Użyteczna strona produktu w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę?

06 listopada 2014

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Użyteczna strona produktu w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę?
Użyteczna strona produktu w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę?

Jeśli wydaje Ci się, że masz świetny produkt i wystarczy wstawić go do sklepu internetowego ze zdjęciem i ceną, by ludzie go kupowali, jesteś w wielkim błędzie. Zakupy w sieci rządzą się swoimi prawami. To, co pokażesz i napiszesz musi zastąpić konsumentowi zmysły wzroku i dotyku, a czasem też słuchu i smaku. Co więcej, strona produktu w kilka sekund musi odpowiedzieć na wszystkie pytania, które klient mógłby chcieć zadać. Jak to zrobić?

Zdjęcia

Nawet jeśli klient nie kupuje ubrań czy biżuterii tylko wiertarkę wysokiej jakości zdjęcie to podstawa. Żaden, nawet najbardziej drobiazgowy opis nie zastąpi fotografii, na której dokładnie widać kolor, kształty, dodatkowe elementy. Co więcej, poniżej zdjęcia głównego powinny się znaleźć fotki prezentujące dany przedmiot z innych ujęć, tak, by klient mógł zobaczyć, jak wygląda on z tyłu czy też prezentuje się z bliska. I sprawa ostatnia. Nie zapomnij o lupie, która pozwoli klientowi powiększyć zdjęcie.

Online-Shop

Przyjazna, użyteczna nawigacja

Strona produktu powinna być skonstruowana w taki sposób, by klient bez problemu mógł dotrzeć tam, gdzie chce. I nie chodzi tutaj wyłącznie o kierunek kup – idź do kasy – zapłać. Powinieneś umożliwić mu również szybki powrót do listy produktów czy strony głównej oraz wybór przedmiotu poprzez wyszukiwarkę.

Call to action

W sklepie intrnetowym to priorytet. W końcu głównym celem jest tutaj sprzedawanie. Przycisk KUP powinien być duży, wyraźny i znajdować się tuż obok ceny.

Nagłówek

Nagłówek to, obok zdjęcia, klucz do sukcesu. Wystarczy przyjrzeć się Allegro. O tym, dlaczego wybieramy tego a nie innego sprzedawcę (gdy produkty są identyczne) decyduje nie tylko cena, ale też hasło.

Detale

Klient szuka butów. Zainteresował go jeden z modeli, cena jest dla niego dość atrakcyjna. W zasadzie wszystko byłoby w porządku, tylko… czy te buty są wygodne? Czy ten zamek z boku się rozsuwa, czy może to tylko ozdoba? Nie każ klientowi się domyślać, bo może się rozmyślić. Przygotuj dla niego jasny, krótki opis najważniejszych funkcji i zalet. W przypadku ubrań i obuwia nie zapomnij o kolorze i rozmiarze!

Informacje o wysyłce i płatności

Klient ze strony produktu powinien się dowiedzieć, w jaki sposób może zapłacić za towar, w jaki sposób towar może zostać mu dostarczony i ile będzie to kosztowało. Jeśli każesz mu szukać tych informacji w innych zakładkach czy regulaminie, istnieje prawdopodobieństwo, że na stronę produktu już nie wróci.

Opinie innych klientów

Kiedy kupujemy w sieci, lubimy znać opinie internautów, którzy zakupili dany produkt czy też skorzystali z usług danej firmy. To oznacza jednak szukanie po forach i tracenie cennego czasu. Wyręcz klienta i na stronie produktu podsuń mu opinie, które zostawili Ci klienci.

Podobne produkty

Może się okazać, że produkt, na który kliknął klient nie jest do końca tym, czego szuka. Nie pozwól mu jednak zrezygnować od razu. Być może potrzebuje nieco innego kroju czy dodatkowej funkcji. Tworząc listę podobnych produktów dostępnych w sklepie, zwiększasz swoje szanse na pozyskanie klienta.

Pokaż, że warto Ci zaufać

Symbole bezpieczeństwa, certyfikaty, branżowe nagrody – pokaż, że Twoja firma jest rzetelna i godna zaufania. Klient lubi mieć pewność, że podejmuje słuszną decyzję.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman