9 zalet prowadzenia firmowego bloga

17 czerwca 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|9 zalet prowadzenia firmowego bloga
9 zalet prowadzenia firmowego bloga

Prowadzisz już firmowego bloga? Jeśli nie, powinieneś bardzo poważnie o tym pomyśleć. Dlaczego? Bo poświęcając zaledwie pół godziny dziennie, możesz zyskać naprawdę sporo: lojalnych klientów, darmową reklamę i mocniejszą pozycję marki.Blog

1. Wyszukiwarki kochają dobre blogi

Regularnie pisane blogi, zawierające ciekawą, unikatową i specjalistyczną treść to esencja tego, co docenia Google. Wysoka pozycja w wyszukiwarce oznacza z kolei większą liczbę gości na Twojej stronie i, w rezultacie, lepsze wyniki sprzedaży. Pisz zatem o sprawach, na których naprawdę się znasz, dbaj nie tylko o wartość merytoryczną wpisów, ale też o ich język i styl. Dzięki temu Twój blog zostanie doceniony przez wyszukiwarkę, a klienci sami zaczną do Ciebie przychodzić.

2.Blog to doskonały kanał do kontaktu z klientami

Opcja zostawiania komentarzy najczęściej budzi obawy. Tymczasem powinno być zupełnie inaczej. Komentarze, które zostawiają Ci czytelnicy, to darmowa i niezwykle wartościowa wiedza, która pozwoli Ci ulepszyć wiele aspektów Twojej działalności oraz poprawić jakość produktów. Dzięki niej dowiesz się, co ludzie lubią, a także co ich denerwuje, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Nawet bardzo ostrą krytykę można przekuć na sukces. Pod warunkiem, że się jej wysłucha i wyciągnie z niej lekcje.

3.Firmy, które prowadzą bloga po prostu więcej sprzedają – to fakt

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez HubSpot, firmy prowadzące blogi mają dużo mniejsze problemy z pozyskiwaniem klientów. Skuteczność zależy w tym wypadku m.in. od częstotliwości publikowania postów. Im więcej, tym lepiej. Dowód? Aż 92 % firm blogujących codziennie pozyskało klientów właśnie ta drogą.

4. Blog dostarcza Ci materiału, który możesz wykorzystać we wszystkich kanałach komunikacji – to serce Twojego contentu

Opublikowany przez Ciebie wpis pojawi się nie tylko na blogu. Możesz udostępnić go w mediach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze, czy Google+. W ten sposób Twoje społecznościowe kanały komunikacji zyskają na atrakcyjności, a unikatowy głos Twojej marki zostanie usłyszany przez jeszcze więcej osób.

5. Dzięki blogowi stajesz się ekspertem w oczach potencjalnych klientów, a to właśnie eksperci sprzedają najwięcej

Gdy regularnie blogujesz na określony temat, potwierdzasz i umacniasz swój status eksperta. Ludzie myślą o Tobie jako o człowieku znającym się na rzeczy i zwracają się do Ciebie o pomoc. A zaufanie to klucz do zyskania ich lojalności.

6. Blogowanie zmusza Cię do bycia na bieżąco

Regularne blogowanie wiąże się z koniecznością czytania branżowych aktualności w poszukiwaniu nowych, wartościowych tematów. W ten sposób pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu (blogu) – wzbogacasz swoją stronę o kolejne, pracujące na Twój sukces teksty i pogłębiasz swoją wiedzę.

7. Masz szansę na darmowy PR i reklamę

Jako posiadacz poczytnego bloga, masz większa szanse na otrzymanie prośby o udzielenie wywiadu (jako ekspert w danej dziedzinie), propozycji ciekawego spotkania lub gościnnego wpisu na innym portalu. Oczywiście zasada ta może działać w obie strony. Ty również możesz wzbogacać swój blog o wywiady z ciekawymi ludźmi czy teksty innych ekspertów z branży. W ten sposób umacniasz swoją pozycję eksperta, zapewniasz sobie niemal darmową reklamę i wzmacniasz wartość samego bloga.

8. Możesz lepiej określić swój target, poznać ludzi i opowiadać im o swojej marce

By odnieść sukces musisz wiedzieć, do kogo piszesz swoje teksty. Pojawiające się na blogu komentarze to idealny sposób na to, by lepiej poznać swoich klientów. I by zweryfikować, czy Twoje założenia co do grupy docelowej były słuszne. Gdy już osiągniesz ten cel, opowiedz ludziom inspirujące historie o swojej marce. To właśnie emocje sprzedają. Czy Twoja marka jest tylko anonimowym przedsiębiorstwem, produkującym X w celu osiągnięcia Y? Postaraj się, by jej opis był trochę bardziej przekonujący.

9. Prowadzenie bloga jest z reguły tańsze od innych form promocji

Bloga możesz założyć samodzielnie lub zlecić jego prowadzenie wyspecjalizowanej agencji. W drugim przypadku będziesz musiał ponieść pewne koszty, ale w porównaniu z innymi formami promocji będą one niewielkie. Co więcej, koszty te z pewnością przełożą się na wymierne korzyści. Raz napisany tekst pozostaje w wyszukiwarce na wieki. Jeśli jest dobrze wypozycjonowany, pojawia się w wynikach na różne frazy kluczowe, przyciągając nowych klientów przez długi czas – wtedy, kiedy śpisz czy, kiedy oglądasz najnowszy odcinek ulubionego serialu. Miłe uczucie, prawda?

 

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman