Jak odwiedzających zamienić w klientów?

27 października 2014

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Jak odwiedzających zamienić w klientów?
Jak odwiedzających zamienić w klientów?

Masz nowiutką stronę. Wygląda efektownie, skutecznie ją reklamujesz w różnych kanałach, przyciąga sporo osób. Niestety, konwersja jest słabiutka. Użytkownicy ani nie chcą kupować, ani zapisywać się do newslettera. Jakie mogą być tego przyczyny i co zrobić, by osiągnąć zamierzony cel?

O ile nasza strona nie ma charakteru czysto wizerunkowego, wskaźnik konwersji jest bardzo ważny. To on informuje nas o tym, jaka ilość odwiedzających witrynę, zachowała się w oczekiwany przez nas sposób: kupiła coś, zapisała się do newslettera, zarejestrowała się w sklepie, wypełniła ankietę.  Dla przykładu: jeśli nasz sklep odwiedziło 100 osób, a zakupu dokonały tylko 3, wskaźnik konwersji wynosi 3%. W jaki sposób można go poprawić?

Testuj różne rozwiązania

W drodze do osiągnięcia celu warto wzorować się na najlepszych. Prawda jest jednak taka, że to co sprawdza się w jednym przypadku, niekoniecznie musi się sprawdzić w drugim. Właśnie dlatego warto testować różne opcje.Man writing Happy Client on a virtual screen

Zwiększ wiarygodność

W jaki sposób to zrobić? Czasem wystarczą drobne zabiegi graficzne, np. symbol zamkniętej kłódki jako znak bezpieczeństwa czy zamiana linków na przyciski. Zaufanie klientów wzrośnie jeśli na stronie zamieścimy referencje, certyfikaty a także gwarancję zwrotu pieniędzy, jeśli klient nie będzie zadowolony z produktu.

Prowadź prosto do celu

Na firmowym Facebooku zamieszczasz zdjęcie kurtki, dodajesz krótki opis jej zalet oraz link prowadzący do sklepu. No właśnie, problem w tym, że Twój link przekierowuje do sklepu a nie do konkretnego produktu, który zainteresował klienta. Pamiętaj, że jeśli coś obiecujesz, musisz te obietnice spełniać.

Pamiętaj o usability

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę, która wita Cię bogactwem kolorów, totalnym chaosem i ogromem informacji. Niestety, w tym ogromie trudno Ci znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytania: co oferuje dana firma czy też, jeśli to sklep, jak wyszukać produktu, który Cię interesuje. Nikt nie lubi nieużytecznych stron, z nawigacją, która zamiast prowadzić prosto do celu zmusza do naciskania niekończących się przycisków. Lepiej więc nie funduj tego swoim klientom.

Popraw elementy, które mogą zniechęcać

Dlaczego klient, który znalazł produkt w satysfakcjonującej go cenie, rezygnuje z zakupu? Powody mogą być dwa. Warunkiem dokonania zakupu jest konieczność zarejestrowania się w sklepie, a klient nie chce tego robić albo w opcjach płatności nie ma opcji, która klienta interesuje. Prawda jest bowiem taka, że choć coraz więcej osób zakupy robi przez internet, wciąż są one przyzwyczajone do pewnych schematów (np. zawsze kupują za pobraniem) i nie lubią gdy zmusza się je do czytania dodatkowych regulaminów. Co zatem zrobić? Oferuj swoim klientom możliwość kupna po zalogowaniu lub po uzupełnieniu formularza z danymi do dostawy, a w opcjach zapłaty udostępniaj jak najwięcej możliwości.

Zadbaj o przejrzystość

Klienci lubią mieć wybór, ale kiedy jest on zbyt duży, czują się zdezorientowani. Pamiętaj zatem, by nie przytłaczać ich na pierwszej stronie zbyt ogromem informacji, zdjęć i produktów. Czasem mniej, znaczy więcej.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman