Aktualizacja: 12 lutego 2021
Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego? Dla tych, którzy nie słyszeli nigdy tej nazwy, postaram się krótko wyjaśnić czym są Instagram Stories i jak je tworzyć.
W 2016 roku na Instagramie pojawiła się nowa funkcja, tzw. stories. Bardzo szybko zyskała ogromną popularność i aprobatę wśród użytkowników. Ale właściwie co to takiego? Instagram Stories są to zdjęcia lub krótkie filmiki, dodawane jako opowieść z dnia. Widoczne są dla wszystkich obserwatorów przez 24 godziny. Po upływie tego czasu nikt nie może ponownie odtworzyć udostępnianego przez nas materiału. Ciekawe, prawda? Jednak jeśli chcemy, aby nasze relacje mogły być wyświetlane przez użytkowników po upływie doby, możemy je zapisać w archiwum, dzięki czemu dodane przez nas stories nie znikną.
Obecnie bardzo wiele osób korzysta z tej funkcji każdego dnia, nie tylko dodając własne zdjęcia oraz filmy do Instastories, ale także oglądając relacje innych osób
Jeśli już wiemy, czym są Instastories, najwyższy czas dowiedzieć się jak utworzyć relacje oraz jakie funkcje możemy wykorzystać w opowiadanej przez nas historii z dnia.
Okno dodawania Instagram Stories, można otworzyć na dwa sposoby. Jest to bardzo proste. Pierwszą metodą dodania zdjęcia do Instastories jest naciśnięcie zdjęcia głównego na naszym profilu, przy którym widnieje plusik. Innym sposobem jest wykonanie podobnej czynności, jednak już nie z poziomu naszego profilu, a po przejściu na główną tablicę. Wystarczy wejść w aplikację Instagram i w pole umożliwiające nam oglądanie postów dodawanych przez osoby, które obserwujemy. Znajdując się w tym miejscu, należy przesunąć ekran palcem w prawo. Po wykonaniu tej czynności zostaniemy przekierowani do pola, w którym możemy dodać zdjęcie.
Będąc w polu dodawania zdjęcia, możemy bezpośrednio za pomocą Instagrama wykonać zdjęcie, które zostanie dodane do relacji. Co jeśli wykonaliśmy wcześniej zdjęcie, które chcemy zamieścić w stories? Oczywiście jest to wykonalne. Kiedy znajdujemy się w polu umożliwiającym wykonanie fotografii,
Finding the best rated refrigerator to buy is going to be up to you. Your budget is going to be the deciding factor for you. You are going to have to decide what features you need in your fridge. You need to consider how many people are going to be using built in beverage refrigerator and what type of beverages you drink. Once you know the different features that you want in your fridge, then you can begin to search for the best rated beverage refrigerators that are available. It is always a good idea to shop around before making a purchase.
na dole ekranu zostają nam ukazane pewne funkcje. Klikając w mały kwadracik z lewej strony, zostajemy przekierowani do galerii, z której możemy wybrać wcześniej wykonane zdjęcie.Relacją nie musi być zwykłe zdjęcie. Możemy dodawać rozmaite efekty i funkcje na wybraną przez nas fotografię, które pozwolą urozmaicić nasze Instastories. Po wybraniu zdjęcia i przejechaniu palcem po ekranie w prawo bądź w lewo dostrzeżemy przeróżne filtry, pozwalające odmienić nasze zdjęcie. Możemy również dodawać rozmaite napisy, ankiety, hashtagi. Ale o tym jakie funkcje zawiera Instagram Stories i w jakim celu je stosować, opowiem w dalszej części artykułu.
Po wybraniu odpowiedniego filtra, umieszczeniu rozmaitych efektów i ciekawych napisów, następuje czas na dodanie posta do naszej relacji. Jak to zrobić? W lewym dolnym rogu, widoczny jest przycisk, na którym widnieje logo naszego profilu, a poniżej znajduje się podpis „Twoja relacja”. Aby dodać zdjęcie do Instastories, wystarczy nacisnąć kółeczko z naszym zdjęciem profilowym i voilà, nasza pierwsza relacja zostaje dodana do profilu.
