15 sierpnia 2016
Reklama tekstowa powoli odchodzi w zapomnienie. Żyjemy w świecie kultury obrazkowej, stąd obecnie największy nacisk kładzie się na reklamę wizualną. Instagram to przydatne narzędzie, które pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.
Z tego artykułu dowiesz się:
Jeśli do tej pory nie zetknąłeś się z tym serwisem, to podpowiadamy, że jest znacznie prostszy w obsłudze niż Facebook. Zamieszczane są w nim głównie zdjęcia lub krótkie nagrania wideo (do 30 sekund).
Aby korzystać z Instagrama wystarczy pobrać aplikację na smartfon i zarejestrować się w serwisie. Instagram jest bardzo intuicyjny. Łączy się bezpośrednio z galerią i umożliwia w kilku prostych krokach szybką publikację wykonanych zdjęć lub filmów.
Zamieszczony materiał zobaczą wszystkie osoby obserwujące profil. Im więcej subskrybentów, tym większa siła rażenia. Prawda, że proste? To teraz pora na małe ćwiczenie: pobierz aplikację, zarejestruj się i opublikuj pierwsze zdjęcie. Obserwuj innych. Do dzieła!
Już przy pierwszym kontakcie z Instagramem widać, że największą popularnością cieszą się konta osób znanych z internetu czy telewizji. W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich profili znaleźli się:
Gdzie tutaj miejsce na sklepy internetowe? Czy produkty mogą konkurować z wakacyjnymi zdjęciami naszego napastnika? Na szczęście na Instagramie jest miejsce dla wszystkich. Badania wyraźnie pokazują, że aż 70 procent „instagramersów” obserwuje marki.
Trzeba tylko wiedzieć jak dotrzeć do odbiorców i zdobyć ich zaufanie. Zanim odpowiemy na pytanie „Jak?” postaramy się przekonać Cię „Dlaczego warto”.
Warto promować sklep na Instagramie z kilku powodów:
Na całym świecie z serwisu korzysta ponad 400 milionów użytkowników. W Polsce ta liczba jest także spora – w 2016 roku przekroczyła 3,5 miliona kont. Szacuje się, że 65% to kobiety, a 35% mężczyźni. 73% użytkowników to osoby w przedziale wiekowym 15-35 lat.
Co więcej użytkownicy Instagrama, na tle innych serwisów społecznościowych, wykazują największe zaangażowanie, jeśli chodzi o komentowanie i udostępnianie treści (8,5 tysiąca lajkowanych fotografii co sekundę). Społeczność na Instagramie ma zatem olbrzymi potencjał marketingowy.
Dzięki dostępności na urządzeniach mobilnych Instagram jest zawsze pod ręką. Prosty interfejs zachęca do częstego przeglądania informacji udostępnianych przez innych użytkowników.
I tutaj dochodzimy do głównego punktu. Instagram to narzędzie, które przede wszystkim pozwala na przeprowadzenie wielu akcji promocyjnych i reklamowych – od konkursów, przez virale, po rozbudowane akcje promocyjne. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.
Nie traktuj Instagrama jako kolejnego kanału sprzedaży. W serwisie najlepiej radzą sobie informacje związane ze stylem życia – zainteresowaniami, sportem, hobby, podróżami i właśnie te tematy powinny być obecne na Twoim profilu. Sprzedajesz obuwie? Pokaż grupę znajomych na wycieczce, ubraną w Twoje produkty. Handlujesz meblami? Zaprezentuj designerskie wnętrza, w których królują Twoje meble. Oczywiście nie zapomnij o hashtagach.
Hashtag ma potężną siłę w internecie, a zwłaszcza na Instagramie. Nie zdziw się jeśli pod jakimś zdjęciem znajdziesz ich kilkanaście. Wiele hashtagów stało się trendami, używanymi przez miliony użytkowników każdego dnia. Tak jest chociażby w przypadku marek. Hashtag #nike, stał się czymś więcej niż nawiązaniem do firmy – pojawia się wszędzie tam, gdzie ktoś uprawia sport w produktach Nike. Tym samym Nike to dla wielu styl życia.
Użytkownicy śledzący profile marek szukają na nich przede wszystkim konkursów i rabatów. Krótko mówiąc akcji, w ramach których mogą zyskać rzeczywistą korzyść. To bardzo dobry sposób na promocję oferty i samego profilu, zwłaszcza na początku jego działalności. Co więcej, konkursy:
pozwalają bliżej poznać markę, jej historię, zalety i ofertę.
zwiększają zaufanie do marki,
stają się viralami.
Wielką popularnością cieszą się pomysły związane z bieżącymi wydarzeniami. Przykładowo jeśli latem Polskę nawiedzi fala upałów, to świetna okazja do akcji promującej produkty dające trochę ochłody. Zasadę akcji – reakcji warto też wykorzystać w komunikacji z użytkownikami. Zachęć użytkowników do interakcji, reaguj na ich uwagi i pytania.
Podobnie jak w przypadku Facebooka, Instagram posiada także specjalne rozwiązania przeznaczone dla profili komercyjnych i biznesowych np. płatną reklamę. Więcej szczegółów znajdziesz po adresem: https://business.instagram.com/
Co mówią o nas klienci