Najważniejsze rodzaje marketingu internetowego

Aktualizacja: 26 lutego 2024

|Artykuł sponsorowany|Najważniejsze rodzaje marketingu internetowego
Najważniejsze rodzaje marketingu internetowego

Marketing internetowy to szerokie pojęcie, które obejmuje wszelkie działania związane z promocją marki w sieci. Aby osiągnąć określone cele, możesz wykorzystać m.in. content, media społecznościowe, influencer marketing czy format video. Dowiedz się więcej o najważniejszych rodzajach marketingu internetowego!

Content marketing

Content marketing polega na tworzeniu i udostępnianiu wartościowej treści, która ma na celu przyciągnięcie i zainteresowanie grupy docelowej. Ponadto publikacje tworzone w ramach content marketingu są bardzo istotne w kontekście budowania określonego wizerunku marki. 

Głównym celem content marketingu jest przyciągnięcie klientów poprzez dostarczanie im treści, które są dla nich użyteczne, interesujące i inspirujące. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, która jest bezpośrednia i nachalna, content marketing stawia na relacje z klientami i długoterminowe zaangażowanie.

Content marketing może przybierać różne formy, do najważniejszych z nich należą: 

  • artykuły blogowe i sponsorowane,
  • opisy produktów i kategorii,
  • infografiki, 
  • e-booki, 
  • podcasty, 
  • newslettery.

Ważne jest, aby treści były dopasowane do preferencji i potrzeb grupy docelowej, a ich publikacja przebiegała w sposób cykliczny i zaplanowany. .

Marketing społecznościowy

Social media marketing oparty jest na wykorzystaniu mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn czy YouTube. Głównym celem marketingu społecznościowego jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, zbudowanie z nimi długofalowej relacji opartej na zaangażowaniu względem marki. Kampanie social media mogą przybierać różne formy, a kluczową rolę odgrywają w nich posty, reklamy, konkursy, promocje, a także interakcje z użytkownikami.

W social media marketingu ważne jest, aby treści były dopasowane do preferencji i języka komunikacji grupy docelowej. Istotną rolę odgrywa również interakcja z użytkownikami, np. poprzez odpowiedzi na pytania i komentarze oraz budowanie zaangażowania w formie aktywnego udziału w dyskusjach. Ponadto marketing społecznościowy umożliwia dokładne monitorowanie efektów działań poprzez narzędzia i raporty dostępne na poszczególnych platformach.

Influencer marketing

Influencer marketing polega na współpracy z twórcami internetowymi, którzy zrzeszają zaangażowaną społeczność i mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Influencerzy często są uważani za autorytety w swoich dziedzinach. Współpraca z influencerami opiera się na stworzeniu z nimi partnerskiej relacji, w której twórca promuje produkt lub usługę marki w zamian za określone wynagrodzenie.

Influencerzy mogą promować produkty i usługi na różne sposoby, w tym poprzez zdjęcia, filmy, recenzje, artykuły i posty na mediach społecznościowych. Ważne jest, aby wartości i przekonania danego influencera były tożsame z wartościami i wizerunkiem marki. Kampanie influencer marketingowe należy przeprowadzać w zgodzie z zasadami etyki oraz przepisami prawnymi, szczególnie dotyczącymi reklamy i ochrony danych osobowych.

Video marketing

Video marketing to strategia oparta na wykorzystaniu materiałów video do przekazywania informacji o marce, produktach lub usługach. Filmy możesz publikować na różnych platformach, w tym na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Materiały multimedialne mogą przybierać różne formy, takie jak: 

  • filmy reklamowe, 
  • filmy instruktażowe, 
  • transmisje na żywo, 
  • wideo opisujące cechy i zalety produktów lub usług. 

Treści powinny być atrakcyjne pod kątem wizualnym, merytoryczne, a także dopasowane do grupy docelowej.

Video marketing oferuje wiele zalet. Po pierwsze, format wideo jest bardzo skutecznym sposobem przekazywania informacji i przyciągania uwagi klientów. Po drugie, materiały wideo są łatwe w odbiorze i umożliwiają szybkie przyswojenie informacji. Po trzecie, filmy mogą pomóc w budowaniu zaangażowania wobec marki oraz zwiększaniu zasięgów. Wreszcie, wideo wpływa na poziom zaufania klientów do marki, poprzez przedstawienie jej w bardziej namacalny i realistyczny sposób. Treści video mogą być rozpowszechniane przez odbiorców marki, co umożliwia dotarcie do niezwykle szerokiej grupy potencjalnych klientów.

Marketing internetowy przynosi wymierne korzyści w postaci: 

  • budowania wizerunku eksperta w danej dziedzinie, 
  • zwiększenia świadomości marki, 
  • generowania leadów i wzrostu sprzedaży, 
  • poprawy pozycjonowania strony w wyszukiwarkach,
  • zwiększenia zaangażowania odbiorców.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman