie się na szkolenie. Dla jeszcze innych form biznesu będzie to tylko zobaczenie kontaktu. W tym artykule przedstawimy najpopularniejsze cele dla sklepu internetowego.
Czym jest użyteczność? Użyteczny serwis internetowy to taki, który pozwala użytkownikom bez trudu odnaleźć się w strukturze strony i intuicyjnie wykonać akcję, na której im zależy. W przypadku sklepów użyteczność to kluczowy element zwiększający sprzedaż. Z artykułu dowiesz się m.in.: Czym jest użyteczność w serwisach www? Jak zbudować użyteczny sklep internetowy? Jak testować i udoskonalać funkcje Twojego sklepu.
Według badań aż 86% polskich sprzedawców e-commerce korzysta przynajmniej z jednego portalu społecznościowego. Czy jednak w pełni wykorzystują jego potencjał? W tym przypadku statystyki są nieco słabsze. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie są wady i zalety poszczególnych portali społecznościowych w kontekście sklepów internetowych. Z których ważnych funkcji na Facebooku przeznaczonych dla e-commerce nie korzystają polscy sprzedawcy. Jakie najczęstsze błędy popełniają marki korzystające z Facebooka lub Twittera.
Największy producent bram garażowych w Polsce swoją przygodę z biznesem zaczynał dosłownie… w garażu. Wymyślając nazwę firmy, zdał się na intuicję i postawił po prostu na swoje nazwisko – „Wiśniowski”. Logo, które naszkicował naprędce, z czasem zrewitalizowano, ale nazwa marki została. To dowód na to, że i Ty możesz tworzyć nazwy marki i produktów, które zagwarantują Ci biznesowy sukces. Sprawdź jak! Z artykułu dowiesz się m.in.: – Co to jest naming. – Jak stworzyć dobrą nazwę. – Jakie są najciekawsze przykłady dobrych nazw marek i produktów.
Zakładanie sklepu internetowego jest dziś o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równocześnie jednak to właśnie ta stosunkowo niska bariera wejścia sprawia, że tak wiele sklepów nigdy nie przynosi spodziewanych zysków. Dowiedz się, o czym powinieneś pamiętać, by stworzyć sklep internetowy jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb oraz zmaksymalizować szansę na rynkowy sukces.
Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co wziąć pod uwagę tworzą strategię obecności w social media. Jak stworzyć ramowy harmonogram wpisów.
Co mówią o nas klienci