Opisy w sklepie internetowym. Jak je tworzyć i dlaczego są ważne?

12 lipca 2014

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Opisy w sklepie internetowym. Jak je tworzyć i dlaczego są ważne?
Opisy w sklepie internetowym. Jak je tworzyć i dlaczego są ważne?

Dobrze opracowane opisy w sklepie internetowym to element, który może Cię pozytywnie wyróżnić na tle konkurencji. Powód? Po pierwsze, znaczna liczba sklepów bagatelizuje sprawę i ogranicza się do zdjęcia produktu, ewentualnie jego danych technicznych. Po drugie, firmy, które dodają opisy, bardzo często kopiują materiały od producentów, a te są różnej jakości. Po trzecie, nawet jeśli firma tworzy własne opisy, popełnia przy ich tworzeniu sporo błędów. Podpowiemy Ci, co zrobić, by ich uniknąć.

Opis potrzebny od zaraz

Klient, który robi zakupy w sklepie stacjonarnym, nie tylko widzi produkt, ale też może go dotknąć, powąchać czy, jeśli to ubranie, po prostu przymierzyć i przekonać się, czy odpowiada jego wyobrażeniom i potrzebom. Klient e-sklepu widzi jedynie obrazek. I informację, którą przygotował dla niego sprzedawca. Mając do wyboru dwa miejsca z danym produktem w podobnej cenie, wybierze to, które zadbało o dodanie treści.

E-commerce. Shopping cart with cardboard boxes on laptop.

To jednak nie koniec korzyści. Profesjonalne opisy, które przemawiają do wyobraźni i przedstawiają korzyści pozytywnie wpływają na wizerunek firmy w oczach klienta. „Mówią” bowiem, że firma wie, co sprzedaje i zna się na rzeczy. Solidne opisy to też świadectwo tego, że nie lekceważy się klienta, ale dba o jego potrzeby i chęć doinformowania się. Dokładny opis produktu ma też znaczenie czysto praktyczne – ogranicza liczbę telefonów z zapytaniami od potencjalnych klientów. No i sprawa ostatnia, dla niektórych priorytetowa – unikatowe opisy pozwalają poprawić pozycję w wynikach wyszukiwarki.

Jak tworzyć opisy, które sprzedają?

1. Unikaj wytartych zwrotów i schematów

Opisy produktów od lat bazują na określonych, kluczowych stwierdzeniach, które samym swoim brzmieniem i powagą mają przekonać klienta o światowej jakości produktu. Tymczasem, efekt jest odwrotny od zamierzonego. Odbiorca, czytając daną treść po raz setny przestaje na nią reagować. A to najczęściej oznacza, że… straciliśmy potencjalnego klienta.

2. Unikaj niepotrzebnych danych

Klient nie jest specjalistą. I być nim nie musi. Parametry, dane techniczne, wyniki testów, pomiary najczęściej nic mu nie mówią. Dlatego staraj się unikać ich w opisach. Ich miejsce jest w zakładce dane techniczne. Zamiast przytaczania liczb i wstawiania do tekstu symboli napisz o efektach zastosowania danej technologii czy określonego rozwiązania.

3. Wykreśl niepotrzebne przymiotniki

Czyli takie, które niczego nie wnoszą do opisów. Przykłady to dobry, ładny, kolorowy. Zamiast nich użyj wytrzymały, modny czy czerwono-zielony.

4. Skup się na faktach

Jeśli sprzedajesz słodycze znanej na rynku marki, nie musisz w opisie przywoływać jej historii. Niepotrzebne, zaciemniające opis i utrudniające osiągnięcie celu (w tym wypadku jest nim zdobycie informacji o produkcie) treści mogą tylko zrazić klienta. Skup się zatem na tym co go interesuje. W przypadku cukierków będzie to na pewno ich smak oraz skład, np. zastosowanie wyłącznie naturalnych składników w produkcji.

5. Pisz o korzyściach

Opis ma sprzedać produkt, musisz zatem przekonać klienta, że odpowiada on jego oczekiwaniom i z całą pewnością mu się przyda. Jeśli więc tworzysz opis do kurtki górskiej nie wystarczy napisać, że ma klejone szwy i dodatkową kieszonkę na rękawie. Do klienta z pewnością bardziej przemówi to, że klejone szwy poprawią wytrzymałość, a w dodatkowej kieszonce na rękawie będzie mógł schować np. karnet narciarski.

 

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman