Choć typowy użytkownik Internetu czyta ze skupieniem zaledwie 10 wyrazów, musimy zadbać o to, aby teksty w naszym sklepie internetowym były rzetelne, treściwe i przede wszystkim unikatowe.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Dlaczego teksty są tak ważne w sklepie internetowym?
Jak zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie?
Jak pisać dobre teksty do sklepu internetowego?
1. Zainwestuj w dobre teksty
Stworzyłeś wymarzony sklep internetowy ze świetną grafiką i bardzo bogatą ofertą, ale nie przynosi on spodziewanych dochodów? Cóż, to bardzo częsty scenariusz. Większość przedsiębiorców zapomina o tym, że sklep to nie tylko system i grafika, ale także teksty, które stanowią jego wypełnienie.
Jaki jest tego powód? To proste, chodzi o oszczędności. Postawienie dobrego serwisu, nawet na standardowym szablonie, to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Stworzenie profesjonalnych opisów w agencji copywriterskiej, dla setek produktów, to często porównywalny wydatek. Znacznie łatwiej skopiować uniwersalny tekst od sąsiada. Ale wtedy stajemy się niewidzialni.
Dlaczego tekst powinien być unikatowy?
Roboty Google dostrzegają i promują strony, które posiadają unikalną treść. Strony z treściami powielonymi z innych serwisów czy naładowane po brzegi pustymi słowami kluczowymi mają praktycznie zerową wartość dla wyszukiwarek.
Tekst w sklepie internetowym jest trochę jak ekspedient w sklepie tradycyjnym – ma poinformować, doradzić i rozwiać wszystkie wątpliwości. Tworząc autorskie opisy produktów, możesz dodać do nich wiele cennych informacji dla klienta, dzięki którym stanie się on stałym gościem w Twoim sklepie.
Niezależnie od tego czy zlecisz teksty profesjonalistom, czy postanowisz przygotować je samodzielnie, poznaj zasady tworzenia skutecznych opisów internetowych. Na początek: czym charakteryzują się źle przygotowane opisy do sklepu internetowego?
2. Złe teksty
Na przedstawionej grafice widzimy kartę produktu jednego ze sklepów internetowych. Choć na pierwszy rzut oka zawiera wszystkie niezbędne elementy (nazwę i zdjęcia produktu, informację o cenie i dostawie, dane techniczne, odwołanie CTA), to nie ma on żadnej wartości marketingowej.
Klient wchodząc na taką stronę nie jest w żaden sposób zachęcany do zakupu. Nie wie, dlaczego powinien kupić właśnie tutaj.
Nazwa produktu jest zbyt skomplikowana, niedbale wyeksponowana, nie wzbudza zaufania do sklepu.
Zbyt dużo informacji technicznych, podanych bardzo małą czcionką zniechęca do czytania.
3. Jak tworzyć opisy do sklepu internetowego?
Jak już wspomnieliśmy, tekst na karcie produktu jest trochę jak sprzedawca w sklepie tradycyjnym. Dobry ekspedient sprzeda produkt i zachęci do kupna jeszcze kilku innych elementów, zły może raz na zawsze zniechęcić do korzystania ze sklepu. Aby stworzyć te dobre opisy, należy trzymać się kilku sprawdzonych zasad.
Myśl jak klient – aby trafić z przekazem do klienta, musisz go dobrze poznać. Zastanów się, jakie osoby mogą odwiedzać Twój sklep i jakich informacji potrzebują. Pomoże Ci to w zbudowaniu atrakcyjnego komunikatu.
Tylko konkrety – wyeliminuj nadmierne stosowanie przymiotników takich jak „najlepszy”, „najmocniejszy”, „jedyny w swoim rodzaju”. Klient kupujący buty chce wiedzieć, z jakiego materiału są wykonane, czy są nieprzemakalne, ciepłe i w jakich warunkach sprawdzają się najlepiej.
Podkreślaj korzyści – Jak mówi stare internetowe porzekadło „Kobiety nie kupują kremu na zmarszczki, one kupują brak zmarszczek”. To krótkie zdanie idealnie podsumowuje, czym jest język korzyści. W każdym opisie podając cechę produktu informuj, jaka korzyść wiąże się z jej posiadania. Nie ograniczaj się do jednej korzyści. Oto przykład:
1 korzyść Klient poszukujący trwałych butów górskich dotarł do Twojego sklepu. Wybrał produkt, który podoba mu się wizualnie i ma atrakcyjną cenę. Teraz szuka informacji na jego temat. Wymień jedną cechę, która może go przekonać do zakupu, przykładowo: „Najtrwalsze buty w tym przedziale cenowym”.
2 korzyść Podaj praktyczną stronę wspomnianej zalety: „Wykorzystasz je na wielu górskich wycieczkach”.
3 korzyść Poinformuj klienta, co po zakupie zmieni się w jego życiu na lepsze: „Koniec z przemoczonymi i zmęczonymi stopami na szlaku”.
Uwaga! Podawaj tylko informacje zgodne z prawdą. Jeśli buty w rzeczywistości nie są wytrzymałe, klient prędzej czy później się o tym przekona i wróci z reklamacją.
Zadbaj o estetykę i przejrzystość – zbity, jednolity tekst czyta się źle. Nie zapomnij o stosowaniu nagłówków, wypunktowań, pogrubień przy ważniejszych informacjach. Tytuł powinien być krótki i konkretny. Nie musisz podawać w nim wszystkich parametrów technicznych, wystarczy nazwa i model, ewentualnie rozmiar, jeśli jest to istotna informacja.
Słowa kluczowe – dziś nie odgrywają już tak wielkiej roli, jak kilka lat temu, kiedy triumfy święciły blogi zapleczowe zbudowane w zasadzie na samych słowach kluczowych. Jednak budując opisy np. butów górskich, zadbaj o to, by w nazwie pojawiła się fraza „buty górskie”, a w opisie jej pochodne, jak „wytrzymałe buty górskie” czy „nieprzemakalne buty górskie”.
Powodzenia!
Zespół INTLE
Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!
Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.
Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą. Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!
Robert Kornak
Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam
Łukasz Łukawski
Wzorowa kompleksowa obsługa. Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍
Mariusz Bernat
Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.
karo.waw.pl
Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.
Ewa Korwin-Winogrodzka
Ale bajer! Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!
Angelex Kancelaria prawna
Sklep Shoper. Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.
Dentistry
Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.
Bartosz Urbański
Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.
SOTE Jakubowicz
Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.
Warm House
Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.
Sylwia Synowiec
Polecamy! Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty.
Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)
32m2treningu
Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google. Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.
Anna Wójtowicz
W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem. Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.
Team Puszman
Zarządzaj zgodami plików cookie
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to w celu poprawy komfortu przeglądania strony i wyświetlania spersonalizowanych reklam. Zgoda na te technologie pozwoli nam na przetwarzanie danych takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody, może negatywnie wpłynąć na pewne cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.