Aktualizacja: 17 listopada 2022
Pozycjonowanie stron to pojęcie, z którym zetknął się każdy, kto zastanawiał się nad tym, w jaki sposób zwiększyć ruch na swojej stronie. Nic dziwnego, do odbiorców trzeba w jakiś sposób dotrzeć, a wykorzystanie do tego wyszukiwarki zdaje się być dobrym pomysłem.
Dzisiejsze społeczeństwo, gdy tylko musi coś znaleźć, w pierwszej kolejności używa wyszukiwarki Google. Wiele prawdy jest również w nieco żartobliwym powiedzeniu, że najlepsza kryjówka to miejsce na drugiej stronie listy wyszukiwania, ponieważ nikt tam nie zagląda. Oznacza to natomiast, że jeśli chcemy być zauważeni, powinniśmy dobrze wypozycjonować swoją stronę.
Na samym początku podkreślmy ważną rzecz. Pozycjonowanie stron jest długofalowym procesem. Na pierwsze efekty przyjdzie nam trochę poczekać, jednak z pewnością warto być cierpliwym. Zwiększenie ruchu organicznego jest bardzo cenne, w dodatku przy dobrze przemyślanej strukturze strony ma również realny wpływ na większą liczbę konwersji.
Niektórzy uważają, że pieniądze lepiej przeznaczyć na reklamy Google Ads. Zauważmy jednak, że kampanie reklamowe mają to do siebie, że gdy tylko przestaniemy je przedłużać, to ruch spadnie od razu. A to może wiązać się z utratą klientów, a więc i zysku. Dlatego dobrą metodą jest kupowanie reklam w momencie, gdy dopiero zaczynamy pozycjonować stronę. Dzięki temu Google Ads zapewnią nam ruch, a my będziemy mogli zajmować się udoskonalaniem naszej witryny.
Wiele zależy od tego, w jakiej branży działamy, jak aktywna w sieci jest nasza konkurencja, a także jak długo my sami działamy w internecie. Jeśli nasi rywale o czołowe pozycje od lat inwestują w pozycjonowanie, wówczas my sami musimy nastawić się na długą batalię. Często jednak istnieją sposoby na zdobycie ruchu organicznego stosunkowo niskim kosztem. Można na przykład zdecydować się na pozycjonowanie fraz z mniejszym potencjałem, ale o niskiej konkurencyjności, dzięki czemu będzie nam łatwiej zająć kluczowe pozycje w wyszukiwarce.
W przypadku małych stron internetowych i niewielkich lokalnych biznesów nawet za kilkaset złotych miesięcznie da się z czasem dojść do przyjemnych efektów. W przypadku większych witryn musimy jednak liczyć się z wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych miesięcznie, a czasem nawet i większych kwot. Wszystko to zależy od różnych czynników.
Oczywiście, jest to możliwe. Jednak obecnie na rynku e-commerce panuje ogromna konkurencja. Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest rzeczą prostą. Bez wiedzy i doświadczenia możemy wyrządzić naszej stronie sporo szkód, których naprawa będzie później kosztować.
Z tego powodu polecamy związanie się z agencją, która cieszy się dobrymi opiniami i posiada bogate portfolio. To zdecydowanie zwiększy szanse na osiągnięcie sukcesu. Będziemy mieć również pewność, że nie marnujemy czasu na błądzenie po omacku. Na bazie audytu agencja podejmie odpowiednie kroki, abyśmy pierwsze efekty zobaczyli możliwie jak najszybciej.
Co mówią o nas klienci