Grafika RWD

Grafikę w sklepie możemy podzielić na dwa główne rodzaje:

  • standardową – inaczej zwaną też “desktop”,
  • responsywną – zwaną też responsive web design lub w skrócie RWD.

Co to jest grafika RWD?

responsive web design «rodzaj projektowania strony internetowej, polegającego na dostosowaniu wyglądu strony do urządzenia, na którym dana strona jest prezentowana».

(źródło: słownik e-commerce)

Kiedyś strony były wyświetlane tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach, teraz klienci przeglądają ofertę na różnych urządzeniach: telefonach, tabletach, komputerach, telewizorach. Dlatego posiadanie grafiki RWD, dostosowującej wygląd do ekranu, jest już wymogiem, nie opcją.

Jak sprawdzić czy grafika w sklepie jest responsywna?

Najprościej wejść na stronę z telefonu i zobaczyć, czy zawartość dostosuje się do ekranu. Czy możemy swobodnie przejrzeć zawartość strony bez powiększania ekranu.

Metoda druga:

  1. Logujemy się do panelu administracyjnego,
  2. Wybieramy z menu Konfiguracja » Edycja Grafiki,
  3. Na liście jest zaznaczona aktywna grafika. Przy grafice RWD dodatkowo jest ikonka telefonu.

Mam osobną wersję mobilną czy potrzebuje grafiki RWD?

W SOTESHOP 7 można zdefiniować osobną grafikę standardową dla komputerów stacjonarnych lub laptopów oraz osobną dla urządzeń mobilnych. Opcja ta została wprowadzona 2 lata temu jako przejściowa i jej celem było umożliwienie uruchomienia wersji mobilnej bez przerabiania obecnej grafiki standardowej. Dzięki temu nasi klienci mieli czas na dostosowanie indywidualnej grafiki w sklepie. Aktualnie zalecamy, aby w sklepie była tylko jedna grafika RWD dla wszystkich urządzeń.

Bardzo ważnym elementem są aktualizacje. Ważne, aby sklep, przed zmianą grafiki na RWD, był w najnowszej wersji.

Jak zmienić grafikę?

W najnowszej wersji do wyboru jest kilka różnych układów graficznych w wersji RWD. Wystarczy wybrać jeden z nich i dostosować do własnych potrzeb w edycji grafiki. Zobacz dostępne grafiki: Demo

O autorze
Artykuły tego autora
Podobne artykuły

Porady Sote

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów. Czytaj więcej
Opinie konsumenckie Google – wszystko co musisz o nich wiedzieć Z artykułu dowiesz się jak opinie konsumenckie przekładają się na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie. Wyjaśnię Ci jak w szybki i… Czytaj więcej
Jak dostosować swój sklep internetowy do przepisów RODO? Czytaj więcej

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/users/intlestrona/public_html/intle.pl/wp-includes/class-wp-query.php on line 3149
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM