Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form

28 grudnia 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form
Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form

Atrakcyjny content, którego celem jest zwrócenie uwagi klientów oraz pozyskanie ich przychylności i lojalności względem marki, może przybierać różne formy. To, jaką z nich wybierzemy, zależy od różnych czynników: miejsca, w jakim najwięcej czasu spędza nasza grupa docelowa, charakteru informacji, jakich poszukuje, formy przekazu, jaką preferuje. Jakiego contentowego haka możemy zastosować na naszych klientów?

Artykuły

To pierwsza, podstawowa i przy okazji najprostsza w realizacji forma contentu. Artykuły możemy zamieszczać na stronie internetowej firmy (w strefie wiedzy), na blogu lub też wysyłać do mediów jako informację prasową. Czego mogą dotyczyć takie artykuły? Bardzo dobrze sprawdzają się materiały o charakterze poradnikowym. Co ważne, można je zastosować niemal w każdej branży, poczynając od kwiaciarni (Co zrobić, by kwiaty cięte jak najdłużej zachowały świeżość?), skończywszy na producencie drzwi (Czym pielęgnować drzwi wykonane z różnych materiałów?). Artykuł może dotyczyć również nowości, np. pojawienia się urządzenia najnowszej generacji czy też być swego rodzaju kompendium wiedzy na dany temat (5 rzeczy, których nie wiedziałeś o parodontozie).

Zalety:

Unikatowa treść jest obecnie w cenie. Lubi ją wujek Google, a to pozwala poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Wady:

Jeśli to ma działać, treść musi być naprawdę ciekawa i zawierać informacje, których klienci nie znajdą w innych miejscach.

Artykuł content marketing

Raporty

Raporty to materiały cieszące się coraz większą popularnością. Powód? Niecierpliwy, mający niewiele czasu internauta nie lubi szukać, porównywać, a w raporcie ma wszystko co najważniejsze: dane, wyniki badań, wypowiedzi specjalistów, informacje dotyczące danego tematu. Co więcej, treści zostają zaprezentowane w ciekawej graficznie formie.

Zalety:

Sporo unikatowych informacji w jednym miejscu to produkt bardzo pożądany przez klientów.

Wady:

Dane wymagają badań, a stworzenie solidnego opracowania z wypowiedziami ekspertów – dużej ilości czasu.

Newsletter

To najszybszy sposób, by podzielić się z klientami ważnymi informacjami: powiedzieć im o promocji w sklepie, poinformować o pojawieniu się nowej kolekcji czy po prostu dać sygnał, że na blogu zamieściłeś nowy artykuł, który może ich zainteresować. Warto jednak pamiętać, by tego narzędzia nie stosować zbyt często do dystrybucji samych artykułów, gdyż odbiorcy mogą zacząć go ignorować.

Zalety:

Docierasz do osób, które są naprawdę zainteresowane Twoimi produktami oraz wiedzą, jaką posiadasz (w końcu zgodzili się na dodanie do newslettera). Idealny sposób, by klientom przekazać informacje o promocji czy nowym produkcie.

Wady:

Jeśli newsletter nie będzie dobrze przygotowany (mało interesujący temat, nadmiar informacji,), klikalność może okazać się znikoma.

Grafika i zdjęcia

Content to nie tylko treść, ale też np. grafiki prezentujące zalety produktu czy też zdjęcia z akcji sponsorowanych przez daną markę. Ciekawe, zabawne materiały wizualne to idealny haczyk na osoby należące do pokolenia obrazkowego.

Zaleta:

W sieciach społecznościowych bardzo łatwo zaistnieć. Jeśli stworzymy naprawdę oryginalną i chwytliwą grafikę rozejdzie się ona w mgnieniu oka. A, jak dobrze wiemy, im więcej osób klika i udostępnia, tym więcej osób widzi, a im więcej osób widzi, tym większa szansa na pozyskanie nowych fanów.

Wady:

Internauci lubią unikatowe grafiki i dobrej jakości zdjęcia. A to wymaga kreatywności, czasu i umiejętności.

Infografika

To połączenie treści i grafiki. Ten rodzaj contentu pozwala na zaprezentowanie w przystępnej formie danych statystycznych (np. na temat zanieczyszczenia powietrza w Polsce), wyników badań czy różnic pomiędzy dwoma elementami (np. sposobami produkcji).

Zalety:

W czasach, gdy nie czytamy a przeglądamy i mamy naprawdę niewiele czasu, infografika jest idealnym rozwiązaniem. Przekazuje najważniejsze informacje szybko i w atrakcyjnej formie.

Wady:

By ją stworzyć, potrzebne są umiejętności graficzne. Nie jest w stanie pogłębić danego tematu.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman