Trendy tworzenia stron internetowych

24 maja 2014

|Bez kategorii|Trendy tworzenia stron internetowych
Trendy tworzenia stron internetowych

Wirtualny świat ewoluuje w tempie, za którym trudno nadążyć. W efekcie bardzo szybko zmieniają się także zachowania i oczekiwania użytkowników sieci. Strona firmowa musi brać aktywny udział w tej sieciowej rewolucji. W przeciwnym razie czeka ją jedno – brak zainteresowania ze strony klientów i osunięcie się w biznesowy niebyt.

Jakie zasady rządzą zatem tworzeniem stron internetowych? I co warto wziąć pod uwagę, by nasza strona przystawała do zachodzących w sieci zmian i była odpowiedzią na oczekiwania użytkowników. Oto najważniejsze współczesne trendy projektowania www.

Webdesign
Minimalizm

Zadanie strony jest proste – pozyskanie klienta lub czytelnika. W takiej sytuacji na dalszy plan muszą zejść eksperymenty wizualne, zaskakujące efekty, oryginalne nazewnictwo. Wszystkie wprowadzane zmiany nastawione są tylko i wyłącznie na jedno: stworzenie prostej w obsłudze, przyjaznej użytkownikowi i funkcjonalnej strony, na której szybko znajdzie on wszystkie niezbędne informacje i dokona zakupu, wykonując zaledwie kilka kliknięć. Priorytetem staje się zatem prostota, a dokładnie:

  • płaski interfejs, który nie rozprasza uwagi i pozwala się skupić na tym, co najważniejsze,
  • łagodna kolorystyka: jasne tło (od bieli do szarości) oraz jeden dodatkowy, mocniejszy kolor, kojarzący się z marką
  • wyśrodkowanie, bowiem strony wyświetlające się centralnie, a nie – jak to było dotychczas – do lewej, odbierane są jako bardziej czytelne,
  • ograniczenie do minimum treści na stronie głównej i zastąpienie jej przydatnymi boxami i guzikami.

RWD

Korzystanie z internetu i możliwości, jakie oferuje, już dawno przestało ograniczać się do komputera stacjonarnego czy laptopa. Coraz więcej osób przegląda strony na tabletach i smartfonach, a to wpływa na nawigację, architekturę tekstu czy sposób ułożenia grafiki. Jak sobie z tym poradzić? Odpowiedzią są strony responsywne (Responsive Web Design), które dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia, na jakim są wyświetlane

Scrolling

Chociaż tradycyjna forma strony, oparta na hierarchii: strona główna i podstrony, wciąż jeszcze dominuje, w sieci pojawia się coraz więcej serwisów scrollowanych. Na czym polega różnica? Na zamieszczeniu wszystkich treści na jednej stronie, a nie kilku czy kilkunastu. By dotrzeć do poszukiwanej informacji, użytkownik może przewinąć stronę lub kliknąć na odpowiedni guzik w menu.

Ikonki

Żyjemy w erze obrazków. Zamiast czytać, oglądamy filmy, zamiast zagłębiać się w długie opisy – wysyłamy rozmówcom emotki. Strony internetowe muszą tym zmianom wychodzić naprzeciw. Wprowadzanie ikon, które dobrze się już zadomowiły w wirtualnym świecie, znacznie przyspiesza i ułatwia odbiór. Przykładami może być ikona koszyka odpowiadająca treści „w tym miejscu możesz dokonać zakupu” czy też dłoni jako synonimu współpracy, biznesowego partnerstwa.

Integracja z serwisami społecznościowymi

Social media już dawno przestały być miejscem towarzyskich spotkań z dawnymi i obecnymi znajomymi. Marki wykorzystują je do promocji, sprzedaży i angażowania klientów. Facebook jest nie tylko przedłużeniem witryny firmowej, ale jej codzienną aktualizacją, newsletterem, miejscem dyskusji klientów. Ogromny potencjał social media sprawił, że relacja pomiędzy stroną www a Facebookiem przestała być jednostronna (od Facebooka do strony internetowej). Serwisy coraz częściej posiadają integrację z Facebookiem, Twitterem czy Pinterestem, dzięki czemu możliwe jest polubienie fanapage’a czy przejrzenia facebookowych opinii o marce bez opuszczania strony.

Szeroka stopka

Jeszcze do niedawna stopka na stronie była niemal niezauważalna. Stanowiła po prostu powtórzenie menu górnego i podnosiła użyteczność serwisu. W ostatnim czasie sytuacja ta uległa jednak zmianie. Stopki zajmują coraz większą przestrzeń i stają się miejscem, w którym można znaleźć nie tylko kontakt, ale też najważniejsze informacje o firmie, tagi czy przydatne linki.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman