Przechowalnia, Schowek, Dodaj do ulubionych – przydatne rozwiązanie czy zbędna funkcjonalność? | akademia intle 

Akademia INTLE

Bez kategorii

Przechowalnia, Schowek, Dodaj do ulubionych – przydatne rozwiązanie czy zbędna funkcjonalność?

Bez kategorii

17 września 2018

Skoro tutaj trafiłeś, to znaczy, że zastanawiasz się, czy utworzenie schowka w Twoim sklepie ma sens... Już na starcie powiem Ci – tak, ma! Co więcej, są branże, w których schowek jest wręcz niezbędny!
schowek przechowalnia Shoper SOTE

Przykłady?

 

W internetowych sklepach spożywczych schowek pełni funkcję listy zakupów. W sklepach z pasmanterią, krawcowe w schowkach tworzą bazę potrzebnych produktów, a dopiero wtedy, gdy zbierze się ich więcej, składają zamówienie. W sklepach odzieżowych do schowka trafiają rzeczy klientek, które są łowczyniami promocji i czekają na sezonowe promocje. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać… ale co z Twoim sklepem? Na początku trochę teorii, a potem przykłady konkretnych działań. Zapraszam do lektury!

Wyjaśnię Ci teraz, czym w zasadzie jest schowek…

Schowek to miejsce, gdzie Twój klient może przechowywać rzeczy, których momencie nie chce kupić, ale które przypadły mu do gustu lub po prostu jest to osobna zakładka w której nie jest możliwe sfinalizowanie jednak fakt, że nawet po długim czasie, a niekiedy nawet na zupełnie klient może wrócić do rzeczy, które pozostawił w schowku. Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego nie wystarczy tutaj koszyk?Przecież klient może dodać do niego kilka produktów, ale to wcale nie oznacza, że musi je kupić…

Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego nie wystarczy tutaj koszyk?Przecież klient może dodać do niego kilka produktów, ale to wcale nie oznacza, że musi je kupić…

Wyobraź sobie sytuację, że sprzedajesz koraliki do robienia biżuterii. Zestaw, z którego stworzy wymarzoną bransoletkę. Przegląda produkty, podoba jej się wiele wzorów, więc dodaje je do koszyka. Jednak chcąc sfinalizować zamówienie widzi, że nie wszystkie do siebie pasują i usuwa te zbędne. Ostatecznie płaci tylko za te, których potrzebuje. W tym momencie, produkty, które również jej się podobały idą w zapomnienie.


W przypadku, kiedy w sklepie działa schowek, sytuacja ta będzie wyglądać zupełnie inaczej. Klientka doda koraliki do przechowalni, a dopiero później, te, które jej się najbardziej podobają, przeniesie do koszyka. Pozostałe koraliki, które wybrała, wciąż pozostaną w pamięci sklepu. W tym przypadku będzie mogła wrócić do nich w dowolnym momencie, kiedy uzna, że chce zrobić drugą bransoletkę. Co więcej, może produkty, które pozostawiła w schowku ją zainspirują i postanowi zakupić od razu zestaw na drugą bransoletkę?

Dlaczego jeszcze powinieneś udostępnić klientom przechowalnię?

# Twój klient może powrócić do zapisanych produktów nawet na innym urządzeniu.

Wyobraź sobie, że przeglądasz produkty w pracy. Jednak obawiasz się, że proces sfinalizowania zamówienia będzie zbyt długi i nie daj Boże szef przyłapie Cię na buszowaniu po Internecie…. Wyjście z tej sytuacji będzie proste, jeżeli w sklepie zastosowano przechowalnię. W schowku przygotujesz „listę zakupów”, a w domu po prostu sfinalizujesz transakcję. Tego typu rozwiązanie ma również sens, kiedy kompletujesz zamówienie korzystając z sieci publicznej. Na pewno Ty i Twoi klienci wiecie, że dokonywanie płatności w takich okolicznościach nie jest wskazane.

# Schowek, może być jednym z Twoich narzędzi marketingowych.

Będę z Tobą szczera. Osobiście nie lubię, kiedy ktoś narzuca mi konieczność rejestracji, w momencie, gdy chcę skorzystać ze schowka.


ALE


Jeżeli jednak wiążą się z tym odpowiednie korzyści, uważam sytuację za wartą przemyślenia. Zastanawiasz się, jakie korzyści przekonają Twojego klienta do pozostawienia adresu e-mail w zamian za możliwość przeniesienia produktów do schowka? Wspomnę chociażby o możliwości powrotu do produktów na dowolnym urządzeniu i w dowolnym czasie. Może przekona go również bieżący dostęp do informacji o aktualnych promocjach. Przechowalnia jest więc dla Ciebie fantastyczną opcją, usprawniającą pozyskiwanie maili. Nowe adresy e-mail = nowe grono odbiorców, które możesz informować o promocjach.

Informuj swoich klientów o profitach płynących z korzystania z przechowalni po zarejestrowaniu. To świetny sposób na pozyskanie maili klientów, a tym samym odbiorców, do których możesz skierować informację o promocjach.

# Umożliwiając swoim klientom korzystanie ze schowka, sprawiasz, że kampania skierowana do tych, którzy porzucili swoje koszyki jest lepiej zoptymalizowana, a tym samym tańsza.

Jeżeli wśród Twoich klientów są osoby, które wchodzą do sklepu tylko po to, aby się zainspirować lub sprawdzić dostępny asortyment, jednak i tak planują dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym, schowek jest właśnie dla Ciebie. To rozwiązanie dzięki któremu zaoszczędzisz sporo pieniędzy.
Pamiętaj: reklama kierowana do osób, które porzuciły swoje koszyki jest jedną z bardziej rentownych. Wprowadzając do sklepu schowek sprawisz, że do koszyka będą dodawane tylko te produkty, które faktycznie ktoś zamierzał kupić.

Zdecydowałeś się na schowek. Co dalej?

  • Udostępnij swoim klientom możliwość dodawania produktów do schowka bez konieczności rejestracji. Wykorzystując korzyści płynące z posiadania konta w Twoim sklepie, spróbuj ich jednak przekonać do pozostawienia swoich danych.
  • Projektując kartę produktu, zadbaj o to, aby przycisk przenoszący produkty do schowka nie przyćmił tego, który nawołuje do zakupu. W końcu prowadzisz sklep po to, aby sprzedawać, a nie po to, by pełnił funkcję katalogu.
Spójrz na nasze
rozwiązanie. Opcję “Dodaj do schowka” zamieściliśmy poniżej sekcji akcji – czyli w przestrzeni drugorzędnej dla
klienta. Co za tym idzie, w pierwszej kolejności skupi się ona na komunikacie “Dodaj do koszyka”, opatrzonym
odpowiednią ikoną.

Pamiętaj: tu też istotne są emocje. O jakich emocjach piszę? Możesz wybierając odpowiednią nazwę schowka. Wyrażenia „schowek”, ulubionych” bardzo dobrze znamy… a gdybyś nazwał schowek skrytką życzeń? Pamiętaj, że wszystko, co w jakiś sposób nacechowane jest zapamiętujemy lepiej.

Poinformuj klienta o tym, jak długo jego produkty będą dostępne w powróci do Twojego sklepu, nie spotka go niemiłe rozczarowanie. “Ten produkt będzie tu na Ciebie czekał przez X dni” pojawi się po dodaniu schowka.

Doceń klientów, którzy założyli w Twoim sklepie konto i dodają produkty schowków. Co jakiś czas wyślij do nich wiadomość (newsletter) z kodem przekona ich do zakupu rzeczy przechowywanych w schowku. Możesz promocję na produkty, które są często dodawane do schowków – może to cena jest powodem? Jesteś zdecydowany na zorganizowanie takiej obniżonych cenach koniecznie poinformuj swoich klientów – wyślij do nich wiadomość!

Shoper – nie może być prościej!

Jeżeli jesteś właścicielem sklepu na oprogramowaniu Shoper, możesz przechowalni. Jej minusem jest to, że klienci mogą korzystać z niej tylko Mam jednak dla Ciebie fantastyczną wiadomość. Schowek Shoper’a ma możesz podglądać w panelu, jakie produkty klienci dodają do swoich skorzystasz? To dla Ciebie fantastyczna podpowiedź, gdy wybierasz promocją. Dodatkowo, możesz zastanowić się, dlaczego Twoi klienci od bardzo cenny feedback, który jesteś w stanie przekuć na wzrost sprzedaży.

SOTE

W sklepach SOTE schowek dostępny był w wersji 4 i 5. Aktualna wersja nie wyposażona w tą funkcjonalność. W zamian jednak, w najnowszej 7.4.6, wydłużono czas przetrzymywania produktów dodanych do koszyka zapomnij zatem o aktualizacji sklepu SOTE do najnowszej wersji. Jesteś właścicielem sklepu SOTE i chciałbyś wprowadzić schowek do straconego -nasi programiści mogą go dla Ciebie zaprojektować! Odziedź https://www.gal-art.pl/ i sprawdź jak działa stworzony przez nas.

Czy po tym co napisałam, zdecydowałeś się udostępnić schowek swoim masz wątpliwości? Określ zatem, w jakich okolicznościach Twoi klienci sprzedajesz produkty, których zakup wymaga dłuższego zastanowienia? ocenisz to, czy w Twoim sklepie schowek będzie przydatny. Pamiętaj rozwiązania korzystają najwięksi gracze, tacy jak Empik czy Zalando, a od się uczyć!

Chcesz dodać schowek do swojego sklepu? A może zależy Ci na jakiejś innej funkcjonalności? Skontaktuj się z nami – razem znajdziemy rozwiązanie, które na pewno będzie przydatne dla Twoich klientów!

Avatar

Autorem tekstu jest:

Kategorie: Bez kategorii

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Kliknij tutaj

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
23 Sie 2019

6 kroków do dobrze zoptymalizowanego artykułu na blogu firmowym

Poznaj 6 etapów, które pozwolą Ci szybko zoptymalizować blogową publikację. Zyskasz pewność, że blog przyniesie Ci zamierzone efekty jakościowe oraz poprawi pozycję Twojej witryny. Dodatkowo cały proces zostanie usprawniony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

29 maja 2019

7 cech skutecznej karty produktu w ecommerce

Rola karty produktu w e-commerce Podstawowym celem karty produktu jest przekonanie użytkownika, aby dodał produkt do koszyka (a następnie go kupił). To nadrzędna rola tego ekranu. Karta produktu ma też cele drugorzędne. Pamiętaj, że nie zawsze użytkownikowi podoba się produkt, który aktualnie ogląda. Jeśli chciałby zobaczyć inny, to karta produktu powinna mu to umożliwić (na przykład przez wyświetlanie podobnych produktów […]

15 Cze 2019

Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? A może przed Tobą konieczność ponownego przemyślenia swojej strategii sprzedażowej w Sieci? W obu przypadkach czeka Cię wspaniałe wyzwanie. Tworzenie jednej platformy, na którą zaprosisz zarówno kogoś, kto lubi zapachy, kto szuka zwięźle podanych informacji, kto zachwyca się kolorami, jak i kogoś, kto pochłania ciekawe opowieści z całą pewnością jest wyzwaniem.

05 Cze 2019

Dlaczego m-commerce to Twój priorytet

Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez smartfony i komputery w Twoim sklepie?  Z mojego doświadczenia, a także badań przeprowadzonych np. przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Gemius, prawie 60% kupujących w Internecie wykorzystuje do tego smartfony (E-commerce w Polsce 2018). Dotyczy […]

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM