Moss Decor

Wzrost pozycji oraz ruchu na stronie a podstawowe działania SEO

Są firmy, które rozpoczynają swoją działalność od szukania towaru na sprzedaż. Są też takie, których założyciele mają pasję i chcą się nią po prostu dzielić. Druga wersja pasuje idealnie do firmy Moss Decor, która jest producentem paneli z mchów i roślin ozdobnych, czyli po prostu promuje ideę otaczania się zielenią, nawet w miejscu pracy czy w domu. Firma podjęła z nami współpracę, aby zwiększyć świadomość o marce i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Grupa kreatywnych marketerów INTLE z chęcią podjęła to wyzwanie. Jakie były efekty naszych działań? Zapraszamy na case study, w którym prezentujemy najważniejsze kroki, jakie podjęliśmy podczas pracy nad tym projektem i ich efekty.

Założenia współpracy

Na początku współpracy z klientem – w lipcu 2018 r. – założyliśmy, że regularna optymalizacja strony oraz pozyskiwanie linków z wysokiej jakości portali przyniesie efekty w postaci wzrostu pozycji wybranych fraz kluczowych, czyli zwiększenie ruchu na stronie. A dokładnie to było naszym celem, bo za wyższą popularnością strony idą lepsze wyniki w sprzedaży. 

Wykonane prace 

Każde z zaplanowanych przez nas zadań miało swój cel, który w połączeniu z pozostałymi, miał poprawić wyniki witryny i pozwolić na osiągnięcie widocznego wzrostu w sprzedaży. Jak wyglądała nasza praca?

Audyt SEO 

Pierwszym krokiem było wykonanie audytu SEO, który pozwolił nam wyznaczyć mocne i słabe strony witryny www.mossdecor.pl. Kluczowe obszary, które wzięliśmy pod uwagę to: 

  • Google Search Console – analiza stanu indeksowania strony oraz sprawdzenie czy na stronę nie został nałożony filtr, sprawdzenie duplikatów Meta Tagów,
  • Screaming Frog – analiza duplikatów adresów URL, 
  • Wayback Machine – analiza historii domeny, 
  • Semstorm – analiza słów kluczowych i ich pozycji, na które widoczna była strona www.mossdecor.pl w momencie rozpoczęcia współpracy. 

Przeprowadzenie audytu jest koniecznością, ponieważ pokazuje nam, co warto zmienić na stronie, co działa dobrze, a co przynosi małe efekty i wymaga dodatkowej optymalizacji. W kolejnych miesiącach współpracy takie audyty i następnie optymalizacje przeprowadzamy regularnie, aby w razie potrzeby reagować i wprowadzać konieczne zmiany jak najszybciej. Pozwala to na stałą kontrolę i osiąganie coraz lepszych wyników w pozycjonowaniu.

Optymalizacja tekstowa 

Po wykonaniu audytu SEO i wyborze słów kluczowych skupiliśmy się na optymalizacji tekstowej, która polegała na wdrożeniu: 

  • meta tagów,
  • linkowania wewnętrznego,
  • nagłówków H1–H6,
  • unikalnych treści w postaci bloga firmowego.

To kolejny ważny krok, który jest reakcją na wynik audytu. Mając słowa kluczowe dopasowane do profilu działalności marki i jej konkurencji, można rozpocząć wzmacnianie pozycji strony w Google, co z biegiem czasu prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie. 

Optymalizacja techniczna 

Wykonaliśmy audyt techniczny strony, który pomógł nam określić problemy i błędy związane z jej działaniem. W audycie technicznym zostały wzięte pod uwagę następujące parametry: przekierowania stron, nagłówki, rozmiary grafik, statusy adresów URL. 

W przypadku witryny marki Moss decor największym problemem okazała się duża ilość zdjęć przekraczających rozmiar 300 kB, czego skutkiem było spowolnione działanie strony. Po wdrożeniu optymalizacji technicznej, grafiki umieszczone na stronie zyskały rozmiar poniżej 300 kB. Ten krok pozwolił zoptymalizować witrynę pod kątem szybkości działania, czas jej ładowania znacznie się zmniejszył, co wpłynęło na podniesienie oceny jakości witryny przez Google, a tym samym – jej wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Linkowanie zewnętrzne 

W celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania wdrożyliśmy linkowanie zewnętrzne. Od początku dbaliśmy o to, aby profil linków był dobrze zróżnicowany oraz, co ważne – naturalny. Linki były pozyskiwane z katalogów, blogów oraz for internetowych. Tego typu miejsca, obecnie nie mają dużej wartości, jednak dywersyfikują profil linków, co jest istotne przy pozyskiwaniu odnośników do strony WWW.

W całym procesie linkowania zewnętrznego, uwzględniliśmy również wysokiej jakości zaplecza pozycjonerskie, na które regularnie były tworzone unikalne treści dostosowane do tematyki strony klienta. 

Pozyskiwanie linków jest niezbędnym elementem w prawidłowo przeprowadzonych działaniach SEO. Nie jest to proces łatwy, ponieważ linki kierujące do wybranej witryny muszą pochodzić z odpowiednio dobranych miejsc. Specjalista SEO, bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, wybiera najlepsze miejsca do zamieszczenia linków, tak aby osiągnąć zaplanowane efekty.

Content marketing 

Od początku współpracy tworzyślimy i publikowaśmy 2 artykuły blogowe miesięcznie, z uwzględnieniem wybranych słów kluczowych. Artykuły blogowe posłużyły nam również jako miejsca do linkowania wewnętrznego. Tematy artykułów zostały dopasowane do kwestii, które interesują odbiorców i dobrane tak, aby rozwiązywać problemy i odpowiadać na istotne pytania, na które brakuje odpowiedzi w Internecie. W każdym wpisie zoptymalizowaliśmy: nagłówki, meta znaczniki – Title, Description oraz Keywords (element obecnie pomijany przez Google, jednak mimo to, został wzięty pod uwagę podczas optymalizacji strony), linki, a także teksty alternatywne do zdjęć. Odpowiednio napisane i zoptymalizowane publikacje osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Należy jednak pamiętać, że blog firmowy jest nie tylko jednym z elementów pozycjonowania, a pełni kilka dodatkowych funkcji. Jest on skarbnicą wiedzy dla potencjalnych klientów, którzy szukają informacji o oferowanych produktach. Dzięki temu publikowane treści zdecydowanie wzmacniają autorytet marki wśród odbiorców komunikatów. Na takich działaniach zyskała zarówno firma Moss decor, jak i jej klienci.

Rezultaty 

Stała kontrola nad projektem i optymalizacja jego elementów doprowadziła do znaczącego wzrostu ruchu na stronie. Działania dostosowane do miesięcznego budżetu, pozwoliły osiągnąć następujące efekty: 

  • wzrost liczby użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania o 665,64%.
  • wzrost średniej pozycji monitorowanych fraz – na starcie współpracy (lipiec 2018) średnia pozycji z wziętych pod monitoring fraz wynosiła 50,3, natomiast w lipcu 2019 – 16,5.
  • osiągnięcie pozycji w TOP 10 aż 29 spośród 51 monitorowanych fraz, a 21 z nich pojawiło się w TOP 5 (41% wszystkich monitorowanych fraz)

Podsumowanie

Rok pracy nad rozwojem marki Moss Decor pokazał, że właściwie zaplanowane działania pozycjonerskie oraz Content Marketingowe mogą przynieść zadowalające efekty, w postaci nie tylko wzrostu ruchu na stronie, ale również pozycji fraz kluczowych. 

A co Ty musisz zrobić, żeby osiągnąć takie wyniki? Przede wszystkim dbaj o regularną optymalizację tekstową swojej strony – modyfikuj Meta Tagi, optymalizuj zawartość nagłówków H1–H6, wyeliminuj błędy w kodzie źródłowym oraz co najważniejsze, zadbaj o obecność fraz kluczowych na Twojej stronie internetowej. Prace Link Buildingowe wykonuj zawsze na wysokiej jakości portalach, przekazujących sporą moc SEO. Nie zapomnij również o działaniach Content Marketingowych, dzięki którym zyskasz uwagę nowych klientów

Opis projektu

Zobacz stronę

Indywidualny projekt graficzny

Pełna responsywność

Łatwy w obsłudze panel WORDPRESS

Chcesz z nami pracować?

Napisz do nas
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM