Intle

Akademia INTLE

Strategia

Wszystko, co musisz wiedzieć

Dołącz do naszych czytelników

Masz sklep internetowy lub jesteś osobą odpowiedzialną za jego rozwój?
A może planujesz założyć swój własny biznes online? Zapisz się do newslettera Akademii INTLE.

Zachowujemy Twoje dane w tajemnicy i udostępniamy Twoje dane tylko osobom trzecim, które umożliwiają taką usługę. Przeczytaj naszą politykę prywatności.

15 Cze 2019

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Jak zrobić to dobrze z pomocą właściwego „contentu”? Właśnie tego dowiesz się z niniejszego artykułu. Podobno „content is the king”. Czy wiesz, czym jest „content”? Najpopularniejsza odpowiedź, jaką znajdziesz, brzmi: content is the king. Jeśli nadal nic Ci to nie mówi, to uspokajam: nie jesteś sam. „Content” – celowo pisany w cudzysłowie – oznacza treść. […]

8 min
09 Cze 2019

6 cech dobrego specjalisty ds. Social Media

Każde stanowisko pracy wymaga konkretnych umiejętności oraz cech od osoby, która je obejmuje. Dotyczy to także stanowiska specjalisty ds. Social media, nawet jeśli dla wielu kojarzy się z lekką i przyjemną pracą. Poniżej przedstawię Ci 6 najważniejszych cech i kompetencji, które powinien posiadać dobry specjalista od mediów społecznościowych. 1. Lubi ludzi i szybko buduje pozytywne […]

29 maja 2019

7 cech skutecznej karty produktu w ecommerce

Rola karty produktu w e-commerce Podstawowym celem karty produktu jest przekonanie użytkownika, aby dodał produkt do koszyka (a następnie go kupił). To nadrzędna rola tego ekranu. Karta produktu ma też cele drugorzędne. Pamiętaj, że nie zawsze użytkownikowi podoba się produkt, który aktualnie ogląda. Jeśli chciałby zobaczyć inny, to karta produktu powinna mu to umożliwić (na przykład przez wyświetlanie podobnych produktów […]

23 maja 2019

Skuteczne targetowanie reklam na Facebooku

Jak duża powinna być grupa docelowa? Dysponując określonym budżetem oraz określając wcześniej cel naszej kampanii musimy podjąć jedną z ważniejszych decyzji – jak duża powinna być grupa odbiorców naszej reklamy. Przez cały proces jej tworzenia w panelu reklamowym Facebooka po prawej stronie wyświetla nam się informacja o liczności grupy docelowej (“Wielkość grupy odbiorców”) w zależności […]

13 min
20 maja 2019

Dlaczego potrzebujesz specjalistę od Social Media

Dlaczego? Czy wiesz, że zgodnie z ostatnim raportem “Digital in 2019 Essential insights into Internet, social media, mobile, and e-commerce use around the world” liczba internautów korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie wzrosła o 288 milionów? Z kolei czas spędzony na różnego rodzaju platformach wynosi średnio 2 godziny i 16 minut każdego dnia. W […]

15 min
15 Lut 2019

Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki

Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów.

17 Paź 2018

 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics

Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla jednego będzie to sprzedany towar, dla innego pobrana aplikacja a jeszcze dla innego zapisanie się na szkolenie. Dla jeszcze innych form biznesu będzie to tylko zobaczenie kontaktu. Poniżej przedstawimy najpopularniejsze cele dla sklepu internetowego. […]

02 Wrz 2018

Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać

Pratik Dholakiya – jeden z czołowych ekspertów online marketingu – twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc doskonały czas, żebyś poznał trendy we współczesnym projektowaniu i wdrożył je w Twoim sklepie internetowym. Sukces jest w zasięgu ręki! Z artykułu dowiesz się m.in.: – Jakie są najnowsze trendy w projektowaniu. – W […]

19 Lip 2018

Zachowania – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o zachowaniu użytkowników na mojej stronie z Analytics

Aby otworzyć raport Zachowania: 1. Zaloguj się na konto Google Analytics 2. Wejdź do odpowiedniego widoku 3. Wybierz kartę Raportowanie 4. Na pasku nawigacyjnym Raport wybierz kolejno: Zachowanie Raporty Zachowanie pomagają zorientować się, jak użytkownicy korzystają z Twojej witryny lub aplikacji. Możesz sprawdzić, ile ekranów i w jakiej kolejności oglądają użytkownicy podczas jednej sesji oraz jak długo […]

12 Kwi 2018

Czarno na białym o kolorach w identyfikacji wizualnej i marketingu

  Będąc na etapie przygotowywania identyfikacji wizualnej naszej firmy warto uświadomić sobie, jak ważnym elementem wyróżniającym może być kolor. Dowodem na to jest fiolet Milki lub pomarańcz marki Orange. Wyróżnij się kolorem Dlaczego dzięki kolorowi klienci łatwo mogą zapamiętać naszą markę? Przede wszystkim ze względu na szybką percepcję. Barwy postrzegamy automatycznie, bez wysiłku mózgu. Taka […]

03 Kwi 2018

POZYSKIWANIE – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o ruchu na mojej stronie i jego źródle z Google Analytics

Aby otworzyć raport Zachowania: 1. Zaloguj się na konto Google Analytics 2. Wejdź do odpowiedniego widoku 3. Wybierz kartę Raportowanie 4. Na pasku nawigacyjnym Raport wybierz kolejno: Pozyskiwanie Raporty Pozyskiwanie pozwalają zorientować się, jak użytkownicy docierają do Twojej witryny oraz jak często pobierają i instalują Twoją aplikację. Możesz też używać ich do analizy ruchu – czy są […]

26 Mar 2018

Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego – 8 prostych kroków

Jeśli nie założyłeś jeszcze fanpage na Facebooka dla Twojego sklepu internetowego, najwyższy czas to zrobić. Z pewnością wśród 20 milionów polskich użytkowników tego portalu społecznościowego (51% kobiet, 49% mężczyzn) znajdzie się też Twoja grupa docelowa. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jak właściwie skonfigurować fanpage sklepu internetowego. O czym pamiętać wprowadzając nazwę firmy. Co umieścić na […]

12 Mar 2018

Zwiększ sprzedaż z porównywarkami cenowymi

Współpraca z serwisami porównującymi ceny to wielka szansa dla Twojego sklepu. Badania pokazują, że tego typu działania zwiększają ruch na stronie nawet o 20%. W przypadku 4% przekierowań dochodzi do zakupu. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie są najpopularniejsze polskie porównywarki cen. Jak wygląda współpraca z tego typu serwisami. Jak rozpocząć sprzedaż poprzez porównywarkę cen. […]

01 Mar 2018

Zwiększ sprzedaż dzięki opiniom

Oceny klientów mają wielką moc – mogą zarówno mocno wypromować nasz sklep, jak i pociągnąć go na dno. Oto kilka skutecznych sposobów na efektywny dialog z klientem. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jak gromadzenie opinii wpływa na rozwój sklepu. Jakie są najpopularniejsze serwisy zbierające opinie. Jak z nimi współpracować? 1. Gdzie szukać opinii? W artykule […]

10 Wrz 2017

5 zasad komunikacji na Facebooku, które sprawią, że osiągniesz sukces w sieci

Zanim założysz konto na Facebooku pamiętaj, że prowadzone na tym portalu działania nie mogą być chaotyczne i przypadkowe. Poświęć czas na to, by przygotować strategię obecności w social media, która będzie spójna ze strategią komunikacji marki. Zastanów się nad stylem fanpage i zaplanuj harmonogram wpisów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co wziąć pod uwagę tworzą […]

07 Cze 2017

Jak kupuje w sieci konsument i jaki to ma wpływ na sklepy internetowe?

Zachowanie konsumenta podczas zakupów w e-sklepie jest odzwierciedleniem reakcji typowych dla użytkowników Internetu, a równocześnie wynika ze specyfiki platform sprzedaży online. Przyjrzyjmy się obu tym obszarom i zastanówmy się, jak przełożyć wiedzę na temat zachowania konsumenta na zwiększoną sprzedaż i popularność Twojej platformy eCommerce. Od kiedy tylko Internet stał się popularnym medium, a więc we […]

08 Mar 2017

Klient docelowy – jak go określić?

Jeśli istniałby tylko jeden czynnik, który decydowałby o sukcesie Twojego biznesu, byłaby to prawdopodobnie znajomość docelowej grupy klientów – ich zainteresowań, obaw i zwyczajów zakupowych. Co do tego nie ma wątpliwości. Jednak przedsiębiorcom bardzo często sporo trudności nastręcza odnalezienie takiej grupy. „Celem marketingu jest uczynienie sprzedaży zbyteczną. Celem jest poznać i zrozumieć klienta tak dobrze, […]

10 Sty 2017

Idealna karta produktu krok po kroku

90 sekund – tyle trwa podjęcie decyzji zakupowej przez użytkownika Twojego sklepu internetowego. Prawidłowo skonstruowana karta produktu pomoże mu dokonać szybkiej i właściwej decyzji. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego dobrze zaprojektowana karta produktu jest tak ważna. Z jakich elementów powinna składać się karta produktowa. Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu kart produktowych. 1. Karta […]

04 Sty 2017

Jakie są opcje uruchomienia wersję RWD w Sote?

Co to jest RWD? RWD – Responsive Web Design – technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. przeglądarki, smartfonów czy tabletów. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach komputerów typu desktop, jak i na urządzeniach mobilnych. Grafikę […]

07 Lis 2016

Facebook sprzedaje – mamy na to dowody!

Jeszcze w 2012 roku marketerzy negowali możliwości sprzedażowe tej platformy społecznościowej – np. General Motors wycofało budżet reklamowy, przeznaczony na Facebooka. Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że portal społecznościowy Marka Zuckenberga sprzedaje. Z artykułu dowiesz się m.in. Jakie elementy sprzedają i wspierają cały proces sprzedażowy na Faceboooku. Wszystkiego o formatach reklamowych na Facebooku idealnych […]

10 Paź 2016

Reklama na Facebooku krok po kroku cz. 3

W poprzednich artykułach przedstawiliśmy możliwe cele, które możesz osiągnąć poprzez reklamę na Facebooku oraz sposoby targetowania. Teraz czas na praktyczne wskazówki dotyczące formatów reklamowych oraz tworzenia do nich tekstów i grafik. Z artykułu dowiesz się m.in.: W których miejscach mogą się wyświetlać Twoje reklamy. Co to jest dark post, reklama karuzelowa, dynamiczna reklama produktowa. Czym […]

10 Paź 2016

Reklama  na Facebooku krok po kroku cz. 1

Reklama na Facebooku to dla właścicieli sklepów internetowych najskuteczniejszy i najprostszy sposób dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. W pierwszym artykule z cyklu omawiamy możliwe cele optymalizacji kampanii reklamowej w tym portalu społecznościowym oraz modele rozliczeń. Z artykułu dowiesz się m.in. Według jakich celów możemy optymalizować naszą kampanię reklamową na Facebooku. Jak działa system aukcyjny, […]

15 Sie 2016

Zacznij promować swój sklep na Instagramie – 4 przydatne wskazówki

Reklama tekstowa powoli odchodzi w zapomnienie. Żyjemy w świecie kultury obrazkowej, stąd obecnie największy nacisk kładzie się na reklamę wizualną. Instagram to przydatne narzędzie, które pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Z tego artykułu dowiesz się: Czym jest Instagram i jak z niego korzystać. Dlaczego warto promować sklep na Instagramie. Jak pozyskać subskrybentów. […]

12 Cze 2016

Wszystko co powinieneś wiedzieć o angażowaniu użytkowników na Facebooku

Założyłeś już fanpage na Facebooku i stworzyłeś strategię działania? Najwyższy czas poznać tajniki angażowania społeczności. Dzięki poniższym informacjom dotrzesz z właściwym komunikatem do jeszcze większej liczby fanów. Z artykułu dowiesz się m.in. Co to jest edge rank i zasięg na Facebooku. Co zrobić, by Twoje posty docierały do jeszcze większej liczby użytkowników. Jak tworzyć angażujące […]

01 Cze 2016

4 portale społecznościowe, które powinien znać każdy przedsiębiorca e-commerce

Według badań aż 86% polskich sprzedawców e-commerce korzysta przynajmniej z jednego portalu społecznościowego. Czy jednak w pełni wykorzystują jego potencjał? W tym przypadku statystyki są nieco słabsze. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie są wady i zalety poszczególnych portali społecznościowych w kontekście sklepów internetowych. Z których ważnych funkcji na Facebooku przeznaczonych dla e-commerce nie korzystają […]

10 Kwi 2016

Reklama na Facebooku krok po kroku cz. 2

Żadne inne reklamy nie dają takich możliwości doboru grupy docelowej jak Facebook Ads. Dzięki m.in. pikselowi Facebooka możemy wrócić do odbiorcy, który odwiedzał nasz sklep i oglądał konkretny produkt, z jeszcze bardziej spersonalizowanym komunikatem. Z artykułu dowiesz się m.in.: Jakie standardowe grupy odbiorców można wybrać w Menadżerze reklam. Co oznaczają pojęcia Custom Audiences, Lookalike Audiences. […]

16 Lis 2015

Podstawowe różnice w interpretowaniu danych w Google Analytics

Dane na koncie Analytics łatwo jest błędnie zinterpretować ze względu na wiele podobnych określeń występujących w różnych raportach. Kliknięcia a sesje Istnieje zasadnicza różnica między kliknięciami (np. w raportach AdWords) a sesjami (np. w raportach Odbiorcy). Kolumna Kliknięcia w raportach wskazuje, ile razy reklamy zostały kliknięte przez użytkowników, a Sesje pokazują liczbę unikalnych sesji zainicjowanych […]

27 Sty 2015

7 narzędzi, z których powinieneś korzystać

Jeśli Twoje działania w sieci mają być skuteczne, musisz dysponować narzędziami, które pozwolą Ci je zmierzyć i zważyć. Z czego warto korzystać?

13 Sty 2015

Blog firmowy w sklepie internetowym

Blogi firmowe najczęściej kojarzą nam się z pasjonatami i specjalistami z danej branży, np. sportowcami, podróżnikami, fashionistkami czy finansistami. Po cóż zatem mielibyśmy go zakładać, jeśli prowadzimy e-sklep z biżuterią czy kosmetykami? W końcu biznes to biznes i jeśli ktoś ma kupić kolczyki to po prostu je kupi. Otóż nic bardziej mylnego. Blog może stać […]

28 Gru 2014

Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form

Atrakcyjne treści, których celem jest zwrócenie uwagi klientów oraz pozyskanie ich przychylności i lojalności względem marki, mogą przybierać różne formy. To, jaką z nich wybierzemy, zależy od różnych czynników: miejsca, w jakim najwięcej czasu spędza nasza grupa docelowa, charakteru informacji, jakich poszukuje, formy przekazu, jaką preferuje. Jakiego contentowego haka możemy zastosować na naszych klientów?

17 Gru 2014

Co to jest SEO PR i dlaczego jest taki ważny?

SEO PR to działania, które łączą narzędzia PR-owców i specjalistów od SEO w celu zbudowania pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów. Dzięki dobremu PR-owi zoptymalizowane treści trafiają do odbiorców, a dzięki optymalizacji tekstów dystrybuowane materiały są lepiej widoczne w Google.

11 Gru 2014

Kanały dystrybucji tekstów, czyli nie tylko blog firmowy

Blog firmowy to obok strony firmowej pierwsze miejsce, o jakim myślimy, gdy chcemy opublikować swoje materiały: informacje dotyczące nowego produktu, nagrody, jaką otrzymała marka, poradę dla klientów czy nowinkę techniczną.

21 Lis 2014

7 pomysłów na prowadzenie bloga firmowego

W czasach, gdy to kontent jest królem i to on w dużej mierze decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania, blogi firmowe wyrastają jak grzyby po deszczu. W jaki sposób wyróżnić się w tym tłumie?

14 Paź 2014

Trzy mity, które pomogą Ci osiągnąć marketingowy sukces

Znasz marki Apple, Coca-Cola i Milka? Na pewno. Najprawdopodobniej niejednokrotnie piłeś napój w szklanej butelce i zajadałeś się czekoladą w fioletowym opakowaniu. Być może masz też w domu laptopa czy tablet z charakterystycznym znaczkiem w kształcie ugryzionego jabłka.

07 Paź 2014

5 powodów, dla których warto zainwestować w storytelling

Nie od dziś wiadomo, że w procesie kupowania nie zawsze chodzi o logikę i przemawiające do rozumu argumenty. A w zasadzie nigdy nie chodzi tylko o nie. Oczywiście są klienci dla których liczą się przede wszystkim liczby, dane, fakty. Ale szerokie grono konsumentów swoje zakupowe decyzje podejmuje w oparciu o impuls, emocje. Nie wybiera tylko […]

12 Wrz 2014

7 powód dlaczego WordPress to dobra platforma do stworzenia bloga

Blog to idealne narzędzie do budowania wizerunku firmy, promowania jej produktów, pozyskiwania klientów. Jeśli nie chcesz pozostać w tyle za konkurencją i jesteś gotowy na to, by poświęcić swój czas na publikowanie wartościowych treści w sieci, musisz rozpocząć od początku,

05 Wrz 2014

Skąd czerpać zdjęcia na blogi?

Strona internetowa, fanpage na Facebooku lub innej stronie społecznościowej, blogi – wszystkie te miejsca, wymagają od marki zamieszczania nie tylko unikatowych treści, ale również sprzężonych z nimi zdjęć. Rzecz jasna, dobrej jakości, ciekawych, przykuwających uwagę.

28 Sie 2014

Banner blindness jedna z przyczyn, dla których warto inwestować w content marketing.

Reklama z roku na rok traci na skuteczności. Nachalne oferty, przeładowane efektami bannery, atakujące zewsząd plakaty, załączające się samoistnie filmiki sprawiają, że odbiorca przestaje reagować.

28 Lip 2014

10 portali i blogów, które powinieneś czytać

Wiedzy na dany temat poszukiwać można na różne sposoby. Czasami prowadzimy działania przypadkowe, mając nadzieję, że uda nam się trafić na coś cennego. Czasem kierujemy się opinią znajomych, znanym nazwiskiem lub innymi czynnikami. Co i kogo czytać i słuchać w przypadku marketingu internetowego?

20 Lip 2014

Niestandardowy dział o firmie. Jak się wyróżnić?

Zakładka „O nas”. Dla jednych to strona, której nikt nie odwiedza i na którą po prostu nie warto tracić czasu. Albo, którą się ma, bo tak trzeba. Ale wtedy tworzy się ją w oparciu o popularny szablon. Dla innych, i tych jest znacznie mniej, to zakładka, którą warto dobrze przemyśleć. Bo ma w sobie potencjał.

25 Cze 2014

Jak prowadzić bloga firmowego? Kilka przydatnych wskazówek

Myślisz o założeniu lub poważnym usprawnieniu firmowego bloga. Podpowiemy Ci, co zrobić, by był on chętnie czytany, pracował na wizerunek Twojej marki i trafiał do osób, na których Ci zależy.

17 Cze 2014

9 zalet prowadzenia firmowego bloga

Prowadzisz już firmowego bloga? Jeśli nie, powinieneś bardzo poważnie o tym pomyśleć. Dlaczego? Bo poświęcając zaledwie pół godziny dziennie, możesz zyskać naprawdę sporo: lojalnych klientów, darmową reklamę i mocniejszą pozycję marki.

02 Cze 2014

Nie zapominaj o Pandzie i Pingwinie!

Google nie ustaje w wysiłkach, by wyniki wyszukiwania uczynić bardziej efektywnymi. Ową efektywność definiuje przede wszystkim jako zdolność do zwracania najbardziej użytecznych wyników na zapytania użytkowników.

15 maja 2014

Inbound marketing

Żyjemy w czasach rewolucji w metodach komunikowania się z klientem. W teorii oznacza to przejście od outbound marketingu do inbound marketingu. W praktyce porzucenie tradycyjnych chwytów służących pozyskaniu klienta i zastąpienie ich działaniami, które ortodoksyjny marketingowiec uznałby za mocno wywrotowe.

11 maja 2014

Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową?

Ignorowanie sfery wirtualnej w działaniach biznesowych dziś jest już praktycznie niemożliwe. Sklepy stacjonarne masowo migrują do Internetu, marki tworzą strony wizerunkowe i poszerzają swoje pole działania, wykorzystując narzędzia content marketingu.

07 maja 2014

Content marketing – dlaczego warto?

W czasach gdy tradycyjne formy promowania firmy i pozyskiwania klientów są coraz mniej efektywne, koniecznością staje się sięganie po nowe narzędzia marketingowe. Jednym z nich jest content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, które są atrakcyjne dla odbiorców.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM