Produkty to najważniejszy element sklepu internetowego. Warto zadbać, by informacje o nich były dobrze przygotowane i były proste w odbiorze.
Na informacje o produkcie składa się zarówno zdjęcie, opis, cena, jak i atrybuty czy opcje produktu. Należy brać pod uwagę wszystkie elementy, które pokazują się na stronie.
Zdjęcia
- Zdjęcia powinny mieć odpowiednią wielkość np. szerokość 700px – 1000px.
- Warto dodać kilka zdjęć produktu lub dodać jako osobne zdjęcie zbliżenie najważniejszych elementów.
- Najlepiej dodać 3 – 4 zdjęcia. Jeśli kolejne zdjęcia nie przekazują żadnej dodatkowej informacji, nie trzeba ich dodawać.
- Zdjęcie powinno budować zaufanie. Dlatego nie należy obawiać się dodawania zdjęć zrobionych np. telefonem czy z tłem otoczenia. Pokazanie, że produkt jest prawdziwy, jest ważniejsze niż najpiękniejsze zdjęcie ściągnięte z internetu lub wyedytowane przez sprawnego grafika.
Opis
- Opis można podzielić na 2 części:
- pierwsza – w kilku zdaniach opisująca, co to jest za produkt,
- druga – przedstawiająca szczegóły dotyczące produktu.
- Warto przygotować opis produktu samemu. Sprzedając dany asortyment sprzedawcy bardzo często są specjalistami w swojej branży i warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Można też wypisać najważniejsze informacje o produkcie i zlecić przygotowanie opisu osobom, które zajmują się tym zawodowo.
- Zawsze trzeba opis przeczytać. Z jednej strony to oczywiste, ale zdarza się, że opis wklejany jest z różnych źródeł i nikt go nie czyta przed opublikowaniem.
- Należy zadbać o poprawne formatowanie tekstu i jego czytelność. Nie używać zbędnych kolorów, pogrubień czy innych ozdobników. Nie da się wyróżnić wszystkiego.
- Nie warto dodawać dodatkowych zdjęć w treści, jesli nie przekazują konkretnej informacji i nie są bezpośrednio powiązane z produktem.
- Nie powielajmy informacji.
- Kiedy opis jest dobrze napisany, ma to znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu. Jednak należy być ostrożnym przy korzystaniu z firmy zajmujących się pozycjonowaniem. Bardzo często opisy produktów SEO, przez nich przygotowane, są od strony technicznej poprawne, ale nie mają wartości merytorycznej. Nie można zapominać, że to klienci robią zakupy i to ich należy stawiać na pierwszym miejscu. Jeśli przygotowany opis nam się nie podoba, warto zwrócić na to uwagę. Prawdziwi profesjonaliści potrafią to pogodzić. Poza tym wyszukiwarki (w tym Google) coraz trafniej potrafią rozpoznać prawdziwy tekst od “przygotowanego pod indeksowanie”, premiując treści oryginalne i mające większą wartość dla użytkowników.
Opcje dodatkowe
Marzeniem wielu sprzedawców jest, aby klienci mogli na stronie sklepu wybrać wszystkie dostępne opcje, atrybuty, warianty. Idealnie gdyby w niektórych przypadkach, “zbudowali” swój produkt: określili potrzebne wymiary, kolor, rodzaj materiału, opcje instalacji czy rodzaj gwarancji.
Z opcji warto korzystać, ale z umiarem. Kiedy prowadzimy sprzedaż B2B, możliwości wyboru, dostosowania produktu może być więcej, gdyż tacy klienci prawdopodobnie mają większą wiedzę o naszej branży. Jednak kiedy prowadzimy sprzedaż B2C, warto uprościć opcje do minimum.
Cena
Na odbiór ceny ma nie tylko “matematyczna wartość”, ale także czytelność jej przedstawienia. Przyjęta logika cenowa nie może być skomplikowana. Klient powinien w prosty sposób odczytać, co kupuje i za ile.
Podsumowanie
Na opis produktu należy spojrzeć jako na całość informacji przedstawianych na stronie. Starajmy się odczytać komunikat o produkcie, jaki jest odczytywany przez klientów, gdyż samo zapisanie informacji na stronie nie oznacza, że zostaną one odczytane w ten sam sposób. Nie ma jednej metody na dobry opis, co więcej, różni klienci będą różnie odczytywać przedstawiane treści. Jednak warto poświęcić czas by zrobić opis produktu najlepiej, jak potrafimy. To zawsze się opłaca.