Jak przygotować opis produktu | INTLE

Jak przygotować opis produktu

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Jak przygotować opis produktu

Produkty to najważniejszy element sklepu internetowego. Warto zadbać, by informacje o nich były dobrze przygotowane i były proste w odbiorze.

Na informacje o produkcie składa się zarówno zdjęcie, opis, cena, jak i atrybuty czy opcje produktu. Należy brać pod uwagę wszystkie elementy, które pokazują się na stronie.

Zdjęcia

  • Zdjęcia powinny mieć odpowiednią wielkość np. szerokość 700px – 1000px.
  • Warto dodać kilka zdjęć produktu lub dodać jako osobne zdjęcie zbliżenie najważniejszych elementów.
  • Najlepiej dodać 3 – 4 zdjęcia. Jeśli kolejne zdjęcia nie przekazują żadnej dodatkowej informacji, nie trzeba ich dodawać.
  • Zdjęcie powinno budować zaufanie. Dlatego nie należy obawiać się dodawania zdjęć zrobionych np. telefonem czy z tłem otoczenia. Pokazanie, że produkt jest prawdziwy, jest ważniejsze niż najpiękniejsze zdjęcie ściągnięte z internetu lub wyedytowane przez sprawnego grafika.

Opis

  • Opis można podzielić na 2 części:
    • pierwsza – w kilku zdaniach opisująca, co to jest za produkt,
    • druga – przedstawiająca szczegóły dotyczące produktu.
  • Warto przygotować opis produktu samemu. Sprzedając dany asortyment sprzedawcy bardzo często są specjalistami w swojej branży i warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Można też wypisać najważniejsze informacje o produkcie i zlecić przygotowanie opisu osobom, które zajmują się tym zawodowo.
  • Zawsze trzeba opis przeczytać. Z jednej strony to oczywiste, ale zdarza się, że opis wklejany jest z różnych źródeł i nikt go nie czyta przed opublikowaniem.
  • Należy zadbać o poprawne formatowanie tekstu i jego czytelność. Nie używać zbędnych kolorów, pogrubień czy innych ozdobników. Nie da się wyróżnić wszystkiego.
  • Nie warto dodawać dodatkowych zdjęć w treści, jesli nie przekazują konkretnej informacji i nie są bezpośrednio powiązane z produktem.
  • Nie powielajmy informacji.
  • Kiedy opis jest dobrze napisany, ma to znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu. Jednak należy być ostrożnym przy korzystaniu z firmy zajmujących się pozycjonowaniem. Bardzo często opisy produktów SEO, przez nich przygotowane, są od strony technicznej poprawne, ale nie mają wartości merytorycznej. Nie można zapominać, że to klienci robią zakupy i to ich należy stawiać na pierwszym miejscu. Jeśli przygotowany opis nam się nie podoba, warto zwrócić na to uwagę. Prawdziwi profesjonaliści potrafią to pogodzić. Poza tym wyszukiwarki (w tym Google) coraz trafniej potrafią rozpoznać prawdziwy tekst od “przygotowanego pod indeksowanie”, premiując treści oryginalne i mające większą wartość dla użytkowników.

Opcje dodatkowe

Marzeniem wielu sprzedawców jest, aby klienci mogli na stronie sklepu wybrać wszystkie dostępne opcje, atrybuty, warianty. Idealnie gdyby w niektórych przypadkach, “zbudowali” swój produkt: określili potrzebne wymiary, kolor, rodzaj materiału, opcje instalacji czy rodzaj gwarancji.

Z opcji warto korzystać, ale z umiarem. Kiedy prowadzimy sprzedaż B2B, możliwości wyboru, dostosowania produktu może być więcej, gdyż tacy klienci prawdopodobnie mają większą wiedzę o naszej branży. Jednak kiedy prowadzimy sprzedaż B2C, warto uprościć opcje do minimum.

Cena

Na odbiór ceny ma nie tylko “matematyczna wartość”, ale także czytelność jej przedstawienia. Przyjęta logika cenowa nie może być skomplikowana. Klient powinien w prosty sposób odczytać, co kupuje i za ile.

Podsumowanie

Na opis produktu należy spojrzeć jako na całość informacji przedstawianych na stronie. Starajmy się odczytać komunikat o produkcie, jaki jest odczytywany przez klientów, gdyż samo zapisanie informacji na stronie nie oznacza, że zostaną one odczytane w ten sam sposób. Nie ma jednej metody na dobry opis, co więcej, różni klienci będą różnie odczytywać przedstawiane treści. Jednak warto poświęcić czas by zrobić opis produktu najlepiej, jak potrafimy. To zawsze się opłaca.

Oceń post
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Oceń post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman