Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać

02 grudnia 2015

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać

Pratik Dholakiya – jeden z czołowych ekspertów online marketingu – twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc doskonały czas, żebyś poznał trendy we współczesnym projektowaniu i wdrożył je w Twoim sklepie internetowym. Sukces jest w zasięgu ręki!

Z artykułu dowiesz się m.in.:
– Jakie są najnowsze trendy w projektowaniu.
– W jaki sposób przygotować wytyczne dla grafika, z którym współpracujesz.
– Jakie są najczęstsze błędy w projektach sklepów internetowych.

Nie musisz wiedzieć wszystkiego, ale…

Choć dobry grafik powinien znać trendy, to aby powstał doskonały projekt, potrzebne jest też Twoje zaangażowanie. Oto kilka najważniejszych kierunków, które pozwolą Ci spojrzeć szerzej na projekty sklepu internetowego, banerów czy grafik do social media.

Flat Design. Projekty w tym duchu cechuje minimalizm, przejrzystość, prostota. Chodzi o stworzenie elementów graficznych jak najbardziej użytkowych. We współczesnym flat designie stosuje się środki takie, jak:
Rozbudowana ikonografia. Coraz częściej cały design witryny internetowej bazuje na uszczegółowionych ikonkach.
Prosta typografia. Dąży się do tego, by stosować jednakowe lub podobne fonty, w celu zachowania tożsamości marki.
Jaskrawa paleta kolorów, jeśli chodzi o akcenty.
Jak na Instagramie. Zdjęcia i grafiki w stylu retro czy pop-art to nie tylko domena tego popularnego portalu społecznościowego. To nowy trend w webdesignie, designie e-commerce i grafice offsetowej.
Efekty 3D, czyli wizualne złudzenie 3D osiągnięte za pomocą takich środków, jak np. gradienty lub cienie.
Pikselizacja. Elementy graficzne stworzone z pikseli.
Typografia górą! Projekty oparte na samym (inspirującym!) foncie.
Stylizacja. Projekty graficzne nawiązujące do stylistyki PRL, lat. 90 itp.
Piktogramy. Bazowanie w grafikach na prostych systemach obrazkowo-znakowych.

Zapamiętaj!
Według ekspertów: e-sklepy, żeby się wyróżnić i zdobyć przewagę konkurencyjną, w kolejnych latach będą musiały stawiać na dostarczanie klientom interesujących treści, takich jak poradniki lub dane statystyczne. Dzięki zastosowaniu ciekawych i nowoczesnych grafik, nie będą one nudzić odbiorców i pozwolą zmniejszyć współczynnik odrzuceń landing page.

Uporządkowana współpraca

Pamiętaj, że za ostateczny efekt pracy nad projektem graficznym odpowiada nie tylko grafik. Ty lub pracownik z działu marketingu powinniście dostarczyć mu brief z wytycznymi do kreacji oraz koncepcją graficzną. Oto pomocnicze pytania, które pomogą Ci przygotować się do współpracy z grafikiem.

1. Co ma przedstawiać projekt?
2. Jakie teksty mają znaleźć się na projekcie?
3. Czym charakteryzuje się grupa docelowa, do której kierowany będzie projekt?
4. Jakich kolorów należy użyć w projekcie?
5. Jaką typografię należy zastosować?
6. Co chcesz zakomunikować?

Warto też przygotować przykłady projektów graficznych, których styl Ci odpowiada oraz zbiór inspiracji. Pamiętaj! Po otrzymaniu pierwszego projektu od grafika przygotuj listę konkretnych poprawek. To ułatwi pracę nad ostatecznym kształtem kreacji.

A teraz czas na weryfikację

Poznałeś już trendy we współczesnym projektowaniu i wiesz, jak współpracować z grafikiem. Przyszedł czas, byś spojrzał krytycznie na projekt Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, że dobry design jest coraz ważniejszy na rynku e-commerce. Oto 5 najczęściej popełnianych błędów w projektowaniu sklepów internetowych. Niektóre z nich możesz z łatwością naprawić.

1. Nieestetyczny i nieprofesjonalny projekt
Może to znacząco wpłynąć na postrzeganie Twojego sklepu jako niesolidnego i niegodnego zaufania. Zadbaj o nowoczesny i atrakcyjny graficznie projekt.

2. Brak linkowania do social media z poziomu sklepu
Dla przedsiębiorców e-commerce media społecznościowe to bardzo ważne narzędzie. Wyeksponuj je na stronie tak, by Twoi Klienci wiedzieli, że aktywnie działasz na Facebooku lub Instagramie.

3. Nieintuicyjna nawigacja
Klient musi błyskawicznie znaleźć konkretny produkt, a Ty powinieneś mu to ułatwić. Zadbaj o przejrzyste menu, wyeksponuj nowości i promocje.

4. Zbyt długi proces zamówienia produktu
Zrezygnuj z konieczności logowania i długich formularzy. Daj Klientowi możliwość zalogowania się np. poprzez konto na portalu społecznościowym. Dbaj o to, żeby klient nie porzucał koszyka!

5. Brak CTA
Call to action, czyli wezwanie do działania, to wszystkie sformułowania typu „do koszyka”, „kup teraz”, „zamawiam”, które znajdują się na specjalnych buttonach. Zadbaj o ich widoczność i umieść w odpowiednim miejscu. Często CTA są najważniejszym impulsem, dzięki któremu użytkownik decyduje się na zakupy w naszym sklepie.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów.

czytaj dalej

Jak tworzyć persony, by docierać do Klientów?

Jak tworzyć persony, by docierać do Klientów?

Tworzenie person jest kluczową strategią każdej strategii marketingowej. Pozwala na wejście w buty Klienta, poznanie naszego idealnego odbiorcy, a co za tym idzie stworzenie takiego komunikatu reklamowego (usługi, strony www itd.), który będzie skrojony na miarę jego potrzeb i jednoznacznie na nie odpowie.

czytaj dalej

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie? Szybka i funkcjonalna strona mobilna to już nie jest przewaga konkurencyjna, to wręcz Twój obowiązek jeśli nie chcesz tracić klientów. Sprawdź dlaczego...

czytaj dalej

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Produkty niedostępne – nie usuwaj ich ze sklepu!

Będąc właścicielem sklepu internetowego, na pewno nie raz zastanawiałeś, co zrobić z produktami, które nie są już dostępne w Twojej ofercie. Być może przyszło Ci wtedy do głowy, aby taki produkt po prostu usunąć. W kontekście SEO jest to najgorsze z możliwych rozwiązań, jakie mógłbyś wybrać. Zatem, jak poradzić sobie z produktami nieaktywnymi w sklepie internetowym? Przedstawię Ci 4 skuteczne metody, które rozwiążą ten problem!

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman