Wszystko co powinieneś wiedzieć o angażowaniu użytkowników na Facebooku

12 czerwca 2016

|Social Media - Facebook, Instagram, Pinterest|Wszystko co powinieneś wiedzieć o angażowaniu użytkowników na Facebooku
Wszystko co powinieneś wiedzieć o angażowaniu użytkowników na Facebooku

Założyłeś już fanpage na Facebooku i stworzyłeś strategię działania? Najwyższy czas poznać tajniki angażowania społeczności. Dzięki poniższym informacjom dotrzesz z właściwym komunikatem do jeszcze większej liczby fanów.

Z artykułu dowiesz się m.in.

  • Co to jest edge rank i zasięg na Facebooku.
  • Co zrobić, by Twoje posty docierały do jeszcze większej liczby użytkowników.
  • Jak tworzyć angażujące treści, które twoi fani będą chętnie komentować i udostępniać.

Tajemniczy edge rank

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że nie wszystkie treści z profili, które polubiłeś pokazują się w Twoim news feedzie (aktualnościach). Odpowiada za to algorytm potocznie nazywany edge rankiem. To dzięki niemu widzisz posty, które potencjalnie są dla Ciebie najbardziej wartościowe. Przy wybieraniu treści wyświetlających się w Twoich aktualnościach, brane są pod uwagę następujące elementy:

  • Autor wpisu – jeśli regularnie wchodzisz w interakcję z daną stroną, istnieje prawdopodobieństwo, że treści z tej strony będą pojawiać się w Twoich aktualnościach.
  • Czas opublikowania wpisu – im nowszy post, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się w Twoich aktualnościach.
  • Typ treści – jeśli często komentujesz lub udostępniasz np. linki, prawdopodobnie tego typu treści z danej strony pojawiać się będą w Twoim news feedzie.
  • Popularność wpisu – im bardziej angażujący post (duża liczba komentarzy, udostępnień i innych reakcji), tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się w Twoich aktualnościach.

Dbaj o zasięg!

Kolejnym ważnym dla Ciebie zagadnieniem jest pojęcie zasięgu określającego liczbę osób, do których dotarła treść z danego fanpage (znajdziesz tę informację pod każdym postem). Zasięgi są z reguły dużo niższe niż liczba fanów danego profilu. Twoim zadaniem jest dbać o jak najlepsze zasięgi. Uzyskasz je publikując interesujące treści, które będą chętnie komentowane i udostępniane przez użytkowników. Jeśli post jest bardzo wartościowy może zdarzyć się tak, że zasięgi przekroczą liczbę fanów. Wówczas możemy mówić o bardzo angażujących treściach.

5 prostych trików zwiększających zasięg

1. Powiedz wprost czego oczekujesz od użytkownika.Używaj w postach takich sformułowań jak kliknij w link, udostępnij etc.
2. Zaprzyjaźnij się ze statystykami Facebooka. Sprawdź w Facebook Insights (Statystyki  Posty), w których godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni. Pamiętaj o tych statystykach przy publikacji kolejnych treści.
3. Postaw na wideo! Obecnie największe zasięgi mają posty z video oraz transmisje na żywo. Pamiętaj, żeby film umieszczać natywnie (w playerze Facebooka), a nie poprzez link z Youtube.
4. Używaj emotikonów i oznaczeń stanów (np. świętuję Zwycięstwo) – dzięki temu w prosty sposób urozmaicisz komunikację i przyciągniesz uwagę użytkowników.
5. Taguj fanpage, którego dotyczy dana treść z Twojego profilu. To większa szansa na to, by fani innych profili również zobaczyli Twój post.

Angażujący content

Angażujące treści czyli jakie? Przede wszystkim urozmaicone! Publikuj ciekawe grafiki, linki do artykułów (np. z firmowego bloga), materiały wideo, gify, prezentacje multimedialne.

Eksperci zauważają, że warto trzymać się zasady 70/20/10 czyli:

  • 70% twojej aktywności powinno mieć wartość dodaną, dzięki której będziesz budować rozpoznawalność marki. W tym przypadku sprawdzą się:
    – Poradniki (wideo). Jeśli sprzedajesz akcesoria sportowe, możesz zaprezentować zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem danego sprzętu.
    – Opinie ekspertów (grafika, wideo). Oferujesz w swoim sklepie internetowym produkty dla dzieci? Porozmawiaj z ekspertem np. fizjoterapeutą o korzyściach wynikających ze stosowania rowerka biegowego. Jego opinię przedstaw w formie grafiki lub wideo.
    – Zestawienie produktów (grafika). Tego typu treści doskonale sprawdzają się do prezentacji oferty w sposób nieszablonowy. Porównuj ze sobą produkty. Np. jeśli sprzedajesz ubrania stwórz grafikę sportowe spodnie vs elegancka sukienka. W kontekście tej grafiki zapytaj użytkowników jak planują spędzić weekend.

Warto tworzyć treści w ramach cyklu np. co poniedziałek grafika z mobilizującym cytatem na cały tydzień, wtorek opinie ekspertów. Fani doceniają i przyzwyczajają się do tego typu postów.

  • 20% aktywności powinno opierać się na udostępnieniach inspirującego contentu.
  • 10% aktywności powinno skupiać się na postach związanych z treściami promocyjnymi.

Pamiętaj też o:

  • Organizowaniu prostych konkursów, w których do wygrania będą produkty promocyjne. Post konkursowy np. z pytaniem umieść na tablicy i poproś użytkowników, by swoją odpowiedź umieszczali w komentarzach. Nie zapomnij o regulaminie konkursu. Wielu właścicieli sklepów przyznaje, że przy tego typu postach notują największą interakcję z fanami.
  • Korzystaj z Facebook Ads, by promować fanpage lub poszczególne posty. Doświadczenie przedsiębiorców e-commerce pokazuje, że warto też korzystać z reklamy odsyłającej do zewnętrznej witryny (w tym przypadku do sklepu internetowego), co pozwala zdynamizować sprzedaż i zdobywać leady. To szansa na pozyskanie nowych klientów.
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman