Grafika RWD

Grafikę w sklepie możemy podzielić na dwa główne rodzaje:

  • standardową – inaczej zwaną też “desktop”,
  • responsywną – zwaną też responsive web design lub w skrócie RWD.

Co to jest grafika RWD?

responsive web design «rodzaj projektowania strony internetowej, polegającego na dostosowaniu wyglądu strony do urządzenia, na którym dana strona jest prezentowana».

(źródło: słownik e-commerce)

Kiedyś strony były wyświetlane tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach, teraz klienci przeglądają ofertę na różnych urządzeniach: telefonach, tabletach, komputerach, telewizorach. Dlatego posiadanie grafiki RWD, dostosowującej wygląd do ekranu, jest już wymogiem, nie opcją.

Jak sprawdzić czy grafika w sklepie jest responsywna?

Najprościej wejść na stronę z telefonu i zobaczyć, czy zawartość dostosuje się do ekranu. Czy możemy swobodnie przejrzeć zawartość strony bez powiększania ekranu.

Metoda druga:

  1. Logujemy się do panelu administracyjnego,
  2. Wybieramy z menu Konfiguracja » Edycja Grafiki,
  3. Na liście jest zaznaczona aktywna grafika. Przy grafice RWD dodatkowo jest ikonka telefonu.

Mam osobną wersję mobilną czy potrzebuje grafiki RWD?

W SOTESHOP 7 można zdefiniować osobną grafikę standardową dla komputerów stacjonarnych lub laptopów oraz osobną dla urządzeń mobilnych. Opcja ta została wprowadzona 2 lata temu jako przejściowa i jej celem było umożliwienie uruchomienia wersji mobilnej bez przerabiania obecnej grafiki standardowej. Dzięki temu nasi klienci mieli czas na dostosowanie indywidualnej grafiki w sklepie. Aktualnie zalecamy, aby w sklepie była tylko jedna grafika RWD dla wszystkich urządzeń.

Bardzo ważnym elementem są aktualizacje. Ważne, aby sklep, przed zmianą grafiki na RWD, był w najnowszej wersji.

Jak zmienić grafikę?

W najnowszej wersji do wyboru jest kilka różnych układów graficznych w wersji RWD. Wystarczy wybrać jeden z nich i dostosować do własnych potrzeb w edycji grafiki. Zobacz dostępne grafiki: Demo

O autorze
Artykuły tego autora
Podobne artykuły

Porady Sote

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Content – Twój najlepszy i najtańszy sprzedawca Jak zrobić to dobrze z pomocą właściwego „contentu”? Właśnie tego dowiesz się z niniejszego artykułu. Podobno „content is the king”. Czy… Czytaj więcej
6 cech dobrego specjalisty ds. Social Media Każde stanowisko pracy wymaga konkretnych umiejętności oraz cech od osoby, która je obejmuje. Dotyczy to także stanowiska specjalisty ds. Social media,… Czytaj więcej
Dlaczego m-commerce to Twój priorytet Kiedy ostatnio sprawdzałeś ruch przez urządzenia mobilne? Jaki odsetek Twoich klientów to osoby używające smartfonów? Jaki jest stosunek transakcji dokonywanych przez… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM