Aktualizacja: 05 września 2022
Sprawne zarządzanie marketingiem w social mediach wymaga ogromnego zaangażowania całego zespołu oraz ciągłej pracy związanej z regularnym przygotowaniem i publikowaniem treści, reakcją na opinie użytkowników i raportowaniem swoich działań. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas procesów marketingowych w social mediach?
Realizacja podstawowych procesów związanych z relatywnie małą marką, dopiero wchodzącą w ekspansje serwisów społecznościowych może być niezwykle satysfakcjonującym i skutecznym działaniem, które przy odrobinie zaangażowania i poświęceniu odpowiednich zasobów z pewnością przyniesie pewne efekty.
Jednak rozwój marki, coraz większe zainteresowanie potencjalnych klientów docelowych i dynamiczny wzrost liczby followersów sprawia, że dywersyfikując swoje działania, otwieramy się na inne grupy użytkowników. W efekcie przyjdzie nam zarządzać kilkoma profilami jednocześnie, włączając w to Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Linkedin, a być może również Google My Business. Jak jedna osoba czy skromny zespół marketingowy może poradzić sobie z tak ogromnym wolumenem pracy?
To właśnie wdrożenie odpowiedniego narzędzia, konsolidującego aktywności we wszystkich social mediach stanowi jeden z kluczowych sposobów na usprawnienie marketingu w social mediach.
Przykładem takiej pomocy jest Zestaw narzędzi do zarządzania Social Media – NapoleonCat z innowacyjnym modułem Social Inbox. Funkcja ta zapewni nam oszczędność czasu i szereg usprawnień w obliczu próby zarządzania wszelkimi komentarzami, wiadomościami prywatnymi, a nawet reakcjami użytkowników kilku serwisów społecznościowych z poziomu jednej platformy.
Budowanie długotrwałych relacji ze swoimi obserwującymi nigdy nie było jeszcze tak efektywne!
Tworzenie wartościowych postów, które z jednej strony pokażą nasz biznes od kuchni i pokażą nas z tej „ludzkiej” strony, a z drugiej przyniosą wartość dodatnią dla czytelników to nie lada sztuka, która dodatkowo komplikuje się, gdy przychodzi nam aktywnie prowadzić kilka popularnych social mediów, jak Facebook, Instagram, Twitter i Linkedin.
Jak doskonale wiadomo, każdy z serwisów jest domeną innej, docelowej grupy klientów, która zgodnie z wieloma badaniami charakteryzuje się odmiennymi trendami w obszarze dni i godzin przeglądania nowości na ulubionych fanpagach.
Zwróćmy na to uwagę w planowaniu swoich publikacji, by maksymalizować skuteczność działań w social mediach. Jak jednak podołać temu zadaniu, szczególnie w trakcie weekendu czy późnych godzin wieczornych, kiedy to nasi potencjalni klienci zapewne w wolnej chwili sprawdzą, co u nas nowego? Poprzez wartościową funkcjonalność kalendarza contentowego NapoleonCat.
Z poziomu jednego widoku mamy możliwość planowania publikacji każdego posta w każdym serwisie. Gdy poświęcimy na to kilka chwil, publikacje automatycznie będą publikowane, zyskując możliwie jak największe zasięgi, podczas gdy my, podobnie jak nasi klienci będziemy odpoczywać od zgiełku wszystkich obowiązków.
Funkcja publikatora NapoleonCat usprawni pracę całego zespołu marketingowego, umożliwi dopasowanie treści do zachowań użytkowników i zapewni nam ogromną oszczędność czasu.
Czy nasze działania w social mediach spełniają oczekiwania przełożonych? Czy nasz biznes idzie efektywnie do przodu? Jaki wpływ na to ma obszar e-marketingu ze szczególnym uwzględnieniem serwisów społecznościowych? Bez stałej kontroli wyników nie będzie w stanie stwierdzić, w jakim miejscu stoimy i jak daleko jest nam do wyznaczonych celów.
Dlatego kluczem do optymalnego rozwoju naszej strategii marketingowej jest stałe śledzenie najważniejszych wskaźników, odzwierciedlających stopień zaangażowania klientów, liczbę odsłon poszczególnych postów, wskaźnik konwersji i wiele innych. Nie sposób jest tak naprawdę wymienić wszystkich funkcji raportowania i analizy, jakie zawiera w sobie narzędzie NapoleonCat.
Za pośrednictwem jednego oprogramowania zyskujemy dostęp do modułu analitycznego, który oferuje tworzenie prostych i niezwykle intuicyjnych raportów w formacie PDF, uwzględniających poszczególne wskaźniki KPI dla każdego serwisu społecznościowego osobno. Takie rozróżnienie w jasny sposób wskaże nam, które serwisy cieszą się największą popularnością, a które wymagają większego zaangażowania z naszej strony.
Co mówią o nas klienci