12 czerwca 2016
Założyłeś już fanpage na Facebooku i stworzyłeś strategię działania? Najwyższy czas poznać tajniki angażowania społeczności. Dzięki poniższym informacjom dotrzesz z właściwym komunikatem do jeszcze większej liczby fanów.
Z artykułu dowiesz się m.in.
Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że nie wszystkie treści z profili, które polubiłeś pokazują się w Twoim news feedzie (aktualnościach). Odpowiada za to algorytm potocznie nazywany edge rankiem. To dzięki niemu widzisz posty, które potencjalnie są dla Ciebie najbardziej wartościowe. Przy wybieraniu treści wyświetlających się w Twoich aktualnościach, brane są pod uwagę następujące elementy:
Kolejnym ważnym dla Ciebie zagadnieniem jest pojęcie zasięgu określającego liczbę osób, do których dotarła treść z danego fanpage (znajdziesz tę informację pod każdym postem). Zasięgi są z reguły dużo niższe niż liczba fanów danego profilu. Twoim zadaniem jest dbać o jak najlepsze zasięgi. Uzyskasz je publikując interesujące treści, które będą chętnie komentowane i udostępniane przez użytkowników. Jeśli post jest bardzo wartościowy może zdarzyć się tak, że zasięgi przekroczą liczbę fanów. Wówczas możemy mówić o bardzo angażujących treściach.
5 prostych trików zwiększających zasięg
1. Powiedz wprost czego oczekujesz od użytkownika.Używaj w postach takich sformułowań jak kliknij w link, udostępnij etc.
2. Zaprzyjaźnij się ze statystykami Facebooka. Sprawdź w Facebook Insights (Statystyki Posty), w których godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni. Pamiętaj o tych statystykach przy publikacji kolejnych treści.
3. Postaw na wideo! Obecnie największe zasięgi mają posty z video oraz transmisje na żywo. Pamiętaj, żeby film umieszczać natywnie (w playerze Facebooka), a nie poprzez link z Youtube.
4. Używaj emotikonów i oznaczeń stanów (np. świętuję Zwycięstwo) – dzięki temu w prosty sposób urozmaicisz komunikację i przyciągniesz uwagę użytkowników.
5. Taguj fanpage, którego dotyczy dana treść z Twojego profilu. To większa szansa na to, by fani innych profili również zobaczyli Twój post.
Angażujące treści czyli jakie? Przede wszystkim urozmaicone! Publikuj ciekawe grafiki, linki do artykułów (np. z firmowego bloga), materiały wideo, gify, prezentacje multimedialne.
Eksperci zauważają, że warto trzymać się zasady 70/20/10 czyli:
Warto tworzyć treści w ramach cyklu np. co poniedziałek grafika z mobilizującym cytatem na cały tydzień, wtorek opinie ekspertów. Fani doceniają i przyzwyczajają się do tego typu postów.
Pamiętaj też o:
Co mówią o nas klienci