Choć typowy użytkownik Internetu czyta ze skupieniem zaledwie 10 wyrazów, musimy zadbać o to, aby teksty w naszym sklepie internetowym były rzetelne, treściwe i przede wszystkim unikatowe.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego teksty są tak ważne w sklepie internetowym?
- Jak zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie?
- Jak pisać dobre teksty do sklepu internetowego?
1. Zainwestuj w dobre teksty
Stworzyłeś wymarzony sklep internetowy ze świetną grafiką i bardzo bogatą ofertą, ale nie przynosi on spodziewanych dochodów? Cóż, to bardzo częsty scenariusz. Większość przedsiębiorców zapomina o tym, że sklep to nie tylko system i grafika, ale także teksty, które stanowią jego wypełnienie.
Jaki jest tego powód? To proste, chodzi o oszczędności. Postawienie dobrego serwisu, nawet na standardowym szablonie, to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Stworzenie profesjonalnych opisów w agencji copywriterskiej, dla setek produktów, to często porównywalny wydatek. Znacznie łatwiej skopiować uniwersalny tekst od sąsiada. Ale wtedy stajemy się niewidzialni.
Dlaczego tekst powinien być unikatowy?
- Roboty Google dostrzegają i promują strony, które posiadają unikalną treść. Strony z treściami powielonymi z innych serwisów czy naładowane po brzegi pustymi słowami kluczowymi mają praktycznie zerową wartość dla wyszukiwarek.
- Tekst w sklepie internetowym jest trochę jak ekspedient w sklepie tradycyjnym – ma poinformować, doradzić i rozwiać wszystkie wątpliwości. Tworząc autorskie opisy produktów, możesz dodać do nich wiele cennych informacji dla klienta, dzięki którym stanie się on stałym gościem w Twoim sklepie.
Niezależnie od tego czy zlecisz teksty profesjonalistom, czy postanowisz przygotować je samodzielnie, poznaj zasady tworzenia skutecznych opisów internetowych. Na początek: czym charakteryzują się źle przygotowane opisy do sklepu internetowego?
2. Złe teksty

Na przedstawionej grafice widzimy kartę produktu jednego ze sklepów internetowych. Choć na pierwszy rzut oka zawiera wszystkie niezbędne elementy (nazwę i zdjęcia produktu, informację o cenie i dostawie, dane techniczne, odwołanie CTA), to nie ma on żadnej wartości marketingowej.
- Klient wchodząc na taką stronę nie jest w żaden sposób zachęcany do zakupu. Nie wie, dlaczego powinien kupić właśnie tutaj.
- Nazwa produktu jest zbyt skomplikowana, niedbale wyeksponowana, nie wzbudza zaufania do sklepu.
- Zbyt dużo informacji technicznych, podanych bardzo małą czcionką zniechęca do czytania.
3. Jak tworzyć opisy do sklepu internetowego?
Jak już wspomnieliśmy, tekst na karcie produktu jest trochę jak sprzedawca w sklepie tradycyjnym. Dobry ekspedient sprzeda produkt i zachęci do kupna jeszcze kilku innych elementów, zły może raz na zawsze zniechęcić do korzystania ze sklepu. Aby stworzyć te dobre opisy, należy trzymać się kilku sprawdzonych zasad.
- Myśl jak klient – aby trafić z przekazem do klienta, musisz go dobrze poznać. Zastanów się, jakie osoby mogą odwiedzać Twój sklep i jakich informacji potrzebują. Pomoże Ci to w zbudowaniu atrakcyjnego komunikatu.
- Tylko konkrety – wyeliminuj nadmierne stosowanie przymiotników takich jak „najlepszy”, „najmocniejszy”, „jedyny w swoim rodzaju”. Klient kupujący buty chce wiedzieć, z jakiego materiału są wykonane, czy są nieprzemakalne, ciepłe i w jakich warunkach sprawdzają się najlepiej.
- Podkreślaj korzyści – Jak mówi stare internetowe porzekadło „Kobiety nie kupują kremu na zmarszczki, one kupują brak zmarszczek”. To krótkie zdanie idealnie podsumowuje, czym jest język korzyści. W każdym opisie podając cechę produktu informuj, jaka korzyść wiąże się z jej posiadania. Nie ograniczaj się do jednej korzyści. Oto przykład:
1 korzyść
Klient poszukujący trwałych butów górskich dotarł do Twojego sklepu. Wybrał produkt, który podoba mu się wizualnie i ma atrakcyjną cenę. Teraz szuka informacji na jego temat. Wymień jedną cechę, która może go przekonać do zakupu, przykładowo: „Najtrwalsze buty w tym przedziale cenowym”.
2 korzyść
Podaj praktyczną stronę wspomnianej zalety: „Wykorzystasz je na wielu górskich wycieczkach”.
3 korzyść
Poinformuj klienta, co po zakupie zmieni się w jego życiu na lepsze: „Koniec z przemoczonymi i zmęczonymi stopami na szlaku”.
Uwaga!
Podawaj tylko informacje zgodne z prawdą. Jeśli buty w rzeczywistości nie są wytrzymałe, klient prędzej czy później się o tym przekona i wróci z reklamacją.
- Zadbaj o estetykę i przejrzystość – zbity, jednolity tekst czyta się źle. Nie zapomnij o stosowaniu nagłówków, wypunktowań, pogrubień przy ważniejszych informacjach. Tytuł powinien być krótki i konkretny. Nie musisz podawać w nim wszystkich parametrów technicznych, wystarczy nazwa i model, ewentualnie rozmiar, jeśli jest to istotna informacja.
- Słowa kluczowe – dziś nie odgrywają już tak wielkiej roli, jak kilka lat temu, kiedy triumfy święciły blogi zapleczowe zbudowane w zasadzie na samych słowach kluczowych. Jednak budując opisy np. butów górskich, zadbaj o to, by w nazwie pojawiła się fraza „buty górskie”, a w opisie jej pochodne, jak „wytrzymałe buty górskie” czy „nieprzemakalne buty górskie”.
Powodzenia!