POZYSKIWANIE – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o ruchu na mojej stronie i jego źródle z Google Analytics

Aktualizacja: 01 lutego 2022

|Analityka i Strategia Marketingowa|POZYSKIWANIE – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o ruchu na mojej stronie i jego źródle z Google Analytics
POZYSKIWANIE – Czego (i gdzie) mogę dowiedzieć się o ruchu na mojej stronie i jego źródle z Google Analytics

Aby otworzyć raport Zachowania:
1. Zaloguj się na konto Google Analytics
2. Wejdź do odpowiedniego widoku
3. Wybierz kartę Raportowanie
4. Na pasku nawigacyjnym Raport wybierz kolejno: Pozyskiwanie

Raporty Pozyskiwanie pozwalają zorientować się, jak użytkownicy docierają do Twojej witryny oraz jak często pobierają i instalują Twoją aplikację. Możesz też używać ich do analizy ruchu – czy są to odwiedziny bezpośrednie czy pochodzące z wyszukiwarki – i skuteczności poszczególnych kampanii marketingowych w przyciąganiu użytkowników.

Ogółem

clipboard001

W tym podstawowym widoku raportów Pozyskiwanie mamy przedstawione wszystkie najważniejsze informacje w postaci diagramów i słupków.

W górnym lewym rogu przedstawiono w postaci „tortu” podział kanałów, z których pochodzi ruch na stronie. Obok przedstawiono wykresy z sesjami oraz konwersjami w danym czasie.
Poniżej przedstawiono diagram w postaci słupków gdzie możemy zobaczyć połączenie 3 wymiarów w jednym miejscu gdzie do kanałów (zostały powtórzone również kolorystycznie z diagramu kołowego) przyporządkowano:

Pozyskiwanie

  • ilość sesji
  • procent nowych sesji
  • ilość nowych użytkowników

Zachowanie

  • współczynnik odrzuceń
  • ilość stron na sesję
  • średni czas trwania sesji

Konwersje

  • współczynnik konwersji celu
  • realizacje celu
  • wartość celu

Cały ruch

Kanały

1111
W tym miejscu zobaczysz wszystkie źródła ruchu (kanały) wraz z najważniejszymi parametrami, takimi jak powyżej.
Kanały to źródło miejsca, z którego bezpośrednio pochodzi ruch związany z treściami na naszej stronie.

Cały ruch – diagramy

Raport Diagramy przedstawia nam takie same dane jak poprzedni raport Kanały ale w postaci diagramu. Diagram podzielono na kolorowe prostokąty którym oprócz wielkości przyporządkowano kolory od ciemno różowego (najmniej wejść przez kanał) po ciemno zielony (najwięcej wejść przez kanał).

Cały ruch – źródło/medium

clipboard03

Raport ten przedstawia wymiar, który łączy w sobie wymiary Źródło(konkretne miejsce z którego pozyskaliśmy ruch na naszą stronę) i Medium (rodzaju kanału, który dostarczył nam użytkowników).

W widoku tym, jak w poprzednich, pokazane są:

Pozyskiwanie

  • ilość sesji
  • procent nowych sesji
  • ilość nowych użytkowników

Zachowanie

  • współczynnik odrzuceń
  • ilość stron na sesję
  • średni czas trwania sesji

Konwersje

  • współczynnik konwersji celu
  • realizacje celu
  • wartość celu

Cały ruch – witryny odsyłające

clipboard05

Raport ten przedstawia listę kampanii odsyłających AdWords lub utworzonej przez użytkownika kampanii niestandardowej.

AdWords

Widok ten oraz wszystkie możliwe raporty:

  • Kampanie
  • Diagramy
  • Słowa kluczowe
  • Wyszukiwane słowa
  • Pory dnia
  • Końcowe adresy URL AdWords

Będą widoczne dopiero po spięciu konta Google Analytics z kontem Google Adwords (osobny artykuł).

Search console

Widok z raportami dostępny po spięciu konta Google Analytics z Google Search console (osobny artykuł)

Strony docelowe

clipboard07

Raport obrazuje strony, przez które użytkownicy weszli do naszej witryny.

Kraje

clipboard08

Raport obrazujący kraje, z których pochodzą wizyty.

Urządzenia

clipboard09

W tym raporcie znajdziemy dane z jakiego urządzenia korzystał użytkownik: komputer, tablet lub telefon komórkowy.

Zapytania

clipboard10

Najbardziej interesujący raport, który prezentuje faktyczne zapytanie w wyszukiwarce, które wywołało wyświetlenia naszej witryny.

Sieci społecznościowe

Ogółem

clipboard11

W tym podstawowym widoku raportów Sieci społecznościowe mamy przedstawione wszystkie najważniejsze informacje w postaci diagramów i słupków.
W górnym lewym rogu przedstawiono w postaci kółek podział kanałów social media (sieci społecznościowych np.: facebook lub G+), z których pochodzi ruch na stronie. Obok przedstawiono wykresy z sesjami oraz konwersjami w danym czasie.
Poniżej możemy wybrać czy chcemy prześledzić dane odnośnie sieci społecznościowych, udostępniany URL czy użyte wtyczki społecznościowe.

Odesłania z sieci

clipboard12

W tym raporcie możemy sprawdzić dane o zaangażowaniu (Odsłony, Śr. czas trwania sesji, Strony/sesja) dla ruchu z poszczególnych sieci społecznościowych. Wskaźniki te pokazują, które sieci społecznościowe przynoszą ruch najwyższej jakości.
Dane pokazane w formie wykresu są dodatkowo domyślenie porównane z wszystkimi sesjami na naszej witrynie w danym czasie.

Strony docelowe

clipboard13

Raport ten prezentuje adresy URL treści społecznościowych – adresy URL/treści, które były omawiane podczas działania społecznościowego. Inaczej mówiąc są to treści /adresy URL, które były udostępniane, klikane lub w inny sposób następowało zaangażowanie odnośnie treści prowadzące do wizyty w naszym serwisie.
Klikając w poszczególne adresy zobaczymy dokładnie w jakich kanałach social media następowało największe zaangażowanie.
Dane pokazane w formie wykresu są dodatkowo domyślenie porównane z wszystkimi sesjami na naszej witrynie w danym czasie.

Konwersje

clipboard14

Raport ten pozwala określić wartość sieci społecznościowych. Pokazuje on całkowitą liczbę konwersji i wartość pieniężną konwersji, które zaszły dzięki odesłaniom z każdej sieci.

Wtyczki

clipboard15

Zakładka ta prezentuje listę wtyczek społecznościowych i ich udział w przejściach i innych zaangażowaniach poprzez te wtyczki zainstalowane na naszej stronie.
Jeżeli nie używamy żadnych wtyczek – ten widok będzie pusty.

Przepływ użytkowników

clipboard16

Raport ten jest podobny do innych podobnych pokazujących przepływ użytkowników w naszej witrynie. Ten konkretnie pokazuje przepływ użytkowników ze stron społecznościowych przedstawia początkowe ścieżki, po których przemieszczają się w naszej witrynie użytkownicy z sieci społecznościowych. Pokazuje na przykład czy podczas kampanii promującej określony produkt, użytkownicy z danej sieci społecznościowej trafili do Twojej witryny ze stron tych produktów oraz czy przechodzili do innych części witryny, czy też od razu ją opuszczali.

Kampanie

Wszystkie kampanie

clipboard17

Pokazuje listę wszystkich kampanii AdWords, innych kampanii płatnych (np. CPC) oraz kampanii niestandardowych utworzonych przez użytkownika.

W widoku tym pokazane są:

Pozyskiwanie

  • ilość sesji
  • procent nowych sesji
  • ilość nowych użytkowników

Zachowanie

  • współczynnik odrzuceń
  • ilość stron na sesję
  • średni czas trwania sesji

Konwersje

  • współczynnik konwersji celu
  • realizacje celu
  • wartość celu

Płatne słowa kluczowe

clipboard18

Widok ten przedstawia listę słów kluczowych przez które nastąpiło przejście na naszą stronę. Tytuł jest mylny z dwóch powodów. Prezentowane są tutaj nie tylko płatne słowa kluczowe ale również te bezpłatne (za które z różnych przyczyn nie musieliśmy płacić). Po drugie nie chodzi tylko o słowa kluczowe ale również o nazwy naszych banerów i reklam przez które użytkownicy trafili do naszego serwisu.

Bezpłatne słowa kluczowe

clipboard19

Raport ten przedstawia bezpłatne słowa kluczowe za pomocą których użytkownicy przeszli do naszej witryny. Są to tak zwane organiczne wejścia z wyszukiwarek, które dzięki pozycjonowaniu pokazują naszą witrynę jak najwyżej w wynikach wyszukiwanie na określone hasła.

Analiza kosztów

2222

Raport ten pozwala na kompleksową analizę kosztów związanych z reklamą w internecie. Aby go używać należy jednak wcześniej połączyć się danymi o takich kosztach lub je importować. Jak to zrobić – osobny artykuł.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Google Analytics  – co to jest i jakie ma zastosowanie w analityce internetowej?

Google Analytics  – co to jest i jakie ma zastosowanie w analityce internetowej?

Prowadzenie sklepu internetowego i kampanii marketingowych bez analityki internetowej to błądzenie we mgle. Jeśli poświęcasz sporą część swojego budżetu na SEO, kampanie na Facebooku czy Google Ads, to powinieneś wiedzieć, jaki wpływ na konwersję ma każdy z tych kanałów. generują lepszy zysk, czy inne opuszczane są natychmiast, a może w Twoim sklepie internetowym największym problemem są porzucane koszyki? Bez analityki internetowej możesz nie być świadomy powyższych problemów. Najpopularniejszym i darmowym narzędziem do weryfikacji ruchu i zachowania użytkowników na stronie jest Google Analytics. Zatem, co to jest Google Analytics, jakich danych może dostarczyć i dlaczego warto z niego korzystać? Przeczytaj!

czytaj dalej

Jak szybko i tanio usprawnić sklep dzięki wyciąganiu właściwych wniosków z badań UX

Jak szybko i tanio usprawnić sklep dzięki wyciąganiu właściwych wniosków z badań UX

W małym sklepie internetowym delikatne zmiany w UX niewiele zmienią. Aby faktycznie podnieść konwersję, trzeba zlokalizować duże, istotne problemy, a następnie je rozwiązać. Dobra informacja jest taka, że da się to zrobić stosunkowo niskim kosztem. W tym artykule pokażę, jak możesz samodzielnie znaleźć krytyczne błędy w UX sklepu internetowego

czytaj dalej

Jak sprawdzić, jak działa konkurencja

Jak sprawdzić, jak działa konkurencja

Budowanie strategii komunikacji marki warto zacząć od początku, czyli od analizy rynku, konkurencji i oceny swoich dotychczasowych działań. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że Twoje projekty wejdą na wyższy poziom, wyróżnią się na tle innych i trafią w oczekiwania grupy docelowej.

czytaj dalej

Jak sprawdzić, czy influencer nadaje się do współpracy?

Jak sprawdzić, czy influencer nadaje się do współpracy?

Marki przeznaczają coraz większe środki na realizację akcji z popularnymi blogerami czy instagramerami. Niestety tam, gdzie są duże pieniądze, tam też sporo osób szuka okazji do zarobku, niekoniecznie uczciwego. Dziś podpowiem, jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami i jak dobrze zweryfikować influencera, zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie z nim współpracy.

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman