Trzy mity, które pomogą Ci osiągnąć marketingowy sukces

Aktualizacja: 01 lutego 2021

|Analityka i Strategia Marketingowa|Trzy mity, które pomogą Ci osiągnąć marketingowy sukces
Trzy mity, które pomogą Ci osiągnąć marketingowy sukces

Znasz marki Apple, Coca-Cola i Milka? Na pewno. Najprawdopodobniej niejednokrotnie piłeś napój w szklanej butelce i zajadałeś się czekoladą w fioletowym opakowaniu. Być może masz też w domu laptopa czy tablet z charakterystycznym znaczkiem w kształcie ugryzionego jabłka. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego Apple odniosło taki sukces? Albo dlaczego klient mając do wyboru kilka rodzajów napoju, najprawdopodobniej sięgnie po Coca-Colę? Odpowiedź jest prosta – marki te oprócz dobrego produktu stworzyły swój mit, swoją legendę. A klienci je zapamiętali. I kiedy przychodzi czas zakupu… sięgają właśnie po nie.
Young guy reading a book with business icons

Charyzmatyczny przywódca

Storytelling oferuje nam kilka schematów, w oparciu o które możemy tworzyć opowieść o swojej firmie. Pierwszy z nich do budowy wizerunku marki wykorzystuje postać charyzmatycznego przywódcy. Najczęściej jest to właściciel firmy lub też jej prezes, który zaczynał od przysłowiowego zera i mimo licznych przeciwności odniósł sukces. Z wzorca tego korzysta np. Apple. Marka swoją marketingowa potęgę zbudowała na legendzie Steve’a Jobsa, jednego ze swoich założycieli, człowieka, który stoi za takimi brandami jak NeXT czy Pixar. Ale przecież droga do tych sukcesów nie była prosta. Po 10 latach od założenia Apple Jobs został zmuszony do odejścia ze swojej własnej firmy. Po kolejnych 10 sprowadzono go ponownie, gdyż pozbawiona przywódcy-wizjonera firma popadła w kłopoty finansowe. Historia Jobsa inspiruje. W 2012 roku pojawiła się w Polsce książka „Steve Jobs: człowiek, który myślał inaczej”. Rok późnej na ekrany kin wszedł film Jobs z Ashtonem Kutcherem w roli głównej.

Magiczna kraina

Dla Coca-Coli najważniejszą z emocji jest radość. I w oparciu o nią marka buduje swój magiczny świat. Tworzenie krainy radości przebiega wieloetapowo. W maju ubiegłego roku marka rozpoczęła kampanię „Podziel się radością”. Na etykietach napoju, w miejscu nazwy, pojawiały się imiona, a sama reklama zachęcała do tego, by dzielić się Coca-Colą (i radością) z przyjaciółmi. Wizję magicznej krainy marka budowała także we wcześniejszych spotach. Wystarczy przypomnieć sobie reklamę z ziewającym studentem wrzucającym monetę do maszyny z Coca-Colą, która prezentowała, co dzieje się w Fabryce Radości podczas produkcji napoju. To tylko dwa z wielu przykładów. Inne? Witryna w całości poświęcona radości, na której znaleźć można nie tylko informacje dotyczące szczęśliwych wydarzeń w życiu marki, ale też szczęśliwe miejsca czy historie szczęśliwych ludzi. Przesłanie marki jest proste: Coca-Cola zabierze Cię do magicznej krainy. Kto nie skorzystałby z takiego zaproszenia.

Bohater i sprytny fortel

Z bajkowego schematu korzysta również Milka w swojej najnowszej reklamie czekolady z bąbelkami. Już sama narracja brzmi tutaj jak czytane dzieciom na dobranoc opowieści: W pewnym mieście mieszkało wielu, wielu ludzi… – słyszymy w tle. Wzorzec, jaki marka stosuje w reklamie, jest bardzo łatwy do rozpoznania. Punktem wyjściowym jest kraina, w której mieszkają pracowici, ale pozbawieni delikatności ludzie. Wtedy na scenie pojawia się bohater – fioletowa krowa, która dzięki magicznym bąbelkom wypełniła świat delikatnością i sprawia, że ludzie zaczynają się zauważać i są nareszcie szczęśliwi.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman