Zwiększ sprzedaż z porównywarkami cenowymi

Współpraca z serwisami porównującymi ceny to wielka szansa dla Twojego sklepu. Badania pokazują, że tego typu działania zwiększają ruch na stronie nawet o 20%. W przypadku 4% przekierowań dochodzi do zakupu.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najpopularniejsze polskie porównywarki cen.
  • Jak wygląda współpraca z tego typu serwisami.
  • Jak rozpocząć sprzedaż poprzez porównywarkę cen.

1. Polacy kochają e-zakupy

Porównywarki cenowe całkowicie zrewolucjonizowały zakupy w sieci. Tego typu sposób sprzedaży przyjął się w Polsce bardzo dobrze. Analizy przeprowadzone w ubiegłym roku pokazały, że z czterech największych polskich porównywarek (ceneo.pl, skapiec.pl, okazje.info, nokaut.pl) korzysta miesięcznie 9 milionów unikalnych użytkowników.

Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl, w rozmowie z jednym z portali przyznał, że to dzięki temu, że porównywarki już nie skupiają się wyłącznie na dostarczaniu informacji o cenach, ale informują także o:

  • danych technicznych,
  • opiniach użytkowników na temat produktów.

Pozwalają także na dokonanie zakupu bezpośrednio ze strony porównywarki, bez konieczności wchodzenia na stronę sklepu. Wszystkie te informacje znacznie ułatwiają dokonanie zakupu.

2. Kto zagląda do porównywarek?

Wielką zaletą serwisów takich jak ceneo.pl jest bardzo bogaty wybór. Dzięki temu niezależnie czy handlujesz wełną mineralną czy tureckim mydłem, znajdziesz tu dla siebie miejsce.

W początkowym okresie działalności wyszukiwarek, najpopularniejszym towarem jakiego poszukiwali klienci, były produkty RTV, AGD i komputery. Do dziś są bardzo często przeglądanymi kategoriami, ale równie dobrze radzą sobie tematy związane z urządzaniem domu, modą i kosmetykami. Z ceneo.pl współpracuje m.in:

  • 3,4 tys. sklepów oferujących produkty lifestylowe,
  • 3,5 tys. sklepów oferujących produkty z kategorii dom i ogród.

Komputery, RTV i AGD stanowią 1/4 wszystkich wyszukiwań w serwisie.

Porada

Myśl mobilnie – czy wiesz, że co czwarty odwiedzający porównywarki cenowe wchodzi na strony z urządzeń mobilnych? Porównywarki w większości są bardzo dobrze dostosowane do ekranów i możliwości smartfonów oraz tabletów. Zadbaj o to, by Twój sklep również posiadał wszelkie udogodnienia dla klientów przeglądających ofertę na urządzeniach mobilnych.

3. Jak wygląda współpraca z porównywarkami?

Każda z wymienionych czołowych polskich porównywarek (ceneo.pl, skapiec.pl, okazje.info, nokaut.pl) oferuje sprzedawcom rozliczenie w modelu CPC (Cost Per Click). Polega on na pobieraniu stałej opłaty za każde przejście ze strony wyszukiwarki na stronę sklepu.

Dawniej niektóre serwisy poza prowizją pobierały stałą opłatę abonamentową. Dziś porównywarki rywalizują ze sobą o klientów i tego typu praktyki są bardzo rzadkie. Nie pobierają przy tym opłat za integrację naszego sklepu z serwisem.

O czym powinieneś pamiętać, szukając najkorzystniejszej oferty:

  • Im bardziej przejrzyste warunki umowy, tym większa szansa na długotrwałą i dobrą współpracę.
  • Serwisy takie jak ceneo.pl oferują urozmaicone cenniki uzależnione od branży i sezonu (jesień – zima, wiosna – lato). > sprawdź http://dlasklepow.ceneo.pl/modele-wspolpracy/
  • Niektóre serwisy np. okazje.info oferują gratis kilka dodatkowych opcji, w tym system promocyjny i rabatowy oraz dostęp do programu Wiarygodne Opinie.
  • W ceneo.pl znajdziesz dodatkowo specjalny program dla twórców rękodzieła. W tym przypadku zamiast opłat CPC rozliczasz się prowizyjnie od wartości sprzedanych produktów.
  • Weź pod uwagę popularność danego serwisu i ilość odwiedzających go użytkowników. Miej na uwadze także ilość opinii obecnych w danym serwisie. Przykładowo skapiec.pl współpracuje z opineo.pl – bardzo wiarygodnym źródłem opinii o produktach, który codziennie gromadzi kilka tysięcy nowych wpisów od użytkowników.

4. Jak rozpocząć współpracę?

W większości porównywarek współpraca jest rozpoczynana w podobny sposób. Warto w tym miejscu docenić twórców ceneo.pl, którzy kładą nacisk nie tylko na prosty i przejrzysty interface dla klienta, ale także bardzo czytelny panel dla właścicieli sklepów, którzy chcą sprzedawać swoje produkty w serwisie.

Proces rejestracji w ceneo.pl składa się z kilku kroków:

  • Wypełnienia formularza, w którym należy podać podstawowe informacje o sklepie i ofercie.
  • Po wypełnieniu formularza właściciel sklepu otrzymuje dostęp do panelu zgłoszeniowego, gdzie jest proszony o podanie kolejnych informacji, w tym przesłania skanów dokumentów rejestrowych firmy.
  • Ceneo.pl wymaga wykonania przedpłaty w kwocie 100 zł, którą można później wykorzystać w ramach oferty serwisu.
  • Po zaksięgowaniu wpłaty rozpoczyna się proces integracji sklepu z porównywarką.

Gdy wszystko zakończy się pomyślnie, nie pozostaje nam nic innego, jak śledzenie w panelu sprzedawcy wyników przekierowania. Warto porównywać uzyskane liczby z wynikami jakie wyświetla konto Google Analitics zintegrowane ze sklepem.


Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! Czytaj więcej
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla… Czytaj więcej
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać Pratik Dholakiya - jeden z czołowych ekspertów online marketingu - twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM