10 portali i blogów, które powinieneś czytać

28 lipca 2014

|Analityka i Strategia Marketingowa|10 portali i blogów, które powinieneś czytać
10 portali i blogów, które powinieneś czytać

Wiedzy na dany temat poszukiwać można na różne sposoby. Czasami prowadzimy działania przypadkowe, mając nadzieję, że uda nam się trafić na coś cennego. Czasem kierujemy się opinią znajomych, znanym nazwiskiem lub innymi czynnikami. Co i kogo czytać i słuchać w przypadku marketingu internetowego?

Marketingowi spece

Business man sitting at table with market diagrams

Przede wszystkim tych, którzy są na bieżąco, czyli nie pozostali na etapie reklamowania się poprzez papierowe ulotki i telemarketing. Co więcej, znają się na tym, o czym piszą i są autorytetami w swojej branży. Jak ich rozpoznać? Po jakości tekstów – merytorycznej i stylistycznej. Po aktywności w sieci (bo w końcu to o niej piszą!). Po profesjonalnym podejściu do tego, czym się zajmują (jeśli ostatni wpis na danym blogu pochodzi z 2010 roku to lepiej kliknąć wstecz). Na czyj blog warto zajrzeć?

1. Paweł Tkaczyk. Jak mówi sam o sobie, na życie zarabia opowiadaniem historii. Napisał dwie książki: Zakamarki marki i Grywalizacja. Obie znalazły się na pierwszym miejscu listy bestsellerów OnePress, a „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej książki roku 2011. Pisze również regularnie do czasopism branżowych. Na swoim blogu pisze o marketingu, storytellingu i mediach społecznościowych.

pl.paweltkaczyk.com

2. Dominik Kaznowski, czyli człowiek z imponującym CV. Obecnie pełni funkcję dyrektora ds. e-commerce Grupy PWN. Wcześniej pracował jako dyrektor, wicedyrektor, ekspert czy członek zarządu m.in. w Agorze, PZU i Naszej Klasie. Warto zapoznać się z jego prognozami dotyczącymi mediów społecznych i tym, jak nowe technologie zmieniają ludzi i świat.

networkeddigital.com

3. Jacek Kotarbiński, teoretyk i praktyk, z marketingiem związany od początku lat 90. Jego blog uznano za Blog Roku 2012 w kategorii firmowe i profesjonalne. W tym roku był jednym z jurorów konkursu na Blog Roku.

kotarbinski.wordpress.com

4. Maciej Budzich. Jedna z legend polskiej blogosfery. Baczny obserwator i odważny komentator aktualnych wydarzeń. Nic dziwnego, że pojawia się w roli specjalisty również w telewizji. Organizuje szereg inicjatyw związanych z mediami, internetem i społeczeństwem informacyjnym, m.in. konferencje TUBA, MediafunLAB czy OchMyBlog.

www.mediafan.pl

Branżowe czasopisma

Po drugie, warto zajrzeć na strony profesjonalnych czasopism branżowych, zarówno tych które mają tylko wydanie online jak i tych papierowo-internetowych. Najczęściej posiadają one zakładkę „artykuły”, w której można znaleźć solidna porcję wiedzy.

5. Marketer + to magazyn, w którym swoją wiedzą dzielą się praktycy i eksperci z branż marketingowych i okołomarketingowych, a zatem specjaliści od PR-u, mailingu, content marketingu, e-commerce, zarządzania, usability i user experience, copywriterzy, pracownicy działów IT, prezesi firm. Na stronie magazynu można znaleźć ciekawe artykuły, felietony i raporty.

marketerplus.pl

6. Brief, branżowy miesięcznik o marketingu, sprzedaży i tym, jak osiągnąć sukces w biznesie. Prezentuje sylwetki inspirujących ludzi, omawia najnowsze technologie, dzieli się wiedzą z zakresu mediów, reklamy, zarządzania, oferuje profesjonalne raporty. Na rynku od 13 lat.

www.brief.pl

7. Nowy marketing, e-magazyn poświęcony marketingowi, reklamie, user experience. Solidne analizy, najnowsze trendy, raporty.

nowymarketing.pl

8. Marketing w praktyce, miesięcznik poświęcony marketingowi. Pierwsze miejsce w plebiscycie „Najważniejsze w Marketingu 2011” w kategorii „Najlepsze źródło wiedzy marketingowej”. Sporo pożytecznych i aktualnych informacji, opartych na doświadczeniu i bogatych w przykłady.

marketing.org.pl

9. Interaktywnie.com, specjalistyczny magazyn dla wszystkich działających w branży internetowej. Jego mocne strony? Ciekawe raporty, blog ekspercki i dział wideo. Można tu również znaleźć wywiady, informacje o najnowszych technologiach, ciekawostki, porady. Wortal może się pochwalić statuetką Webstara Akademii Internetu i Grand Webstara 2008.

interaktywnie.com

Zagraniczne trendy

W poszukiwaniu pomysłów, inspiracji, nowinek warto zajrzeć również na strony obcojęzyczne. I skorzystać z oferowanej przez nie wiedzy.

10. Marketing Science Institut, działa od 1961 roku jako organizacja non-profit. Jego idea? Wypełnić lukę pomiędzy marketingowymi teoriami a codzienną praktyką i być platformą wymiany myśli i doświadczeń dla ludzi związanych z biznesem, internetem, mediami.

www.msi.org

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman