Konfiguracja sklepu Sote krok po kroku

Założyliśmy sklep w systemie SOTE. To dopiero początek. Aby móc skutecznie sprzedawać w internecie musimy nasz sklep zindywidualizować oraz zapełnić produktami.

Sklep SOTE otrzymujemy z wgranymi już przykładowymi danymi oraz wstępnie skonfigurowanym szablonem. Aby nadać sklepowi naszych indywidualnych, firmowych cech, musimy zmienić lub wypełnić „kilka” rzeczy.

Logo

Zaczynamy od zmiany logo.

Z menu Konfiguracja wybieramy Edycja grafiki i klikamy.

clipboard01

Zostaniemy przeniesieni do listy tematów gdzie musimy wybrać aktywny temat z listy propozycji.

clipboard02

Domyślnie wybrany będzie temat, który wybraliśmy podczas zamawiania sklepu.
Klikamy po lewej stronie w nazwę tematu.

clipboard03

Zostajemy przeniesieni do opcji edycji graficznych wybranego tematu.

clipboard04

Klikamy w zakładkę Konfiguracja grafiki. W zakładce konfiguracja grafiki, na samej górze mamy opcje do załadowania własnego logo. Klikamy w przycisk „wybierz plik” i z naszego dysku wybieramy logo naszego sklepu.

clipboard09

W dolnym prawym rogu klikamy „zapisz” i możemy sprawdzić jak nasze nowe logo prezentuje się na stronie sklepu.

clipboard08

 

Strony informacyjne

Czas napisać strony informacyjne. Standardem jest już, że sklep posiada strony O nas, Regulamin, Dostawa, Płatność, Polityka prywatności oraz Kontakt.

Z menu Marketing wybieramy Informacje.

clipboard10

Po kliknięciu przekieruje nas do strony gdzie możemy dodawać oraz edytować istniejące strony informacyjne.

clipboard11

Aby dodać nową stronę informacyjną klikamy w przycisk „dodaj” w dolnym prawym rogu.

clipboard11a

Ukarze nam się edytor gdzie wypełniamy Tytuł strony, Treść strony oraz wybieramy rodzaj strony informacyjnej.

clipboard12

Po utworzeniu strony musimy link do niej gdzieś umiejscowić . Klikamy w nazwę nowoutworzonej strony i przechodzimy do jej edycji.
Klikamy w zakładkę Dołącz do grupy linków i wybieramy grupę w której chcemy umieścić naszą stronę.

clipboard15

Klikamy „zaznaczone” i wybieramy „dodaj do grupy” – klikamy OK.

111
Jeżeli nie mamy jeszcze utworzonej żadnej grupy linków to wracamy z powrotem do strony Informacje w sekcji Marketing. Klikamy w zakładkę Grupy linków

clipboard15

Klikamy przycisk „dodaj” w prawym dolnym rogu.

clipboard11a

Wpisujemy nazwę grupy linków oraz określamy czy ma się wyświetlać tylko w nagłówku, tylko w stopce czy w obu miejscach.

clipboard16

Kolejne strony informacyjne i grupy linków gdzie będą się wyświetlać tworzymy w sposób analogiczny do opisanego powyżej.

Kategorie

Kolejną rzeczą jest ustalenie oraz stworzenie kategorii w jakich będziemy sprzedawać nasze produkty. Nazewnictwo oraz drzewko hierarchii naszych kategorii to kwestia bardzo indywidualna i zależy w dużym stopniu od wybranej przez nas branży. Dlatego skupimy się tylko na sposobie tworzenia kategorii w sklepie SOTE bez zbędnego zagłębiania się w metodykę ich powstawania.

W menu Oferta klikamy na Kategorie.

clipboard17

Zostaliśmy przeniesieni do menagera kategorii.

clipboard18

Wpisujemy Nazwę drzewa i klikamy „dodaj” po prawej stronie.

clipboard19

Następnie niżej wybieramy utworzone drzewo i klikamy dodaj, wpisujemy kategorie dla naszego drzewa.

clipboard21

Po utworzeniu kategorii możemy dla każdej z nich utworzyć w analogiczny sposób podkategorie.
Gdy już mamy gotowe drzewo kategorii czas przypisać produkty dla poszczególnych kategorii (o ile mamy już stworzone jakieś karty produktów – patrz tworzenie karty produktu)
Klikamy w nazwę kategorii/podkategorii i wciskamy przycisk „edytuj” na górze.

clipboard22

Na pierwszej stronie możemy przypisać grafiki oraz opis dla danej kategorii.

clipboard23

Ale na razie klikamy w zakładkę przypisz produkty.

clipboard24

Tutaj z listy produktów wybieramy i zaznaczamy te, które chcemy przyporządkować dla danej kategorii. Wybór następuję poprzez zaznaczenie „checkbox’a” i kliknięciu w przycisk na dole „zaznaczone” – „dodaj do kategorii”. W ten sposób dodaliśmy wybrane produkty do edytowanej kategorii.

clipboard25

W analogiczny sposób postępujemy z pozostałymi kategoriami oraz podkategoriami na naszym sklepie.

Producenci

Dodając produkty do sklepu na pewno zauważyliście opcję Producenci. Dane producentów można dodawać w dowolnej chwili ale najlepiej zrobić to jak najwcześniej, zanim dodamy znaczną ilość produktów do naszego sklepu.

W menu Oferta wybieramy Producenci

clipboard26

Ukarze nam się lista producentów.

222

Na stronie Producenci klikamy w przycisk „dodaj” po prawej stronie.

clipboard11a

Na karcie dodawania nowego producenta uzupełniamy pola Nazwa, Opis oraz wybieramy logo danego producenta. Klikamy „zapisz” na dole i już mamy utworzoną kartę producenta.

clipboard28

Grupy produktów

Możemy utworzyć grupy produktów. Grupy produktów tworzy się do celów marketingowych aby komunikować w ten sposób różnego rodzaju promocje lub informacje, które produkty są nowe w sklepie lub polecane.

W menu Marketing wybieramy Grupy produktów.

clipboard29

Po pojawieniu się strony

clipboard30

klikamy „dodaj” po prawej stronie.

clipboard11a

Wpisujemy Nazwę, określamy Typ oraz ilość prezentowanych produktów. Możemy dodać etykietę oraz własne obrazki.

clipboard31

Klikamy przycisk „zapisz” i po powrocie do listy grup produktów poprzez edycje nowoutworzonej grupy, możemy przypisać do niej produkty (w analogiczny sposób jak przypisywaliśmy produkty do kategorii).

Banery reklamowe

Możemy również dodać banery na naszą stronę główną. Taka forma reklamy skutecznie przykuwa uwagę odbiorców dlatego warto umieszczać tam przekazy o wyjątkowych promocjach lub tym co nas wyróżnia spośród innych sklepów.

Banery możemy dodać klikając w menu Marketing w link banery.

clipboard32

Zostaniemy przeniesieni do listy banerów.

clipboard33

Baner tworzymy klikając „dodaj” po prawej stronie.

clipboard11a

Po przejściu do strony konfiguracyjnej banneru, wystarczy tylko zaznaczyć czy ma się on pojawiać tylko w wersji desktop, w wersji responsywnej lub obu. Dodajemy zdjęcia – banery dla obu form prezentowania strony i baner reklamowy mamy właściwie gotowy. Możemy jeszcze opcjonalnie dodać opis alternatywny do banera oraz link prowadzący do strony po kliknięciu w baner.

clipboard34

clipboard35

Produkty

Mając tak skonfigurowany sklep możemy przystąpić do dodawania produktów.

Jak dodawać produkty – osobny artykuł.

Po dodaniu produktów do sklepu przyszedł czas na ich konfigurację oraz sposoby prezentacji na sklepie.

W menu Konfiguracja wybieramy konfiguracja produktów.

clipboard36

Tutaj wśród wielu opcji najważniejsze to:

  • formy sortowania produktów
  • sposoby wyświetlania cen
  • ilości produktów na stronie
  • opcje prezentacji produktów
  • funkcje koszyka

clipboard37

clipboard38

Zaznaczone wyżej opcje radzimy pozostawić domyślnie wypełnione na początek. Jedynie gdy nasza sprzedaż odbiega w jakiś sposób od standardowych (np. sprzedaż tylko dla firm – wtedy klikamy prezentację ceny netto) powinniśmy zagłębić się w te funkcje.

Kolejna zakładka w konfiguracja produktów to Rozmiary, która służy do dodawania rozmiarów dla naszych produktów. Klikamy w nią i przenosi nas do, na razie, pustej strony.

clipboard39

Jeżeli nie sprzedajemy nic posiadającego rozmiary lub tworzymy osobno produkt dla każdego z rozmiarów, możemy pominąć ta część. W przeciwnym wypadku klikamy przycisk „dodaj”.

clipboard11a

Wypełniamy opcje takie jak Nazwa (obowiązkowo), Szerokość, Wysokość oraz Głębokość (opcjonalnie) i klikamy „zapisz” po prawej.

clipboard40

Tak oto utworzyliśmy nowy rozmiar dla naszych produktów.

clipboard41

Kolejną możliwością jest konfiguracja sposobu wyświetlania produktów. Te bardzo zaawansowane opcje znajdziemy w menu Konfiguracja – Prezentacja produktów.

clipboard42

Na początek radzimy jednak pozostawić wartości domyślne.

333

Skrzynka pocztowa

Na sam koniec pozostaje nam ustawiać skrzynkę pocztową z jakiej będziemy komunikować się z klientami i z jakiej będą wychodziły maile ze sklepu do klientów.

Aby skonfigurować pocztę dla naszego sklepu w menu konfiguracja wybieramy link Obsługa poczty.

clipboard43

Zaczynamy od dodania serwera/ów pocztowych. W tym celu wchodzimy w zakładkę Serwery pocztowe

clipboard44

i klikamy „dodaj” po prawej stronie.

clipboard11a

Po wypełnieniu wszystkich pól klikamy „zapisz” i wracamy do listy serwerów.

clipboard46

Domyślnie w sklepie SOTE załadowana jest lista najpopularniejszych serwerów pocztowych oraz dedykowany sote.

clipboard45
Po skonfigurowaniu serwera pocztowego czas aby dodać skrzynkę pocztową. Wracamy do zakładki konta pocztowe

clipboard47

i klikamy „dodaj” po prawej stronie.

clipboard11a

Wybieramy Serwer pocztowy z jakiego chcemy korzystać. Wpisujemy Adres konta, Nazwę konta, Nazwę użytkownika, Hasło do konta. Zaznaczamy czy dana skrzynka ma być Domyślna i czy ma obsługiwać Newsletter.

444

Klikamy „zapisz” i gotowe.

Pozostaje nam już tylko ustawić teksty w mailach wychodzących do klientów i ewentualnie wgrać atrakcyjny graficznie szablon do tych wiadomości. Aby tego dokonać przechodzimy do zakładki Teksty w mailach.

clipboard49

Tutaj mamy do wyboru kilkanaście predefiniowanych szablonów wiadomości wychodzących do klienta w zależności od statusu. Ponieważ szablony są puste należy wypełnić je indywidualna treścią.
Aby tego dokonać klikamy przycisk „edit” obok wybranego tekstu.

clipboard50

Tutaj możemy wpisać adekwatny do statusu tekst w edytorze tekstowym lub html. Po zakończonej edycji klikamy przycisk „zapisz” w dolnym prawym rogu.

clipboard51
W zakładce Szablon możemy ustawić logo naszego sklepu, które będzie pojawiało się każdorazowo w wiadomościach wychodzących z naszego sklepu. Kolejne opcje to ustawienie indywidualnych kolorów dla:

  • nagłówka
  • stopki
  • ważny kolor
  • ważny link
  • linków

clipboard52
Tak skonfigurowanym sklepem możemy zacząć podbój internetu. Jednak to nie wszystko co oferuje nam system SOTE. Mnogość funkcji oraz integracji pozwala na jeszcze większe pole do rozwoju naszego sklepu o dodatkowe moduły i funkcje.

 


Porady Sote

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! Czytaj więcej
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla… Czytaj więcej
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać Pratik Dholakiya - jeden z czołowych ekspertów online marketingu - twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM