Zacznij promować swój sklep na Instagramie – 4 przydatne wskazówki

15 sierpnia 2016

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Zacznij promować swój sklep na Instagramie – 4 przydatne wskazówki
Zacznij promować swój sklep na Instagramie – 4 przydatne wskazówki

Reklama tekstowa powoli odchodzi w zapomnienie. Żyjemy w świecie kultury obrazkowej, stąd obecnie największy nacisk kładzie się na reklamę wizualną. Instagram to przydatne narzędzie, które pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest Instagram i jak z niego korzystać.
  • Dlaczego warto promować sklep na Instagramie.
  • Jak pozyskać subskrybentów.

1. Instagram nie taki straszny

Jeśli do tej pory nie zetknąłeś się z tym serwisem, to podpowiadamy, że jest znacznie prostszy w obsłudze niż Facebook. Zamieszczane są w nim głównie zdjęcia lub krótkie nagrania wideo (do 30 sekund).

Aby korzystać z Instagrama wystarczy pobrać aplikację na smartfon i zarejestrować się w serwisie. Instagram jest bardzo intuicyjny. Łączy się bezpośrednio z galerią i umożliwia w kilku prostych krokach szybką publikację wykonanych zdjęć lub filmów.

Zamieszczony materiał zobaczą wszystkie osoby obserwujące profil. Im więcej subskrybentów, tym większa siła rażenia. Prawda, że proste? To teraz pora na małe ćwiczenie: pobierz aplikację, zarejestruj się i opublikuj pierwsze zdjęcie. Obserwuj innych. Do dzieła!

2. Tylko dla celebrytów?

Już przy pierwszym kontakcie z Instagramem widać, że największą popularnością cieszą się konta osób znanych z internetu czy telewizji. W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich profili znaleźli się:

  • Robert Lewandowski (@_rl9) – 5,5 mln
  • Joanna Kuchta (@joannakuchta) – 943 tys.
  • Joanna Krupa (@joannakrupa) – 723 tys.

Gdzie tutaj miejsce na sklepy internetowe? Czy produkty mogą konkurować z wakacyjnymi zdjęciami naszego napastnika? Na szczęście na Instagramie jest miejsce dla wszystkich. Badania wyraźnie pokazują, że aż 70 procent „instagramersów” obserwuje marki.

Trzeba tylko wiedzieć jak dotrzeć do odbiorców i zdobyć ich zaufanie. Zanim odpowiemy na pytanie „Jak?” postaramy się przekonać Cię „Dlaczego warto”.

3. Wiele możliwości

Warto promować sklep na Instagramie z kilku powodów:

  • Wartościowi odbiorcy

Na całym świecie z serwisu korzysta ponad 400 milionów użytkowników. W Polsce ta liczba jest także spora – w 2016 roku przekroczyła 3,5 miliona kont. Szacuje się, że 65% to kobiety, a 35% mężczyźni. 73% użytkowników to osoby w przedziale wiekowym 15-35 lat.

Co więcej użytkownicy Instagrama, na tle innych serwisów społecznościowych, wykazują największe zaangażowanie, jeśli chodzi o komentowanie i udostępnianie treści (8,5 tysiąca lajkowanych fotografii co sekundę). Społeczność na Instagramie ma zatem olbrzymi potencjał marketingowy.

  • Wygoda użytkowania

Dzięki dostępności na urządzeniach mobilnych Instagram jest zawsze pod ręką. Prosty interfejs zachęca do częstego przeglądania informacji udostępnianych przez innych użytkowników.

  • Szerokie pole działań marketingowych.

I tutaj dochodzimy do głównego punktu. Instagram to narzędzie, które przede wszystkim pozwala na przeprowadzenie wielu akcji promocyjnych i reklamowych – od konkursów, przez virale, po rozbudowane akcje promocyjne. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.

4. Planuj i działaj

  • Inspiruj

Nie traktuj Instagrama jako kolejnego kanału sprzedaży. W serwisie najlepiej radzą sobie informacje związane ze stylem życia – zainteresowaniami, sportem, hobby, podróżami i właśnie te tematy powinny być obecne na Twoim profilu. Sprzedajesz obuwie? Pokaż grupę znajomych na wycieczce, ubraną w Twoje produkty. Handlujesz meblami? Zaprezentuj designerskie wnętrza, w których królują Twoje meble. Oczywiście nie zapomnij o hashtagach.

  • Hashtagi

Hashtag ma potężną siłę w internecie, a zwłaszcza na Instagramie. Nie zdziw się jeśli pod jakimś zdjęciem znajdziesz ich kilkanaście. Wiele hashtagów stało się trendami, używanymi przez miliony użytkowników każdego dnia. Tak jest chociażby w przypadku marek. Hashtag #nike, stał się czymś więcej niż nawiązaniem do firmy – pojawia się wszędzie tam, gdzie ktoś uprawia sport w produktach Nike. Tym samym Nike to dla wielu styl życia.

  • Konkursy i rabaty

Użytkownicy śledzący profile marek szukają na nich przede wszystkim konkursów i rabatów. Krótko mówiąc akcji, w ramach których mogą zyskać rzeczywistą korzyść. To bardzo dobry sposób na promocję oferty i samego profilu, zwłaszcza na początku jego działalności. Co więcej, konkursy:

pozwalają bliżej poznać markę, jej historię, zalety i ofertę.
zwiększają zaufanie do marki,
stają się viralami.

  • Akcja – reakcja

Wielką popularnością cieszą się pomysły związane z bieżącymi wydarzeniami. Przykładowo jeśli latem Polskę nawiedzi fala upałów, to świetna okazja do akcji promującej produkty dające trochę ochłody. Zasadę akcji – reakcji warto też wykorzystać w komunikacji z użytkownikami. Zachęć użytkowników do interakcji, reaguj na ich uwagi i pytania.

  • Instagram dla biznesu

Podobnie jak w przypadku Facebooka, Instagram posiada także specjalne rozwiązania przeznaczone dla profili komercyjnych i biznesowych np. płatną reklamę. Więcej szczegółów znajdziesz po adresem: https://business.instagram.com/

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman