Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form | INTLE

Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form

|Prowadzenie bloga firmowego|Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form

Atrakcyjny content, którego celem jest zwrócenie uwagi klientów oraz pozyskanie ich przychylności i lojalności względem marki, może przybierać różne formy. To, jaką z nich wybierzemy, zależy od różnych czynników: miejsca, w jakim najwięcej czasu spędza nasza grupa docelowa, charakteru informacji, jakich poszukuje, formy przekazu, jaką preferuje. Jakiego contentowego haka możemy zastosować na naszych klientów?

Artykuły

To pierwsza, podstawowa i przy okazji najprostsza w realizacji forma contentu. Artykuły możemy zamieszczać na stronie internetowej firmy (w strefie wiedzy), na blogu lub też wysyłać do mediów jako informację prasową. Czego mogą dotyczyć takie artykuły? Bardzo dobrze sprawdzają się materiały o charakterze poradnikowym. Co ważne, można je zastosować niemal w każdej branży, poczynając od kwiaciarni (Co zrobić, by kwiaty cięte jak najdłużej zachowały świeżość?), skończywszy na producencie drzwi (Czym pielęgnować drzwi wykonane z różnych materiałów?). Artykuł może dotyczyć również nowości, np. pojawienia się urządzenia najnowszej generacji czy też być swego rodzaju kompendium wiedzy na dany temat (5 rzeczy, których nie wiedziałeś o parodontozie).

Zalety:

Unikatowa treść jest obecnie w cenie. Lubi ją wujek Google, a to pozwala poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Wady:

Jeśli to ma działać, treść musi być naprawdę ciekawa i zawierać informacje, których klienci nie znajdą w innych miejscach.

Artykuł content marketing

Raporty

Raporty to materiały cieszące się coraz większą popularnością. Powód? Niecierpliwy, mający niewiele czasu internauta nie lubi szukać, porównywać, a w raporcie ma wszystko co najważniejsze: dane, wyniki badań, wypowiedzi specjalistów, informacje dotyczące danego tematu. Co więcej, treści zostają zaprezentowane w ciekawej graficznie formie.

Zalety:

Sporo unikatowych informacji w jednym miejscu to produkt bardzo pożądany przez klientów.

Wady:

Dane wymagają badań, a stworzenie solidnego opracowania z wypowiedziami ekspertów – dużej ilości czasu.

Newsletter

To najszybszy sposób, by podzielić się z klientami ważnymi informacjami: powiedzieć im o promocji w sklepie, poinformować o pojawieniu się nowej kolekcji czy po prostu dać sygnał, że na blogu zamieściłeś nowy artykuł, który może ich zainteresować. Warto jednak pamiętać, by tego narzędzia nie stosować zbyt często do dystrybucji samych artykułów, gdyż odbiorcy mogą zacząć go ignorować.

Zalety:

Docierasz do osób, które są naprawdę zainteresowane Twoimi produktami oraz wiedzą, jaką posiadasz (w końcu zgodzili się na dodanie do newslettera). Idealny sposób, by klientom przekazać informacje o promocji czy nowym produkcie.

Wady:

Jeśli newsletter nie będzie dobrze przygotowany (mało interesujący temat, nadmiar informacji,), klikalność może okazać się znikoma.

Grafika i zdjęcia

Content to nie tylko treść, ale też np. grafiki prezentujące zalety produktu czy też zdjęcia z akcji sponsorowanych przez daną markę. Ciekawe, zabawne materiały wizualne to idealny haczyk na osoby należące do pokolenia obrazkowego.

Zaleta:

W sieciach społecznościowych bardzo łatwo zaistnieć. Jeśli stworzymy naprawdę oryginalną i chwytliwą grafikę rozejdzie się ona w mgnieniu oka. A, jak dobrze wiemy, im więcej osób klika i udostępnia, tym więcej osób widzi, a im więcej osób widzi, tym większa szansa na pozyskanie nowych fanów.

Wady:

Internauci lubią unikatowe grafiki i dobrej jakości zdjęcia. A to wymaga kreatywności, czasu i umiejętności.

Infografika

To połączenie treści i grafiki. Ten rodzaj contentu pozwala na zaprezentowanie w przystępnej formie danych statystycznych (np. na temat zanieczyszczenia powietrza w Polsce), wyników badań czy różnic pomiędzy dwoma elementami (np. sposobami produkcji).

Zalety:

W czasach, gdy nie czytamy a przeglądamy i mamy naprawdę niewiele czasu, infografika jest idealnym rozwiązaniem. Przekazuje najważniejsze informacje szybko i w atrakcyjnej formie.

Wady:

By ją stworzyć, potrzebne są umiejętności graficzne. Nie jest w stanie pogłębić danego tematu.

Oceń post
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Prowadzenie bloga firmowego

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Oceń post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman