Wszystko co powinieneś wiedzieć o angażowaniu użytkowników na Facebooku

Założyłeś już fanpage na Facebooku i stworzyłeś strategię działania? Najwyższy czas poznać tajniki angażowania społeczności. Dzięki poniższym informacjom dotrzesz z właściwym komunikatem do jeszcze większej liczby fanów.

Z artykułu dowiesz się m.in.

  • Co to jest edge rank i zasięg na Facebooku.
  • Co zrobić, by Twoje posty docierały do jeszcze większej liczby użytkowników.
  • Jak tworzyć angażujące treści, które twoi fani będą chętnie komentować i udostępniać.

Tajemniczy edge rank

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że nie wszystkie treści z profili, które polubiłeś pokazują się w Twoim news feedzie (aktualnościach). Odpowiada za to algorytm potocznie nazywany edge rankiem. To dzięki niemu widzisz posty, które potencjalnie są dla Ciebie najbardziej wartościowe. Przy wybieraniu treści wyświetlających się w Twoich aktualnościach, brane są pod uwagę następujące elementy:

  • Autor wpisu – jeśli regularnie wchodzisz w interakcję z daną stroną, istnieje prawdopodobieństwo, że treści z tej strony będą pojawiać się w Twoich aktualnościach.
  • Czas opublikowania wpisu – im nowszy post, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się w Twoich aktualnościach.
  • Typ treści – jeśli często komentujesz lub udostępniasz np. linki, prawdopodobnie tego typu treści z danej strony pojawiać się będą w Twoim news feedzie.
  • Popularność wpisu – im bardziej angażujący post (duża liczba komentarzy, udostępnień i innych reakcji), tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się w Twoich aktualnościach.

Dbaj o zasięg!

Kolejnym ważnym dla Ciebie zagadnieniem jest pojęcie zasięgu określającego liczbę osób, do których dotarła treść z danego fanpage (znajdziesz tę informację pod każdym postem). Zasięgi są z reguły dużo niższe niż liczba fanów danego profilu. Twoim zadaniem jest dbać o jak najlepsze zasięgi. Uzyskasz je publikując interesujące treści, które będą chętnie komentowane i udostępniane przez użytkowników. Jeśli post jest bardzo wartościowy może zdarzyć się tak, że zasięgi przekroczą liczbę fanów. Wówczas możemy mówić o bardzo angażujących treściach.

5 prostych trików zwiększających zasięg

1. Powiedz wprost czego oczekujesz od użytkownika.Używaj w postach takich sformułowań jak kliknij w link, udostępnij etc.
2. Zaprzyjaźnij się ze statystykami Facebooka. Sprawdź w Facebook Insights (Statystyki  Posty), w których godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni. Pamiętaj o tych statystykach przy publikacji kolejnych treści.
3. Postaw na wideo! Obecnie największe zasięgi mają posty z video oraz transmisje na żywo. Pamiętaj, żeby film umieszczać natywnie (w playerze Facebooka), a nie poprzez link z Youtube.
4. Używaj emotikonów i oznaczeń stanów (np. świętuję Zwycięstwo) – dzięki temu w prosty sposób urozmaicisz komunikację i przyciągniesz uwagę użytkowników.
5. Taguj fanpage, którego dotyczy dana treść z Twojego profilu. To większa szansa na to, by fani innych profili również zobaczyli Twój post.

Angażujący content

Angażujące treści czyli jakie? Przede wszystkim urozmaicone! Publikuj ciekawe grafiki, linki do artykułów (np. z firmowego bloga), materiały wideo, gify, prezentacje multimedialne.

Eksperci zauważają, że warto trzymać się zasady 70/20/10 czyli:

  • 70% twojej aktywności powinno mieć wartość dodaną, dzięki której będziesz budować rozpoznawalność marki. W tym przypadku sprawdzą się:
    – Poradniki (wideo). Jeśli sprzedajesz akcesoria sportowe, możesz zaprezentować zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem danego sprzętu.
    – Opinie ekspertów (grafika, wideo). Oferujesz w swoim sklepie internetowym produkty dla dzieci? Porozmawiaj z ekspertem np. fizjoterapeutą o korzyściach wynikających ze stosowania rowerka biegowego. Jego opinię przedstaw w formie grafiki lub wideo.
    – Zestawienie produktów (grafika). Tego typu treści doskonale sprawdzają się do prezentacji oferty w sposób nieszablonowy. Porównuj ze sobą produkty. Np. jeśli sprzedajesz ubrania stwórz grafikę sportowe spodnie vs elegancka sukienka. W kontekście tej grafiki zapytaj użytkowników jak planują spędzić weekend.

Warto tworzyć treści w ramach cyklu np. co poniedziałek grafika z mobilizującym cytatem na cały tydzień, wtorek opinie ekspertów. Fani doceniają i przyzwyczajają się do tego typu postów.

  • 20% aktywności powinno opierać się na udostępnieniach inspirującego contentu.
  • 10% aktywności powinno skupiać się na postach związanych z treściami promocyjnymi.

Pamiętaj też o:

  • Organizowaniu prostych konkursów, w których do wygrania będą produkty promocyjne. Post konkursowy np. z pytaniem umieść na tablicy i poproś użytkowników, by swoją odpowiedź umieszczali w komentarzach. Nie zapomnij o regulaminie konkursu. Wielu właścicieli sklepów przyznaje, że przy tego typu postach notują największą interakcję z fanami.
  • Korzystaj z Facebook Ads, by promować fanpage lub poszczególne posty. Doświadczenie przedsiębiorców e-commerce pokazuje, że warto też korzystać z reklamy odsyłającej do zewnętrznej witryny (w tym przypadku do sklepu internetowego), co pozwala zdynamizować sprzedaż i zdobywać leady. To szansa na pozyskanie nowych klientów.

Ecommerce | Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! Czytaj więcej
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla… Czytaj więcej
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać Pratik Dholakiya - jeden z czołowych ekspertów online marketingu - twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM