Reklama  na Facebooku krok po kroku cz. 1

Reklama na Facebooku to dla właścicieli sklepów internetowych najskuteczniejszy i najprostszy sposób dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. W pierwszym artykule z cyklu omawiamy możliwe cele optymalizacji kampanii reklamowej w tym portalu społecznościowym oraz modele rozliczeń.

Z artykułu dowiesz się m.in.

  • Według jakich celów możemy optymalizować naszą kampanię reklamową na Facebooku.
  • Jak działa system aukcyjny, na którym opiera się Facebook Ads.
  • Co to jest CPC, CPM i Konwersja.

Cel też jest ważny!

Choć właścicieli e-sklepów do Facebook Ads przyciągają przede wszystkim szerokie możliwości wyboru grupy docelowej, to warto pamiętać, że nie tylko ten parametr pozwala osiągnąć sukces. Równie ważne jest wyznaczenie mierzalnych celów i wybranie takiego typu reklam, które są w stanie je osiągnąć. Przy określaniu celów warto korzystać z narzędzia Menadżera reklam, który jest dostępny z poziomu Twojego konta osobistego.

Oto 11 celów, które możemy osiągnąć poprzez oferowane przez Menadżera reklam formaty reklamowe:

1. Promuj posty.

Jeśli chcesz uruchomić kampanię, która ma celu zaangażowanie użytkowników lub zwiększeniu zasięgu Twoich treści postaw na promowanie postów. Ten cel realizowany jest raczej tylko do postów ze zdjęciem.

2. Promuj stronę.

W celu zwiększenia społeczności fanów Twojego profilu postaw na promowanie strony. Z poziomu kreacji reklamy istnieje możliwość przekierowania albo bezpośrednio do fanpage, albo do wybranej zakładki np. z ofertą.

3. Skieruj klientów do witryny.

To właściwy cel jeśli chcesz przekierować użytkowników Facebooka do witryny zewnętrzne np. do Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj! Efektem tego typu reklamy jest Website Click (nie Click).

4. Zwiększ liczbę konwersji.

Konwersja to wszelkie działania użytkowników w naszym sklepie internetowym czyli: transakcje zakupu, rejestracja, dodanie produktu do koszyka etc. Aby móc to osiągnąć musimy na naszej stronie zainstalować piksel konwersji (uzyskamy go w karcie Monitorowanie konwersji w Menadżerze reklam). Monitorowanie konwersji pozwoli nam określić stopę zwrotu z inwestycji w reklamę Facebook Ads. Ten cel możemy osiągnąć poprzez post z linkiem odsyłającym do konkretnego produktu w naszym sklepie internetowym.

5. Promuj aplikację – instalacje.

Jeśli chcemy, by użytkownicy zainstalowali naszą aplikację mobilną lub desktopową.

6. Promuj aplikację – aktywność.

Jeśli chcemy, by użytkownicy zainstalowali aplikację lub wracali do naszej aplikacji. Tego typu cel jest ważny przy aplikacjach, które mają charakter programu lojalnościowego.

7. Dotrzyj do osób w pobliżu firmy.

W przypadku e-sklepów promocja odbioru osobistego dla użytkowników z okolic.

8. Promuj wydarzenie.

Jeśli chcesz uzyskać jak największa liczbę uczestników wydarzenia. Musisz jednak pamiętać, że kliknięcie wzięcia udziału w wydarzeniu nie jest potwierdzeniem realnego uczestnictwa w danym evencie.

9. Promuj ofertę.

Jeśli przygotowałeś specjalną ofertę dla Twoich Klientów. Pamiętaj, by stworzyć jak najprostszy sposób skorzystania z oferty, by osiągnąć wysoką konwersję.

10. Promuj film.

Jeśli chcesz promować Twój film i osiągnąć jak największą liczbę wyświetleń. Film musisz załadować natywnie – z poziomu playera serwisu.

11. Pozyskaj kontakty.

To nowy cel reklamowy, umożliwiający utworzenie formularza, który będzie widoczny dla użytkowników po kliknięciu reklamy. Przekierowując użytkowników do formularza, zaoferujesz im możliwość szybkiej rejestracji, której celem będzie otrzymywanie informacji biznesowych, takich jak newslettery, oferty, cenniki.

Na koniec dodajmy, że w ramach tych celów możesz korzystać z różnych formatów reklamowych, takich jak m.in.: ukryte posty (nie opublikowane na fanpage, pojawiające się w aktualnościach wybranej grupy docelowej), Page Post Link Ad, Multi Product Ad, Video Ad, Page Like Ad. Szerzej omówimy je w kolejnych artykułach.

Jaką formę rozliczeń wybrać?

Wiesz już jakie cele możesz osiągnąć poprzez Facebook Ads, czas na poznanie modelu rozliczania się w tym serwisie. Opiera się on na systemie aukcyjnym, co oznacza, że nasza reklama konkuruje z innymi o dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Cena zależeć więc będzie od liczby reklamodawców, którzy będą kierować swoją reklamę do tego samego targetu. Z poziomu Menadżera Reklam możemy wybrać dwa modele rozliczania się za reklamę:

Model CPC – Cost per click – czyli koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę.
Model CPM – Cost per mile – koszt 1000 wyświetleń.

Określając cenę w tych modelach, deklarujemy kwotę maksymalną. W większości przypadków jest tak, że ta cena za pojedyncze kliknięcie lub 1000 wyświetleń jest niższa od tej przez nas zasugerowanej. Musimy pamiętać, że koszt za kliknięcie może się bardzo różnić w zależności od wybranego celu, grupy docelowej, specyfiki branży.

Na koniec warto zapamiętać, że na cenę reklamy wpływa nie tylko konkurencja reklamodawców, ale też kreacja reklamy. Zadbajmy o to, by była atrakcyjna, czytelna i adekwatna do promowanych przez nas treści. Jeśli przypadnie do gustu naszej grupie docelowej, będzie wyświetlana częściej i w konsekwencji jej koszty będą niższe.


Ecommerce | Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! Czytaj więcej
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla… Czytaj więcej
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać Pratik Dholakiya - jeden z czołowych ekspertów online marketingu - twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM