Zasady tworzenia skutecznego landing page

Aktualizacja: 19 maja 2021

|Pozycjonowanie - SEO|Zasady tworzenia skutecznego landing page
Zasady tworzenia skutecznego landing page

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, gdzie „wyląduje” Twój potencjalny klient po kliknięciu w reklamę, jaką zamieściłeś w sieci? I co zobaczy? Być może nie, a przecież to od zawartości strony docelowej zależy, czy klient zachowa się tak, jakbyś sobie tego życzył.

W sieci nie brak reklam z linkami, które zamiast do promowanego produktu czy usługi prowadzą na stronę główną firmy. Klient, który liczył na więcej informacji na temat kursu językowego z niespodzianką lub promocyjnych cen wiertarek, trafia na home’a i czuje się całkowicie zdezorientowany. Jeśli Twoja propozycja naprawdę go zaciekawiła i jest zdeterminowany, być może kliknie jeszcze w parę boxów w poszukiwaniu tego, o czym mówiła reklama. Najprawdopodobniej jednak przycisk wstecz będzie jego pierwszą reakcją na rozczarowanie, jakie mu zafundowałeś. Zatem jak zrobić landing page i czym kierować się przy jego tworzeniu?

Daj to, co obiecałeś

Reklama to zawsze jakaś obietnica: zniżki, dodatkowej niespodzianki, większej ilości w tej samej cenie. Landing page musi spełniać obietnicę, jaką złożyłeś potencjalnemu klientowi. I, co najważniejsze, dawać mu więcej informacji. W końcu to właśnie dlatego internauta klika w link.

Nie rozpraszaj uwagi

Na landing page’u użytkownik ma wykonać określone zadanie: kupić produkt czy zapisać się do newslettera. Powinieneś zatem usunąć z niego wszystkie elementy, które mogą rozpraszać uwagę klienta i odciągać go od podjęcia ostatecznej decyzji. Jeśli reklama dotyczyła darmowej wysyłki, ze strony docelowej internauta powinien się dowiedzieć jak długo obowiązuje akcja i czy jest ona obwarowana jakimiś warunkami (konieczność dokonania zakupu na określoną kwotę czy zapłaty przelewem). Jeśli oferta dotyczyła zniżki na dany produkt, link powinien przekierowywać na stronę tego konkretnego produktu w sklepie internetowym.

Pamiętaj o zasadach webwritingu

Tworząc stronę docelową, pamiętaj o tym, w jaki sposób zachowuje się użytkownik sieci. Internauta szybko się nudzi, nie czyta tekstu, ale go przegląda, reaguje na wypunktowania czy pogrubienia. Bardzo ważne jest zatem nie tylko to, co napiszesz na landing page’u, ale też to, w jaki sposób to napiszesz. Pamiętaj o mocnym nagłówku, w którym pojawi się słowo kluczowe. Jeśli tekst oferty jest dłuższy, podziel go na krótkie akapity poprzedzone śródtytułami, zastosuj punktatory, pogrubienia czy wyliczenia. Dzięki temu, tekst będzie dla odbiorcy bardziej czytelny i zrozumiały.

Wskaż korzyści

Reklama zainteresowała klienta. Landing page ma go przekonać, że warto było kliknąć w reklamę. Najskuteczniejszym sposobem będzie wskazanie korzyści wynikających z zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Jeśli zatem Twój klient „wylądował” na stronie z kurtką górską nie pisz o technologiach, rodzaju materiału czy dodatkowych funkcjach, ale o bezpieczeństwie (jakie zapewniają odblaski), ochronie przed deszczem i wiatrem (jakie daje technologia) czy szybkiemu odprowadzaniu potu (za które odpowiada materiał).

Nawołuj do działania

Wykonanie określonego zadania przez użytkownika to najważniejszy cel landing page’a. I musisz zrobić wszystko, by akcja została podjęta. A nawet najbardziej przekonujący opis produktu i najbardziej atrakcyjna cena na nic się nie zdają, jeśli na stronie nie pojawi się przycisk: kup teraz czy odbierz kupon rabatowy. Pamiętaj zatem, by umieścić je w kluczowym miejscu i odpowiednio wyeksponować.

Bądź mobilny

Coraz więcej osób robi zakupy, wykorzystując do tego celu tablet czy smartfon. Nie możesz bagatelizować tej grupy. Zadbaj zatem o responsywną stronę docelową.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman