06 listopada 2014
Jeśli wydaje Ci się, że masz świetny produkt i wystarczy wstawić go do sklepu internetowego ze zdjęciem i ceną, by ludzie go kupowali, jesteś w wielkim błędzie. Zakupy w sieci rządzą się swoimi prawami. To, co pokażesz i napiszesz musi zastąpić konsumentowi zmysły wzroku i dotyku, a czasem też słuchu i smaku. Co więcej, strona produktu w kilka sekund musi odpowiedzieć na wszystkie pytania, które klient mógłby chcieć zadać. Jak to zrobić?
Nawet jeśli klient nie kupuje ubrań czy biżuterii tylko wiertarkę wysokiej jakości zdjęcie to podstawa. Żaden, nawet najbardziej drobiazgowy opis nie zastąpi fotografii, na której dokładnie widać kolor, kształty, dodatkowe elementy. Co więcej, poniżej zdjęcia głównego powinny się znaleźć fotki prezentujące dany przedmiot z innych ujęć, tak, by klient mógł zobaczyć, jak wygląda on z tyłu czy też prezentuje się z bliska. I sprawa ostatnia. Nie zapomnij o lupie, która pozwoli klientowi powiększyć zdjęcie.
Strona produktu powinna być skonstruowana w taki sposób, by klient bez problemu mógł dotrzeć tam, gdzie chce. I nie chodzi tutaj wyłącznie o kierunek kup – idź do kasy – zapłać. Powinieneś umożliwić mu również szybki powrót do listy produktów czy strony głównej oraz wybór przedmiotu poprzez wyszukiwarkę.
W sklepie intrnetowym to priorytet. W końcu głównym celem jest tutaj sprzedawanie. Przycisk KUP powinien być duży, wyraźny i znajdować się tuż obok ceny.
Nagłówek to, obok zdjęcia, klucz do sukcesu. Wystarczy przyjrzeć się Allegro. O tym, dlaczego wybieramy tego a nie innego sprzedawcę (gdy produkty są identyczne) decyduje nie tylko cena, ale też hasło.
Klient szuka butów. Zainteresował go jeden z modeli, cena jest dla niego dość atrakcyjna. W zasadzie wszystko byłoby w porządku, tylko… czy te buty są wygodne? Czy ten zamek z boku się rozsuwa, czy może to tylko ozdoba? Nie każ klientowi się domyślać, bo może się rozmyślić. Przygotuj dla niego jasny, krótki opis najważniejszych funkcji i zalet. W przypadku ubrań i obuwia nie zapomnij o kolorze i rozmiarze!
Klient ze strony produktu powinien się dowiedzieć, w jaki sposób może zapłacić za towar, w jaki sposób towar może zostać mu dostarczony i ile będzie to kosztowało. Jeśli każesz mu szukać tych informacji w innych zakładkach czy regulaminie, istnieje prawdopodobieństwo, że na stronę produktu już nie wróci.
Kiedy kupujemy w sieci, lubimy znać opinie internautów, którzy zakupili dany produkt czy też skorzystali z usług danej firmy. To oznacza jednak szukanie po forach i tracenie cennego czasu. Wyręcz klienta i na stronie produktu podsuń mu opinie, które zostawili Ci klienci.
Może się okazać, że produkt, na który kliknął klient nie jest do końca tym, czego szuka. Nie pozwól mu jednak zrezygnować od razu. Być może potrzebuje nieco innego kroju czy dodatkowej funkcji. Tworząc listę podobnych produktów dostępnych w sklepie, zwiększasz swoje szanse na pozyskanie klienta.
Symbole bezpieczeństwa, certyfikaty, branżowe nagrody – pokaż, że Twoja firma jest rzetelna i godna zaufania. Klient lubi mieć pewność, że podejmuje słuszną decyzję.
Co mówią o nas klienci