Zwiększ sprzedaż z porównywarkami cenowymi | akademia intle 

Akademia INTLE

Analityka i Strategia Marketingowa

Zwiększ sprzedaż z porównywarkami cenowymi

Analityka i Strategia Marketingowa

12 marca 2018

Współpraca z serwisami porównującymi ceny to wielka szansa dla Twojego sklepu. Badania pokazują, że tego typu działania zwiększają ruch na stronie nawet o 20%. W przypadku 4% przekierowań dochodzi do zakupu.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najpopularniejsze polskie porównywarki cen.
  • Jak wygląda współpraca z tego typu serwisami.
  • Jak rozpocząć sprzedaż poprzez porównywarkę cen.

1. Polacy kochają e-zakupy

Porównywarki cenowe całkowicie zrewolucjonizowały zakupy w sieci. Tego typu sposób sprzedaży przyjął się w Polsce bardzo dobrze. Analizy przeprowadzone w ubiegłym roku pokazały, że z czterech największych polskich porównywarek (ceneo.pl, skapiec.pl, okazje.info, nokaut.pl) korzysta miesięcznie 9 milionów unikalnych użytkowników.

Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl, w rozmowie z jednym z portali przyznał, że to dzięki temu, że porównywarki już nie skupiają się wyłącznie na dostarczaniu informacji o cenach, ale informują także o:

  • danych technicznych,
  • opiniach użytkowników na temat produktów.

Pozwalają także na dokonanie zakupu bezpośrednio ze strony porównywarki, bez konieczności wchodzenia na stronę sklepu. Wszystkie te informacje znacznie ułatwiają dokonanie zakupu.

2. Kto zagląda do porównywarek?

Wielką zaletą serwisów takich jak ceneo.pl jest bardzo bogaty wybór. Dzięki temu niezależnie czy handlujesz wełną mineralną czy tureckim mydłem, znajdziesz tu dla siebie miejsce.

W początkowym okresie działalności wyszukiwarek, najpopularniejszym towarem jakiego poszukiwali klienci, były produkty RTV, AGD i komputery. Do dziś są bardzo często przeglądanymi kategoriami, ale równie dobrze radzą sobie tematy związane z urządzaniem domu, modą i kosmetykami. Z ceneo.pl współpracuje m.in:

  • 3,4 tys. sklepów oferujących produkty lifestylowe,
  • 3,5 tys. sklepów oferujących produkty z kategorii dom i ogród.

Komputery, RTV i AGD stanowią 1/4 wszystkich wyszukiwań w serwisie.

Porada

Myśl mobilnie – czy wiesz, że co czwarty odwiedzający porównywarki cenowe wchodzi na strony z urządzeń mobilnych? Porównywarki w większości są bardzo dobrze dostosowane do ekranów i możliwości smartfonów oraz tabletów. Zadbaj o to, by Twój sklep również posiadał wszelkie udogodnienia dla klientów przeglądających ofertę na urządzeniach mobilnych.

3. Jak wygląda współpraca z porównywarkami?

Każda z wymienionych czołowych polskich porównywarek (ceneo.pl, skapiec.pl, okazje.info, nokaut.pl) oferuje sprzedawcom rozliczenie w modelu CPC (Cost Per Click). Polega on na pobieraniu stałej opłaty za każde przejście ze strony wyszukiwarki na stronę sklepu.

Dawniej niektóre serwisy poza prowizją pobierały stałą opłatę abonamentową. Dziś porównywarki rywalizują ze sobą o klientów i tego typu praktyki są bardzo rzadkie. Nie pobierają przy tym opłat za integrację naszego sklepu z serwisem.

O czym powinieneś pamiętać, szukając najkorzystniejszej oferty:

  • Im bardziej przejrzyste warunki umowy, tym większa szansa na długotrwałą i dobrą współpracę.
  • Serwisy takie jak ceneo.pl oferują urozmaicone cenniki uzależnione od branży i sezonu (jesień – zima, wiosna – lato). > sprawdź http://dlasklepow.ceneo.pl/modele-wspolpracy/
  • Niektóre serwisy np. okazje.info oferują gratis kilka dodatkowych opcji, w tym system promocyjny i rabatowy oraz dostęp do programu Wiarygodne Opinie.
  • W ceneo.pl znajdziesz dodatkowo specjalny program dla twórców rękodzieła. W tym przypadku zamiast opłat CPC rozliczasz się prowizyjnie od wartości sprzedanych produktów.
  • Weź pod uwagę popularność danego serwisu i ilość odwiedzających go użytkowników. Miej na uwadze także ilość opinii obecnych w danym serwisie. Przykładowo skapiec.pl współpracuje z opineo.pl – bardzo wiarygodnym źródłem opinii o produktach, który codziennie gromadzi kilka tysięcy nowych wpisów od użytkowników.

4. Jak rozpocząć współpracę?

W większości porównywarek współpraca jest rozpoczynana w podobny sposób. Warto w tym miejscu docenić twórców ceneo.pl, którzy kładą nacisk nie tylko na prosty i przejrzysty interface dla klienta, ale także bardzo czytelny panel dla właścicieli sklepów, którzy chcą sprzedawać swoje produkty w serwisie.

Proces rejestracji w ceneo.pl składa się z kilku kroków:

  • Wypełnienia formularza, w którym należy podać podstawowe informacje o sklepie i ofercie.
  • Po wypełnieniu formularza właściciel sklepu otrzymuje dostęp do panelu zgłoszeniowego, gdzie jest proszony o podanie kolejnych informacji, w tym przesłania skanów dokumentów rejestrowych firmy.
  • Ceneo.pl wymaga wykonania przedpłaty w kwocie 100 zł, którą można później wykorzystać w ramach oferty serwisu.
  • Po zaksięgowaniu wpłaty rozpoczyna się proces integracji sklepu z porównywarką.

Gdy wszystko zakończy się pomyślnie, nie pozostaje nam nic innego, jak śledzenie w panelu sprzedawcy wyników przekierowania. Warto porównywać uzyskane liczby z wynikami jakie wyświetla konto Google Analitics zintegrowane ze sklepem.

Kategorie: Analityka i Strategia Marketingowa

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
14 Kwi 2020

Sukces klienta Eco&Fit

Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje. […]

18 Wrz 2019

Remarketing na Facebooku

Czy wiesz, że…zdobycie nowego klienta jest aż o 6 razy droższe od utrzymania obecnego? ...blisko połowa stałych klientów jest skłonna wybrać inny produkt lub usługę z Twojego asortymentu, zamiast kupować je u konkurencji? ... prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez obecnych klientów jest aż czternaście razy większe od prawdopodobieństwa zakupu dokonanego przez nowego klienta? Właśnie dlatego warto jest docierać z komunikatem reklamowym do osób, które w przeszłości miały już styczność z Twoją firmą.

15 Cze 2019

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

16 Paź 2019

Czym jest strategia marketingowa

Dlaczego warto stworzyć strategię marketingową? Jest w tym stwierdzeniu dużo prawdy, a żeby w Twoim przypadku było inaczej warto stworzyć strategię marketingową. Innymi słowy strategia marketingowa to dokument, w którym określasz dokąd chcesz dotrzeć (cele), skąd ruszasz (obecna sytuacja), jaką trasę wybierzesz (działania) i gdzie będziesz sprawdzał czy nie warto zmienić kierunku (monitorowanie skuteczności). W […]

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM