Aktualizacja: 01 lutego 2021
Prowadzisz już firmowego bloga? Jeśli nie, powinieneś bardzo poważnie o tym pomyśleć. Dlaczego? Bo poświęcając zaledwie pół godziny dziennie, możesz zyskać naprawdę sporo: lojalnych klientów, darmową reklamę i mocniejszą pozycję marki.
Regularnie pisane blogi, zawierające ciekawą, unikatową i specjalistyczną treść to esencja tego, co docenia Google. Wysoka pozycja w wyszukiwarce oznacza z kolei większą liczbę gości na Twojej stronie i, w rezultacie, lepsze wyniki sprzedaży. Pisz zatem o sprawach, na których naprawdę się znasz, dbaj nie tylko o wartość merytoryczną wpisów, ale też o ich język i styl. Dzięki temu Twój blog zostanie doceniony przez wyszukiwarkę, a klienci sami zaczną do Ciebie przychodzić.
Opcja zostawiania komentarzy najczęściej budzi obawy. Tymczasem powinno być zupełnie inaczej. Komentarze, które zostawiają Ci czytelnicy, to darmowa i niezwykle wartościowa wiedza, która pozwoli Ci ulepszyć wiele aspektów Twojej działalności oraz poprawić jakość produktów. Dzięki niej dowiesz się, co ludzie lubią, a także co ich denerwuje, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Nawet bardzo ostrą krytykę można przekuć na sukces. Pod warunkiem, że się jej wysłucha i wyciągnie z niej lekcje.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez HubSpot, firmy prowadzące blogi mają dużo mniejsze problemy z pozyskiwaniem klientów. Skuteczność zależy w tym wypadku m.in. od częstotliwości publikowania postów. Im więcej, tym lepiej. Dowód? Aż 92 % firm blogujących codziennie pozyskało klientów właśnie ta drogą.
Opublikowany przez Ciebie wpis pojawi się nie tylko na blogu. Możesz udostępnić go w mediach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze, czy Google+. W ten sposób Twoje społecznościowe kanały komunikacji zyskają na atrakcyjności, a unikatowy głos Twojej marki zostanie usłyszany przez jeszcze więcej osób.
Gdy regularnie blogujesz na określony temat, potwierdzasz i umacniasz swój status eksperta. Ludzie myślą o Tobie jako o człowieku znającym się na rzeczy i zwracają się do Ciebie o pomoc. A zaufanie to klucz do zyskania ich lojalności.
Regularne blogowanie wiąże się z koniecznością czytania branżowych aktualności w poszukiwaniu nowych, wartościowych tematów. W ten sposób pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu (blogu) – wzbogacasz swoją stronę o kolejne, pracujące na Twój sukces teksty i pogłębiasz swoją wiedzę.
Jako posiadacz poczytnego bloga, masz większa szanse na otrzymanie prośby o udzielenie wywiadu (jako ekspert w danej dziedzinie), propozycji ciekawego spotkania lub gościnnego wpisu na innym portalu. Oczywiście zasada ta może działać w obie strony. Ty również możesz wzbogacać swój blog o wywiady z ciekawymi ludźmi czy teksty innych ekspertów z branży. W ten sposób umacniasz swoją pozycję eksperta, zapewniasz sobie niemal darmową reklamę i wzmacniasz wartość samego bloga.
By odnieść sukces musisz wiedzieć, do kogo piszesz swoje teksty. Pojawiające się na blogu komentarze to idealny sposób na to, by lepiej poznać swoich klientów. I by zweryfikować, czy Twoje założenia co do grupy docelowej były słuszne. Gdy już osiągniesz ten cel, opowiedz ludziom inspirujące historie o swojej marce. To właśnie emocje sprzedają. Czy Twoja marka jest tylko anonimowym przedsiębiorstwem, produkującym X w celu osiągnięcia Y? Postaraj się, by jej opis był trochę bardziej przekonujący.
Bloga możesz założyć samodzielnie lub zlecić jego prowadzenie wyspecjalizowanej agencji. W drugim przypadku będziesz musiał ponieść pewne koszty, ale w porównaniu z innymi formami promocji będą one niewielkie. Co więcej, koszty te z pewnością przełożą się na wymierne korzyści. Raz napisany tekst pozostaje w wyszukiwarce na wieki. Jeśli jest dobrze wypozycjonowany, pojawia się w wynikach na różne frazy kluczowe, przyciągając nowych klientów przez długi czas – wtedy, kiedy śpisz czy, kiedy oglądasz najnowszy odcinek ulubionego serialu. Miłe uczucie, prawda?
Co mówią o nas klienci