Dobre opisy domeną dobrych sklepów internetowych

CopywritingEcommerce24.02.2017

Choć typowy użytkownik Internetu czyta ze skupieniem zaledwie 10 wyrazów, musimy zadbać o to, aby teksty w naszym sklepie internetowym były rzetelne, treściwe i przede wszystkim unikatowe.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego teksty są tak ważne w sklepie internetowym?
  • Jak zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie?
  • Jak pisać dobre teksty do sklepu internetowego?

1. Zainwestuj w dobre teksty

Stworzyłeś wymarzony sklep internetowy ze świetną grafiką i bardzo bogatą ofertą, ale nie przynosi on spodziewanych dochodów? Cóż, to bardzo częsty scenariusz. Większość przedsiębiorców zapomina o tym, że sklep to nie tylko system i grafika, ale także teksty, które stanowią jego wypełnienie.

Jaki jest tego powód? To proste, chodzi o oszczędności. Postawienie dobrego serwisu, nawet na standardowym szablonie, to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Stworzenie profesjonalnych opisów w agencji copywriterskiej, dla setek produktów, to często porównywalny wydatek. Znacznie łatwiej skopiować uniwersalny tekst od sąsiada. Ale wtedy stajemy się niewidzialni.

Dlaczego tekst powinien być unikatowy?

  • Roboty Google dostrzegają i promują strony, które posiadają unikalną treść. Strony z treściami powielonymi z innych serwisów czy naładowane po brzegi pustymi słowami kluczowymi mają praktycznie zerową wartość dla wyszukiwarek.
  • Tekst w sklepie internetowym jest trochę jak ekspedient w sklepie tradycyjnym – ma poinformować, doradzić i rozwiać wszystkie wątpliwości. Tworząc autorskie opisy produktów, możesz dodać do nich wiele cennych informacji dla klienta, dzięki którym stanie się on stałym gościem w Twoim sklepie.

Niezależnie od tego czy zlecisz teksty profesjonalistom, czy postanowisz przygotować je samodzielnie, poznaj zasady tworzenia skutecznych opisów internetowych. Na początek: czym charakteryzują się źle przygotowane opisy do sklepu internetowego?

2. Złe teksty

opis-produktu-zly

Na przedstawionej grafice widzimy kartę produktu jednego ze sklepów internetowych. Choć na pierwszy rzut oka zawiera wszystkie niezbędne elementy (nazwę i zdjęcia produktu, informację o cenie i dostawie, dane techniczne, odwołanie CTA), to nie ma on żadnej wartości marketingowej.

  • Klient wchodząc na taką stronę nie jest w żaden sposób zachęcany do zakupu. Nie wie, dlaczego powinien kupić właśnie tutaj.
  • Nazwa produktu jest zbyt skomplikowana, niedbale wyeksponowana, nie wzbudza zaufania do sklepu.
  • Zbyt dużo informacji technicznych, podanych bardzo małą czcionką zniechęca do czytania.

3. Jak tworzyć opisy do sklepu internetowego?

Jak już wspomnieliśmy, tekst na karcie produktu jest trochę jak sprzedawca w sklepie tradycyjnym. Dobry ekspedient sprzeda produkt i zachęci do kupna jeszcze kilku innych elementów, zły może raz na zawsze zniechęcić do korzystania ze sklepu. Aby stworzyć te dobre opisy, należy trzymać się kilku sprawdzonych zasad.

  • Myśl jak klient – aby trafić z przekazem do klienta, musisz go dobrze poznać. Zastanów się, jakie osoby mogą odwiedzać Twój sklep i jakich informacji potrzebują. Pomoże Ci to w zbudowaniu atrakcyjnego komunikatu.
  • Tylko konkrety – wyeliminuj nadmierne stosowanie przymiotników takich jak „najlepszy”, „najmocniejszy”, „jedyny w swoim rodzaju”. Klient kupujący buty chce wiedzieć, z jakiego materiału są wykonane, czy są nieprzemakalne, ciepłe i w jakich warunkach sprawdzają się najlepiej.
  • Podkreślaj korzyści – Jak mówi stare internetowe porzekadło „Kobiety nie kupują kremu na zmarszczki, one kupują brak zmarszczek”. To krótkie zdanie idealnie podsumowuje, czym jest język korzyści. W każdym opisie podając cechę produktu informuj, jaka korzyść wiąże się z jej posiadania. Nie ograniczaj się do jednej korzyści. Oto przykład:

1 korzyść
Klient poszukujący trwałych butów górskich dotarł do Twojego sklepu. Wybrał produkt, który podoba mu się wizualnie i ma atrakcyjną cenę. Teraz szuka informacji na jego temat. Wymień jedną cechę, która może go przekonać do zakupu, przykładowo: „Najtrwalsze buty w tym przedziale cenowym”.

2 korzyść
Podaj praktyczną stronę wspomnianej zalety: „Wykorzystasz je na wielu górskich wycieczkach”.

3 korzyść
Poinformuj klienta, co po zakupie zmieni się w jego życiu na lepsze: „Koniec z przemoczonymi i zmęczonymi stopami na szlaku”.

Uwaga!
Podawaj tylko informacje zgodne z prawdą. Jeśli buty w rzeczywistości nie są wytrzymałe, klient prędzej czy później się o tym przekona i wróci z reklamacją.

  • Zadbaj o estetykę i przejrzystość – zbity, jednolity tekst czyta się źle. Nie zapomnij o stosowaniu nagłówków, wypunktowań, pogrubień przy ważniejszych informacjach. Tytuł powinien być krótki i konkretny. Nie musisz podawać w nim wszystkich parametrów technicznych, wystarczy nazwa i model, ewentualnie rozmiar, jeśli jest to istotna informacja.
  • Słowa kluczowe – dziś nie odgrywają już tak wielkiej roli, jak kilka lat temu, kiedy triumfy święciły blogi zapleczowe zbudowane w zasadzie na samych słowach kluczowych. Jednak budując opisy np. butów górskich, zadbaj o to, by w nazwie pojawiła się fraza „buty górskie”, a w opisie jej pochodne, jak „wytrzymałe buty górskie” czy „nieprzemakalne buty górskie”.

Powodzenia!