Strona internetowa przyjazna dla odbiorców

20 maja 2014

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Strona internetowa przyjazna dla odbiorców
Strona internetowa przyjazna dla odbiorców

Dobrze zaprojektowana strona firmowa to jeden z warunków osiągnięcia sukcesu na e-rynku. Użyteczność, prostota, intuicyjność tworzą środowisko przyjazne dla użytkownika, budują zaangażowanie i pozytywne relacje. Jak jednak zaprojektować taką witrynę? Wykorzystując wiedzę z zakresu usability.

Usability Concept - Check Mark Sign Shaped Word Cloud

Zadbaj o pierwsze wrażenie

W czasach ogromnej konkurencji na rynku i twardych zasad rządzących e-commerce kontakt z klientem musi być zaplanowany do perfekcji, i to na każdym szczeblu. W sieci pierwsze spotkanie na linii firma-konsument odbywa się najczęściej na stronie www. I właśnie dlatego trzeba ją zaprojektować i wypełnić treścią w taki sposób, by od pierwszych sekund zyskać sympatię klienta i rozwiać wszelkie jego wątpliwości.

Dobrze zaprojektowana, czyli jaka?

Dobrze zaprojektowana witryna to taka, która pozwala klientowi jak najszybciej i jak najłatwiej osiągnąć zamierzony cel, bez względu na to czy jest nim znalezienie informacji, zakup produktu czy rozrywka. To strona, po której można się poruszać łatwo i w sposób intuicyjny. To wreszcie strona, która angażuje, buduje relację i sprawia, że zapomina się o czasie, jak przy dobrej grze komputerowej.

Wykorzystaj usability

Termin usability (użyteczność) to własność strony internetowej, która decyduje o tym, że użytkownik w szybki i satysfakcjonujący sposób realizuje zamierzone cele. Serwisy zbudowane w oparciu o zasadę usability są intuicyjne, posiadają łatwą w obsłudze nawigację i jasno komunikują, czym zajmuje się dana firma i co można zrobić na danej stronie.

Poznaj grupę docelową

Zanim zabierzesz się do projektowania witryny firmowej, musisz dokładnie poznać grupę docelową, jej potrzeby i zachowania w sieci. Do tego celu możesz wykorzystać ankiety, badania rynku, wiedzę z zakresu psychologii i marketingu czy, jeśli masz już stronę i chcesz ją po prostu zmodyfikować, monitoring. W ten sposób dowiesz się, czego oczekują Twoi klienci, na czym najbardziej im zależy i w jaki sposób szukają tego, co ich interesuje.

Zaprojektuj funkcjonalność

Przyciski prowadzące donikąd, zbyt wiele poziomów, które trzeba pokonać, by dotrzeć do potrzebnej informacji lub dokonać zakupu, niejasne opisy linków – wszystko to działa na klienta zniechęcająco i odstraszająco. Projekt funkcjonalny strony musi zatem obejmować nawigację, architekturę informacji, czyli rozmieszczenie treści oraz interfejs, który określa m.in. kolorystykę i krój czcionki.

Najistotniejszym elementem nawigacji jest menu, gdyż to ono mówi użytkownikowi, gdzie jest, gdzie może się dostać i jakich informacji może oczekiwać. Zastanów się zatem, jaki rodzaj menu sprawdzi się na twojej stronie najlepiej (poziome, pionowe, połączenie obu) i dobrze zaplanuj kategorie główne i podkategorie.

Przygotowując projekt strony pamiętaj także, by:

  • wykorzystywać znane użytkownikom znaki graficzne,
  • nie bać się sprawdzonych konwencji, gdyż w znanym świecie użytkownikowi będzie się znacznie łatwiej poruszać,
  • precyzyjnie opisywać linki, gdyż „zobacz tutaj” nie niesie ze sobą żadnej przydatnej informacji,
  • minimalizować liczbę kroków, które użytkownik musi pokonać, by osiągnąć swój cel,
  • przewidywać zachowania i reagować na nie, np. projektując boxy prowadzące do najczęściej kupowanych produktów czy najczęściej odwiedzanych zakładek.

Wyznaczniki dobrego usability

Specjaliści wskazują na kilka istotnych elementów, które decydują o tym, czy strona jest dobrze zaprojektowana.

  • Pierwszym z nich jest znajdowalność. Oznacza to, że przygotowana dla użytkownika ścieżka (menu, linki, tagi) umożliwia szybkie znalezienie poszukiwanych informacji i osiągnięcie zamierzonego celu.
  • Wzbudzanie pozytywnych emocji. Tutaj duże znaczenie mają elementy wizerunkowe (grafika, slidery, kolorystyka, czcionka).
  • Dostępność. Witryna powinna być przygotowana w takim sposób, by każdy użytkownik, bez względu na to, jaką dysponuje przeglądarką, mógł ją obejrzeć.
  • Użyteczność i funkcjonalność. Cel ten zostaje osiągnięty wówczas, gdy strona jest prosta w obsłudze i pozwala użytkownikowi osiągnąć zamierzony cel szybko i przyjemnie.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman