Aktualizacja: 01 lutego 2022
Aby otworzyć raport Zachowania:
1. Zaloguj się na konto Google Analytics
2. Wejdź do odpowiedniego widoku
3. Wybierz kartę Raportowanie
4. Na pasku nawigacyjnym Raport wybierz kolejno: Pozyskiwanie
Raporty Pozyskiwanie pozwalają zorientować się, jak użytkownicy docierają do Twojej witryny oraz jak często pobierają i instalują Twoją aplikację. Możesz też używać ich do analizy ruchu – czy są to odwiedziny bezpośrednie czy pochodzące z wyszukiwarki – i skuteczności poszczególnych kampanii marketingowych w przyciąganiu użytkowników.
W tym podstawowym widoku raportów Pozyskiwanie mamy przedstawione wszystkie najważniejsze informacje w postaci diagramów i słupków.
W górnym lewym rogu przedstawiono w postaci „tortu” podział kanałów, z których pochodzi ruch na stronie. Obok przedstawiono wykresy z sesjami oraz konwersjami w danym czasie.
Poniżej przedstawiono diagram w postaci słupków gdzie możemy zobaczyć połączenie 3 wymiarów w jednym miejscu gdzie do kanałów (zostały powtórzone również kolorystycznie z diagramu kołowego) przyporządkowano:
Pozyskiwanie
Zachowanie
Konwersje
Kanały
W tym miejscu zobaczysz wszystkie źródła ruchu (kanały) wraz z najważniejszymi parametrami, takimi jak powyżej.
Kanały to źródło miejsca, z którego bezpośrednio pochodzi ruch związany z treściami na naszej stronie.
Cały ruch – diagramy
Raport Diagramy przedstawia nam takie same dane jak poprzedni raport Kanały ale w postaci diagramu. Diagram podzielono na kolorowe prostokąty którym oprócz wielkości przyporządkowano kolory od ciemno różowego (najmniej wejść przez kanał) po ciemno zielony (najwięcej wejść przez kanał).
Cały ruch – źródło/medium
Raport ten przedstawia wymiar, który łączy w sobie wymiary Źródło(konkretne miejsce z którego pozyskaliśmy ruch na naszą stronę) i Medium (rodzaju kanału, który dostarczył nam użytkowników).
W widoku tym, jak w poprzednich, pokazane są:
Pozyskiwanie
Zachowanie
Konwersje
Cały ruch – witryny odsyłające
Raport ten przedstawia listę kampanii odsyłających AdWords lub utworzonej przez użytkownika kampanii niestandardowej.
Widok ten oraz wszystkie możliwe raporty:
Będą widoczne dopiero po spięciu konta Google Analytics z kontem Google Adwords (osobny artykuł).
Widok z raportami dostępny po spięciu konta Google Analytics z Google Search console (osobny artykuł)
Strony docelowe
Raport obrazuje strony, przez które użytkownicy weszli do naszej witryny.
Kraje
Raport obrazujący kraje, z których pochodzą wizyty.
Urządzenia
W tym raporcie znajdziemy dane z jakiego urządzenia korzystał użytkownik: komputer, tablet lub telefon komórkowy.
Zapytania
Najbardziej interesujący raport, który prezentuje faktyczne zapytanie w wyszukiwarce, które wywołało wyświetlenia naszej witryny.
Ogółem
W tym podstawowym widoku raportów Sieci społecznościowe mamy przedstawione wszystkie najważniejsze informacje w postaci diagramów i słupków.
W górnym lewym rogu przedstawiono w postaci kółek podział kanałów social media (sieci społecznościowych np.: facebook lub G+), z których pochodzi ruch na stronie. Obok przedstawiono wykresy z sesjami oraz konwersjami w danym czasie.
Poniżej możemy wybrać czy chcemy prześledzić dane odnośnie sieci społecznościowych, udostępniany URL czy użyte wtyczki społecznościowe.
Odesłania z sieci
W tym raporcie możemy sprawdzić dane o zaangażowaniu (Odsłony, Śr. czas trwania sesji, Strony/sesja) dla ruchu z poszczególnych sieci społecznościowych. Wskaźniki te pokazują, które sieci społecznościowe przynoszą ruch najwyższej jakości.
Dane pokazane w formie wykresu są dodatkowo domyślenie porównane z wszystkimi sesjami na naszej witrynie w danym czasie.
Strony docelowe
Raport ten prezentuje adresy URL treści społecznościowych – adresy URL/treści, które były omawiane podczas działania społecznościowego. Inaczej mówiąc są to treści /adresy URL, które były udostępniane, klikane lub w inny sposób następowało zaangażowanie odnośnie treści prowadzące do wizyty w naszym serwisie.
Klikając w poszczególne adresy zobaczymy dokładnie w jakich kanałach social media następowało największe zaangażowanie.
Dane pokazane w formie wykresu są dodatkowo domyślenie porównane z wszystkimi sesjami na naszej witrynie w danym czasie.
Konwersje
Raport ten pozwala określić wartość sieci społecznościowych. Pokazuje on całkowitą liczbę konwersji i wartość pieniężną konwersji, które zaszły dzięki odesłaniom z każdej sieci.
Wtyczki
Zakładka ta prezentuje listę wtyczek społecznościowych i ich udział w przejściach i innych zaangażowaniach poprzez te wtyczki zainstalowane na naszej stronie.
Jeżeli nie używamy żadnych wtyczek – ten widok będzie pusty.
Przepływ użytkowników
Raport ten jest podobny do innych podobnych pokazujących przepływ użytkowników w naszej witrynie. Ten konkretnie pokazuje przepływ użytkowników ze stron społecznościowych przedstawia początkowe ścieżki, po których przemieszczają się w naszej witrynie użytkownicy z sieci społecznościowych. Pokazuje na przykład czy podczas kampanii promującej określony produkt, użytkownicy z danej sieci społecznościowej trafili do Twojej witryny ze stron tych produktów oraz czy przechodzili do innych części witryny, czy też od razu ją opuszczali.
Wszystkie kampanie
Pokazuje listę wszystkich kampanii AdWords, innych kampanii płatnych (np. CPC) oraz kampanii niestandardowych utworzonych przez użytkownika.
W widoku tym pokazane są:
Pozyskiwanie
Zachowanie
Konwersje
Płatne słowa kluczowe
Widok ten przedstawia listę słów kluczowych przez które nastąpiło przejście na naszą stronę. Tytuł jest mylny z dwóch powodów. Prezentowane są tutaj nie tylko płatne słowa kluczowe ale również te bezpłatne (za które z różnych przyczyn nie musieliśmy płacić). Po drugie nie chodzi tylko o słowa kluczowe ale również o nazwy naszych banerów i reklam przez które użytkownicy trafili do naszego serwisu.
Bezpłatne słowa kluczowe
Raport ten przedstawia bezpłatne słowa kluczowe za pomocą których użytkownicy przeszli do naszej witryny. Są to tak zwane organiczne wejścia z wyszukiwarek, które dzięki pozycjonowaniu pokazują naszą witrynę jak najwyżej w wynikach wyszukiwanie na określone hasła.
Analiza kosztów
Raport ten pozwala na kompleksową analizę kosztów związanych z reklamą w internecie. Aby go używać należy jednak wcześniej połączyć się danymi o takich kosztach lub je importować. Jak to zrobić – osobny artykuł.
Prowadzenie sklepu internetowego i kampanii marketingowych bez analityki internetowej to błądzenie we mgle. Jeśli poświęcasz sporą część swojego budżetu na SEO, kampanie na Facebooku czy Google Ads, to powinieneś wiedzieć, jaki wpływ na konwersję ma każdy z tych kanałów. generują lepszy zysk, czy inne opuszczane są natychmiast, a może w Twoim sklepie internetowym największym problemem są porzucane koszyki? Bez analityki internetowej możesz nie być świadomy powyższych problemów. Najpopularniejszym i darmowym narzędziem do weryfikacji ruchu i zachowania użytkowników na stronie jest Google Analytics. Zatem, co to jest Google Analytics, jakich danych może dostarczyć i dlaczego warto z niego korzystać? Przeczytaj!
W małym sklepie internetowym delikatne zmiany w UX niewiele zmienią. Aby faktycznie podnieść konwersję, trzeba zlokalizować duże, istotne problemy, a następnie je rozwiązać. Dobra informacja jest taka, że da się to zrobić stosunkowo niskim kosztem. W tym artykule pokażę, jak możesz samodzielnie znaleźć krytyczne błędy w UX sklepu internetowego
Budowanie strategii komunikacji marki warto zacząć od początku, czyli od analizy rynku, konkurencji i oceny swoich dotychczasowych działań. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że Twoje projekty wejdą na wyższy poziom, wyróżnią się na tle innych i trafią w oczekiwania grupy docelowej.
Marki przeznaczają coraz większe środki na realizację akcji z popularnymi blogerami czy instagramerami. Niestety tam, gdzie są duże pieniądze, tam też sporo osób szuka okazji do zarobku, niekoniecznie uczciwego. Dziś podpowiem, jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami i jak dobrze zweryfikować influencera, zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie z nim współpracy.
Co mówią o nas klienci