Rewelacyjnym sposobem, aby zachęcić odbiorców do poznania marki, jest zaangażowanie ich do kliknięcia, wyrażenia opinii, itp. Jak można wykorzystać tę wiedzę w Instastories? To bardzo proste. Wystarczy dodać do naszej relacji ankietę. Jest to bardzo szybki sposób na wyrażenie opinii przez odbiorców na dany temat. Ponadto umieszczając ankietę na zdjęciu dodanym do relacji, możemy sprawić, że użytkownik zainteresuje się udostępnioną przez nas fotografią, a nawet naszym profilem.
Opcja ta pozwala na poznanie preferencji użytkowników. Wystarczy umieścić na zdjęciu suwak z dowolną emotikoną i zadać krótkie pytanie, np. „Jak bardzo podoba Wam się taki wystrój?”, „Co sądzicie o białych meblach?”, „Chcielibyście mieć taki taras?”. Użytkownik może przeciągnąć palcem po suwaku i wyrazić opinię odnoszącą się do naszego pytania
Wzmianki o marce mogą być bardzo pomocne, jeśli chcemy pozyskać nowych obserwatorów. Mało kto wejdzie na nasz profil, poprzez kliknięcie małego avatara w lewym górnym rogu. Natomiast jeśli ułatwimy użytkownikom przedostanie się na nasz profil, poprzez zamieszczenie wzmianki na zdjęciu, z pewnością znajdzie się więcej chętnych do odwiedzenia naszego profilu.
Hashtagi są elementem bardzo mocno kojarzonym z Instagramem. Pojawiła się również możliwość śledzenia hashtagów. Relacje, które zawierają hashtag, mogą pojawić się nie tylko u osób, które są naszymi obserwatorami, ale również u innych osób interesujących się tematyką związaną z naszym profilem, które nigdy wcześniej nie odwiedzały Instagrama naszej marki.
Dodawanie lokalizacji w relacjach może pomóc nam w dotarciu do użytkowników, którzy znajdują się w tym samym mieście co my lub w jego pobliżu. Jeśli chcemy dotrzeć do grupy docelowej użytkowników z naszej okolicy, umieszczanie lokalizacji w Instastories to bardzo dobre rozwiązanie. Jednak nie jest to jedyny powód, dla którego powinniśmy wziąć pod uwagę dodawanie lokalizacji w relacjach. Warto zamieszczać tę informację, również dlatego, żeby inni zainteresowani naszymi produktami lub współpracą z nami wiedzieli, gdzie mogą nas znaleźć.
Gify zyskały popularność w chwili, gdy zostały wprowadzone jako ulepszenie Instastories. Najczęściej stosuje się je w celu urozmaicenia relacji z dnia oraz zaciekawienia odbiorcy do takiego stopnia, aby zechciał przypatrzyć się zdjęciu przez dłuższą chwilę. Animowane elementy sprawiają, że Instagram Stories staje się ciekawsze, ale także mogą stanowić trafne dopełnienie treści przekazywanej przez zdjęcie.
Informowanie o nowych wpisach
Instagram Stories wprowadziło animacje, które za pomocą swojej treści mają na celu informowanie użytkowników o pojawieniu się nowego posta. Wystarczy dodać zdjęcie np. tablicy z ostatnimi postami i ukryć nowe zdjęcie pod ruchomym gifem, na którym widnieje napis „new post”. Z pewnością użytkownicy, którzy zobaczą w relacji z dnia, że ukazał się nowy wpis, ale nie będą go widzieli w całości, z ciekawości odwiedzą nasz profil.
Jeśli uznasz, że zdjęcie dodane do Instagram Stories warto udostępnić użytkownikom do oglądania dłużej niż przez 24 godziny, ale nie chcesz burzyć wyglądu swojej tablicy, która jest przemyślana i wygląda ciekawie, możesz utworzyć coś w rodzaju albumu z relacji. Jest to tzw. archiwum stories. Na tablicy głównej naszego profilu, nad zdjęciami, znajdują się okręgi z plusem, do których możemy dodawać zdjęcia oraz filmy z relacji, jeśli chcemy, aby były widoczne dłużej niż dobę. Istnieje również możliwość tematycznego grupowania relacji. Jeśli chcemy aby archiwum stories było uporządkowane, warto skorzystać z tej opcji.
Na instagramie istnieje możliwość kierowania linku, który umieścisz w relacji, do wybranej przez Ciebie witryny internetowej, np. sklepu czy bloga. Jest jednak jeden warunek. Aby skorzystać z tej opcji, Twój profil musi być obserwowany przez minimum 10 tys. użytkowników. W przeciwnym wypadku nie uzyskasz dostępu do przekierowywania obserwatorów do zewnętrznej strony.
Kiedyś, gdy nasz profil został oznaczony w jakiejś relacji, jeśli chcieliśmy pokazać to w swoim stories konieczne było wykonanie zrzutu ekranu, gdyż dopiero wtedy mogliśmy udostępnić taki wpis na swoim profilu. Jednak twórcy zauważyli działania użytkowników związane z tą czynnością i w odpowiedni na takie zachowania postanowili uprościć ten proces. Teraz jeśli ktoś oznaczy nasz profil w swoim stories, otrzymamy wiadomość w oknie rozmowy, informującą o wykonaniu takiej czynności. Po otworzeniu “wysłanej” na nasz czat relacji ukaże nam się polecenie “Dodaj do swojej Relacji”, pozwalające na dokonanie repostu owego zdjęcia bądź filmu.
Dlaczego warto tworzyć relacje na Instagramie?
Więcej informacji dotyczących pomysłów na prowadzenie Instastories opiszę w kolejnym artykule. A tymczasem zachęcam do zapisania się do newslettera Akademii INTLE.
Tworząc więc ciekawe posty, które będą interesować odbiorców, możesz zdobyć ruch na swojej stronie, zaciekawić potencjalnego klienta marką czy produktem oraz budować wzajemne relacje oparte na zaufaniu i wiarygodności. Założenie i prowadzenie profilu biznesowego jest całkowicie darmowe. Dodatkowo płatne są jedynie reklamy, dzięki którym Twoje treści dotrą do konkretnej grupy odbiorców. Z poziomu konta firmowego dostępny jest wgląd do statystyk, dzięki którym dowiesz się m.in. jaka jest łączna ilość wyświetleń Twoich postów, ile osób kliknęło w link do strony ...
Jeśli prowadzisz na Facebooku fanpage'a sklepu internetowego i nie posiadasz zainstalowanego piksela, prawdopodobnie tracisz dużą część pieniędzy, która mogłaby trafić na Twoje konto. Dlaczego? Pozwól, że wytłumaczę Ci, czym w ogóle jest piksel Facebooka. Następnie opowiem Ci, do czego służy, a na końcu pomogę go zainstalować, abyś zarabiał więcej. To co, zaczynamy?
Jeśli masz już świadomość siły social mediów i pozytywnych aspektów płynących z promowania swojej marki w mediach społecznościowych, czas na kolejny krok. Załóż Facebook Business Managera i efektywnie zarządzaj działaniami marketingowymi z jednego miejsca!
Remarketing Facebook to dziś jedna z najskuteczniejszych technik sprzedażowych. Sprawdzi się jednak także w kampaniach z innymi celami, przynosząc Twojej marce wiele korzyści. Chcesz dowiedzieć się, co dokładnie możesz zyskać dzięki remarketingowi? Jak wykorzystać jego możliwości do rozwoju swojej firmy? A także jak wygląda tworzenie kampanii remarketingowej krok po kroku? Czytaj dalej, a remarketing na Facebooku nie będzie miał przed Tobą żadnych tajemnic!
Co mówią o nas klienci