20 listopada 2019
Coraz więcej nastolatków w okresie letnim podejmuje wakacyjną pracę dorywczą lub stara się dorabiać podczas roku szkolnego. Bardzo popularne jest również zakładanie kont oszczędnościowych, na których pociechy mogą odkładać swoje pieniądze, a następnie przeznaczyć je na zakup wymarzonego przedmiotu czy sprzętu. Najmłodsi dysponują więc środkami, które mogą wydać właśnie u Ciebie. Jeśli w swoim sklepie internetowym oferujesz produkty, które spełniają oczekiwania dzisiejszej młodzieży – możesz śmiało starać się o pozyskanie takiego właśnie klienta. Osoby między 16 a 20 rokiem życia bardzo chętnie dokonują zakupów przez Internet, szczególnie wtedy, gdy wiedzą, że mogą w ten sposób wiele zaoszczędzić lub wybierane przez nich produkty są dostępne wyłącznie online.
Nawet jeżeli Twój komunikat trafi do dziecka lub nastolatka, który nie dysponuje własnymi środkami, nie musisz się martwić. Zawsze istnieje szansa na to, że pociecha pokaże Twój produkt rodzicom, którzy mogą uznać, że jest to dobry wybór dla ich dziecka i podejmą decyzję o jego zakupie.
Tak jak już wcześniej wspomniałam, Facebook to portal, na którym najwięcej czasu spędzają dorośli. Dzisiejsza młodzież ma na nim swoje konta, jednak korzysta z nich bardzo rzadko. Dlaczego? Ponieważ nastolatkowie uważają, że FB jest przeżytkiem, a dodatkowo istnieją modniejsze social media, które są teraz bardziej trendy. Poniżej przedstawię więc listę najpopularniejszych wśród dzieci i młodzieży portali.
Instagram to najpopularniejszy portal, na którym nastolatkowie spędzają nawet do kilku godzin w ciągu dnia. Jest bogatą skarbnicą inspiracji, ciekawych zdjęć i ważnych informacji z życia gwiazd, celebrytów czy znajomych. Na IG liczy się wysoka jakość fotografii, profesjonalizm i jak największa liczba followersów, która jest wyznacznikiem popularności. Autorzy tego serwisu idą z duchem czasu i coraz częściej wprowadzają nowe funkcje, z których chętnie korzysta młodzież.
Instastory
Instagram Stories, czyli relacje na bieżąco, to bardzo ważne źródło instagramowej komunikacji. Dodane do Story zdjęcie widoczne jest przez 24 h i pozwala przekazać najważniejsze informacje. Regularne udzielanie się oraz dodawanie postów do relacji sprawia, że marka zyskuje popularność, a młodzież chętnie przegląda jej profil oraz oferowane przez nią produkty bądź usługi. Na Instagramie liczy się jednak przede wszystkim ciekawy pomysł. Tworząc na niego treści, musisz więc pamiętać o tym, że młodzi chcą być zaskakiwani. Śmieszne memy, wyjątkowe grafiki czy nietuzinkowy film to coś, co zdecydowanie przejdzie na Insta. Dobrą formę komunikacji z nastolatkami opracowała popularna krakowska lodziarnia, która wykorzystując relacje, informuje użytkowników o aktualnościach oraz nowościach. Co ważne, posty informujące o smaku dnia, pojawiają się codziennie o tej samej porze. Internauci są więc przyzwyczajeni i wyczekują najnowszej publikacji.
Na Story można informować o wszystkim, pokazywać zalety produktu, wzbudzać w nastolatkach chęć posiadania danego przedmiotu. Najlepsze relacje można zapisać tak, by były widoczne na głównym profilu. 4Swiss – dystrubutor popularnych wśród młodzieży hulajnóg elektrycznych, bardzo często wykorzystuje to źródło komunikacji, tworząc np. testy konkretnego modelu czy pokazując zadowolonych z zakupu klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dokładnie działa ta funkcja, zajrzyj do artykułu Instastories – czym jest i jak je stworzyć? , w którym znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące Instastory.
Instagram TV
Kolejnym ważnym narzędziem na Instagramie jest Instagram TV. Funkcja ta jest bardzo przydatna w momencie, gdy chcesz pokazać swoim odbiorcom zalety swoich produktów lub to, w jaki sposób poprawiają one komfort życia. Prowadząc np. drogerię internetową, możesz tworzyć poradniki, jak używać konkretnych kosmetyków lub tutoriale makijażowe.
Ważne jest to, by znaleźć lukę informacyjną i formę, która spodoba się młodzieży. Po publikacji kilku pierwszych filmików warto dokładnie analizować, jakie treści są chętniej wyświetlane, co można poprawić w kolejnych komunikatach oraz sprawdzać, czy narzędzie to będzie pomocne w tworzeniu ogólnego contentu i strategii prowadzenia social mediów.
Instagram Shop
Zakładając sklep na Instagramie, użytkownicy kilkoma kliknięciami zostają przeniesieni do Twojej witryny, w której mogą dokonać zakupu. Młodzież często korzysta z tej opcji, ponieważ dzięki niej, wszystkie produkty ma wyłożone jak na tacy. Semilac, firma produkująca lakiery hybrydowe, wykorzystuje tę opcję przy niemalże każdym nowo dodanym poście.
Dodanie opcji sklepu na Instagramie jest bardzo proste, dlatego warto poświęcić chwilę na jego założenie. Sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy prezentowane zdjęcie wywoła zachwyt i pragnienie posiadania takich właśnie przedmiotów. Pamiętaj, że młodzież chce być na czasie i pragnie otaczać się modnymi rzeczami, które poprawiają samopoczucie oraz ogólną samoocenę. Staraj się więc tworzyć angażujące posty, przekonujące o tym, że są to produkty typu must have. Nie bądź jednak nachalny i nic nie narzucaj. Nastolatkowie nie znoszą, gdy są do czegoś zmuszani lub ktoś bardzo mocno próbuje wpłynąć na ich decyzję zakupową.
Z YouTuba korzystają zarówno chłopcy, jak i dziewczyny. Jak wiadomo, nastolatkowie szukają wśród filmików głównie recenzji danego sprzętu, porad odnośnie gier komputerowych czy najnowszych nowinek technicznych. Często sprawdzają również sportowe akcesoria czy poradniki. Doskonale wie o tym Adidas, który prowadzi swój własny kanał footballowy. Regularnie zamieszczane są na nim testy gadżetów czy butów oraz prezentacje nowych kolekcji.
Sądząc po ilości subskrypcji, profil ten jest bardzo popularny i chętnie odwiedzany. Wyświetlenia korzystnie wpływają na wizerunek, pozycję rynkową marki oraz sprzedaż.
Dziewczyny na YouTube najczęściej szukają makijażowych poradników, inspiracji oraz informacji o nowych kolekcjach popularnych, prestiżowych marek.
Guess regularnie zamieszcza krótkie filmiki reklamowe, na których pokazuje właśnie młode, pełne energii osoby. W ten sposób wzbudza w młodzieży pewnego rodzaju pożądanie i chęć posiadania modnych markowych ubrań. Mając więc czas, możliwości i pieniądze, warto reklamować się na tym właśnie portalu.
Swego czasu dużą popularnością wśród nastolatków cieszyła się aplikacja Snapchat. Obecnie wypiera ją Instastory, które było wzorowane właśnie na Snapie. Młodzież wciąż jednak korzysta z tego medium, jednak bardzo rzadko przybywają nowi użytkownicy, a starzy powoli wycofują się z aplikacji. Jeśli jednak prowadzisz firmę w branży, w której bardzo ważną rolę odgrywa pokazywanie firmy czy produkcji “od kuchni”, spróbuj swoich sił na Snapchacie. Pamiętaj jednak, że jego hasłem przewodnim jest “żyj chwilą”. Filmiki czy zdjęcia publikowane na profilu muszą być więc autentycznie, niepozowane, spontaniczne. Tylko takie materiały przejdą i będą chętnie oglądane. Jeśli jednak prowadzisz profil na Instagramie, skup się właśnie na nim. W Instastory drzemie o wiele większy potencjał, niż w powoli odchodzącym do przeszłości Snapie.
W ostatnim czasie wielkim hitem wśród młodzieży jest aplikacja Tik Tok, w której można publikować spontaniczne filmiki i podkładać pod nie ulubione oraz pasujące do przekazu piosenki. Najczęściej korzystają z niej osoby w przedziale wiekowym 13-18 lat, dlatego jeśli zależy Ci na komunikacji z taką grupą odbiorców – koniecznie załóż konto na Tik Toku lub podejmij pracę z influencerami, którzy będą reklamować Twoją markę. O efektywnej promocji na Tik Toku wiedzą osoby odpowiedzialne za marketing mBanku. Niedawno stworzona została wyjątkowa kampania banku, podczas której Tiktokerzy i Tiktokerki dzielili się swoimi wrażeniami na temat konta dla młodych. Akcja stała się bardzo popularna i prawdopodobnie przyniosła duże zyski.
Działając w aplikacji, należy pamiętać o tym, by dostosować prezentowane treści do najmłodszych. Żaden nastolatek nie będzie przecież zainteresowany kredytem hipotecznym czy długoterminową lokatą. Należy więc dokładnie przeanalizować, czego potrzebuje młodzież i które przedmioty czy usługi można jej zaoferować.
Kolejnym portalem, z którego chętnie korzystają osoby w młodym wieku jest Tumbrl. Z jego pomocą można tworzyć strony przypominające fotoblogi lub prezentacje zdjęć. Warto wykorzystać go więc do prezentacji swoich produktów. Należy jednak zadbać o to, by grafiki były bardzo ciekawe oraz by cechowały się wysoką jakością i nietuzinkowym wyglądem. Dobrze zaprojektowana kampania na Tumbrl sprawi, że młodzież zostanie zainspirowana i z chęcią rozważy decyzję o zakupie danych przedmiotów. Portal ten wykorzystuje do promocji m.in. marka Burberry, oferująca luksusową odzież, kosmetyki i akcesoria.
Podobnie działa Calvin Klein.
Portal ten oferuje wiele możliwości i można tworzyć na nim ciekawe aranżacje przyciągające potencjalnych klientów. Chcąc jednak trafić do najmłodszych odbiorców, należy dokładnie przemyśleć content i publikowane treści. Przed rozpoczęciem działalności, warto opracować strategię i spójny wygląd profilu.
Jeśli prowadzisz bloga firmowego i zależy Ci na jego promocji, przemyśl założenie firmowego konta na Reddit i/lub DDOB. Z pierwszego portalu korzystają głównie chłopcy, z drugiego natomiast dziewczyny. Na Reddit możesz wstawiać linki do swoich artykułów z różnych dziedzin. Strona ta jest bazą najnowszych informacji o różnej tematyce. Chwytliwym tytułem bądź ciekawą grafiką w łatwy sposób można zainteresować odbiorców i zwiększyć swój zasięg oraz klikalność. Na DDOB warto publikować linki do wpisów z branży beauty. Skrót DDOB to angielskie Daily Dose of Beauty. Klikalne będą tu więc treści na topie, które są chętnie czytane przez dziewczyny w różnym wieku. Kosmetyki, fryzury, stylizacje to kategorie, które cieszą się największą popularnością. Prowadzenie profilu w tych dwóch serwisach jest niezwykle proste. Wystarczy założyć konto, uzupełnić podstawowe dane, wkleić link do wpisu, dodać odpowiednie tagi i wybrać najtrafniejszą kategorię. Codzienne wstawianie np. 1-2 artykułów sprawi, że marka będzie widoczna, a jej grupa odbiorców będzie się regularnie powiększać.
Publikując wpis, warto zadbać o odpowiednie podpięcie linków w treści artykułu. Dzięki temu zainteresowani szybciej trafią na stronę sklepu i chętniej podejmą decyzję o zakupie.
Profile na popularnych wśród nastolatków mediach społecznościowych możesz prowadzić samodzielnie, jeśli tylko masz pomysł na dobry content oraz podstawową wiedzę na temat użytkowania strony. Jeśli jednak nie masz czasu lub wiesz, że nie jesteś w stanie zrozumieć ich mechanizmu, zadbaj o to, by znaleźć osobę obeznaną z portalami. Być może pomocne będzie Twoje nastoletnie dziecko. W końcu prawdopodobnie chociaż słyszał o istnieniu takich stron. Aby jednak mieć wszystko pod całkowitą kontrolą, zadanie komunikacji z najmłodszymi możesz powierzyć jednemu ze swoich pracowników. Niekoniecznie musi to być jednak bardzo młoda osoba. Jednak jeśli zatrudniasz np. studenta czy świeżo upieczonego absolwenta, warto zapytać czy zna portale, które Cię interesują. Jeśli tak – opracujcie wspólnie plan działania. Aktywność na stronach wcale nie musi zajmować wiele czasu. Po opracowaniu strategii wystarczy godzina dziennie, by móc stworzyć interesujące treści, które przyciągną młodzież.
Aby trafić do najmłodszych odbiorców, wystarczy odpowiednio dobrać kanał komunikacji do danego pokolenia. Wiele firm oferuje produkty dla osób w różnym wieku, jednak mając konta firmowe na różnych mediach społecznościowych, są w stanie dotrzeć do każdej grupy wiekowej osobno. Przygotowując treści do publikacji, zwróć uwagę na to, by poruszały one topowe tematy, interesowały młodzież i ją inspirowały. Nie proponuj zbyt poważnych ofert i skup się na potrzebach pokolenia Z. Pamiętaj o regularności, która jest kluczem do sukcesu. Przeglądaj konkurencję, jednak nie kopiuj jeden do jednego ich pomysłów. Nastolatkowie szybko to wyłapią i stracą do Ciebie zaufanie. Postaw więc na oryginalność, eksperymentuj i przyj do przodu.
Tworząc więc ciekawe posty, które będą interesować odbiorców, możesz zdobyć ruch na swojej stronie, zaciekawić potencjalnego klienta marką czy produktem oraz budować wzajemne relacje oparte na zaufaniu i wiarygodności. Założenie i prowadzenie profilu biznesowego jest całkowicie darmowe. Dodatkowo płatne są jedynie reklamy, dzięki którym Twoje treści dotrą do konkretnej grupy odbiorców. Z poziomu konta firmowego dostępny jest wgląd do statystyk, dzięki którym dowiesz się m.in. jaka jest łączna ilość wyświetleń Twoich postów, ile osób kliknęło w link do strony ...
Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...
Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?
Chociaż brzmi jak współczesna bajka, ta historia wydarzyła się naprawdę, a jej bohaterem jest Mariusz Bernat – założyciel firmy Eco&Fit. Mariusz postawił na profesjonalizm także w kwestii dalszego rozwoju swojej marki, decydując się na współpracę z INTLE. Pewnie pomyślisz, że są przecież produkty, które same się sprzedają? No cóż, zazwyczaj tylko tak nam się wydaje.
Co mówią o nas klienci