Nie zapominaj o Pandzie i Pingwinie! | INTLE

Nie zapominaj o Pandzie i Pingwinie!

|Pozycjonowanie - SEO|Nie zapominaj o Pandzie i Pingwinie!

Google nie ustaje w wysiłkach, by wyniki wyszukiwania uczynić bardziej efektywnymi. Ową efektywność definiuje przede wszystkim jako zdolność do zwracania najbardziej użytecznych wyników na zapytania użytkowników. Najjaskrawiej rzucającym się w oczy elementem tych zmian jest systematyczne ogłaszanie przez giganta z Mountain View ulepszeń algorytmu wyszukiwania. Do ostatnich należą Panda i Pingwin. Sprawdźmy, czym one właściwie są i co to oznacza dla Ciebie i Twojej strony internetowej.

Penguin 2 Algoritmo Search Engine Optimization web social blog

Algorytm Panda, czyli content is the king

W lutym 2011 roku Google wprowadził w algorytmie wyszukiwania zmiany, które firmuje pewien bardzo sympatyczny miś. Celem Pandy było większe docenienie stron prezentujących content o wysokiej jakości – wartościowy od strony merytorycznej, artystycznej, pisany przez ekspertów, entuzjastów, godny zaufania i polecenia. Rozważmy to na teoretycznym przykładzie.

Przed wprowadzeniem algorytmu Panda istniały trzy portale zajmujące się tematyką zwierząt. Publikowały teksty, które mogły zainteresować przyszłych weterynarzy i miłośników zwierząt. Ich podejście do tematu było jednak zgoła inne:

Serwis nr 1 publikował krótkie, słabo napisane teksty, pełne literówek, a nawet błędów merytorycznych. Było ich za to naprawdę dużo. Strona przyciągała także kolorami i zdjęciami zwierzątek.

Serwis nr 2 publikował przede wszystkim duplikaty artykułów z innych stron, a także autorskie teksty o słabej jakości. Częstotliwość publikacji była dość spora.

Serwis nr 3 publikował artykuły w większych odstępach czasu. Były to jednak teksty wysokiej jakości, pisane przez osoby, które bardzo dobrze znają się na rzeczy. Artykuły takie warte były nie tylko lektury, ale także polecenia.Wprowadzały nową jakość – zupełnie unikatowy content, jakiego nie można znaleźć na żadnej innej stronie internetowej.

Celem wprowadzenia zmian pakietu Panda było sprawienie, by ten ostatni serwis wyparł z pierwszych stron wyników wyszukiwania (tzw. SERP) serwisy nr 1 i 2.

Algorytm Pingwin, czyli uczciwość popłaca

W artykule nt. White Hat SEO wspominaliśmy o sposobach, na jakie wielu próbowało oszukać Google, by zgarnąć najwyższe miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Sposoby te to m.in. kupowanie linków z tak zwanych farm linków oraz tworzenie bezwartościowych stron, których celem jest linkowanie do strony właściwej. Właśnie takim praktykom ma zapobiegać wprowadzona 24 kwietnia 2012 roku zmiana algorytmu Pingwin.

Zmiany wprowadzone przez Pingwina w dużym stopniu położyły kres klasycznym metodom pozycjonowania stron, opartym o niskiej jakości zaplecze pozycjonerskie. W ramach takiego zaplecza pozycjonerzy kupowali miejsce we wszelkiego rodzaju katalogach stron, które linkując do strony pozycjonowanej, podnosiły jej pozycje.

Popularne było również zakładanie blogów bez żadnej wartości merytorycznej, których jedynym celem było dostarczanie linków. Publikowano na nich niskiej jakości artykuły, często przesadnie wypełnione słowami kluczowymi. Wprowadzając Pingwina, Google zakomunikowało jasno, iż takie praktyki nie będą już się opłacać. Zreformowany silnik wyszukiwania ma promować strony lubiane i cenione przez użytkowników, posiadające przydatną treść i rekomendowane w postaci linków przez równie wartościowe strony o podobnej tematyce. Pingwin to doskonała wiadomość dla wszystkich tych, którzy przyczyniają się do polepszania jakości dostępnych w internecie materiałów.

Lekcja od Pandy i Pingwina

Najkrótszy wniosek z tych rozważań brzmi: jeśli chcesz, by Google umieściło Twoją stronę w gronie najbardziej przydatnych użytkownikowi (pierwsza strona SERP), postaraj się, by rzeczywiście była ona przydatna. W tym celu:

  • twórz unikatową, wartościową i wolną od błędów treść,
  • odpuść sobie farmy linków i sztuczne zaplecze pozycjonerskie. Jeśli masz zamiar dodać stronę do katalogu, skoncentruj się tylko na kilku zaufanych i popularnych katalogach,
  • używaj słów kluczowych mądrze i z umiarem, skorzystaj ze specjalistycznych metod, by ustalić właściwe słowa kluczowe,
  • zadbaj o usability Twojej strony.
Oceń post
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Pozycjonowanie - SEO

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Oceń post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman