Aktualizacja: 01 lutego 2021
Zaczniemy od zarejestrowania konta na stronie Gemius Shop Monitor:
TUTAJ
Wprowadzamy adres e-mail, wpisujemy hasło oraz akceptujemy regulamin. Klikamy w przycisk „Załóż konto”:
Po tym na nasz adres e-mail przyjdzie wiadomość weryfikacyjna:
Po kliknięciu w podany w treści maila link, zostaniemy automatycznie przeniesieni do strony logowania:
Wpisujemy adres e-mail oraz nasze hasło i klikamy przycisk „Zaloguj się”. Po zalogowaniu ukaże nam się panel administracyjny usługi Gemius Shop Monitor:
Musimy wypełnić podane pola:
– adres URL sklepu: wpisujemy tutaj adres sklepu internetowego, np. „www.twojsklepinternetowy.pl”
UWAGA 1. – jeżeli używasz nazwy bez przedrostka www, nie wpisuj go w adresie strony
UWAGA 2. – jeżeli masz zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa na stronie ssl, z listy rozwijanej wybierz „https” zamiast „http” :
– należy wybrać branżę, w jakiej działa sklep:
– wybieramy platformę sklepową Shoper z listy rozwijalnej:
– wybieramy kraj, w jakim działamy:
Na koniec akceptujemy „Warunki korzystania z usługi” i klikamy w przycisk „Dodaj nowy sklep”:
Po wszystkim otrzymamy komunikat o pomyślnym dodaniu naszego sklepu do usługi i otrzymamy kod potrzebny do dalszej konfiguracji sklepu:
Teraz najważniejsze dla nas pole to „Konfiguracja sklepu” pod nr 2:
UWAGA – prezentowany kod konfiguracyjny jest przykładowy, należy wkleić kod wygenerowany indywidualnie dla każdej z witryn.
Przechodzimy teraz do naszego panelu administracyjnego Shoper. Klikamy w pole „Konfiguracja”, najeżdżamy myszką na „Integracje”, a potem „Partnerzy”:
Na samym dole po lewej stronie znajduje się pole Gemius Shop Monitor:
Klikamy w przycisk „Uruchom Gemius Shop Monitor”:
Zostaniemy przeniesieni do strony konfiguracji usługi Gemius Shop Monitor w naszym sklepie:
W polu „Identyfikator konta Gemius Shop Monitor” wpisujemy (najlepiej skopiować i wkleić) kod uzyskany podczas dodawania sklepu w usłudze Gemius Shop Monitor w pkt 2. o nazwie „Shop Monitor ID”:
Wklejamy tutaj:
Pole „Aktywność” zaznaczymy na TAK i klikamy „Zapisz”:
Właśnie skonfigurowaliśmy narzędzie umożliwiające analizę porównawczą naszego sklepu do innych sklepów w naszej branży.
Co mówią o nas klienci