Dobre opisy domeną dobrych sklepów internetowych | INTLE

Dobre opisy domeną dobrych sklepów internetowych

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Dobre opisy domeną dobrych sklepów internetowych

Choć typowy użytkownik Internetu czyta ze skupieniem zaledwie 10 wyrazów, musimy zadbać o to, aby teksty w naszym sklepie internetowym były rzetelne, treściwe i przede wszystkim unikatowe.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego teksty są tak ważne w sklepie internetowym?
  • Jak zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie?
  • Jak pisać dobre teksty do sklepu internetowego?

1. Zainwestuj w dobre teksty

Stworzyłeś wymarzony sklep internetowy ze świetną grafiką i bardzo bogatą ofertą, ale nie przynosi on spodziewanych dochodów? Cóż, to bardzo częsty scenariusz. Większość przedsiębiorców zapomina o tym, że sklep to nie tylko system i grafika, ale także teksty, które stanowią jego wypełnienie.

Jaki jest tego powód? To proste, chodzi o oszczędności. Postawienie dobrego serwisu, nawet na standardowym szablonie, to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Stworzenie profesjonalnych opisów w agencji copywriterskiej, dla setek produktów, to często porównywalny wydatek. Znacznie łatwiej skopiować uniwersalny tekst od sąsiada. Ale wtedy stajemy się niewidzialni.

Dlaczego tekst powinien być unikatowy?

  • Roboty Google dostrzegają i promują strony, które posiadają unikalną treść. Strony z treściami powielonymi z innych serwisów czy naładowane po brzegi pustymi słowami kluczowymi mają praktycznie zerową wartość dla wyszukiwarek.
  • Tekst w sklepie internetowym jest trochę jak ekspedient w sklepie tradycyjnym – ma poinformować, doradzić i rozwiać wszystkie wątpliwości. Tworząc autorskie opisy produktów, możesz dodać do nich wiele cennych informacji dla klienta, dzięki którym stanie się on stałym gościem w Twoim sklepie.

Niezależnie od tego czy zlecisz teksty profesjonalistom, czy postanowisz przygotować je samodzielnie, poznaj zasady tworzenia skutecznych opisów internetowych. Na początek: czym charakteryzują się źle przygotowane opisy do sklepu internetowego?

2. Złe teksty

opis-produktu-zly

Na przedstawionej grafice widzimy kartę produktu jednego ze sklepów internetowych. Choć na pierwszy rzut oka zawiera wszystkie niezbędne elementy (nazwę i zdjęcia produktu, informację o cenie i dostawie, dane techniczne, odwołanie CTA), to nie ma on żadnej wartości marketingowej.

  • Klient wchodząc na taką stronę nie jest w żaden sposób zachęcany do zakupu. Nie wie, dlaczego powinien kupić właśnie tutaj.
  • Nazwa produktu jest zbyt skomplikowana, niedbale wyeksponowana, nie wzbudza zaufania do sklepu.
  • Zbyt dużo informacji technicznych, podanych bardzo małą czcionką zniechęca do czytania.

3. Jak tworzyć opisy do sklepu internetowego?

Jak już wspomnieliśmy, tekst na karcie produktu jest trochę jak sprzedawca w sklepie tradycyjnym. Dobry ekspedient sprzeda produkt i zachęci do kupna jeszcze kilku innych elementów, zły może raz na zawsze zniechęcić do korzystania ze sklepu. Aby stworzyć te dobre opisy, należy trzymać się kilku sprawdzonych zasad.

  • Myśl jak klient – aby trafić z przekazem do klienta, musisz go dobrze poznać. Zastanów się, jakie osoby mogą odwiedzać Twój sklep i jakich informacji potrzebują. Pomoże Ci to w zbudowaniu atrakcyjnego komunikatu.
  • Tylko konkrety – wyeliminuj nadmierne stosowanie przymiotników takich jak „najlepszy”, „najmocniejszy”, „jedyny w swoim rodzaju”. Klient kupujący buty chce wiedzieć, z jakiego materiału są wykonane, czy są nieprzemakalne, ciepłe i w jakich warunkach sprawdzają się najlepiej.
  • Podkreślaj korzyści – Jak mówi stare internetowe porzekadło „Kobiety nie kupują kremu na zmarszczki, one kupują brak zmarszczek”. To krótkie zdanie idealnie podsumowuje, czym jest język korzyści. W każdym opisie podając cechę produktu informuj, jaka korzyść wiąże się z jej posiadania. Nie ograniczaj się do jednej korzyści. Oto przykład:

1 korzyść
Klient poszukujący trwałych butów górskich dotarł do Twojego sklepu. Wybrał produkt, który podoba mu się wizualnie i ma atrakcyjną cenę. Teraz szuka informacji na jego temat. Wymień jedną cechę, która może go przekonać do zakupu, przykładowo: „Najtrwalsze buty w tym przedziale cenowym”.

2 korzyść
Podaj praktyczną stronę wspomnianej zalety: „Wykorzystasz je na wielu górskich wycieczkach”.

3 korzyść
Poinformuj klienta, co po zakupie zmieni się w jego życiu na lepsze: „Koniec z przemoczonymi i zmęczonymi stopami na szlaku”.

Uwaga!
Podawaj tylko informacje zgodne z prawdą. Jeśli buty w rzeczywistości nie są wytrzymałe, klient prędzej czy później się o tym przekona i wróci z reklamacją.

  • Zadbaj o estetykę i przejrzystość – zbity, jednolity tekst czyta się źle. Nie zapomnij o stosowaniu nagłówków, wypunktowań, pogrubień przy ważniejszych informacjach. Tytuł powinien być krótki i konkretny. Nie musisz podawać w nim wszystkich parametrów technicznych, wystarczy nazwa i model, ewentualnie rozmiar, jeśli jest to istotna informacja.
  • Słowa kluczowe – dziś nie odgrywają już tak wielkiej roli, jak kilka lat temu, kiedy triumfy święciły blogi zapleczowe zbudowane w zasadzie na samych słowach kluczowych. Jednak budując opisy np. butów górskich, zadbaj o to, by w nazwie pojawiła się fraza „buty górskie”, a w opisie jej pochodne, jak „wytrzymałe buty górskie” czy „nieprzemakalne buty górskie”.

Powodzenia!

Oceń post
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Oceń post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman