Dlaczego Twoja marka musi nauczyć się mówić?

Aktualizacja: 01 lutego 2021

|Analityka i Strategia Marketingowa|Dlaczego Twoja marka musi nauczyć się mówić?
Dlaczego Twoja marka musi nauczyć się mówić?

Próbowałeś kiedyś policzyć firmy, które są Twoją konkurencją? Zapewne nie, bo jest ich tak dużo. Wyobraź sobie teraz, że klient siada przed komputerem, wstukuje hasło, które go interesuje i szuka. Może wybrać Ciebie, o ile jesteś na którejś z pierwszych pozycji, może zajrzeć do konkurencji. I właśnie dlatego nie wolno Ci czekać na ten moment. Musisz przemówić do swojego potencjalnego klienta jeszcze zanim podejmie decyzję dotyczącą kupna.

Marki nie zawsze mówiły. Paweł Tkaczyk w jednej ze swoich książek pisze, że brandy początkowo milczały. Mogły, bo konkurencja była żadna, a one same stanowiły symbol luksusu i obiekt pożądania. Każdy chciał je mieć, więc reklamować się nie było sensu. Z czasem jednak firm było coraz więcej, a klienci zyskali prawo wyboru. Trzeba było się jakoś wyróżnić i zdobyć ich uwagę. Do tego celu wystarczyło jednak atrakcyjniejsze od innych opakowanie produktu czy specjalny gadżet dodawany gratis przy zakupie. Konkurencji przybywało, a marki coraz głośniej krzyczały o swoich zaletach i za wszelką cenę próbowały przebić się przez tłum. Aż przyszedł czas gdy i to nie przynosiło efektów i marki musiały nauczyć się mówić inaczej – nie o swoim produkcie, ale o konsumencie i jego potrzebach. Jak to robić i dlaczego warto?

Social media key

Pojawisz się tam, gdzie są Twoi klienci

Zanim klient kupi buty trekkingowe czy panele do mieszkania, bardzo prawdopodobne, że pojawi się w sieci. Opinia innych, tych, którzy już mają i sprawdzili, jest przecież niezwykle ważna. Trzeba podpytać internautów o to, co polecają, jaki produkt jest ich zdaniem najlepszy i czy zalety podawane przez producenta znajdują odbicie w rzeczywistości. Warto pojawić się w tym momencie dyskusji. Pamiętaj jednak, że klientów masz pozyskiwać swoją fachową wiedzą, a nie natrętną reklamą. Jeśli zatem ktoś na forum zapyta o to, jakie panele kupić do salonu nie wklejaj w odpowiedzi linku do Twojego sklepu z dopiskiem „tu znajdziesz najlepsze”. To denerwujące i nieskuteczne. Zresztą, zazwyczaj też traktowane jako spam i banowane. Dużo lepszym rozwiązaniem jest założenie oficjalnego konta na danym forum z linkiem do sklepu w opisie profilu. Jeśli pojawi się gdzieś pytanie dotyczące paneli, będziesz mógł udzielić na nie wyczerpującej odpowiedzi bez podawania linków czy nazw. Wdzięczny klient z pewnością zajrzy do Ciebie, kiedy już się zdecyduje.

Zareagujesz na czarny PR

Negatywne opinie o produkcie to rzecz nieunikniona. I wcale nie muszą one wynikać z tego, że sam produkt jest zły. Po prostu są gusta i guściki i nie sposób dogodzić im wszystkim. Gorzej jeśli pojawia się ktoś (zwolniony pracownik, konkurencja), kto zaczyna mówić o produkcie rzeczy, które nie są prawdą. Tym bardziej, że takie informacje zawsze rozchodzą się z prędkością błyskawicy. Taką sytuację można opanować, pod warunkiem, że posiada się narzędzia do monitorowania sieci. Jeśli zauważysz, że nazwa twojej firmy występuje w negatywnym kontekście – reaguj. Zapytaj użytkownika, który pozostawił komentarz, co jest przyczyną jego negatywnej opinii. Może się okazać, że usterka była wynikiem złego użytkowania.

Będziesz wiedział, jak udoskonalić swoje produkty

Zależy Ci na tym, by Twój produkt był jak najlepszy. Dodajesz do niego kolejne funkcjonalności, eksperymentujesz z materiałami, zmieniasz kolory. Ale okazuje się, że klientom te kolory się nie podobają, a dodatki nie są potrzebne. A tak naprawdę to przydałoby się coś całkiem innego. Nie wiedziałeś tego, bo nigdy nie poświęciłeś czasu na to, by porozmawiać ze swoimi klientami, podpytać, co lubią w Twoich produktach, a co ich zdaniem warto by poprawić. Wykorzystując portale społecznościowe czy blogi możesz to zmienić. Pozwól im wypowiadać się w komentarzach pod blogowymi wpisami, porozmawiaj z nimi na Facebooku albo stwórz grupę testerów, do której zaprosisz najbardziej aktywnych fanów. Nie bój się pytać swoich klientów i prosić ich o ocenę. Nawet jeśli Twój produkt nie będzie doskonały, klienci docenią to, że starasz się go ulepszać i wychodzisz naprzeciw ich oczekiwaniom.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman