Inbound marketing

Aktualizacja: 01 lutego 2021

|Analityka i Strategia Marketingowa|Inbound marketing
Inbound marketing

Żyjemy w czasach rewolucji w metodach komunikowania się z klientem. W teorii oznacza to przejście od outbound marketingu do inbound marketingu. W praktyce porzucenie tradycyjnych chwytów służących pozyskaniu klienta i zastąpienie ich działaniami, które ortodoksyjny marketingowiec uznałby za mocno wywrotowe.

Porzuć stare chwyty

Tradycyjny marketing zakładał jak najgłośniejsze „mówienie” o firmie jak największej ilości osób. Zadanie to realizowano na kilka sposobów:

  • wysyłając tysiące maili i wykonując tysiące telefonów,
  • rozprowadzając ulotki i informacje,
  • tworząc stronę internetową, która była kalką ulotki reklamowej.

Dlaczego metody te straciły na swojej skuteczności? Z bardzo prostej przyczyny – zmienił się sposób, w jaki ludzie kupują produkty i usługi. Coraz częściej zamiast pójść do sklepu siadamy przed ekranem komputera i szukamy… Tej zmianie nawyków konsumentów musi towarzyszyć zmiana metod marketingowych.

Jeśli nie jesteś co do tego przekonany, odpowiedz sobie na trzy pytania:

  1. Ile razy przeczytałeś mail ofertowy od firmy, której nie znałeś?
  2. Ile razy przeczytałeś informację widniejącą na wręczonej Ci ulotce zanim wrzuciłeś ją do najbliższego kosza?
  3. Ile razy skorzystałeś z oferty przedstawionej Ci przez telemarketera.

Ani razu? My też nie.

Stwórz skuteczny magnes

Zanim klient pojawi się na Twojej stronie internetowej i zachwyci jej treścią oraz interaktywnym charakterem musi jakoś na nią trafić. Szukał będzie zapewne w jednej z przeglądarek, musisz zatem zrobić wszystko, by owe przeglądarki mówiły o Tobie jak najwięcej.

Oto co możesz zrobić, by tak się stało:

Rozpocznij prowadzenie bloga związanego z branżą, do której należy Twoja firma. Zasada jest bowiem prosta: klient chce coś otrzymać zanim zdecyduje się dać coś od siebie (kupi Twój produkt). Twoją kartą przetargową może być specjalistyczna wiedza, którą się z nim podzielisz. Jeśli np. masz sklep z bielizną, możesz pisać o nowych trendach w bieliźnie, dawać rady, jak zatuszować mankamenty sylwetki czy też jak dobrać idealny biustonosz.

Tworzenie wartościowych treści poszukiwanych przez internetowych szperaczy to nie tylko magnes przyciągający klientów. To również sposób na wzmacnianie pozycji marki, pokazanie jej jako partnera godnego zaufania, rozumiejącego potrzeby klientów i odpowiadającego na nie.

Pokaż się w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube czy Twitter. Jeśli udostępniane przez Ciebie treści będą ciekawe i wartościowe użytkownicy sami przekleją je na swoje stronki i zrobią Ci całkowicie darmową reklamę. Zresztą, każdy z nas wie, że recenzja znajomego czy też nieznajomego użytkownika sieci jest bardziej wiarygodna niż artykuł sponsorowany lub reklama.

Bądź niepowtarzalny

Na rynku funkcjonuje mnóstwo firm, które oferują te same co Ty produkty lub usługi? Musisz się jakoś wyróżnić w tym tłumie. Możesz to zrobić na swa sposoby.

Zostań najlepszy w tym, co robisz. Wyspecjalizuj się w wąskiej dziedzinie w swojej branży, zadbaj o najwyższą jakość produktu, a popyt zwiększ zamieniając rynek lokalny na międzynarodowy. Nie będzie to trudne, bo przecież internet nie zna granic.

Znajdź niszę, w której nie będziesz miał konkurencji. Być może początkowo grono odbiorców Twoich produktów nie będzie duże, ale jeśli zaproponujesz nową jakość i to na wysokim poziomie bardzo szybko okaże się, że budzi ona zainteresowanie coraz większej liczby osób. Tak właśnie tworzy się potrzebę.

Zostań szefem centrum

Udało się. Klient trafił na Twoją ofertę i postanowił zajrzeć na stronę. Co jednak zrobić, by chciał tu wrócić? Jak sprawić, by strona internetowa z typu broszurowego przekształciła się w centrum biznesowych spotkań? Wprowadzając rozwiązania umożliwiające klientom stały kontakt z marką:

  • formularz, który pozwoli im na wysłanie zapytania,
  • newsletter – czyli możliwość zapisania się na automatyczne powiadomienia o nowych treściach na stronie i nowej ofercie, które wysyłane są drogą mailową,
  • kanał RSS – to technologia pozwalająca na przesyłania nowych treści użytkownikom, którzy zarejestrowali się jako czytelnicy danej strony.

Nie zapomnij również o przyciskach i zwrotach akcji (nawołujących do działania), takich jak „Zobacz więcej”, „Skontaktuj się z nami”, „Zamów” oraz o charakterze dialogowym typu FAQ. Dzięki nim klient będzie miał poczucie, że rozmawia z marką.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman